2005 Golf 5 1.6 fsi motor bölümündeki şık şık şık sesi ve performans sorunu


optimistic

Üye
Katılım
2 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepkime puanı
52
Konum
Aksaray
İsim
ismail
Araç
Golf 5 1.6 fsi
Merhaba Arkadaşlar konuyu biraz detaylı anlatacağım kusura bakmayın.

8 mayıs akşam üstü Aksaray'dan Ordu'ya gitmek için yola çıktım. Araçta 4 kişiyiz ve bagaj pandizotunu söktüm bagajda da 3 valiz 3-4 tanede poşet vardı araç full dolu diyebiliriz.
Yol güzergahımız ise Aksaray-Nevşehir-Yogaz-Tokat-Ordu (Gölköy). Bu istikamette ilk kez gideceğim ve yolu bilmediğim için navigasyon aracılığı ile gitmek zorundaydım. Navigasyon ise en kestirme yolu tarif ettiği için şehirler arası anayollar değilde genellikle ilçeler arası çoğu tek şeritli bazı yerleri bozuk olan yollardan gitmek zorunda kaldık.
Genelde hızım 100-120 arası, yol güzergahında Yozgatı geçene kadar sorun yoktu Tokat merkezden Niksar üzeri giderken araçta performans düşüklüğü oluşmaya başladı.
Tarif etmek gerekirse mesela dağlık yerlerde hızımız 4 cü 3 cü vitesleri gerektirebiliyor yol rampa yukarı gaza normal düz yolda giderken den biraz daha fazla basmam gerekir ki araç rampada bayılmasın diye ama gaza daha fazla basmaya çalıştığımda motor bölümünden motor sesinin haricinde dikiş makinesi ile dikiş diker gibi yada dizel arabalarda gaza basınca gelen şık şık şık enjektör sesine benzer şekilde ses gelmeye başladı motor sesinden hariç.

İçim pıt pıt atıyor inşallah yolda kalmayız diye gece yarısı dağın başındayız in cin top oynuyor. Neyse arabayı daha fazla şıkıştırmadan tokatı geçmeye çalıştım reşadiyeden Ordu istikametine tek şeritli bir yol var ve dağ tırmanıcaz :( Arabayı sıkıştırmamak adına gaza öyle narin basıyorumki tarif edemem dağ tırmanıyoruz performansta düşük olduğu için aracı devirlendiripte basıp çıkamıyorum hızım düştükçe vites küçültüyorum 2. ci vitesle fazla zorlamadan çıktım yeri geldi bazı yerlerde 2 ci vitesi bile yemedi araba biraz fazla bassam hemen şıkır şıkır şıkırtı sesi geliyor. Birde dağın tepesinde bir sis var 2 metre önümü göremiyorum. İçimden bildiğim ne kadar dua varsa okuyorum.
Neyse baydarlı diye bir köy var orada bir köy petrolünde durdum daha fazla gidemedim hemde aracı biraz dinlendiririm belki faydası olur diye düşündüm.

Bir 2 saatlik moladan sonra hava yavaş yavaş aydınlanıyordu siste kalkmış gibiydi tekrardan yola koyuldum. Yaylalardan geçiyoruz manzara süper ötesi ama gel gelelim yollar tali yayla yolu ve benim araçta çözemedim bir sıkıntı var. Ha bu esnada bu sıkıntı ortaya çıktıktan sonra düz yol denk geldimi yine fazla gaza abanmadan gazlamaya çalıştığımda araç yavaştanda olsa normal şekilde gidiyor bir problem yokmuş gibi.
Gün içinde tekrar Ordu gölköy den Aksaraya yola çıkmam gerekti ama bu şekilde de gidersem yolda bırakır düşüncesi vardı.
Dönüşte bu sefer yolu daha iyi olan ama mesafe gelişe göre daha uzun yol olan Gölköy-Ordu-Samsun-Amasya-Çorum-Kırıkkale-Şereflikoçhisar-Aksaray istikametinden geldim.
Dönüş yolunda aşırı dağlı virajlı yollar yoktu ama bazen rampalar denk geliyordu gaza biraz abandığım zaman yukarıda tarif ettiğim şıkırtı sesi geliyordu. Neyseki aracı fazla zorlamadan 80-100km hızlarla sağ salim eve geldim toplam yaklaşık 1400km yol yapmışım.

