Lastik Üzerindeki Kılcal Çatlaklar



@tuncer_2632 Ve üstelik pandemi ve yakıt nedeni ile sürekli kullanılmayan araç lastiklerine ideal basınçtan 2-3 psi fazla vurulmalıdır lastik sağlığı için.
 
Tekrardan selamlar yine yardımınıza ihtiyacım var. Bugün lastikçiye gittim sadece bunun neden olduğunu sorduğumda ömrü bitmiş dedi. Continental bayisine gittiğimde EcoContact6 ve PremiumContact 6 için fiyat aldım. İkisi için de tane fiyatı 1900 TL dediler. (Sökme takma rot balans hepsi dahil) Ardından servise de gidip aynı şekilde lastik fiyatlarını sordum servisin elinde şu an için sadece Bridgestone Turanza lastikler olduğunu tanesi için 1300 TL fiyatı olduğunu belirttiler. (Sökme takma rot ve balans hariç fiyat bu) Eğer continental sipariş edersem 1500-1600 TL arasında bir fiyat tutacağını söylediler. Zubizu %16 indirim yapıyor. Sizce lastikleri nerede değiştirmek daha avantajlı. Continental bayisinde rot balans yaptırmak serviste yaptırmaktan pek farklı değil çünkü serviste kullanılan makineler de Hunter marka (Yol simülasyonu olan) Önerilerinize de açığım bu lastik daha iyidir daha uzun ömürlüdür VB. Sizce nerede değişim yapmalıyım?
 
Tekrardan selamlar yine yardımınıza ihtiyacım var. Bugün lastikçiye gittim sadece bunun neden olduğunu sorduğumda ömrü bitmiş dedi. Continental bayisine gittiğimde EcoContact6 ve PremiumContact 6 için fiyat aldım. İkisi için de tane fiyatı 1900 TL dediler. (Sökme takma rot balans hepsi dahil) Ardından servise de gidip aynı şekilde lastik fiyatlarını sordum servisin elinde şu an için sadece Bridgestone Turanza lastikler olduğunu tanesi için 1300 TL fiyatı olduğunu belirttiler. (Sökme takma rot ve balans hariç fiyat bu) Eğer continental sipariş edersem 1500-1600 TL arasında bir fiyat tutacağını söylediler. Zubizu %16 indirim yapıyor. Sizce lastikleri nerede değiştirmek daha avantajlı. Continental bayisinde rot balans yaptırmak serviste yaptırmaktan pek farklı değil çünkü serviste kullanılan makineler de Hunter marka (Yol simülasyonu olan) Önerilerinize de açığım bu lastik daha iyidir daha uzun ömürlüdür VB. Sizce nerede değişim yapmalıyım?
Lastik sökülüp iç yüzeyine bakıldı mı?
Var mı iç tarafta bir sorun?

Ömrü bitmiş cevabı da iyiymiş ?
Yavv lastik 3 kanallı (oluklu)

Niye 4 lastiğin 4 ünde birden simetrik tek bir olukta bu sorun var ? Diger oluklar niye sorunsuz.?
 
Lastik sökülüp iç yüzeyine bakıldı mı?
Var mı iç tarafta bir sorun?

Ömrü bitmiş cevabı da iyiymiş ?
Yavv lastik 3 kanallı (oluklu)

Niye 4 lastiğin 4 ünde birden simetrik tek bir olukta bu sorun var ? Diger oluklar niye sorunsuz.?
Lastiği söktürmedim fakat iç kısmı sorduğumda cevap klasik esnaf cevabı "Abi içine geçse hava kaçırmaya başlardı" Continental bayisinde kalabalık olmasaydı orada söktürüp baktıracaktım artık lastik değişiminde lastikler söküldüğünde iç kısmının fotoğrafını yine bu konu altına atacağım.
 
