18 janta Michelin Pilot Sport 5 uygulaması



Hayırlı olsun hocam en sevdiğim marka ve model ve ps4 uzun yıllar kullandım bendeki beşinci senesini devirdiğinde çatlamıştı ve tabandan kırılmıştı çıkardığım zaman burada sormak istediğim ps4 de yok diye hatırlıyorum belli aralıklarda ps5 üçer nokta var bunun sebebi nedir acaba…
Islak zemin tahliyesi ve virajlarda yol tutuşu artırmak olarak okumuştum makalesinde lakin bir amaç uğruna yapıldığı kesin. Arge sonucu bu gelişmeler olması beklenen muhendisliklerdir.
 
PS5 başlığı açılmışken ben de ekleyim. Bana epey gürültülü geldi. 225 45 17 den geçtim ve otoyolun sesli tipte (bu tip yolun adını bilmiyorum ama beni anlaşmışsınızdır diye tahmin ediyorum :) ) olan asfaltı beni çok rahatsız etmeye başladı.

Ancak performansından çok memnunum kışın 225/45/17 UG8 lastiklerimle 94km/h ile kaymaya başladığım virajda havalar serinken 106 ısındıktan sonra 114 ile döndüm.

1.4 122 yazılımlı aracımla da kalkışlarda esp çok daha az devreye giriyor hatta girmediği de oluyor. Frenlerken aynı şekilde abssiz durduğum oluyor.
 
Öncelikle Hayırlı olsun diyerek başlamak istiyorum . Pilot Sport5 , Pilot Sport4'ün geliştirilmiş versiyonu olarak piyasaya sürülen bir lastik. Bu yıl bende 2 ay önce 225/45/17 91V Pilot Sport 4 aldım. Lastikleri Alırken 5 'i de hayli araştırdım, Avrupada ki forum sitelerinde yapılan geliştirmelerin ağırlıklı olarak lastiğin aşınmasıyla alakalı olduğu yazıyor. Michelin lastikleri uzun ömürlülüğüyle bilinir ancak bu durum Pilot Sport 4 lerde istenileni pek verememiş olsa ki Pilot Sport 5 'te en çok bunun üzerinde durulmuş (y).
Teknik olarak 4'e göre aralarında çok fazla fark olduğunu düşünmüyorum nitekim incelendiğinde lastik desenlerine kadar neredeyse aynı . PS5 basın bülteninin Japonca versiyonda ıslak tur süresinde %1,7'lik bir düşüş gösterdiğine dikkat çekilmiş . Islakta %1.7 lik daha iyi bir tur süresi yakalamış kaba hesapla 100 saniyede 1.7 saniye gibi bir süre öyle afaki değerler değil ancak üst düzey kullanıcılar için tabiki harika değer. :) Görselliğe önem verenler içinde lastik yanaklarında değişime gidilmemiş olması bence mutluluk verici zira şuan piyasadaki lastiklere göre en güzel görüntü bence Pilot serisinde :D
 
Herkese Merhaba Golftutkusu dostları;
Yaz Aylarında Yaz Lastiği Kullanmak gerek Düşüncesiyle Aracıma Yeni Lastik Arayışı içerisindeydim. 225 40 18 Ebatlarda Lastik seçimi yapmak adına 3 farklı markanın Modelleri arasında Araştırma yaptım ve Sonuç olarak yine Michelin Pilot serisinin 5.sini Almış Buldum Kendimi. Bu lastik Piyasa da yeni olmasından dolayı fazla Tecrübe edene Rastlamadım ve Michelin Bayiisi Tanıdığım Dostlar ve Yabancı forumlarda ki araştırmalarım sonucunda Michelin PİLOT SPORT5 e karar verdim. Ürün 2022 üretimi olup, Toplam 7 Bin tl ye mal oldu( Nisan 2022). Kampanya olarak 800 tl Opet Yakıt çeki ve Yanında Birde Kamp Sandelyesi Hediye edildi.

Öceki Nesil pilot 4 e oranla deseni çok değişmemiş olsa da küçük gelişmeler eklenmiş ,Lastiği Taktıktan sonra Tecrübe edebildiğim kadarıyla ( fazla süre ve km yapamasam da) aracımın eski lastikleri pilot sport 4 e göre Çok da rahat ve yumuşaklık hissettim, yol tutuşu sanki bir tık daha iyi gibi. Özellikle Su tahliyesi bana daha başarılı geldi. Launch Control da pati yapmaya direnmesi pozitif yanı, Sonuç olarak Beklentimi fazlasıyla karşılamış oldu. Tavsiye ederim açıkcası.
Diğer 2 Seçenek ise Goodyear Asimetrik ve Continental contact 5-6 serileriydi,
Lastiğin teknik bilgilerini markanın sitesine ait olan linki de ekliyorum. (Michelincomtr sitesinden alıntıdır )

https://www.michelin.com.tr/auto/tyres/michelin-pilot-sport-5

Hayırlı olsun Ender Hocam, güvenli ve keyifli sürüşler dilerim (y)
 
