Golf’ten Elektrikli Zoe’ye Geçiş ⚡️⚡️


aracınız hayırlı olsun.bende yakıt fiyatlarından ziyade teknolojisini merak ettiğim için elektrikli araçlara hep meraklı olmuşumdur.Hatta birkaç ay önce sahibinden de 10bin km de 1 adet golf gte vardı ama menzili düşüktü 200-250km yanlış hatırlamıyorsam

ülke elektrikli araç pazarı bakımından oldukça fakir bunda da en önemli etken yatırımsızlık + diğer ülkelerin teşvik verdiği elektrikli oto da bizim vergilierimizin afaki olması

güle güle kullanın
 

Öncelikle hayırlı olsun. Kendi kişisel tercihim olarak herhalde ülkede son elektrikli aracı alan ben olurum diye düşünüyorum o da mecburiyetten çünkü asla içten yanmalı motorun keyfini ve performansını veremez. Ayni zamanda ülkemizdeki şarj istasyon sayısı ve elektrik altyapısının durumu da belli...
@gp74 hocam, konu hakkında şahsi görüşümü aşağıdaki alıntı mesajda görebilirsiniz.

Yine aynı şekilde gireceğim cümleye; V8 sesi dinleyerek rehabilite olabilen bir insan olarak elektrikli araçlar çok sempatik geliyorlar bana.

Aracınızın motoru nedir bilmiyorum ama elektrikli otomobiller performans konusunda akaryakıtlı araçların bir çoğunu üzer. Herhangi bir elektrikli otomobil kullanmadan bu yorumu yaptıysanız ilk fırsatta denemenizi tavsiye ederim.

Tiktak ile Renault Zoe kiralayabilirsiniz, ben @AliAkg hocamın aracını sağ koltukta tecrübe ettim ve ciddi anlamda torku hissediyorsunuz. Performans olarak tatmin etmeme ihtimali yok gibi bir şey.

Keyif kısmına katılıyorum ama kilometrede minimum 1-1.5 lira yakan bir araçtan alınan keyfin de pek uzun süreceğini zannetmiyorum. :)

Elektrikli otomobil candır, 15 yıl önce nasıl herkes otomatik vitesli arabalara öcü gibi bakıyorduysa bugün de elektrikli otomobillere öcü gibi bakılıyor.

Yani 10-15 yıl sonra "biz nasıl dizel/benzinli arabaya biniyormuşuz?" diyeceğiz, ben eminim. :)

Tekrar hayırlı olsun @AliAkg hocam, mantıklı bir iş yaptın. (y) Allah ağız tadıyla binmeyi nasip etsin, segment segment yükseltirsin inşallah. :)


V8 sesi dinleyerek rehabilite olabilen bir insan olarak bu ekonomik koşullar ile petrolhead'liğimi falan bir köşeye atıp en kısa zamanda elektrikli otomobillere geçmemiz gerektiğini düşünüyorum ben de.

Şu an e-golf veya aynı segmentte vag grubu elektrikli bir otomobil satışta olsa ve aracımın üzerine 100bin ekleyip geçebileceğim bir piyasa olsa saniye düşünmeden geçerim.

Elektrikli süpürge falan diyordum ama evinde süpürge olmayan mı var? :)

Teşekkür ediyorum…
Açıkçası ilk kez böyle bir yorum duyuyorum.. keyfini bilemem orası kişiye göre değişir ama performans hakkında “veremez” diyeni de ilk kez duyuyorum. Neredeyse aynı beygir benzinli araçtan geçtim buna, torku da kağıt üzerinde çokta yüksek olmasa da aynı tork görünen içten yanmalı araçlardan çok daha iyi hissettiriyor. Hatta @Furkan hocamızla bi deneme şansımız oldu tam da bunu konuştuk…
Performans açısından tatmin olmamak elde değil kesinlikle.

Ülkemizdeki şarj istasyonu sayısı, altyapı durumu da belli dediğiniz “durum” hakkında ne kadar bilginiz var acaba? Bunu yanımda söyleyenlere plug share uygulamasından hemen tüm türkiyedeki şarj istasyonlarının yoğunluğunu gösteriyorum şok oluyorlar.
İşin içinde olmayanlar sanıyor ki altyapı eksikliği var. Öyle bir durum yok arkadaşlar :)

Bu saatten sonra ya TOGG ya da e-Golf :)
 
Son düzenleme:
Merak edenler için, şuan istanbulda şehiriçi 410u buldu menzil. 100km kullanmışım şarj %78 kalan menzil 309km.

470km gidenler var. Fabrika verisi 395 fakat benzin ya da dizeldeki gibi o veriye erişmek için hiç zorlanılmıyor hatta geçiliyor…
 

Ekli dosyalar

  • 9D61E498-2692-4B1C-A79C-62179E4B12E9.jpeg
    9D61E498-2692-4B1C-A79C-62179E4B12E9.jpeg
    100.1 KB · Görüntüleme: 16
Merak edenler için, şuan istanbulda şehiriçi 410u buldu menzil. 100km kullanmışım şarj %78 kalan menzil 309km.

470km gidenler var. Fabrika verisi 395 fakat benzin ya da dizeldeki gibi o veriye erişmek için hiç zorlanılmıyor hatta geçiliyor…
Süper (y)

İçten yanmalı motorlu araçlar için hesaplanan fabrika verisi yakıt tüketimini İstanbul'da yakalayamıyoruz çünkü hep trafikteyiz.

Elektrikli araçlar için hesaplanan fabrika verisi menzili İstanbul'da geçiyoruz çünkü yine hep trafikteyiz, düşük süratlerde seyrediyoruz.

Yani bu pilli arabalar tam bizlik. :D
 
Merak edenler için, şuan istanbulda şehiriçi 410u buldu menzil. 100km kullanmışım şarj %78 kalan menzil 309km.

470km gidenler var. Fabrika verisi 395 fakat benzin ya da dizeldeki gibi o veriye erişmek için hiç zorlanılmıyor hatta geçiliyor…

Yaklaşık olarak 2 ay içerinde 7.xxx km yol yaptım.

Ekranda ortalama tüketim 100km/12,5 kw ise aslında 13,5 kw tüketim var. 1 kw sapma yapıyor.
Şehir için duruş ve frenlemede geri kazanım oldu için şehir içinde ortalama tüketim düşüyor. km artıyor. sıkışan trafikte araç çalışıyor, startop açayım mı/açmayayım mı diye düşünmenize gerek kalmıyor.

Uzun yol da 85-90km hızlarda Adana - Mersin-İskenderun-K.Maraş düzleminde ortalama tüketim 13,5-14,5 kw.
85-90 km ile gitme ile 110km hız ile gitmenin hızlı zaman/fazla tüketim şarj süresi arasında bir fark yok (22kw ile şarj hesap) ++ fazla şarj maliyeti oluyor.
95-90 km hızla gitmenin kontrolü sürüş keyfi de bir başka, bunu da belirteyim, 90 km hız ile yol mu biter diyen ben, önerim yol daha rahat bitiyor ek bilgi olsun.

Sadece araç 1650kğ olması nedeni ile küçük bir rampada dahi 100km/25-30 kw tüketime çıkıyor.

Yaygınlaşması için biraz daha zamana ihtiyaç var, geçiş hemen öyle hızlı olmayacak gibi.
 

Ekli dosyalar

  • zor tüketim.png
    zor tüketim.png
    31.5 KB · Görüntüleme: 27
  • zoe-2.png
    zoe-2.png
    80.2 KB · Görüntüleme: 27
Yaklaşık olarak 2 ay içerinde 7.xxx km yol yaptım.

Ekranda ortalama tüketim 100km/12,5 kw ise aslında 13,5 kw tüketim var. 1 kw sapma yapıyor.
Şehir için duruş ve frenlemede geri kazanım oldu için şehir içinde ortalama tüketim düşüyor. km artıyor. sıkışan trafikte araç çalışıyor, startop açayım mı/açmayayım mı diye düşünmenize gerek kalmıyor.

Uzun yol da 85-90km hızlarda Adana - Mersin-İskenderun-K.Maraş düzleminde ortalama tüketim 13,5-14,5 kw.
85-90 km ile gitme ile 110km hız ile gitmenin hızlı zaman/fazla tüketim şarj süresi arasında bir fark yok (22kw ile şarj hesap) ++ fazla şarj maliyeti oluyor.
95-90 km hızla gitmenin kontrolü sürüş keyfi de bir başka, bunu da belirteyim, 90 km hız ile yol mu biter diyen ben, önerim yol daha rahat bitiyor ek bilgi olsun.

Sadece araç 1650kğ olması nedeni ile küçük bir rampada dahi 100km/25-30 kw tüketime çıkıyor.

Yaygınlaşması için biraz daha zamana ihtiyaç var, geçiş hemen öyle hızlı olmayacak gibi.
Tam olarak bu bilgiye ihtiyacım vardı, sormuşum gibi cevaplamışsınız çok teşekkür ediyorum. Yakın zamanda uzun yol tecrübe edeceğim. Önce 950km gidip ertesi gün ise 550km gideceğim. Tam olarak düşündüğüm 120 ile gidersem kaç km gideceğim ve kaç dk şarj edeceğim, 100 ile gidersem nasıl değişecek diye merak ediyordum :)
 
Tam olarak bu bilgiye ihtiyacım vardı, sormuşum gibi cevaplamışsınız çok teşekkür ediyorum. Yakın zamanda uzun yol tecrübe edeceğim. Önce 950km gidip ertesi gün ise 550km gideceğim. Tam olarak düşündüğüm 120 ile gidersem kaç km gideceğim ve kaç dk şarj edeceğim, 100 ile gidersem nasıl değişecek diye merak ediyordum :)

Eksilen % şarj süresine göre 22kw ve 50kw hızlı şarj dolum süreleri ve TL tablosu. / dolum tutarlarını + olarak değerlendirebilir.
ZEZ ve EŞARJ
 

Ekli dosyalar

  • ZOE-ŞAR SÜRESİ.png
    ZOE-ŞAR SÜRESİ.png
    70.9 KB · Görüntüleme: 19
Tam olarak bu bilgiye ihtiyacım vardı, sormuşum gibi cevaplamışsınız çok teşekkür ediyorum. Yakın zamanda uzun yol tecrübe edeceğim. Önce 950km gidip ertesi gün ise 550km gideceğim. Tam olarak düşündüğüm 120 ile gidersem kaç km gideceğim ve kaç dk şarj edeceğim, 100 ile gidersem nasıl değişecek diye merak ediyordum :)
++
Özellikle yağmurlu ve soğuk havalarda beklenmedik tüketim değerleri oluşmaktadır.
 

Geri
Üst Alt