Tekrardan selamlar yine yardımınıza ihtiyacım var. Bugün lastikçiye gittim sadece bunun neden olduğunu sorduğumda ömrü bitmiş dedi. Continental bayisine gittiğimde EcoContact6 ve PremiumContact 6 için fiyat aldım. İkisi için de tane fiyatı 1900 TL dediler. (Sökme takma rot balans hepsi dahil) Ardından servise de gidip aynı şekilde lastik fiyatlarını sordum servisin elinde şu an için sadece Bridgestone Turanza lastikler olduğunu tanesi için 1300 TL fiyatı olduğunu belirttiler. (Sökme takma rot ve balans hariç fiyat bu) Eğer continental sipariş edersem 1500-1600 TL arasında bir fiyat tutacağını söylediler. Zubizu %16 indirim yapıyor. Sizce lastikleri nerede değiştirmek daha avantajlı. Continental bayisinde rot balans yaptırmak serviste yaptırmaktan pek farklı değil çünkü serviste kullanılan makineler de Hunter marka (Yol simülasyonu olan) Önerilerinize de açığım bu lastik daha iyidir daha uzun ömürlüdür VB. Sizce nerede değişim yapmalıyım?
Lastik konusunda bir kaç konu var forumda. Oralara ben de yazmıştım. Daha önceki aracımda 225 45 17 ebatında Contipremium Contact6 kullandım. Çok agresif araç kullanan biri değilim, onun için sizin için kriter olur mu bilemiyorum ama Contact6'lar uzun yolda biraz fazla ses yapıyor gibiydi. Tek şikayetim de buydu ve ben çok rahatsız olmuştum. Şimdiki aracıma da 225 40 18 ebatında Michelin Primacy 4 aldım. 18 olmasından dolayı araba biraz sert ama eski lastiğe göre konforda hissedilir bir fark var. Dün uzun yolda da kullandım, ses konusunda da memnun kaldım. Henüz 200 km kadar kullandığım için çok yorum yapmak istemiyorum ama şimdilik memnunum. Uzun kullanımdan sonra zaten diğer konuda yazacağım.
Bu arada Michelin lastiklerin tanesini yetkili satıcısından her şey dahil 1500 TL'ye aldım.
 
Continental evime en yakın lastik bayisi olduğu için oradan fiyat aldım pek zamanım yoktu ne yazık ki. Michelin bayisi ile Continental bayisi arasında mesafe biraz fazla. EcoContact 6 düşündüm ben lastik etiketinde EcoContact6 (Yakıt verimliliği: A Islak zemin durma performansı: B) olarak geçiyor PremiumContact 6'da ise (Yakıt verimliliği: C Islak zemin durma performansı: A) başka önerisi olan arkadaşları da dinlemeye hazırım.
 
@EsXi
Öncelikle Lastik ölçülerine dikkat
225/45 R17 91V Konfor istiyorsanız! ölçülerin sonundaki 91V çok önemli. Rakam büyüdükçe ve harf W,Y,Z diye gittikçe lastik konforu düşer.
Michelin Primacy 4+ veya Good-Year Efficent Grip Performance2 yi mutlaka kriterlerinize alınız.
 
@EsXi
Öncelikle Lastik ölçülerine dikkat
225/45 R17 91V Konfor istiyorsanız! ölçülerin sonundaki 91V çok önemli. Rakam büyüdükçe ve harf W,Y,Z diye gittikçe lastik konforu düşer.
Michelin Primacy 4+ veya Good-Year Efficent Grip Performance2 yi mutlaka kriterlerinize alınız.
Şu an kullandığım lastik 94 ZR(Y)
Michelin bayisiyle bu hafta içinde görüşeyim bir de oradan fiyat alayım. Öneriniz için de teşekkürler :)
 
Şu an kullandığım lastik 94 ZR(Y)
Michelin bayisiyle bu hafta içinde görüşeyim bir de oradan fiyat alayım. Öneriniz için de teşekkürler :)
Ben M.Primacy4 225/45 R17 91V kullanıyorum yaklaşık 1 yıla yakındır. Kar kış, yoğun yağmur az yağmur Adana yazı hepsinde de oldukça memnunum.