Öncelikle Hayırlı olsun diyerek başlamak istiyorum . Pilot Sport5 , Pilot Sport4'ün geliştirilmiş versiyonu olarak piyasaya sürülen bir lastik. Bu yıl bende 2 ay önce 225/45/17 91V Pilot Sport 4 aldım. Lastikleri Alırken 5 'i de hayli araştırdım, Avrupada ki forum sitelerinde yapılan geliştirmelerin ağırlıklı olarak lastiğin aşınmasıyla alakalı olduğu yazıyor. Michelin lastikleri uzun ömürlülüğüyle bilinir ancak bu durum Pilot Sport 4 lerde istenileni pek verememiş olsa ki Pilot Sport 5 'te en çok bunun üzerinde durulmuş (y).
Teknik olarak 4'e göre aralarında çok fazla fark olduğunu düşünmüyorum nitekim incelendiğinde lastik desenlerine kadar neredeyse aynı . PS5 basın bülteninin Japonca versiyonda ıslak tur süresinde %1,7'lik bir düşüş gösterdiğine dikkat çekilmiş . Islakta %1.7 lik daha iyi bir tur süresi yakalamış kaba hesapla 100 saniyede 1.7 saniye gibi bir süre öyle afaki değerler değil ancak üst düzey kullanıcılar için tabiki harika değer. :) Görselliğe önem verenler içinde lastik yanaklarında değişime gidilmemiş olması bence mutluluk verici zira şuan piyasadaki lastiklere göre en güzel görüntü bence Pilot serisinde :D
Teşekkürler hocam sağol, Bir şey daha eklemekte fayda var yanaklarda ki Marka yazularının olduğu kısım kadifemsi bir yapıda bunu bir lastikte ilk defa gördüm çok etkileyici bir hissiyatı var :)
 
Hocam güzel bir konu. 2 yıldır sıfır km aldığım a3’te turanza t005 var daha önce de golf7 sahibiydim. Bu kadar sesi içeri aldığını hatırlamıyorum. Lastikler sanki bütün sesi içeri alıyor. Araçtan soğuma sebebi. Lastik arayışım var yalnız lastikler ömrünü de tamamlamadı. Kararsız durumdayım. Yeni çıkan michelin ps5, continental pc6 ve Goodyear eagle f1 asyymetric 6 modellerini araştırıyorum. Aynı zamanda michelin primmacy 4+ da bakıyorum. Artık sessizlik ve biraz konfor istiyorum. Tavsiyelerinize açığım. Hayırlı forumlar
 
Hocam güzel bir konu. 2 yıldır sıfır km aldığım a3’te turanza t005 var daha önce de golf7 sahibiydim. Bu kadar sesi içeri aldığını hatırlamıyorum. Lastikler sanki bütün sesi içeri alıyor. Araçtan soğuma sebebi. Lastik arayışım var yalnız lastikler ömrünü de tamamlamadı. Kararsız durumdayım. Yeni çıkan michelin ps5, continental pc6 ve Goodyear eagle f1 asyymetric 6 modellerini araştırıyorum. Aynı zamanda michelin primmacy 4+ da bakıyorum. Artık sessizlik ve biraz konfor istiyorum. Tavsiyelerinize açığım. Hayırlı forumlar
Sizin için Sessizlik ve konfor ön planda olduğu için düşünmeden Primacy 4’ü tercih ederdim 😊
 
Primacy 4 ve Pilot Sport 4 aynı karkas üzerine sadece son kat taban da farkli kaucuk ve desen ile ve az miktarda çelik radyal farki ile yapiliyor.

Kullanici aslen yanak yumusakligini konfor olarak hisseder ki iki lastikte yanaklar ayni. Taban da radyal ve sertlik nedeniyle çok az fark eder konforda ama kullaniciya bu hissiyat neredeyse yansimaz. Taban sertligi ve deseni daha çok ses olarak doner size, Pilot Sport az da olsa daha seslidir ancak yinede büyük bi fark degil.

18" olunca 91 agirlik degerinde XL mecburi yani Primacy 4 de olsa XL olacakti. İki lastigin konforu yine ayni olacakti, taban etse etse %1-3 konfor fark ettirir hissetmeniz neredeyse imkansiz.

Primacy sessizlik icin düz sirt deseni ve bloklar arasi baglanti ile üretiliyor. Buna karsi Pilot Sport deseni, bagimsiz bloklari ve az miktarda sertligi ile yanal tutuş, yanal esneme, frenleme ve yuvarlanma tutunmasi ile cok net daha iyi performans veriyor. Sirtda kaliteli dogal kaucuk orani daha yuksek.

Pilot sport dezavantaj olarak soguk havada biraz daha geç performansini vermeye başlar ve çok az miktarda daha sesli, bide daha pahali. Ama buna karsilik performansi hissedilir derecede daha iyi, Primacy ve Pilot Sport ile konfor ve yumusaklik baya karsilastirdik ikiside Golf 7 de takili halde, ufak bi ses farki disinda bi fark hissedemedik.

Neden Pilot Sport alinir, o frenleme ve tutunma icin net alinir. Primacy alinir mi alinir az daha ses konusunda iyi diye alinir konfor algisini bi miktar artirir. Bana kalirsa Pilot Sport ole gercek performas arabasi lastigi değil zaten binek araclar icin biraz daha iyi lastik isteyenlere hitap ediyo ve binek araclar icin alinabilecek en iyi lastik. Yok ben zaten sakin sakin araba kullanan ole en ust frenleme performansina vs gerek duymayan biriyim o zaman Primacy daha iyi. Bende sakin kullanirim çoğu zaman ama Lazim olan yerde 10cm onde dursun neler degisir diye ben Pilot Sport taktim.

GoodYear Efficient Grip kullandım başta cok iyidi ama 15bin km sonra eser kalmadı o iyilikten, uzak durmak lazim bence.

Hep diyorum arabanin yere degen yegane 4 noktasi lastik, iyi olması onemli tasarruf etmemek lazım bana göre :)
 
Vogtland yaylar ile beraber 18" PS4 kullanıyorum çok gürültülü ve çok sert lastik. Uzun yolda inanılmaz kafam ağrıyor arabanın içinde uğultu oluyor söküp atasım geliyor fakat Bi kamyon para verdik. Viraj performansı ve yoltutuşu çok iyi ama kısa mesafe panik frende buz pistinde kayar gibi kayıyorsunuz. Değişik bir lastik bana deseler tekrar alırmısın tövbeler olsun, contiden devam ederim.
 
Hayirli olsun ben de lastik alma arefesindeyim ps5 var kafamda cpc6 kullandim 3 sene sesli olusu haricinde memnundum etiket degerleri ayni bir de ultracontact cikmis 68db onu bekleyeyim diyorum ama bakalim
 
Herkese Merhaba Golftutkusu dostları;
Yaz Aylarında Yaz Lastiği Kullanmak gerek Düşüncesiyle Aracıma Yeni Lastik Arayışı içerisindeydim. 225 40 18 Ebatlarda Lastik seçimi yapmak adına 3 farklı markanın Modelleri arasında Araştırma yaptım ve Sonuç olarak yine Michelin Pilot serisinin 5.sini Almış Buldum Kendimi. Bu lastik Piyasa da yeni olmasından dolayı fazla Tecrübe edene Rastlamadım ve Michelin Bayiisi Tanıdığım Dostlar ve Yabancı forumlarda ki araştırmalarım sonucunda Michelin PİLOT SPORT5 e karar verdim. Ürün 2022 üretimi olup, Toplam 7 Bin tl ye mal oldu( Nisan 2022). Kampanya olarak 800 tl Opet Yakıt çeki ve Yanında Birde Kamp Sandelyesi Hediye edildi.

Öceki Nesil pilot 4 e oranla deseni çok değişmemiş olsa da küçük gelişmeler eklenmiş ,Lastiği Taktıktan sonra Tecrübe edebildiğim kadarıyla ( fazla süre ve km yapamasam da) aracımın eski lastikleri pilot sport 4 e göre Çok da rahat ve yumuşaklık hissettim, yol tutuşu sanki bir tık daha iyi gibi. Özellikle Su tahliyesi bana daha başarılı geldi. Launch Control da pati yapmaya direnmesi pozitif yanı, Sonuç olarak Beklentimi fazlasıyla karşılamış oldu. Tavsiye ederim açıkcası.
Diğer 2 Seçenek ise Goodyear Asimetrik ve Continental contact 5-6 serileriydi,
Lastiğin teknik bilgilerini markanın sitesine ait olan linki de ekliyorum. (Michelincomtr sitesinden alıntıdır )

https://www.michelin.com.tr/auto/tyres/michelin-pilot-sport-5
bence çok güzel olmuş kamp sandalyesini merak etmedim değil. Fiyat dünden pahalı ama yarından ucuz. Araba da gti gözümden kaçmadı 6 ayda bir ön arka yapmanı tavsiye ederim (eski bir 5gti kullanıcısı) :)
 
Son düzenleme:

@agacmalzeme conti premium contact dan bende cok memnun kalmıştım gecmiste ama yenisi biraz sert ve sesli diye almamıştim, 6 nasil bakmak lazim.

18" de durum farkli olabilir tabi, ses evet PS de bi dezavantaj uzun yolda fazla hissettirebilir. Basınç kapı degerinin bi tik altı kullaninca iyi oluyo bence her yönden, yüksek degil di mi basınç degerin hocam, söylediklerin yüksek basınç kaynakli olabilecek semptomlar oldugu icin aklima takildi da.
 

Geri
Üst Alt