Akü - Araç Üzerinden Çıkartma ve Şarj


Hsahin

Üye
Katılım
29 Eyl 2020
Mesajlar
153
Tepkime puanı
95
Konum
Adana
İsim
Şahin
B8 PASSAT üzerindeki EFB aküyü çıkartıp 1-2 gün şarja bağlanmasında km sayacı ve radyo ayarları sıfırlama hariç problem olur mu?

Bu süre içinde araçta akü olmayacak.

+
Takviye ile çalıştırıp 50-100km yol yapıldığında yaklaşık 1 ay marşta sorun olmuyor, 1 ay hiç kullanılmazsa tekrar marş basmıyor.
Akü üzerinde göz hala siyah renk ve dışarıda şarj edilmesini önerdiler.


Ekleme: 21.03.2022
Araç üzerinden akü çıkarıldı ve akücüye gönderildi.
Gözlerde bulunan suları dolu ve aynı seviyelerde gözüküyor.

Ölçüm yapılmış. Sizce bu ölçüm değeri sonucu şarj işleminde kendine gelir mi?

Ek : değişim yapıldı 24.03.2022
 

Ekli dosyalar

  • 0F8DB693-329D-4BE4-8E69-24C1CE0695F9.png
    0F8DB693-329D-4BE4-8E69-24C1CE0695F9.png
    610.5 KB · Görüntüleme: 37
  • 8C3EF9B1-58D6-4D6E-96CE-9B1742129E72.jpeg
    8C3EF9B1-58D6-4D6E-96CE-9B1742129E72.jpeg
    167.5 KB · Görüntüleme: 28
  • 28AE98EB-0CCA-43A3-A143-5EBB52E2DC92.jpeg
    28AE98EB-0CCA-43A3-A143-5EBB52E2DC92.jpeg
    183.5 KB · Görüntüleme: 18
  • 94CE1797-324F-42A1-85AD-39AD67DFB287.jpeg
    94CE1797-324F-42A1-85AD-39AD67DFB287.jpeg
    199.8 KB · Görüntüleme: 17
Son düzenleme:

Hocam daha önce Passat aracım varken ufak bir tamir için akü kısa süreli söküldü. Yol bilgisayarı verileri sıfırlandı. Hatırladığım kadarıyla herhangi bir sıkıntı olmamıştı. Radyo tanıtma vs. durumu olmadı diye hatırlıyorum. Aküsünü sarj için çıkaranlar olmuştur daha farklı bir tecrübe edindilerse paylaşacaklardır ancak bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Olması durumda da kodlama ile bir şekilde çözülebilir sabırım.
 
Son düzenleme:
Camların tek tuşla inip kalkmasının adaptasyonu bozulur onuda kolayca halledersiniz onun dışında dediğiniz şeyler dışında bir problem olmaz
 
Hocam daha önce Passat aracım varken ufak bir tamir için akü kısa süreli söküldü. Yol bilgisayarı verileri sıfırlandı. Hatırladığım kadarıyla herhangi bir sıkıntı olmamıştı. Radyo tanıtma vs. durumu olmadı diye hatırlıyorum. Aküsünü sarj için çıkaranlar olmuştur daha farklı bir tecrübe edindilerse paylaşacaklardır ancak bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. Olması durumda da kodlama ile bir şekilde çözülebilir sabırım.

Şirket aracı kullandığım için ve kış ayıda olduğunda. Araç uzun süre yatıyor.
Takviye ile çalıştırıp 50-100km yol yapıldığında yaklaşık marşta sorun olmuyor, 1 ay hiç kullanılmazsa tekrar marş basmıyor.
Akü üzerinde göz hala siyah renk ve dışarıda şarj edilmesini önerdiler.
 
Akü sağlığı iyiyse, dışarıda şarj edildiğinde veya belirli bir süre düzenli kullanıldığında kendini şarj ettiğinde normale dönmesi gerekir. Şarj edildikten sonra veya belirli düzenli kullanımdan kısa bir süre sonra yine marş basmama durumu gerçekleşirse akü ömrünü tamamlamış demektir.
Burada akünün yılı, kalitesi ve genel kullanım karakteri çok önemli. Kardeşim 2014 model seat leon aracında hala fabrika çıkış aküsünü kullanıyor ve merakla bekliyoruz ne kadar daha dayanacak diye :)
Düzenli kullanılmayan araçların genel sağlığı için belirli aralıklarla çıkarılıp kısa da olsa kullanılması faydasına olacaktır.
 
4/5 yıllık akülerde genelde sıvı azalıyor. Plakaları şarj deşarj esnasında ısınıyor o süreçte sıvı kaybına uğruyor. Bir önceki aracımda 7 yıllık aküyü şarja verdiğimde usta kapakları açıp 1 litre kadar asitli su ilave etti ( üstünde bakımsız yazıyordu) 15 saat kadar şarj etti sonrasında 5 sene daha kullandım.
Şarja verirken.. Kapakları açıp havasını solumadan tek tek seviyeye bakılmalı .. Sıvı Plakanın en üst seviyesinde olacak.. Eklediğiniz resimde görülen etiketin altındaki yuvarlar yerler .. Sıvı azalmışsa istediğiniz kadar şarj edin 2/3 marşa yetecek enerjisi kalmıştır.
 