Önerdiğim lastik 225/45 R17 91V Michelin Primacy4+
 
Hocam bu tür yarik çatlak kilcal damar vs.ile tabir edilen durumlar lastiğin hava değişimlerine maruz kalmasından dolayi oluşur.Yeni aldiginiz lastikleri kışında kullanmaya devam ederseniz ayni durumla karsilaşmaniz tekrar olasi.Lastigin hamuru kışın sertleşme yapmasindan dolayi catlamar vs oluşabilir (yazlik lastik olduğu için).Bence yaza dogru bir takim yazlik lastik alın kışin da arabaniza kış lastiği takin.Yazliklarinizi guvenli bir yerde depolayin.İyi günler.
 
Finale geçelim. Lastikleri bu pazar günü internetten sipariş etmiştim bugün geldi koyabileceğim bir yer olmadığı için bu yağmurda servise gittim ve lastikleri taktırdım. Tercih ettiğim lastik Michelin Primacy 4+ oldu. Lastiklerle henüz 50 KM yapmış biri olarak yapabileceğim ilk yorum lastikler çok yumuşak (Bunda lastiğin sıfır olması çok büyük bir etken) Lastikler 2021 50-51. Hafta üretim.

Asıl önemli konuya geçelim eski lastikleri sökerken kanırttığımız için lastiğin o çatlak dediğim kısımları kendini saldı ve lastik ayrıldı. Bunu viraja girdiğimde başıma geldiğini düşündüm bir an sonuç muhtemelen felaket olurdu. İyi ki değiştirmişim dedim. Bu ayrılmadan anladığım kadarıyla yarık öncesinde lastiğin içinden başlamış bizim gördüğümüz sadece dışarı doğru ayrılan tarafmış (Ayrıldığına göre iç taraf bundan daha beter durumdaydı)

Herkese önerileri ve görüşleri için teşekkürü borç bilirim.

Ufak bir ekleme serviste indirimsiz olarak bütün işlemler 313 TL tuttu.
Serviste indirim almak için Zubizu ve Volkswagen'im uygulamaları aynı telefonda yüklü olmak zorunda.
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun, güle güle kullanın.
 

Finale geçelim. Lastikleri bu pazar günü internetten sipariş etmiştim bugün geldi koyabileceğim bir yer olmadığı için bu yağmurda servise gittim ve lastikleri taktırdım. Tercih ettiğim lastik Michelin Primacy 4+ oldu. Lastiklerle henüz 50 KM yapmış biri olarak yapabileceğim ilk yorum lastikler çok yumuşak (Bunda lastiğin sıfır olması çok büyük bir etken) Lastikler 2021 50-51. Hafta üretim.

Asıl önemli konuya geçelim eski lastikleri sökerken kanırttığımız için lastiğin o çatlak dediğim kısımları kendini saldı ve lastik ayrıldı. Bunu viraja girdiğimde başıma geldiğini düşündüm bir an sonuç muhtemelen felaket olurdu. İyi ki değiştirmişim dedim. Bu ayrılmadan anladığım kadarıyla yarık öncesinde lastiğin içinden başlamış bizim gördüğümüz sadece dışarı doğru ayrılan tarafmış (Ayrıldığına göre iç taraf bundan daha beter durumdaydı)

Herkese önerileri ve görüşleri için teşekkürü borç bilirim.

Ufak bir ekleme serviste indirimsiz olarak bütün işlemler 313 TL tuttu.
Serviste indirim almak için Zubizu ve Volkswagen'im uygulamaları aynı telefonda yüklü olmak zorunda.
Durumun en baştan beri CİDDİ olduğundan bahsetmistim
Yani bu çatlak degil yarık olarak tanımlanmalı diye.

Lastigi söktürüp iç tarafa bakmak baktırmak şart bu tarz lastik bozulmalarında.
 

Geri
Üst Alt