2005 Golf 5 1.6 fsi motor bölümündeki şık şık şık sesi ve performans sorunu


optimistic

Üye
Katılım
2 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepkime puanı
52
Konum
Aksaray
İsim
ismail
Araç
Golf 5 1.6 fsi
Merhaba Arkadaşlar konuyu biraz detaylı anlatacağım kusura bakmayın.

8 mayıs akşam üstü Aksaray'dan Ordu'ya gitmek için yola çıktım. Araçta 4 kişiyiz ve bagaj pandizotunu söktüm bagajda da 3 valiz 3-4 tanede poşet vardı araç full dolu diyebiliriz.
Yol güzergahımız ise Aksaray-Nevşehir-Yogaz-Tokat-Ordu (Gölköy). Bu istikamette ilk kez gideceğim ve yolu bilmediğim için navigasyon aracılığı ile gitmek zorundaydım. Navigasyon ise en kestirme yolu tarif ettiği için şehirler arası anayollar değilde genellikle ilçeler arası çoğu tek şeritli bazı yerleri bozuk olan yollardan gitmek zorunda kaldık.
Genelde hızım 100-120 arası, yol güzergahında Yozgatı geçene kadar sorun yoktu Tokat merkezden Niksar üzeri giderken araçta performans düşüklüğü oluşmaya başladı.
Tarif etmek gerekirse mesela dağlık yerlerde hızımız 4 cü 3 cü vitesleri gerektirebiliyor yol rampa yukarı gaza normal düz yolda giderken den biraz daha fazla basmam gerekir ki araç rampada bayılmasın diye ama gaza daha fazla basmaya çalıştığımda motor bölümünden motor sesinin haricinde dikiş makinesi ile dikiş diker gibi yada dizel arabalarda gaza basınca gelen şık şık şık enjektör sesine benzer şekilde ses gelmeye başladı motor sesinden hariç.

İçim pıt pıt atıyor inşallah yolda kalmayız diye gece yarısı dağın başındayız in cin top oynuyor. Neyse arabayı daha fazla şıkıştırmadan tokatı geçmeye çalıştım reşadiyeden Ordu istikametine tek şeritli bir yol var ve dağ tırmanıcaz :( Arabayı sıkıştırmamak adına gaza öyle narin basıyorumki tarif edemem dağ tırmanıyoruz performansta düşük olduğu için aracı devirlendiripte basıp çıkamıyorum hızım düştükçe vites küçültüyorum 2. ci vitesle fazla zorlamadan çıktım yeri geldi bazı yerlerde 2 ci vitesi bile yemedi araba biraz fazla bassam hemen şıkır şıkır şıkırtı sesi geliyor. Birde dağın tepesinde bir sis var 2 metre önümü göremiyorum. İçimden bildiğim ne kadar dua varsa okuyorum.
Neyse baydarlı diye bir köy var orada bir köy petrolünde durdum daha fazla gidemedim hemde aracı biraz dinlendiririm belki faydası olur diye düşündüm.

Bir 2 saatlik moladan sonra hava yavaş yavaş aydınlanıyordu siste kalkmış gibiydi tekrardan yola koyuldum. Yaylalardan geçiyoruz manzara süper ötesi ama gel gelelim yollar tali yayla yolu ve benim araçta çözemedim bir sıkıntı var. Ha bu esnada bu sıkıntı ortaya çıktıktan sonra düz yol denk geldimi yine fazla gaza abanmadan gazlamaya çalıştığımda araç yavaştanda olsa normal şekilde gidiyor bir problem yokmuş gibi.
Gün içinde tekrar Ordu gölköy den Aksaraya yola çıkmam gerekti ama bu şekilde de gidersem yolda bırakır düşüncesi vardı.
Dönüşte bu sefer yolu daha iyi olan ama mesafe gelişe göre daha uzun yol olan Gölköy-Ordu-Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale-Şereflikoçhisar-Aksaray istikametinden geldim.
Dönüş yolunda aşırı dağlı virajlı yollar yoktu ama bazen rampalar denk geliyordu gaza biraz abandığım zaman yukarıda tarif ettiğim şıkırtı sesi geliyordu. Neyseki aracı fazla zorlamadan 80-100km hızlarla sağ salim eve geldim toplam yaklaşık 1400km yol yapmışım.

Cumartesi günü çalışmadığım için ancak 2 gün önce cumartesi günü aracı sanayiye getirdim tanıdığım bir ustaya.

Yukarıda yazdığım olayı aynen anlattım kaputu açıp sağını solunu kontrol etti gözle görünür bir probleme rastlamadı, aracı bilgisayara bağladı herhangi bir hata kodu çıkmadı, kendisi şöför koltuğuna geçti aracı sanayi içerisinde sürerek denedi. Trafik ışıklarında durup gaza abanarak kalkıyormuş gibi denemeler yaptı bir kaç sefer aynı sesi azda olsa yaptı.

Bu sesin %90 gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanabileceğini söyledi.
Aracımda boğaz kelebeği arızası belirtileri olan tekleme, rolantide dalgalanma, stop etme gibi sorunlar yok.
Tamirhanesine geldik motor üstündeki üzerinde fsı yazan hava filtresi plastik kapağını söktük. Gaz boğaz kelebeği zaten ortaya çıkıyor.
Üstten baktığında herhangi bir kir kurum bir pislik görünmüyor. Gaz boğaz kelebeğinin 4 adet vidası var onları söktü kelebeği yerinden çıkardı kelebeğin arka yüzü içler acısı arka yüzeyde 2-3mm kalınlığında soba borularında oluşan kurum şeklinde kurum oluşmuş. Usta dediki bu kurumla aracın çalışıyor olması bile mucize. Neyse bu kurumu spreyle temizledi tekrar yerine taktı.
Sonrasında kendim deneme sürüşü yaptım arabayı düşük devirdeyken zorlayarak devirli kullanarak zorlamaya çalıştım ama o şıkırtı sesi kesilmişti.
Nedense benim içimde bir şey var o gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanmıyor gibi geliyor bana bu problem. Anlayan arkadaşlar biliyordur Boğaz kelebeği yapısı itibariyle sabit bir parça ve tek hareketli olan yeri içerisindeki hava geçişini sağlayan metal bir perde var ve o perde açılma kapanma hareketi yapıyor. Bu parça o sesi çıkarabilirmi?

Bu konuda daha önce böyle bir durumu tecrübe etmiş birisi yada çözüm bulabilmiş olan bilgili birisi varsa yorumları yada çözüm önerileri beni çok memnun edecektir arkadaşlar.

Ayrıca bir sorum daha olacak. Ben aracı alalı 7 ay oldu. Almadan 250-300km önce yağ ve filtre bakımları yapılmış demişti aldığım kişi ve yağ kartından yazan km ve filtre bilgileride bunu doğruluyordu.
7 ayda 9bin km olduğu için rutin bakımınıda yaptırmak istedim. Bakımda 4lt castrol edge 5w-30 LL motor yağı, 4 adet ngk marka buji, Yağ, hava, polen ve benzin filtreleri değişimi yapıldı.
Aracın üzerinde benden önceki sahibi tarafından taktırılmış olan 4 tırnaklı Bosch marka bujiler vardı. Usta bujileri söktüğünde senin arabaya yanlış buji takmışlar bu golflerde 4 tırnaklı değil 3 tırnaklı buji takılması gerektiğini söyledi.
Bujinin birisini numune olması açısından aldım parçacıdan alıp geleyim diye. Parçacıya dedim abi bu bujiden lazım bana parçacı araç ne diye sordu dedim golf 5 2005 model fsi. Parçacıda bu modellerde 3 tırnaklı buji olur 4 tırnaklı olmaz diye. Baktım parçacıda aynı uyarıyı yapınca tamam abi o zaman 3 tırnaklı olanı ver dedim. Neyse bujileride aldım geitrdim taktılar bütün filtreleride değişmiş oldu.

Bu bujilerdeki 3 tırnak 4 tırnak meselesi nedir arkadaşlar? Şimdi önceki takılan 4 tırnaklı bujimi yanlış yoksa şimdiki takılan 3 tırnak bujimi yanlış? Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlar lütfen yoruma :)
Yaşadığım yer düzlük bölge dağ bayır yok. Sanayiden çıkıp eve giderken (yaklaşık 45km mesafe) daha önce aynı yoldaki sürüş esansındaki anlık yakıt tüketimine göre 0,4-0,5lt civarına yakın bir azalma gözlemledim gibi. Bu buji kaynaklı olmuş olabilirmi?

Arkadaşlar kusuruma bakmayın soru baya bir uzun oldu ama bütün detaylarıyla anlatmak istedim belki küçük bir püf nokta önemlidir diye.
 

NGK ve BOSCH Buji seçicileri, 1.6 FSI ler için dört tırnaklı buji öneriyor. Geçmiş olsun , o ses boğaz kelebeğinden gelmeyebilir belki ama boğaz kelebeğinin tıkalı olmasından etkilenen diğer motor elemanlarından gelebilir.
 
Upvote 0
NGK ve BOSCH Buji seçicileri, 1.6 FSI ler için dört tırnaklı buji öneriyor. Geçmiş olsun , o ses boğaz kelebeğinden gelmeyebilir belki ama boğaz kelebeğinin tıkalı olmasından etkilenen diğer motor elemanlarından gelebilir.
Sağolun hocam. Valla buji işinden anlamıyorum 3 tırnaklı bujinin araca bir zararı olmaz inşallah. Peki hocam gaz kelebeği kurum bağlamış tıkalı olsa araçta tekleme rolantide dalgalanma yada stop etme gibi belirtiler olmazmıydı? Benim araçta o bahsettiğim sesle birlikte çekiş düşüklüğü olmuştu. Tekleme yada rolantide dalgalanma olması gerekmezmiydi? Gaz kelebeği tınakıklığından kaynaklı başka nereden ses gelebilirki?

Tecrübe yada bilgi sahibi arkadaşlarda yorumlarını yazarlarsa sevinirim.
 
Upvote 0
Kesin olmamakla birlikte kendi görüşüm ; boğaz kelebeği tıkalı olduğunda araç zengin karışım yakar. Arıza lambası yanmaz ama zengin karışım motorda vuruntuya sebeb olur.
 
Upvote 0
Kesin olmamakla birlikte kendi görüşüm ; boğaz kelebeği tıkalı olduğunda araç zengin karışım yakar. Arıza lambası yanmaz ama zengin karışım motorda vuruntuya sebeb olur.
Zengin karışım demek yakıtın havadan daha fazla olması demek bildiğim kadarıyla. Birde hocam şöyle birşey farkettim. Kısa mesafe sürüşlerde varacağım yere varıp aracı stop edip araçtan indiğim anda burnuma çiğ benzin kokusu geliyordu. Şimdi bu gaz kelebeği temizliği sonucunda yinede geliyorsa ya benim burnum koku almıyor yada çiğ benzin kokusu gelmiyor varsada çok az egzos dumanı kokusu geliyor sadece.

Sanırım gaz kelebeği kurum bağlaması aracın olması gereken hava-yakıt karışımı oranını havayı daha iyi alamadığından havaya göre fazla oranda yakıt harcadığı için (zengin karışım) çiğ benzin kokusu geliyordu sanırım.

Bu gözlemim sizce doğrumudur ?
 
Upvote 0
Aracınız için gerekiyorsa servisten doğru bujiyi alın. Bakımda kullanılan filtreler orjinal veya OEM (Mann, Mahle, Filtron vs) midir?
 
Upvote 0
Aracınız için gerekiyorsa servisten doğru bujiyi alın. Bakımda kullanılan filtreler orjinal veya OEM (Mann, Mahle, Filtron vs) midir?
Merhaba hocam. Buji konusunu servisten kontrol edeceğim. Filtrelerde ise benzin ve yağ filtreleri orjinal filtrelerdir. Hava ve polen filtreleri sanırım orjinal değil yan sanayi filtreler.
 
Upvote 0
Merhaba hocam. Buji konusunu servisten kontrol edeceğim. Filtrelerde ise benzin ve yağ filtreleri orjinal filtrelerdir. Hava ve polen filtreleri sanırım orjinal değil yan sanayi filtreler.
Yağ filtrenizin çakma veya yan sanayi olmadığından emin olun. Uygun olmayan veya kötü kalitede bir filtre yeterli yağ geçişine izin vermeyebilir.
 
Upvote 0
Zengin karışım demek yakıtın havadan daha fazla olması demek bildiğim kadarıyla. Birde hocam şöyle birşey farkettim. Kısa mesafe sürüşlerde varacağım yere varıp aracı stop edip araçtan indiğim anda burnuma çiğ benzin kokusu geliyordu. Şimdi bu gaz kelebeği temizliği sonucunda yinede geliyorsa ya benim burnum koku almıyor yada çiğ benzin kokusu gelmiyor varsada çok az egzos dumanı kokusu geliyor sadece.

Sanırım gaz kelebeği kurum bağlaması aracın olması gereken hava-yakıt karışımı oranını havayı daha iyi alamadığından havaya göre fazla oranda yakıt harcadığı için (zengin karışım) çiğ benzin kokusu geliyordu sanırım.

Bu gözlemim sizce doğrumudur ?
Gözleminiz doğru fakat çiğ benzin kokusu gelmesinin başka nedenleri de var.
1-Bujiler ateşleme yapmazsa yada bobinler arızalıysa da çiğ benzin kokusu gelir. Arıza kodu vermez. VAGCOM a bağlanıp Measuring Block 'ta 015 ve 016 değerlerine bakılması lazım. Değerler sürekli sıfırda kalıyorsa ateşleme hatası yoktur. Sıfırda kalmıyorsa Buji yada ''bobin'' doğru ateşleme yapmıyordur.
2-Oksijen sensörü bozulmuştur , doğru karışım için araca doğru bilgi gönderemiyordur.
 
Upvote 0
Gözleminiz doğru fakat çiğ benzin kokusu gelmesinin başka nedenleri de var.
1-Bujiler ateşleme yapmazsa yada bobinler arızalıysa da çiğ benzin kokusu gelir. Arıza kodu vermez. VAGCOM a bağlanıp Measuring Block 'ta 015 ve 016 değerlerine bakılması lazım. Değerler sürekli sıfırda kalıyorsa ateşleme hatası yoktur. Sıfırda kalmıyorsa Buji yada ''bobin'' doğru ateşleme yapmıyordur.
2-Oksijen sensörü bozulmuştur , doğru karışım için araca doğru bilgi gönderemiyordur.
Merhaba hocam verdiğiniz cevap için teşekkür ederim. Bir hafta sonu yolum sanayiye düşerse bu dediğiniz değerlere bir baktırayım o zaman
 
Upvote 0
Ayrıca arkadaşlar ilk mesajımdaki sesle alakalı başka bir yorumu yada tecrübesi olan varmı acaba ?
 
Upvote 0
Arkadaşlar herkese merhaba tekrardan. Dün 120-130kmlik uzun yol sayılır bir yere gidip gelmem gerekti. İlk mesajdaki bahsettiğim ses hafifte olsa tekrar etti. Şöyleki, örnek vermem gerekirse mesela trafik ışıklarına yaklaşıyorum 6.viteste hızım 100-110 uzaktan yaklaşırken ışıklar kırmızı haliyle hızımı azaltıyorum 60-70e düşüyorum bu rada viteside 5 yada 4 e düşürüyorum tam iyice yavaşlayacakken trafik ışıkları yeşil yanıyor yolda boş olduğu durmadan geçmek için tekrar hızlanmak adına mesela 4 cü viteste hızımda bu arada 40-50 civarı gaza biraz sakin değilde daha fazla basıyorum bu gaza fazla basma esnasında ilk mesajda belirttiğim (motor sesi ile paralel) şıkırtı yada zırıltı sesi tekrar gelmeye başlıyor. Gaza sakin sakin basarak aheste aheste hızlanırsam bu ses duyulmuyor. Şimdi sanayide götürüp aracın her yerini kurcalatıp alakalı alakasız parçaların değişmesini fazla masraf yapmak istemiyorum. Bu konuda tecrübe sahibi yada başına böyle bir durum gelmiş arkadaşlar varsa lütfen yardımınızı rica ediyorum.
 
Upvote 0

hiç bilgi sahibi olan yok sanırım :(
Hocam araç hakkında işini bilen aracı tanıyan ustanın kontrolü şart. Burda size bundan şundan oluyordur demek ancak fikir verir. FSI motorlarda zincir vardır. Araç kaç km de? daha önce değişim yapıldı mı? Gergi durumu nedir? Belki ondan oluyor...
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt