Akü - Araç Üzerinden Çıkartma ve Şarj


Sayın @ft19 , Araç üzerinden akü çıkarılmadan cihaz ile şarj yapma durumu oluyor sanırım.
Herhangi ihtiyaç durumu yokken ve yakıt fiyatları da artmışken, sadece akü şarjı etsin diye sürekli çalıştırmakta mantıklı olmuyor.
 

Bu konuda bosch c3 gayet iyi. Akü kapasitesinin 20de 1i amperle şarj etmek teknik olarak en ideali. 60ah için 3amper. Daha kapasiteli isterseniz bosch c7, çıkış akımı biraz daha yüksektir. C3 3amper max.
Arac üzerinde şarj ederek, hafıza silinmesi, kodlama vs şeyler olmuyor. Ürün çok kaliteli, tavsiye ederim...
 
@ft19 bilgilendirme ve yardımınız için teşekkür ederim.
araç üzerinden akü çıkarmadan yapılması çok güzel.
 
Arkadaşın tanıdığı akücü olduğu için aküyü çıkarıp şarja gönderdim.
Yetkili servisin bu işlemi yaptığından bilgim yoktu, bilsem servise aracı bırakırdım. en azından veriler sıfırlamazdı.

Yeni aküde alsam 2-3 ay sonra aynı sorun olacak denmektedir.
Yaşadığınız problemin çözümü çok basit;

Akü şarj cihazı alıp aracı kullanmasanız da belirli aralıklarla şarj edeceksiniz bu kadar kolay., test çıktısındaki verilere göre akünüz ömrünü tamamlamış durumumda artık yeni bir akü almanızın vakti gelmiş., akünüz aracın kullanılmamasından kaynaklı sağlıklı şarj döngüsü yapılmadığı için artık şarj tutmuyor., alacağınız yeni akünün üretim tarihine çok dikkat etmelisiniz ve 4-5 aydan fazla beklemiş akü almamanızı öneririm.! sıfır akü bile olsa uzun süre depolama kaynaklı şarj seviyesi azalır ve böyle çok beklemiş akülerin araca takılmadan önce 8-10 saat şarj edildikten sonra araca montajı yapılması gerekir., aslında akü satıcılarının depolama kaynaklı akülerin zarar görmemesi için akülerin voltaj durumlarını sürekli kontrol edip rutin olarak aküleri şarj etmesi gerekir ancak bunu Türkiye'de hiç bir satıcı yapmaz, çünkü işine gelmez, çünkü onlar için vakit kaybı angarya bir iş olarak görürler., en önemlisi yüzlerce akünün rutin kontrollerini yapıp şarj etmek yerine (en bayat aküden --> en yeni tarihli olana) göre satış yapmayı tercih ederler., Klasik Türk usulü malı sattıktan sonra ben değil alan kişi düşünsün yaklaşımı.,

(Yeni aküde alsam 2-3 ay sonra aynı sorun olacak denmektedir.) bu nasıl bir mantıktır..? nasıl bir bakış açısıdır..? bunu size söyleyenlerin kafasında 1-2 tahtası eksik sanırım.,

Misal maddi durumu iyi olan "üst tabaka" insanların garajlarında koleksiyonluk araçları oluyor ve bu araçların hepsi kullanılmadan öylece garajda yatıyor ancak böyle bir sorun neden yaşamıyorlar..? Çünkü araçlar garajda yatsa bilee aküler rutin olarak şarj ediliyor.,

Akü şarj cihazları sadece aküyü şarj etmekten ibaret değildir.! aynı zamanda akünün bakımını yapar, olası bir arıza varsa size bildirir, şarj edilen ortamın sıcaklığına göre (kışın soğuk havalarda / yazın sıcak havalarda) akımı ayarlayarak hassas şarj imkanı sağlar, akünün şarj esnasında ısınmasını engeller, şarj işlemi bittiğinde elektrik akımını keser., onarımı mümkün olan arızaları kendisi giderir., en önemlisi sağlıklı bir şarj imkanı sunarak akünün ömrünü uzatır.,

Sizin durumunuzda; 15-20 gün de bir aküyü şarj cihazı ile şarj etseniz., cihaz ortalama 2-3 saatte tüm işlemi bitirir., bir daha akü problemi diye bir şey yaşamazsınız.,

Bütçenize göre bu ürünler işinizi rahatlıkla görecektir;
Noco Genius 5
Noco Genius 2
Bosch C7
 
@forzaGilles Detaylı bilgilendirme için teşekkür ederim.
Benim bu durum için Yeni akü + şarj cihazı kesinleşti
 
Hocam araçlarımızda kullanılan akünün kuru akü diye biliyorum. Efb ve Agm aküler kuru olduğu duymuştum. Belki Efb aküler sıvı katkılı olabilir tam emin değilim. İyice araştırmak lazım.
Agm ler cam elyaf tan üretilmiş vs.. asitli suyu akıtmıyor şarj esnasında çok ısınma olmuyor az kayıplı yani aslında yine asitle çalışıyor. Efb aküler sulu tip bakımsız yazabiliyor. Eskiden vidalı kapaklar vardı. Artık işlem yapılmasın diye tıpalar var. bir çok akücü uğraşmaz zaman harcamaz heleki yetkili servis içindeki panellere bakacak temizse asitli suyu döküp yenileyip reaksiyona girmesi için 20 saat redresor şarj edecek hindistan olsak belki :) ama az kaldı hindistan olmamıza 2 binlira akümü olur.
 
Son düzenleme:
Değişim yapıldı.
Herhangi bir hata kalmadı

Önceki 69 amperdi 70 amper oldu.

Sayın Terms Abim kodlama yapacak.
 

Ekli dosyalar

  • 9F0CE569-152E-4131-880B-5A9975033EFA.jpeg
    9F0CE569-152E-4131-880B-5A9975033EFA.jpeg
    183.5 KB · Görüntüleme: 22
  • 4CC67710-038A-4510-AF6B-19BE374BD997.jpeg
    4CC67710-038A-4510-AF6B-19BE374BD997.jpeg
    199.8 KB · Görüntüleme: 22
  • 2630BA70-2E24-4FD0-8792-7F5B4F3C670F.jpeg
    2630BA70-2E24-4FD0-8792-7F5B4F3C670F.jpeg
    183.6 KB · Görüntüleme: 22
@Hsahin hayırlı olsun. Marka iyiymiş. Üretim tarihine baktınız mı.
 
Hayırlı olsun., energizer akü ne kadara geldi..?
Teşekkür ederim.
Toptan iş yapan arkadaşın yardımı ile aldım. 1.300TL
Duracall alacaktım, 70 a . yoktu 75 a aracın yerine olmadığı için Energizer tercih yaptık tek marşta çalıştı.
 

Teşekkür ederim.
Toptan iş yapan arkadaşın yardımı ile aldım. 1.300TL
Duracall alacaktım, 70 a . yoktu 75 a aracın yerine olmadığı için Energizer tercih yaptık tek marşta çalıştı.
1.300 liraya Varta EFB 70ah alabilirdiniz., neyse artık almışsınız., Akünün markası elbet önemlidir ama üretim tarihi markadan daha önemlidir., mümkünse üretim tarihini kontrol etmekte yarar var., Energizer 'ın zaten uzmanlık alanı akü ve pil çözümleri üretmek., Arabayı çok kullanmadığınız için ve aynı sıkıntıyı tekrar yaşamamak için esas önemli olan kaliteli bir akü şarj cihazı almanız yararınıza olacaktır., tekrardan hayırlı olsun.
 

Geri
Üst Alt