Son düzenleme:
Sadece hafta sonları kullanılan veya sürekli yatan Aracın 2 yıl sonu da Akünün şarj işlemi yapılmasının daha sağlık olacağı bildiriliyor.

Bu sayade 10 yıl üzeri akü kullanan kişiler var.
 
Araç üzerinden akü çıkarıldı ve akücüye gönderildi.
Gözlerde bulunan suları dolu ve aynı seviyelerde gözüküyor.

Ölçüm yapılmış. Sizce bu ölçüm değeri sonucu şarj işleminde kendine gelir mi?

Yeni aküde alsam araç yattığı için o da marş sorunu olacak.
 

Ekli dosyalar

  • C0F6ADEF-F148-4CEB-B970-800A5E769C83.jpeg
    C0F6ADEF-F148-4CEB-B970-800A5E769C83.jpeg
    167.5 KB · Görüntüleme: 22
sürekli yatan bir araç ise kesinlikle şarj ettirip sonraki süreçte kontrolleri sağlanıp ölçümleri birkaç hafta sonra yaptırın. 2013-2014-2015 model vag grubu araçların aküleri hala kullanan çevrem çok kişi mevcut
 
Hocam yetkili servise gidip şarj ettirseniz daha iyi olur. 7 saatte şatj ediliyor dedi servis ücreti 60-70tl civarı demişlerdi bende bırakacağım yakın zamanda.
 
4/5 yıllık akülerde genelde sıvı azalıyor. Plakaları şarj deşarj esnasında ısınıyor o süreçte sıvı kaybına uğruyor. Bir önceki aracımda 7 yıllık aküyü şarja verdiğimde usta kapakları açıp 1 litre kadar asitli su ilave etti ( üstünde bakımsız yazıyordu) 15 saat kadar şarj etti sonrasında 5 sene daha kullandım.
Şarja verirken.. Kapakları açıp havasını solumadan tek tek seviyeye bakılmalı .. Sıvı Plakanın en üst seviyesinde olacak.. Eklediğiniz resimde görülen etiketin altındaki yuvarlar yerler .. Sıvı azalmışsa istediğiniz kadar şarj edin 2/3 marşa yetecek enerjisi kalmıştır.
Hocam araçlarımızda kullanılan akünün kuru akü diye biliyorum. Efb ve Agm aküler kuru olduğu duymuştum. Belki Efb aküler sıvı katkılı olabilir tam emin değilim. İyice araştırmak lazım.
 
sürekli yatan bir araç ise kesinlikle şarj ettirip sonraki süreçte kontrolleri sağlanıp ölçümleri birkaç hafta sonra yaptırın. 2013-2014-2015 model vag grubu araçların aküleri hala kullanan çevrem çok kişi mevcut

İlk mesajda belirttiğim gibi, şirket aracımda olduğu için sürekli yatıyor.
Sizin de belirtiğiniz gibi şarj işlemi ile 4 yılından sonra şarj ederek 7-8 yılda kullanan kişiler var.

Bayilerde araçların akülerine kablo bağlanıyor.
Araç sürekli yattığı için şarj aleti alsam ve bizim araçların üzerinden aküyü çıkarmadan şarja bağlama imkanı olur mu acaba?
 
Hocam yetkili servise gidip şarj ettirseniz daha iyi olur. 7 saatte şatj ediliyor dedi servis ücreti 60-70tl civarı demişlerdi bende bırakacağım yakın zamanda.

Arkadaşın tanıdığı akücü olduğu için aküyü çıkarıp şarja gönderdim.
Yetkili servisin bu işlemi yaptığından bilgim yoktu, bilsem servise aracı bırakırdım. en azından veriler sıfırlamazdı.

Yeni aküde alsam 2-3 ay sonra aynı sorun olacak denmektedir.
 

Arkadaşın tanıdığı akücü olduğu için aküyü çıkarıp şarja gönderdim.
Yetkili servisin bu işlemi yaptığından bilgim yoktu, bilsem servise aracı bırakırdım. en azından veriler sıfırlamazdı.

Yeni aküde alsam 2-3 ay sonra aynı sorun olacak denmekt
önceki 2013 golf7 tdi aracımda fabrikasyon varta agm akü vardı. genelde kısa mesafe ve az kullandığımdan akü boşalmaya ve garip garip arızalar vermeye başlamıştı. ustama götürdüm, bilgisayara bağladı ve arızaları sildi, aküden kaynaklandığını söyledi. şarj ettirmemi veya değiştirmemi söyledi. netten araştırmalarım sonucunda bosch c3 akü şarj cihazı aldım. araçtan sökmeden cihazı aküye bağladım, yaklaşık 3amper ile 20 saat şarj ettim. dolunca zaten şarjı otomatik kesti. akü kendine geldi. yaklaşık 1 yıl daha kullandım o şekilde.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt