8v aracımı servise bırakıp 2 gün ikame aynı motor ve jant ölçüsü 8y ikame araç aldım. 8y kasa belirgin daha zayıf izolasyona sahip hatta sanıyorum golf 7.5 ile kafa kafaya diyebilirim. Yeni kasa a3 almaktansa 8v yahut 7.5 golf tercih ederim. Golf 8 nasıl açıkçası yüzeysel inceledim, Sürüş imkanım olmadı. Ama 8y a3 tam hayal kırıklığı, cam yatıklığı da 7.5 golf gibiydi, haliyle premium hissiyat da zayıflamış.Golf 8 'in yalıtımı kötü değil merak etmeyin ,Audi A3'ün de bahsedildiği kadar kötü değil, galiba siz otopark.com'un videosunu izlediniz, orada 8v kasaya göre yalıtımı kötü demek isteniyor , fakat orada yanlış bir durum var, 8v testlerini yaptıkları araçlar normal süspansiyon ve 16-17" jantlı lastiklerle yaptıkları testler, 8y olan yeni kasada 18" jant ve spor süspansiyon ve lanet bridgestone t005 lastik var , spor süspansiyonun etkisinden dolayı titreşim daha fazla ve sonuç olarak yol sesini daha fazla iletiyor. Önce ki 8v kasa da spor süspansiyonlu araçlarda yol sesinden şikayetçiler. Kendi aracımın üzerinde gelen lanet bridgeston t005'i çıkarttırıp michelin primacy 4 + taktırdıktan sonra yol sesi çok fark etti.
Eski aracım olan Golf 7 'ye bagaj ve davlumbaz iç kısımlarına yalıtım yaptırmadan önce bagaj tabanında bulunan halıyı çıkartarak 1 hafta halısız olarak gezdim ve ne yol sesi ne de titreşim de farklılık olmadı, hatta desibel değeri bile aynıydı. O yüzden taban halısının yalıtıma yararı yok dedim.
Babamın 2015 8v daha sonra 2019 8v dynamic araçları oldu bu araçların km'lerinin yarısını ben yaptım, 8v konusunda oldukça tecrübeliyim. 2015 makyajsız kasa 8v 'lerin yalıtımı çok daha iyi makyajlı kasadan. 8V'nin yalıtım konusunda 8y 'den daha geride kaldığı durum dış seslerin yalıtımı ve rüzgar sesi, fakat yol sesini daha az içeri alıyor, eğer sport paket 8v kullanmadıysanız bir deneyin yol sesi 8y den bile daha fazla içeride. 8y de cam yatıklığı Golf 7-7.5 gibi ama hızı Golf gibi hissettirmiyor, 8v gibi hızı hissettirmeyen cinsten. premium hissiyatı cam yatıklığından değil malzeme kalitesinden dolayı zayıfladığını düşünüyorum. Ayrıca yol tutuşu olarak 8y 8v ye göre oldukça iyileşmiş durumda, 180 km/h üstü hızlarda çok daha stabil ve güvenli gidiyor. Doğru düzgün hiç bir acil güvenlik donanımı olmayan, donanım fakiri 8v 'yi tercih etmezdim ki etmedim de. 8v'de Audi presense front , şerit takip asistanı, adaptif hız sabitleyici, uzun far asistanı , audi virtual cockpit plus, wireless apple car play, android auto , 10" multimedya ekranı, elektrikli bel desteği ,acil durum çağrısı donanımlarının bir tanesi bile yok. Ayrıca 8y sline koltukları 8v'nin bütün koltuklarına göre oldukça konforlu.8v aracımı servise bırakıp 2 gün ikame aynı motor ve jant ölçüsü 8y ikame araç aldım. 8y kasa belirgin daha zayıf izolasyona sahip hatta sanıyorum golf 7.5 ile kafa kafaya diyebilirim. Yeni kasa a3 almaktansa 8v yahut 7.5 golf tercih ederim. Golf 8 nasıl açıkçası yüzeysel inceledim, Sürüş imkanım olmadı. Ama 8y a3 tam hayal kırıklığı, cam yatıklığı da 7.5 golf gibiydi, haliyle premium hissiyat da zayıflamış.
8V Audi A3 2013-2020 yılları arasında üretilen versiyonu, 8Y 2021 sonrasında üretilen yeni kasa versiyon.8v, 8y ne demek ?
Benim aracımda da nexen var 225/45/17 ölçülerinde, diğer her alanda ortalama altında kalan vasat bir lastik ancak aşağıda da görüldüğü üzere testlerde sessizlik konusunda başarılı.Üstat benim araçta nexen marka lastik var uğultu yapıyor resmen çok rahatsız edici senin sorun lastiklerden gelen ses mi