2005 Golf 5 1.6 fsi motor bölümündeki şık şık şık sesi ve performans sorunu


optimistic

Üye
Katılım
2 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepkime puanı
52
Konum
Aksaray
İsim
ismail
Araç
Golf 5 1.6 fsi
Merhaba Arkadaşlar konuyu biraz detaylı anlatacağım kusura bakmayın.

8 mayıs akşam üstü Aksaray'dan Ordu'ya gitmek için yola çıktım. Araçta 4 kişiyiz ve bagaj pandizotunu söktüm bagajda da 3 valiz 3-4 tanede poşet vardı araç full dolu diyebiliriz.
Yol güzergahımız ise Aksaray-Nevşehir-Yogaz-Tokat-Ordu (Gölköy). Bu istikamette ilk kez gideceğim ve yolu bilmediğim için navigasyon aracılığı ile gitmek zorundaydım. Navigasyon ise en kestirme yolu tarif ettiği için şehirler arası anayollar değilde genellikle ilçeler arası çoğu tek şeritli bazı yerleri bozuk olan yollardan gitmek zorunda kaldık.
Genelde hızım 100-120 arası, yol güzergahında Yozgatı geçene kadar sorun yoktu Tokat merkezden Niksar üzeri giderken araçta performans düşüklüğü oluşmaya başladı.
Tarif etmek gerekirse mesela dağlık yerlerde hızımız 4 cü 3 cü vitesleri gerektirebiliyor yol rampa yukarı gaza normal düz yolda giderken den biraz daha fazla basmam gerekir ki araç rampada bayılmasın diye ama gaza daha fazla basmaya çalıştığımda motor bölümünden motor sesinin haricinde dikiş makinesi ile dikiş diker gibi yada dizel arabalarda gaza basınca gelen şık şık şık enjektör sesine benzer şekilde ses gelmeye başladı motor sesinden hariç.

İçim pıt pıt atıyor inşallah yolda kalmayız diye gece yarısı dağın başındayız in cin top oynuyor. Neyse arabayı daha fazla şıkıştırmadan tokatı geçmeye çalıştım reşadiyeden Ordu istikametine tek şeritli bir yol var ve dağ tırmanıcaz :( Arabayı sıkıştırmamak adına gaza öyle narin basıyorumki tarif edemem dağ tırmanıyoruz performansta düşük olduğu için aracı devirlendiripte basıp çıkamıyorum hızım düştükçe vites küçültüyorum 2. ci vitesle fazla zorlamadan çıktım yeri geldi bazı yerlerde 2 ci vitesi bile yemedi araba biraz fazla bassam hemen şıkır şıkır şıkırtı sesi geliyor. Birde dağın tepesinde bir sis var 2 metre önümü göremiyorum. İçimden bildiğim ne kadar dua varsa okuyorum.
Neyse baydarlı diye bir köy var orada bir köy petrolünde durdum daha fazla gidemedim hemde aracı biraz dinlendiririm belki faydası olur diye düşündüm.

Bir 2 saatlik moladan sonra hava yavaş yavaş aydınlanıyordu siste kalkmış gibiydi tekrardan yola koyuldum. Yaylalardan geçiyoruz manzara süper ötesi ama gel gelelim yollar tali yayla yolu ve benim araçta çözemedim bir sıkıntı var. Ha bu esnada bu sıkıntı ortaya çıktıktan sonra düz yol denk geldimi yine fazla gaza abanmadan gazlamaya çalıştığımda araç yavaştanda olsa normal şekilde gidiyor bir problem yokmuş gibi.
Gün içinde tekrar Ordu gölköy den Aksaraya yola çıkmam gerekti ama bu şekilde de gidersem yolda bırakır düşüncesi vardı.
Dönüşte bu sefer yolu daha iyi olan ama mesafe gelişe göre daha uzun yol olan Gölköy-Ordu-Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale-Şereflikoçhisar-Aksaray istikametinden geldim.
Dönüş yolunda aşırı dağlı virajlı yollar yoktu ama bazen rampalar denk geliyordu gaza biraz abandığım zaman yukarıda tarif ettiğim şıkırtı sesi geliyordu. Neyseki aracı fazla zorlamadan 80-100km hızlarla sağ salim eve geldim toplam yaklaşık 1400km yol yapmışım.

Cumartesi günü çalışmadığım için ancak 2 gün önce cumartesi günü aracı sanayiye getirdim tanıdığım bir ustaya.

Yukarıda yazdığım olayı aynen anlattım kaputu açıp sağını solunu kontrol etti gözle görünür bir probleme rastlamadı, aracı bilgisayara bağladı herhangi bir hata kodu çıkmadı, kendisi şöför koltuğuna geçti aracı sanayi içerisinde sürerek denedi. Trafik ışıklarında durup gaza abanarak kalkıyormuş gibi denemeler yaptı bir kaç sefer aynı sesi azda olsa yaptı.

Bu sesin %90 gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanabileceğini söyledi.
Aracımda boğaz kelebeği arızası belirtileri olan tekleme, rolantide dalgalanma, stop etme gibi sorunlar yok.
Tamirhanesine geldik motor üstündeki üzerinde fsı yazan hava filtresi plastik kapağını söktük. Gaz boğaz kelebeği zaten ortaya çıkıyor.
Üstten baktığında herhangi bir kir kurum bir pislik görünmüyor. Gaz boğaz kelebeğinin 4 adet vidası var onları söktü kelebeği yerinden çıkardı kelebeğin arka yüzü içler acısı arka yüzeyde 2-3mm kalınlığında soba borularında oluşan kurum şeklinde kurum oluşmuş. Usta dediki bu kurumla aracın çalışıyor olması bile mucize. Neyse bu kurumu spreyle temizledi tekrar yerine taktı.
Sonrasında kendim deneme sürüşü yaptım arabayı düşük devirdeyken zorlayarak devirli kullanarak zorlamaya çalıştım ama o şıkırtı sesi kesilmişti.
Nedense benim içimde bir şey var o gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanmıyor gibi geliyor bana bu problem. Anlayan arkadaşlar biliyordur Boğaz kelebeği yapısı itibariyle sabit bir parça ve tek hareketli olan yeri içerisindeki hava geçişini sağlayan metal bir perde var ve o perde açılma kapanma hareketi yapıyor. Bu parça o sesi çıkarabilirmi?

Bu konuda daha önce böyle bir durumu tecrübe etmiş birisi yada çözüm bulabilmiş olan bilgili birisi varsa yorumları yada çözüm önerileri beni çok memnun edecektir arkadaşlar.

Ayrıca bir sorum daha olacak. Ben aracı alalı 7 ay oldu. Almadan 250-300km önce yağ ve filtre bakımları yapılmış demişti aldığım kişi ve yağ kartından yazan km ve filtre bilgileride bunu doğruluyordu.
7 ayda 9bin km olduğu için rutin bakımınıda yaptırmak istedim. Bakımda 4lt castrol edge 5w-30 LL motor yağı, 4 adet ngk marka buji, Yağ, hava, polen ve benzin filtreleri değişimi yapıldı.
Aracın üzerinde benden önceki sahibi tarafından taktırılmış olan 4 tırnaklı Bosch marka bujiler vardı. Usta bujileri söktüğünde senin arabaya yanlış buji takmışlar bu golflerde 4 tırnaklı değil 3 tırnaklı buji takılması gerektiğini söyledi.
Bujinin birisini numune olması açısından aldım parçacıdan alıp geleyim diye. Parçacıya dedim abi bu bujiden lazım bana parçacı araç ne diye sordu dedim golf 5 2005 model fsi. Parçacıda bu modellerde 3 tırnaklı buji olur 4 tırnaklı olmaz diye. Baktım parçacıda aynı uyarıyı yapınca tamam abi o zaman 3 tırnaklı olanı ver dedim. Neyse bujileride aldım geitrdim taktılar bütün filtreleride değişmiş oldu.

Bu bujilerdeki 3 tırnak 4 tırnak meselesi nedir arkadaşlar? Şimdi önceki takılan 4 tırnaklı bujimi yanlış yoksa şimdiki takılan 3 tırnak bujimi yanlış? Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlar lütfen yoruma :)
Yaşadığım yer düzlük bölge dağ bayır yok. Sanayiden çıkıp eve giderken (yaklaşık 45km mesafe) daha önce aynı yoldaki sürüş esansındaki anlık yakıt tüketimine göre 0,4-0,5lt civarına yakın bir azalma gözlemledim gibi. Bu buji kaynaklı olmuş olabilirmi?

Arkadaşlar kusuruma bakmayın soru baya bir uzun oldu ama bütün detaylarıyla anlatmak istedim belki küçük bir püf nokta önemlidir diye.
 

Merhaba arkadaşlar. yukarıda açtığım konuyla alakalı bu aralar kafama takılan birşeyler var.

Aracımın hızlanması biraz yavaş nazlana nazlana hızlanıyor ve yokuşlarda felan baya hızı kesiliyor.

Ben daha önceki mesajlarımda belirtmiştim Mayıs ayında aracıma lpg montajı yaptırmıştım. Lpg Montaj yaptırmadan önce benzinli binerken araçla uzun yol yaptığım zaman araç motor arıza ışığı yakıyordu ve hata kodunu tarattığımda p0420 katalizör arızası veriyordu. Lpg taktırdıktan sonra ise uzun yol yaptığımda p0420 arıza kodunu hiç vermedi araç.

Lpg taktırmadan öncede taktırdıktan sonrada aracın performansı aynı yani lpg kaynaklı bir performans düşüşü değil bu. Düşüş olduğunuda hafta sonu anladım. Daha önceki aracım turbo dizel tdi motorlu olduğundan o araçtanda atmosferik motorlu turbosuz bir araca geçince dedim teknolojisi gereği galiba bu aracın sürüş dinamikleri böyle.

Neyseki hafta sonu 110 km gidiş + gelişli bir yolculuk yapmam gerekti. Beraberinde bir arkadaşımda kendi arabasıyla birbirimizi takip ederek gittik.