Cumartesi günü çalışmadığım için ancak 2 gün önce cumartesi günü aracı sanayiye getirdim tanıdığım bir ustaya.

Yukarıda yazdığım olayı aynen anlattım kaputu açıp sağını solunu kontrol etti gözle görünür bir probleme rastlamadı, aracı bilgisayara bağladı herhangi bir hata kodu çıkmadı, kendisi şöför koltuğuna geçti aracı sanayi içerisinde sürerek denedi. Trafik ışıklarında durup gaza abanarak kalkıyormuş gibi denemeler yaptı bir kaç sefer aynı sesi azda olsa yaptı.

Bu sesin %90 gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanabileceğini söyledi.
Aracımda boğaz kelebeği arızası belirtileri olan tekleme, rolantide dalgalanma, stop etme gibi sorunlar yok.
Tamirhanesine geldik motor üstündeki üzerinde fsı yazan hava filtresi plastik kapağını söktük. Gaz boğaz kelebeği zaten ortaya çıkıyor.
Üstten baktığında herhangi bir kir kurum bir pislik görünmüyor. Gaz boğaz kelebeğinin 4 adet vidası var onları söktü kelebeği yerinden çıkardı kelebeğin arka yüzü içler acısı arka yüzeyde 2-3mm kalınlığında soba borularında oluşan kurum şeklinde kurum oluşmuş. Usta dediki bu kurumla aracın çalışıyor olması bile mucize. Neyse bu kurumu spreyle temizledi tekrar yerine taktı.
Sonrasında kendim deneme sürüşü yaptım arabayı düşük devirdeyken zorlayarak devirli kullanarak zorlamaya çalıştım ama o şıkırtı sesi kesilmişti.
Nedense benim içimde bir şey var o gaz boğaz kelebeğinden kaynaklanmıyor gibi geliyor bana bu problem. Anlayan arkadaşlar biliyordur Boğaz kelebeği yapısı itibariyle sabit bir parça ve tek hareketli olan yeri içerisindeki hava geçişini sağlayan metal bir perde var ve o perde açılma kapanma hareketi yapıyor. Bu parça o sesi çıkarabilirmi?

Bu konuda daha önce böyle bir durumu tecrübe etmiş birisi yada çözüm bulabilmiş olan bilgili birisi varsa yorumları yada çözüm önerileri beni çok memnun edecektir arkadaşlar.

Ayrıca bir sorum daha olacak. Ben aracı alalı 7 ay oldu. Almadan 250-300km önce yağ ve filtre bakımları yapılmış demişti aldığım kişi ve yağ kartından yazan km ve filtre bilgileride bunu doğruluyordu.
7 ayda 9bin km olduğu için rutin bakımınıda yaptırmak istedim. Bakımda 4lt castrol edge 5w-30 LL motor yağı, 4 adet ngk marka buji, Yağ, hava, polen ve benzin filtreleri değişimi yapıldı.
Aracın üzerinde benden önceki sahibi tarafından taktırılmış olan 4 tırnaklı Bosch marka bujiler vardı. Usta bujileri söktüğünde senin arabaya yanlış buji takmışlar bu golflerde 4 tırnaklı değil 3 tırnaklı buji takılması gerektiğini söyledi.
Bujinin birisini numune olması açısından aldım parçacıdan alıp geleyim diye. Parçacıya dedim abi bu bujiden lazım bana parçacı araç ne diye sordu dedim golf 5 2005 model fsi. Parçacıda bu modellerde 3 tırnaklı buji olur 4 tırnaklı olmaz diye. Baktım parçacıda aynı uyarıyı yapınca tamam abi o zaman 3 tırnaklı olanı ver dedim. Neyse bujileride aldım geitrdim taktılar bütün filtreleride değişmiş oldu.

Bu bujilerdeki 3 tırnak 4 tırnak meselesi nedir arkadaşlar? Şimdi önceki takılan 4 tırnaklı bujimi yanlış yoksa şimdiki takılan 3 tırnak bujimi yanlış? Bu konuda bilgi sahibi arkadaşlar lütfen yoruma :)
Yaşadığım yer düzlük bölge dağ bayır yok. Sanayiden çıkıp eve giderken (yaklaşık 45km mesafe) daha önce aynı yoldaki sürüş esansındaki anlık yakıt tüketimine göre 0,4-0,5lt civarına yakın bir azalma gözlemledim gibi. Bu buji kaynaklı olmuş olabilirmi?

Arkadaşlar kusuruma bakmayın soru baya bir uzun oldu ama bütün detaylarıyla anlatmak istedim belki küçük bir püf nokta önemlidir diye.
 

Hocam araç hakkında işini bilen aracı tanıyan ustanın kontrolü şart. Burda size bundan şundan oluyordur demek ancak fikir verir. FSI motorlarda zincir vardır. Araç kaç km de? daha önce değişim yapıldı mı? Gergi durumu nedir? Belki ondan oluyor..
Hocam dediğiniz gibi araç triger zincirli km si 236bin daha önce zincir değişimi yapıldımı yapıldı ise kaç km de iken yapıldı o konu hakkında bilgim yok malesef. Geçen hafta gösterdiğim usta trigerden kaynaklanmadığını söyledi gaz kelebeğindeki kurumdan dolayı yaptığını söylemiş ve gaz kelebeğini temizlemişti. Temizlikten sonra sesi yapmadı diyebiliriz. Arac motoru 20-30km yol yaptıktan sonra bu dediğim sesi çıkarıyor yani soğuk motorla 2-3km de giderken yukarıdaki dediğim şekilde gaza basınca ses yapmıyor
 
Upvote 0

öncelikle geçmiş olsun, ben hiç fsi motor kullanmadım o yüzden tecrübem yok ancak problem oluşunca sesin net olarak duyulduğu, hatta ne taraftan geldiğini tespitte edebilirseniz yararlı olur, bir video çekerseniz daha fazla üyenin bir yorumu olabilir ve ek olarak yabancı forumlara da bakma imkanı olabilir.
 
Upvote 0
öncelikle geçmiş olsun, ben hiç fsi motor kullanmadım o yüzden tecrübem yok ancak problem oluşunca sesin net olarak duyulduğu, hatta ne taraftan geldiğini tespitte edebilirseniz yararlı olur, bir video çekerseniz daha fazla üyenin bir yorumu olabilir ve ek olarak yabancı forumlara da bakma imkanı olabilir.
Merhaba hocam öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.

Bahsettiğim sesi araç park halinde rolantide çalışırken veya gaza bassam bile yapmıyor. Araçta sürüş esnasında düşük devir yüksek viteste gaza yüklenirsem yani motor yüke bindiğinde o zaman o ses kulağıma geliyor. Bundan dolayıda araç seyir halinde olduğu için kaputu açıp kayıt yapma gibi bir imkanım yok. Ama sesin kaynağı araçta şöför koltuğunda otururken bana göre motorun sağ tarafından sağ ön yolcu koltuğu tarafından geliyor gibi. O taraftada aracın triger zinciri bölümü var. Ama dururken motor çalışırken kaputu açıp ses dinlenildiğinde ustalar trigerin ses yapmadığını söylüyorlar.
 
Upvote 0
Merhaba hocam öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.

Bahsettiğim sesi araç park halinde rolantide çalışırken veya gaza bassam bile yapmıyor. Araçta sürüş esnasında düşük devir yüksek viteste gaza yüklenirsem yani motor yüke bindiğinde o zaman o ses kulağıma geliyor. Bundan dolayıda araç seyir halinde olduğu için kaputu açıp kayıt yapma gibi bir imkanım yok. Ama sesin kaynağı araçta şöför koltuğunda otururken bana göre motorun sağ tarafından sağ ön yolcu koltuğu tarafından geliyor gibi. O taraftada aracın triger zinciri bölümü var. Ama dururken motor çalışırken kaputu açıp ses dinlenildiğinde ustalar trigerin ses yapmadığını söylüyorlar.
Daha önceki mesajlarınızda da ışıklara yaklaşırken gaza yüklenince oluyor yavaş hızlanırsam bir şey olmuyor demişsiniz, peki bu vuruntu şeklinde mi? Bu sorun gerçekleşirken hissedilir bir derecede sallantı titreme oluyor mu? Yani demem şu acaba araç uygun olmayan hava/yakıt karışımı yada uygun olmayan yakıt kalitesinden olayı avans vuruyor olabilir mi?
 
Upvote 0
Daha önceki mesajlarınızda da ışıklara yaklaşırken gaza yüklenince oluyor yavaş hızlanırsam bir şey olmuyor demişsiniz, peki bu vuruntu şeklinde mi? Bu sorun gerçekleşirken hissedilir bir derecede sallantı titreme oluyor mu? Yani demem şu acaba araç uygun olmayan hava/yakıt karışımı yada uygun olmayan yakıt kalitesinden olayı avans vuruyor olabilir mi?
Evet hocam ışıklara yaklaşırken yavaşlayıp yeşil yanınca tekrar gazlama durumunu örnek oalrak verdim normal şartlardada düz yolda yüksek vitesle giderken yavaşlayıp devir düştüğünde gaza yüklendiğim zamanda aynı şey oluyor. Motorda yakıt sistemiyle alakalı titreme yada tekleme gibi yada aracı sarsacak düzeyde bir garipliği yok motor sesine paralel artan bir zırıltı motor sesinden hariç zırlama sesi yani şıkırtıda denebilir. Arac o şekilde ses yaparken gaza dahada yüklensem gidecek yani çekiş yönünden bir sıkıntısı yok. Bu zırıltı sesini çözemedim bir türlü.
 
Upvote 0
Normal şartlarda aracı yavaş yavaş devirlendirip hızlandırırsam o zırıltı sesi duyulmuyor gibi birşey hatırladığım kadarıyla.
 
Upvote 0
Ama bunun rampası var dağı var bayırı var o yüzden yeri geldimi gazada yüklenmek gerekiyor. O sesten dolayıda gaza fazla yüklenince bir arıza çıkarıcak diye korkuyorum açıkcası..
 
Upvote 0
Ses,boğaz kelebeği (gaz kelebeği)’nden geliyor. Hepsinde varmış servis öyle diyor. Wastegate çubuğu ile olan bağlantı yerinin ısıdan dolayı gevşemesi sebebiyle zırıltı yapıyor. Zaten ısınır ısınmaz ses geliyor. Dokundurmayın, sıkışma yapmadıkça sıkıntı olmaz dediler bana.
 
Upvote 0
Ses,boğaz kelebeği (gaz kelebeği)’nden geliyor. Hepsinde varmış servis öyle diyor. Wastegate çubuğu ile olan bağlantı yerinin ısıdan dolayı gevşemesi sebebiyle zırıltı yapıyor. Zaten ısınır ısınmaz ses geliyor. Dokundurmayın, sıkışma yapmadıkça sıkıntı olmaz dediler bana.
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.

Gaz kelebeğinden bu sesin gelmesi kullanıma engel bir sorun değildir sanırım. Çünkü yeri geldiğinde seri kullanım yapmamız gerektiğinde bu sesi çıkarması durumunda açıkcası ben birşey olacak korkusuyla gazdan ayagımı hafif çekiyorum yeterki ses kesilsin diye.
Ses çıksa bile yolun durumuna göre sürüşümüzü yapsak bir sıkıntı çıkarmayacak yani öylemi araç anladığım kadarıyla.

Birde hocam siz bu durumu nasıl tecrübe ettiniz? Sizdede benim gibi bir durumda mı bu ses ortaya çıktı ?
 
Upvote 0
Ben bu sesi sadece kapalı garajdayken duyuyorum. Hareket anında 1500-1700 devir aralığında hızım 20-30 km/s iken gaza basınca geliyor çekince gidiyor. Söylediğiniz gibi araç yüke binince ses seviyesi artıyor. Rölantide ses gaza ilk basma anında geliyor onun dışında gelmiyor.

