optimistic
Üye
Merhaba Arkadaşlar konuyu biraz detaylı anlatacağım kusura bakmayın.
8 mayıs akşam üstü Aksaray'dan Ordu'ya gitmek için yola çıktım. Araçta 4 kişiyiz ve bagaj pandizotunu söktüm bagajda da 3 valiz 3-4 tanede poşet vardı araç full dolu diyebiliriz.
Yol güzergahımız ise Aksaray-Nevşehir-Yogaz-Tokat-Ordu (Gölköy). Bu istikamette ilk kez gideceğim ve yolu bilmediğim için navigasyon aracılığı ile gitmek zorundaydım. Navigasyon ise en kestirme yolu tarif ettiği için şehirler arası anayollar değilde genellikle ilçeler arası çoğu tek şeritli bazı yerleri bozuk olan yollardan gitmek zorunda kaldık.
Genelde hızım 100-120 arası, yol güzergahında Yozgatı geçene kadar sorun yoktu Tokat merkezden Niksar üzeri giderken araçta performans düşüklüğü oluşmaya başladı.
Tarif etmek gerekirse mesela dağlık yerlerde hızımız 4 cü 3 cü vitesleri gerektirebiliyor yol rampa yukarı gaza normal düz yolda giderken den biraz daha fazla basmam gerekir ki araç rampada bayılmasın diye ama gaza daha fazla basmaya çalıştığımda motor bölümünden motor sesinin haricinde dikiş makinesi ile dikiş diker gibi yada dizel arabalarda gaza basınca gelen şık şık şık enjektör sesine benzer şekilde ses gelmeye başladı motor sesinden hariç.
İçim pıt pıt atıyor inşallah yolda kalmayız diye gece yarısı dağın başındayız in cin top oynuyor. Neyse arabayı daha fazla şıkıştırmadan tokatı geçmeye çalıştım reşadiyeden Ordu istikametine tek şeritli bir yol var ve dağ tırmanıcaz Arabayı sıkıştırmamak adına gaza öyle narin basıyorumki tarif edemem dağ tırmanıyoruz performansta düşük olduğu için aracı devirlendiripte basıp çıkamıyorum hızım düştükçe vites küçültüyorum 2. ci vitesle fazla zorlamadan çıktım yeri geldi bazı yerlerde 2 ci vitesi bile yemedi araba biraz fazla bassam hemen şıkır şıkır şıkırtı sesi geliyor. Birde dağın tepesinde bir sis var 2 metre önümü göremiyorum. İçimden bildiğim ne kadar dua varsa okuyorum.
Neyse baydarlı diye bir köy var orada bir köy petrolünde durdum daha fazla gidemedim hemde aracı biraz dinlendiririm belki faydası olur diye düşündüm.
Bir 2 saatlik moladan sonra hava yavaş yavaş aydınlanıyordu siste kalkmış gibiydi tekrardan yola koyuldum. Yaylalardan geçiyoruz manzara süper ötesi ama gel gelelim yollar tali yayla yolu ve benim araçta çözemedim bir sıkıntı var. Ha bu esnada bu sıkıntı ortaya çıktıktan sonra düz yol denk geldimi yine fazla gaza abanmadan gazlamaya çalıştığımda araç yavaştanda olsa normal şekilde gidiyor bir problem yokmuş gibi.
Gün içinde tekrar Ordu gölköy den Aksaraya yola çıkmam gerekti ama bu şekilde de gidersem yolda bırakır düşüncesi vardı.
Dönüşte bu sefer yolu daha iyi olan ama mesafe gelişe göre daha uzun yol olan Gölköy-Ordu-Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale-Şereflikoçhisar-Aksaray istikametinden geldim.
Dönüş yolunda aşırı dağlı virajlı yollar yoktu ama bazen rampalar denk geliyordu gaza biraz abandığım zaman yukarıda tarif ettiğim şıkırtı sesi geliyordu. Neyseki aracı fazla zorlamadan 80-100km hızlarla sağ salim eve geldim toplam yaklaşık 1400km yol yapmışım.
Cumartesi günü çalışmadığım için ancak 2 gün önce cumartesi günü aracı sanayiye getirdim tanıdığım bir ustaya.