Arkadaşın aracı 97 model corolla hani şu efsane kasa dedikleri. Mesela ışıklarda duruyoruz yeşil yandı kalkacagız bende gayet devirli kalkmaya çalışıyorum ama toyota corolla daha atik ve benden arayı açarak gidiyor. Toyota tahminen 90 beygir civarı benim araç 115 beygir.

Bu olaydan sonra kafama katalitik konvertörün tıkalı olduğu durumu aklıma geldi.

Araştırdığım kadarıyla katalitik konverter tıkalı olduğu zaman bendeki olduğu gibi p0420 arıza ışığı yakarmış. Aracın çekişinde düşüş olurmuş. Araç rolantide çalışırken çürük yumurta tarzında egzostan koku yayarmış ki benim araçtanda buna benzer kötü bir koku geliyor ama tam olarak ne kokusu tarif edemiyorum. Gaza fazla yüklenildiğinde katalitik konverterden bozuk para sesi tarzında ses gelirmiş. (Bu konunun ilk mesajında anlattığım şıkırtı dediğim ses acaba katalitik konverterdenmi geliyordu?) Motor sıcakken mesela durdum tekrar yürüyeceğim gaza biraz fazla bastığım zaman yani hızlı kalkış yapmak için denediğimde aracın altından nasıl tarif edeyim o anlık böyle kırtt kırtt diye bir ses geliyor.

Katalik konverterde sorun olduğu tahminlerim acaba doğrumudur?

Konu hakkında bu tarz bir olay başına gelmiş yada bilgi sahibi arkadaşlar yorumlarını aktarırlarsa memnun olurum.

İyi forumlar..
 
Upvote 0

Hocam selamlar sorunu çözen var mı acaba ? Yüke bindiği zaman aşırı ses gelmeye başladı kimse sorunu bulamıyorum sabah bakıma götüreceğim arabayı bujileri bobinleri kayışı filtreleri değiştireceğim yağ olarak tam sentetik 5 30 liqiu molly aldım
 
Upvote 0
Hocam selamlar sorunu çözen var mı acaba ? Yüke bindiği zaman aşırı ses gelmeye başladı kimse sorunu bulamıyorum sabah bakıma götüreceğim arabayı bujileri bobinleri kayışı filtreleri değiştireceğim yağ olarak tam sentetik 5 30 liqiu molly aldım
Merhaba hocam. Konudaki ilk mesajda belirttiğim şıkırtı sesi o yolculuktan sonra kendi kendine azalarak kayboldu şuan herhangi bir ses yok. Uzun araştırmalarım sonucu sanırım aracın bu şekilde ses yapma nedeni şehirler arası rakım farklılığından dolayı kaynaklandığını söylediler. Rakım farkından dolayı havadaki oksijen oranı değişkenlik gösterdiği için yanma anındaki hava-yakıt karışımı aracın normal zamanda yakmak için ayarladığı hava-yakıt karışımına göre farklılık gösterdiği ve aracın alışık olduğu yanma düzenine göre farklıklık gösterdiği için aracın bu şekilde bir problem yaratmasına neden oldu. Sonrasında sürekli yaşadığım yere gelince şıkırtı sesi sorunu kendiliğinden ortadan kalktı.
 
Upvote 0
Merhaba hocam. Konudaki ilk mesajda belirttiğim şıkırtı sesi o yolculuktan sonra kendi kendine azalarak kayboldu şuan herhangi bir ses yok. Uzun araştırmalarım sonucu sanırım aracın bu şekilde ses yapma nedeni şehirler arası rakım farklılığından dolayı kaynaklandığını söylediler. Rakım farkından dolayı havadaki oksijen oranı değişkenlik gösterdiği için yanma anındaki hava-yakıt karışımı aracın normal zamanda yakmak için ayarladığı hava-yakıt karışımına göre farklılık gösterdiği ve aracın alışık olduğu yanma düzenine göre farklıklık gösterdiği için aracın bu şekilde bir problem yaratmasına neden oldu. Sonrasında sürekli yaşadığım yere gelince şıkırtı sesi sorunu kendiliğinden ortadan kalktı.
valla hocam ben hep yaşadığım yerdeyim 10 dakika mesafedeki işime gidip geliyorum o gün yazdıgım gibi bujiler bobinler değişti egr arızası vardı onu değiştirdik triger gergisine kadar değişti azalma bile yok çok can sıkıcı bir durum
 
Upvote 0
valla hocam ben hep yaşadığım yerdeyim 10 dakika mesafedeki işime gidip geliyorum o gün yazdıgım gibi bujiler bobinler değişti egr arızası vardı onu değiştirdik triger gergisine kadar değişti azalma bile yok çok can sıkıcı bir durum
ÜStad hep aynı bölgede kullanım sağlıyorsanız benimkine göre farklı bir durum olabilir. Aklıma gelen tek şey ise trigez zinciri uzama yaptıysa ondan dolayı o zırıltı yada şıkırtı sesi geliyor olabilir. İyi bir usta bulup sesin nereden geldiğini güzelce tespit etmenizi öneririrm.
 
Upvote 0
Çözüm yokmu bendede aynı sorun var arabaya bişe olcak diye fazla kullanmıyorum zorlamıyorum
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt