Akü Şarj Cihazı - Yatan Araç Aküsü Hk.


@rsimsek mutlaka kayıp vardır.
Çünkü benim akü 5 yılı geçti. Genel izlenimim hava sıcaklığıyla fark olabiliyor. Araç zaten kendisi %100 şarjlamıyor. Maksimum %90 şarj ediyor. Genel dolaştığı doluluk da %80. Uzunca bir süre oyalanınca oran düştü. Bu arada aracımda kamera var. Devamlı kayıt yapıyor. Bu da standart hesabı etkileyebilir.

Hava sıcaklığı sabit değildi. Çünkü bazen gündüz yapılan şarj ile gece yapılan şarjın etkisi farklı oluyor. Bu da hava sıcaklığının şarja olan etkisi. Teknik olarak matematik hesabı ile yaşını almış ve sıcaklığı sabit olmayan bir akünün verdiği sonuç , yeni bir akünün verdiği sonuç bir olmayacaktır.

Araç üzerinde şarj edilebilir olması bana daha kolay geliyor. Tabii ki akü için en sağlıklısı evde şarj etmek. Bu arada ne kadar da şarjlasanız, kodlamadaki sayaç sayesinde tüketim dengesi açısından kendini adapte ediyor diye düşünüyorum..

Kodlama ile uğraşanlar, eğer ki yaşlı bir aküyü şarjlayıp yeni aküymüş gibi araca tanıtıp sonucunu takip ederse, belki o zaman farklı düşüncelere yönelebilirim.
 

Kodlama ile uğraşanlar, eğer ki yaşlı bir aküyü şarjlayıp yeni aküymüş gibi araca tanıtıp sonucunu takip ederse, belki o zaman farklı düşüncelere yönelebilirim.
Vcds ve kablo var, hangi bölümden akü voltajı takip edilir nasıl yorumlanır bilmiyorum ama
 
Vcds ve kablo var, hangi bölümden akü voltajı takip edilir nasıl yorumlanır bilmiyorum ama
Ben de bilmiyorum. Denemedim, kablo da yok.
Standart akü kodlamasını yaparak deneyebilirsiniz. Şarjlı aküyü yeni akü gibi araca tanıtarak. Akü ne zaman değiştiği kayıt altına alınıp, geçen süre sonrası için fikir vermesi bir de kullanım şekline göre şarjlanma periyodunu ayarlıyor diye düşünüyorum.
Tamamen varsayım..
 
Ben de bilmiyorum. Denemedim, kablo da yok.
Standart akü kodlamasını yaparak deneyebilirsiniz. Şarjlı aküyü yeni akü gibi araca tanıtarak. Akü ne zaman değiştiği kayıt altına alınıp, geçen süre sonrası için fikir vermesi bir de kullanım şekline göre şarjlanma periyodunu ayarlıyor diye düşünüyorum.
Tamamen varsayım..
Aracın üzerindeki aküyü araca tekrar kodlamak pek mümkün değil gibi, ancak bilgileri değiştirip farklı marka gibi gösterip daha sonra tekrar doğrusunu kodlamak denenebilir.
Ama araç "bu aküyü ben tanıyorum, daha önceki akü bu! aynı şarj döngüsüne devam edeyim" der mi bilmiyorum. 😀
 
Aracın üzerindeki aküyü araca tekrar kodlamak pek mümkün değil gibi, ancak bilgileri değiştirip farklı marka gibi gösterip daha sonra tekrar doğrusunu kodlamak denenebilir.
Ama araç "bu aküyü ben tanıyorum, daha önceki akü bu! aynı şarj döngüsüne devam edeyim" der mi bilmiyorum. 😀
Aslında amaç bu zaten. Şaşırtmak..
Çünkü ne kadar şarj ederseniz edin. "Ya seni ben biliyorum, sen bizim aküsün" diyor da olabilir..

Benim şarj etmekteki amacım bir anda ben bittim demesin diye.. yoksa günlük sürüş yaptığım için %80 altını görmüyorum. Start stop da ilk marşta hava sıcaklığı 15 °C altındaysa 20 metre sonra devreye girer. Hava sıcaksa zaten çalışır çalışmaz devrededir.
 
Kaç haftadır yatıyordu aracım.
Aküyü 2 gün şarjda beklettim.
2.km den itibaren start stop devreye girmeye başladı👍
Bu akü şarj etme olayını sevdim, sök-tak eve çıkar-evden indir olayına da alıştım sayılır 3 ayda bir oluncs katlanılıyor.
 

Geri
Üst Alt