Lastik Üzerindeki Kılcal Çatlaklar


EsXi

Üye
Katılım
24 Tem 2020
Mesajlar
354
Tepkime puanı
283
Konum
Edirne
İsim
Kıvanç
Araç
Golf 7.5 Highline
Öncelikle herkese selamlar, bu gün aracımla ufak bir gezinti yaptıktan sonra eve geldiğimde lastiklerin diş derinliklerini kontrol etmek için direksiyonu tam sağ ve tam sola çevirdim. Bütün lastiklerde aynı kanalın üzerinde oluşan kılcal çatlaklar dikkatimi çekti. Lastikler 2018 model ve henüz 15.000 KM kullanıldı. Bu şekilde kullanmaya devam etmek sürüş güvenliği açısından herhangi bir sorun teşkil eder mi?

Lastik bilgileri Pirelli P Zero 225/45/R17

IMG_8301.jpegIMG_8305.jpegIMG_8299.jpeg
 

Geçmiş olsun bende geçmiş senelerde michelin ps4 18” lastikler vardı 35b de olmuştu hemen değiştirdim…
lastiğin 4-5 sene içerisinde güneş beton asfalt gibi etkenler kaurçuk özelliğini kaybetmesinden kaynaklı bir durum bu nedenle lastik üretim tarihinden sonra bana göre max 5 sene kullanılması gerek… risk büyük değilim şart…
 
3 ay sonra muayenem var muayene sırasında herhangi bir sorun çıkar mı acaba? @metinkar
 
Daha 18bin km kullanılmış lastiğin bu hale gelmesi büyük sıkıntı.
Yakın zamanda değişim yararlı olur sizin açınızdan
 
Son düzenleme:
@EsXi Bu gibi sorunların temel sebebi lastiklerin olması gereken basınçtan daha düşük basınçla kullanılması ve düzenli basınç kontrolü yapılmamasındandır.
225/45/R17 Ölçülerindeki lastiğin min. 34psi hava ile kullanılması gereklidir.

Konfor vs der 32 olmadı 30psi ile kullanırsanız bu şekilde hatta yanaklarda da kılçak çatlaklar oluştuğunu görürsünüz.

TÜV bir şey demese de değiştirmeniz gerekir. Lastikleri değiştirmeden hız yapmaktan kaçınınız.
 
4 lastigin 4 ünde birden aynı kanalda bu faul var ? (4x4 quattro üretim hatası)

Buna zaman+kullanım km si sonrası eskime çatlağıda demek zor zaten

Olay çatlak degil yarık olarak değerlendirilmeli fotolara göre
 
Diş derinliği..
yıpranma durumu(iç, orta, dış aşınma)..
havası..
çatlak darbe vs. var mı?

Özetle,
"Neden lastiklerimizi kontrol etmeliyiz?" sorusuna örnek ve cevap olacak bir durum olmuş..
 
Bence de bunlara çatlak yerine yarık demek daha mantıklı. Ben olsam bu lastiklerle rahat edemezdim. Çünkü lastik sizi yola bağlayan en önemli ekipman. Olası bir patlamada düşük hızda bile tehlike yaşatır. Bence imkan varsa en kısa zamanda yeni lastik alın.
 
Reis continental fetva buyurmuş da ?

Görseldeki çatlakları kullanım yıpranması/düşük basınç vsvs sebeblere bağlamış evet çatlaklar oluk icinde minör yayılma catlakları seklinde

Bizim konumuzda bir hat boyunca hallice majör bir yarık var ??

Ne yapılmalı ?

Sadece yarıgın en belirgin oldugu tek bir lastiği lastikcide janttan ayırtır lastigin iç tarafına bulaşma varmı bir kontrol ettirilmeliScreenshot_2022-02-13-22-30-55-872_cn.wps.moffice_eng.jpg
 
Bence de bunlara çatlak yerine yarık demek daha mantıklı. Ben olsam bu lastiklerle rahat edemezdim. Çünkü lastik sizi yola bağlayan en önemli ekipman. Olası bir patlamada düşük hızda bile tehlike yaşatır. Bence imkan varsa en kısa zamanda yeni lastik alın.

@EsXi Bu gibi sorunların temel sebebi lastiklerin olması gereken basınçtan daha düşük basınçla kullanılması ve düzenli basınç kontrolü yapılmamasındandır.
225/45/R17 Ölçülerindeki lastiğin min. 34psi hava ile kullanılması gereklidir.

Konfor vs der 32 olmadı 30psi ile kullanırsanız bu şekilde hatta yanaklarda da kılçak çatlaklar oluştuğunu görürsünüz.

TÜV bir şey demese de değiştirmeniz gerekir. Lastikleri değiştirmeden hız yapmaktan kaçınınız.
Haftada bir defa michelin'in lastik basınç ölçeriyle havaların hepsini lastikler soğukken kontrol ediyorum. Genelde 35 PSI sabit kullanıyorum lastikleri arkalara da standart 35 basıyorum.
4 lastigin 4 ünde birden aynı kanalda bu faul var ? (4x4 quattro üretim hatası)

Buna zaman+kullanım km si sonrası eskime çatlağıda demek zor zaten

Olay çatlak degil yarık olarak değerlendirilmeli fotolara göre
4 lastiğin her birinde bu yarıklardan var. Açıkçası bugün bu halini gördükten sonra yarın sabah lastikçide söktürüp iç kısmını kontrol ettireceğim. Muhtemelen kısa süre içinde değiştirmem gerekecek zira lastik arabanın yerle olan tek bağlantısı.
Diş derinliği..
yıpranma durumu(iç, orta, dış aşınma)..
havası..
çatlak darbe vs. var mı?

Özetle,
"Neden lastiklerimizi kontrol etmeliyiz?" sorusuna örnek ve cevap olacak bir durum olmuş..
Lastiklerde herhangi bir darbe yok ve bu sorun yalnızca iç dişlerde var dışa doğru yeni yeni oluşmaya başlıyor. (Son fotoğrafta dikkatli bakılırsa görülebilir)

Bence de bunlara çatlak yerine yarık demek daha mantıklı. Ben olsam bu lastiklerle rahat edemezdim. Çünkü lastik sizi yola bağlayan en önemli ekipman. Olası bir patlamada düşük hızda bile tehlike yaşatır. Bence imkan varsa en kısa zamanda yeni lastik alın.
Düşük hızla giderken bile (örneğin şehir içinde) patlaması büyük sorun olur zira durma mesafesini dahi etkileyeceği için durmam gereken mesafede duramayabilirim veya önümdeki araca vurabilirim.

Reis continental fetva buyurmuş da ?

Görseldeki çatlakları kullanım yıpranması/düşük basınç vsvs sebeblere bağlamış evet çatlaklar oluk icinde minör yayılma catlakları seklinde

Bizim konumuzda bir hat boyunca hallice majör bir yarık var ??

Ne yapılmalı ?

Sadece yarıgın en belirgin oldugu tek bir lastiği lastikcide janttan ayırtır lastigin iç tarafına bulaşma varmı bir kontrol ettirilmeliEkli dosyayı görüntüle 54905
Sabah ilk işim lastikçiye gidip bir tanesini söktürmek olacak belli oldu.
Cevap veren herkese çok teşekkür ederim gelişmeleri tekrar bu konu altında paylaşırım.
 
@Terms Hocamızında yazdığı gibi bu tür çatlakların sebebi lastik basınçlarının düşük şekilde aracın kullanılmasından kaynaklanıyor. Bir önceki aracımda 18" jantlarda takılı olan michelin ps3 lastiklerimde köşeleri çatlaktı. daha 3 yıl olmamış lastiklerde bu çatlak normal değildi. Epey bir araştırdık lastikçilerle görüştüm lastik basıncının uygun olmadığı ve sürekli bu şekilde kullanıldığı için çatlama başladığını öğrenmiş oldum. Bir çok insan biraz yumuşak olsun konforlu olsun diye lastiklerinin basıncını düşürüp geziyor bu kesinlikle yanlış.
 

@tuncer_2632
Ben bilerek yazdım zaten hocam.
Uluslar arası bir lastik firmasının mühendisi le sohbetimizde öğrenmiştim.
Standart lastik ölçülerine göre ideal lastik basınçları.
175/70 R14 : 28Psi
185/65 R15 : 30Psi
205/55 R16 : 32Psi
225/45 R17 : 34Psi
235/40 R18 : 37Psi
245/35 R19 : 40Psi
 

Geri
Üst Alt