Yukarıda yazdığım olayı aynen anlattım kaputu açıp sağını solunu kontrol etti gözle görünür bir probleme rastlamadı, aracı bilgisayara bağladı herhangi bir hata kodu çıkmadı, kendisi şöför koltuğuna geçti aracı sanayi içerisinde sürerek denedi. Trafik ışıklarında durup gaza abanarak kalkıyormuş gibi denemeler yaptı bir kaç sefer aynı sesi azda olsa yaptı.
Bu sesin %90 gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanabileceğini söyledi.
Aracımda boğaz kelebeği arızası belirtileri olan tekleme, rolantide dalgalanma, stop etme gibi sorunlar yok.
Tamirhanesine geldik motor üstündeki üzerinde fsı yazan hava filtresi plastik kapağını söktük. Gaz boğaz kelebeği zaten ortaya çıkıyor.
Üstten baktığında herhangi bir kir kurum bir pislik görünmüyor. Gaz boğaz kelebeğinin 4 adet vidası var onları söktü kelebeği yerinden çıkardı kelebeğin arka yüzü içler acısı arka yüzeyde 2-3mm kalınlığında soba borularında oluşan kurum şeklinde kurum oluşmuş. Usta dediki bu kurumla aracın çalışıyor olması bile mucize. Neyse bu kurumu spreyle temizledi tekrar yerine taktı.
Sonrasında kendim deneme sürüşü yaptım arabayı düşük devirdeyken zorlayarak devirli kullanarak zorlamaya çalıştım ama o şıkırtı sesi kesilmişti.
Nedense benim içimde bir şey var o gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanmıyor gibi geliyor bana bu problem. Anlayan arkadaşlar biliyordur Boğaz kelebeği yapısı itibariyle sabit bir parça ve tek hareketli olan yeri içerisindeki hava geçişini sağlayan metal bir perde var ve o perde açılma kapanma hareketi yapıyor. Bu parça o sesi çıkarabilirmi?
Bu konuda daha önce böyle bir durumu tecrübe etmiş birisi yada çözüm bulabilmiş olan bilgili birisi varsa yorumları yada çözüm önerileri beni çok memnun edecektir arkadaşlar.
Ayrıca bir sorum daha olacak. Ben aracı alalı 7 ay oldu. Almadan 250-300km önce yağ ve filtre bakımları yapılmış demişti aldığım kişi ve yağ kartından yazan km ve filtre bilgileride bunu doğruluyordu.
7 ayda 9bin km olduğu için rutin bakımınıda yaptırmak istedim. Bakımda 4lt castrol edge 5w-30 LL motor yağı, 4 adet ngk marka buji, Yağ, hava, polen ve benzin filtreleri değişimi yapıldı.
Aracın üzerinde benden önceki sahibi tarafından taktırılmış olan 4 tırnaklı Bosch marka bujiler vardı. Usta bujileri söktüğünde senin arabaya yanlış buji takmışlar bu golflerde 4 tırnaklı değil 3 tırnaklı buji takılması gerektiğini söyledi.
Bujinin birisini numune olması açısından aldım parçacıdan alıp geleyim diye. Parçacıya dedim abi bu bujiden lazım bana parçacı araç ne diye sordu dedim golf 5 2005 model fsi. Parçacıda bu modellerde 3 tırnaklı buji olur 4 tırnaklı olmaz diye. Baktım parçacıda aynı uyarıyı yapınca tamam abi o zaman 3 tırnaklı olanı ver dedim. Neyse bujileride aldım geitrdim taktılar bütün filtreleride değişmiş oldu.
Bu bujilerdeki 3 tırnak 4 tırnak meselesi nedir arkadaşlar? Şimdi önceki takılan 4 tırnaklı bujimi yanlış yoksa şimdiki takılan 3 tırnak bujimi yanlış? Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlar lütfen yoruma
Yaşadığım yer düzlük bölge dağ bayır yok. Sanayiden çıkıp eve giderken (yaklaşık 45km mesafe) daha önce aynı yoldaki sürüş esansındaki anlık yakıt tüketimine göre 0,4-0,5lt civarına yakın bir azalma gözlemledim gibi. Bu buji kaynaklı olmuş olabilirmi?
Arkadaşlar kusuruma bakmayın soru baya bir uzun oldu ama bütün detaylarıyla anlatmak istedim belki küçük bir püf nokta önemlidir diye.
8 mayıs akşam üstü Aksaray'dan Ordu'ya gitmek için yola çıktım. Araçta 4 kişiyiz ve bagaj pandizotunu söktüm bagajda da 3 valiz 3-4 tanede poşet vardı araç full dolu diyebiliriz.
Yol güzergahımız ise Aksaray-Nevşehir-Yogaz-Tokat-Ordu (Gölköy). Bu istikamette ilk kez gideceğim ve yolu bilmediğim için navigasyon aracılığı ile gitmek zorundaydım. Navigasyon ise en kestirme yolu tarif ettiği için şehirler arası anayollar değilde genellikle ilçeler arası çoğu tek şeritli bazı yerleri bozuk olan yollardan gitmek zorunda kaldık.
Genelde hızım 100-120 arası, yol güzergahında Yozgatı geçene kadar sorun yoktu Tokat merkezden Niksar üzeri giderken araçta performans düşüklüğü oluşmaya başladı.
Tarif etmek gerekirse mesela dağlık yerlerde hızımız 4 cü 3 cü vitesleri gerektirebiliyor yol rampa yukarı gaza normal düz yolda giderken den biraz daha fazla basmam gerekir ki araç rampada bayılmasın diye ama gaza daha fazla basmaya çalıştığımda motor bölümünden motor sesinin haricinde dikiş makinesi ile dikiş diker gibi yada dizel arabalarda gaza basınca gelen şık şık şık enjektör sesine benzer şekilde ses gelmeye başladı motor sesinden hariç.
İçim pıt pıt atıyor inşallah yolda kalmayız diye gece yarısı dağın başındayız in cin top oynuyor. Neyse arabayı daha fazla şıkıştırmadan tokatı geçmeye çalıştım reşadiyeden Ordu istikametine tek şeritli bir yol var ve dağ tırmanıcaz Arabayı sıkıştırmamak adına gaza öyle narin basıyorumki tarif edemem dağ tırmanıyoruz performansta düşük olduğu için aracı devirlendiripte basıp çıkamıyorum hızım düştükçe vites küçültüyorum 2. ci vitesle fazla zorlamadan çıktım yeri geldi bazı yerlerde 2 ci vitesi bile yemedi araba biraz fazla bassam hemen şıkır şıkır şıkırtı sesi geliyor. Birde dağın tepesinde bir sis var 2 metre önümü göremiyorum. İçimden bildiğim ne kadar dua varsa okuyorum.
Neyse baydarlı diye bir köy var orada bir köy petrolünde durdum daha fazla gidemedim hemde aracı biraz dinlendiririm belki faydası olur diye düşündüm.
Bir 2 saatlik moladan sonra hava yavaş yavaş aydınlanıyordu siste kalkmış gibiydi tekrardan yola koyuldum. Yaylalardan geçiyoruz manzara süper ötesi ama gel gelelim yollar tali yayla yolu ve benim araçta çözemedim bir sıkıntı var. Ha bu esnada bu sıkıntı ortaya çıktıktan sonra düz yol denk geldimi yine fazla gaza abanmadan gazlamaya çalıştığımda araç yavaştanda olsa normal şekilde gidiyor bir problem yokmuş gibi.
Gün içinde tekrar Ordu gölköy den Aksaraya yola çıkmam gerekti ama bu şekilde de gidersem yolda bırakır düşüncesi vardı.
Dönüşte bu sefer yolu daha iyi olan ama mesafe gelişe göre daha uzun yol olan Gölköy-Ordu-Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale-Şereflikoçhisar-Aksaray istikametinden geldim.
Dönüş yolunda aşırı dağlı virajlı yollar yoktu ama bazen rampalar denk geliyordu gaza biraz abandığım zaman yukarıda tarif ettiğim şıkırtı sesi geliyordu. Neyseki aracı fazla zorlamadan 80-100km hızlarla sağ salim eve geldim toplam yaklaşık 1400km yol yapmışım.
Cumartesi günü çalışmadığım için ancak 2 gün önce cumartesi günü aracı sanayiye getirdim tanıdığım bir ustaya.
Yukarıda yazdığım olayı aynen anlattım kaputu açıp sağını solunu kontrol etti gözle görünür bir probleme rastlamadı, aracı bilgisayara bağladı herhangi bir hata kodu çıkmadı, kendisi şöför koltuğuna geçti aracı sanayi içerisinde sürerek denedi. Trafik ışıklarında durup gaza abanarak kalkıyormuş gibi denemeler yaptı bir kaç sefer aynı sesi azda olsa yaptı.
Bu sesin %90 gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanabileceğini söyledi.
Aracımda boğaz kelebeği arızası belirtileri olan tekleme, rolantide dalgalanma, stop etme gibi sorunlar yok.
Tamirhanesine geldik motor üstündeki üzerinde fsı yazan hava filtresi plastik kapağını söktük. Gaz boğaz kelebeği zaten ortaya çıkıyor.
Üstten baktığında herhangi bir kir kurum bir pislik görünmüyor. Gaz boğaz kelebeğinin 4 adet vidası var onları söktü kelebeği yerinden çıkardı kelebeğin arka yüzü içler acısı arka yüzeyde 2-3mm kalınlığında soba borularında oluşan kurum şeklinde kurum oluşmuş. Usta dediki bu kurumla aracın çalışıyor olması bile mucize. Neyse bu kurumu spreyle temizledi tekrar yerine taktı.
Sonrasında kendim deneme sürüşü yaptım arabayı düşük devirdeyken zorlayarak devirli kullanarak zorlamaya çalıştım ama o şıkırtı sesi kesilmişti.
Nedense benim içimde bir şey var o gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanmıyor gibi geliyor bana bu problem. Anlayan arkadaşlar biliyordur Boğaz kelebeği yapısı itibariyle sabit bir parça ve tek hareketli olan yeri içerisindeki hava geçişini sağlayan metal bir perde var ve o perde açılma kapanma hareketi yapıyor. Bu parça o sesi çıkarabilirmi?
Bu konuda daha önce böyle bir durumu tecrübe etmiş birisi yada çözüm bulabilmiş olan bilgili birisi varsa yorumları yada çözüm önerileri beni çok memnun edecektir arkadaşlar.
Ayrıca bir sorum daha olacak. Ben aracı alalı 7 ay oldu. Almadan 250-300km önce yağ ve filtre bakımları yapılmış demişti aldığım kişi ve yağ kartından yazan km ve filtre bilgileride bunu doğruluyordu.
7 ayda 9bin km olduğu için rutin bakımınıda yaptırmak istedim. Bakımda 4lt castrol edge 5w-30 LL motor yağı, 4 adet ngk marka buji, Yağ, hava, polen ve benzin filtreleri değişimi yapıldı.
Aracın üzerinde benden önceki sahibi tarafından taktırılmış olan 4 tırnaklı Bosch marka bujiler vardı. Usta bujileri söktüğünde senin arabaya yanlış buji takmışlar bu golflerde 4 tırnaklı değil 3 tırnaklı buji takılması gerektiğini söyledi.
Bujinin birisini numune olması açısından aldım parçacıdan alıp geleyim diye. Parçacıya dedim abi bu bujiden lazım bana parçacı araç ne diye sordu dedim golf 5 2005 model fsi. Parçacıda bu modellerde 3 tırnaklı buji olur 4 tırnaklı olmaz diye. Baktım parçacıda aynı uyarıyı yapınca tamam abi o zaman 3 tırnaklı olanı ver dedim. Neyse bujileride aldım geitrdim taktılar bütün filtreleride değişmiş oldu.
Bu bujilerdeki 3 tırnak 4 tırnak meselesi nedir arkadaşlar? Şimdi önceki takılan 4 tırnaklı bujimi yanlış yoksa şimdiki takılan 3 tırnak bujimi yanlış? Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlar lütfen yoruma
Yaşadığım yer düzlük bölge dağ bayır yok. Sanayiden çıkıp eve giderken (yaklaşık 45km mesafe) daha önce aynı yoldaki sürüş esansındaki anlık yakıt tüketimine göre 0,4-0,5lt civarına yakın bir azalma gözlemledim gibi. Bu buji kaynaklı olmuş olabilirmi?
Arkadaşlar kusuruma bakmayın soru baya bir uzun oldu ama bütün detaylarıyla anlatmak istedim belki küçük bir püf nokta önemlidir diye.