Sesin gaz kelebeğinin açma kapama yapan perdesinden geldiğini düşünüyorum ben. 2 vida ike sabitlendiği kısım gevşeyince o yuvarlak kısım hava akışından dolayı sallanıyor bence.

Bende sürüş performansında yakıtta vs herhangi bi kayıp yok bu arada.
 
Upvote 0
Ben bu sesi sadece kapalı garajdayken duyuyorum. Hareket anında 1500-1700 devir aralığında hızım 20-30 km/s iken gaza basınca geliyor çekince gidiyor. Söylediğiniz gibi araç yüke binince ses seviyesi artıyor. Rölantide ses gaza ilk basma anında geliyor onun dışında gelmiyor.

Sesin gaz kelebeğinin açma kapama yapan perdesinden geldiğini düşünüyorum ben. 2 vida ike sabitlendiği kısım gevşeyince o yuvarlak kısım hava akışından dolayı sallanıyor bence.

Bende sürüş performansında yakıtta vs herhangi bi kayıp yok bu arada.
Peki hocam bu gevşeyen kısmın gevşemesini önlemek için bir çözüm varmıdır? Vidaları sağlamlasak yada farklı bir çözüm varsa onu uygulasak sorunu çözemezmiyiz. Belki sorun edilecek birşey değildir ama ben kendi açımdan o sesi duyduğumda sinir oluyorum.
 
Upvote 0
Ben bu sesi sadece kapalı garajdayken duyuyorum. Hareket anında 1500-1700 devir aralığında hızım 20-30 km/s iken gaza basınca geliyor çekince gidiyor. Söylediğiniz gibi araç yüke binince ses seviyesi artıyor. Rölantide ses gaza ilk basma anında geliyor onun dışında gelmiyor.

Sesin gaz kelebeğinin açma kapama yapan perdesinden geldiğini düşünüyorum ben. 2 vida ike sabitlendiği kısım gevşeyince o yuvarlak kısım hava akışından dolayı sallanıyor bence.

Bende sürüş performansında yakıtta vs herhangi bi kayıp yok bu arada.
Benim yakıt ölçümlerimdede kayıp yada fazla bir artış yok hocam sürüş performansı açısından sesi duydugum zaman ayağımı gazdan çektiğim için haliyle araç rampa yada yokuş yukarı çıkarken devirlenemedinden performans sorunu yaşadım sanırım. Düzde giderken gaza fazla yüklenme hadisesi olmadığı için seste gelmiyor aracın çekişi gidişide gayet iyi.
 
Upvote 0
Peki hocam bu gevşeyen kısmın gevşemesini önlemek için bir çözüm varmıdır? Vidaları sağlamlasak yada farklı bir çözüm varsa onu uygulasak sorunu çözemezmiyiz. Belki sorun edilecek birşey değildir ama ben kendi açımdan o sesi duyduğumda sinir oluyorum.
Yetkili servis bakım zamanı yine söyleyin bakarız dedi ama ben dokundurmayacağım. Sürüşte bir problem yaratmıyor çünkü. Bir de temizleme veya vida sıkma vs işlemi sonrası için kalibrasyon yapılması lazım tekrardan. Çalışan düzen bozulsun istemem açıkçası. Zaten bu komponent bozulunca araçta ciddi performans kaybı oluyor yakıt hava karışım dengesi bozulduğu için. Yolda bırakana kadar devam:)
 
Upvote 0

Yetkili servis bakım zamanı yine söyleyin bakarız dedi ama ben dokundurmayacağım. Sürüşte bir problem yaratmıyor çünkü. Bir de temizleme veya vida sıkma vs işlemi sonrası için kalibrasyon yapılması lazım tekrardan. Çalışan düzen bozulsun istemem açıkçası. Zaten bu komponent bozulunca araçta ciddi performans kaybı oluyor yakıt hava karışım dengesi bozulduğu için. Yolda bırakana kadar devam:)
Anladım hocam cevabın için teşekkür ederim.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt