Partikül temizliği


@ugur.dogan @Trk @fueleconomy @Mustafabh @gembad

Almancası: Ottopartikelfilter OPF
İngilizcesi: Gasoline Particulate Filter GPF

1.2 TSI motorlarda OPF yoktur.,

(Avrupa genelinde Türkiye hariç)
İlk olarak 2018 Temmuz ayı itibariyle üretilen Tiguan 1.4 TSI araçlarda kullanılmaya başlandı., sonra diğer modellerde kademeli olarak kullanılmaya başlandı., sonrasında kademeli olarak tüm motorlarda kullanılmaya başlandı., ancak Türkiye 'ye OPF 'ye sahip Tiguan gelmedi (en azından ben öyle biliyorum).,

Hatırlayacağınız üzere 1.5 TSI motorlar ilk çıktığı zaman Türkiye 'ye hemen getirmediler., ilk etapta sadece 1.0 TSI motor getirdiler ve 1.4 TSI motorlar halen gelmeye devam etti., Çünkü ellerinde kalan daha önce üretilmiş 1.4 TSI motorların stoklarını eritmeleri gerekiyordu., VW Almanya bizim gibi ülkelere 1.4 TSI motorlu araçlar satmaya devam ederek ellerindeki motor stoğunu erittiler.,

Bu süreçte yani (2017-2019) yılları arasında gelen 1.0 TSI motorlu Golf 'lerde OPF yoktur.!

Türkiye 'deki 1.2 ve 1.4 TSI motorlu Golf 'lerde OPF yoktur.!


2020 yılında 1.5 TSI motor gecikmeli olarak Türkiye 'ye getirilmeye başlandığı zaman., işte o zaman hem 1.5 TSI motorda hem de 1.0 TSI motorda araçlar OPF 'filtreli olarak gelmeye başladı.

Bu yazdıklarım Golf araçlar içindir.,

Seat ve Skoda 'da bu süreçte farklı uygulamalar yapılmış olabilir., Aracınızda OPF var mı yok mu öğrenmenin en basit yolu servis veya yedek parça ile görüşerek öğrenilebilir.,

Şuan üretilen tüm VW grubu (1.0 TSI / 1.0 eTSI / 1.5 eTSI) motorlu araçlarda OPF mevcuttur., artık 2.0 TSI motorda bile OPF kullanıyorlar.
 

Geçmiş olsun.

Yani sonuç olara TSI araçlarda da partikül filtresi var mi diyoruz? Halen mantıklı gelmiyor bana bilen biri aydınlatsa bizi 😀

Bahsettiği parça katalitik konvertör ise ok ama partikul filtre kullanmaya başlandıysa bir de bu derdimiz olacak görünüyor.
Mustafa bey sanirim.varmiss..ben dizellerde biliyordum...dusuk devirde kullanim kisa mesafe vs..benimde bilgim fazla olmadigi icin kabul ettim yaptirdim...
 
Benim anladığım Euro6 benzinli araçlarda da zorunlu hale geldiğine göre
2016 ve sonrası üretilen tüm TSI'lerde vardır.
Ben yaptirdim partikul temizligini..arabanin performansinda artis oldu..ama egzoz sesi sanki artti bir tik
 
Yanlış yağ koymuşsunuz., koyduğunuz yağ (8100 x-clean efe) 1.5 TSI motor için uyumlu bir yağ değildir.!! Hiç bir “teknik şartnameyi” karşılamamaktadır.!

1.5 TSI için uyumlu olan yağlar;

Motul Specific 50400/50700 0W-30
Liqui Moly TopTec 4210 LongLife III 0W-30
Mobil 1 ESP 0W-30

Yeni nesil 1.5 TSI motorlarda (VW 504.00 onayı olan) 0W-30 viskozitede yağlara geçilmiştir., Alternatif olarak (VW 504.00 onaylı) olmak kaydıyla 5W-30 viskozitede yağlar kullanılabilir ancak bir miktar yakıt tüketiminde artış olur ve motor normalden biraz daha sesli çalışır.,

Sizin kullandığınız x-clean efe yağın (VW 504.00 onayı) yoktur.!

1.5 TSI motor 5W-30 viskozite uyumlu yağlar (alternatif seçenektir, /normal şartlarda 0W-30 kullanılması gerekir.);

Motul 8100 X-Clean+ 5W-30
Liqui Moly Toptec 4200 LongLife III 5W-30
Mobil 1 ESP 5W-30

Kaç litre yağ aldınız.? Araca kaç litre yağ koyuldu.? Bilginiz var mı
Benim Aracım da 2017 TDI golf Higline Filtremarketim den https://www.filtremarketim.com/urun/8100-x-clean-5w-30-5-lt-sentetik-motor-yagi nı almıştım. Usta bu yağa güvenemem piyasada çok fazla taklit yağ var deyip aynı markanın Motul clean Efe Dexus 2 5w 30 yağından kullandı. Ben de sıkıntı çıkarsa en azından muhatabım olur diye kabul etmek zorunda kaldım. Ustanın kullandığı yağ sizce uygun mu? Siz bu konuda daha bilgilisiniz. Bu konularda ne yapmalıyım en azından gelecek yıl için farklı yol izleyebilirim.
 
Benim Aracım da 2017 TDI golf Higline Filtremarketim den https://www.filtremarketim.com/urun/8100-x-clean-5w-30-5-lt-sentetik-motor-yagi nı almıştım. Usta bu yağa güvenemem piyasada çok fazla taklit yağ var deyip aynı markanın Motul clean Efe Dexus 2 5w 30 yağından kullandı. Ben de sıkıntı çıkarsa en azından muhatabım olur diye kabul etmek zorunda kaldım. Ustanın kullandığı yağ sizce uygun mu? Siz bu konuda daha bilgilisiniz. Bu konularda ne yapmalıyım en azından gelecek yıl için farklı yol izleyebilirim.
Koyulan yağın onayı : VW 505 00 / 505 01 iken sizin için gereken onay VW 507 00 olmalı kitapçıkta yazıyor. Yanlış yağ kullanılmış.
 
Benim Aracım da 2017 TDI golf Higline Filtremarketim den https://www.filtremarketim.com/urun/8100-x-clean-5w-30-5-lt-sentetik-motor-yagi nı almıştım. Usta bu yağa güvenemem piyasada çok fazla taklit yağ var deyip aynı markanın Motul clean Efe Dexus 2 5w 30 yağından kullandı. Ben de sıkıntı çıkarsa en azından muhatabım olur diye kabul etmek zorunda kaldım. Ustanın kullandığı yağ sizce uygun mu? Siz bu konuda daha bilgilisiniz. Bu konularda ne yapmalıyım en azından gelecek yıl için farklı yol izleyebilirim.
Usta kendi kafasına göre davranmış., iş güzarlık yapmış., aracın moturuna uygun olmayan yanlış yağ kullanmış..!! Bir çuval işi berbat etmiş.,

Motor yağını ve yağ filtresini mutlaka değiştirmeniz öneririm.,

Markası ne olursa olsun hangi marka yağı kullanırsanız kullanın., 1.6 TDI motor için kullancağınız yağın (VW507.00 üretici onayı) olması gerekir.!

Madem sahte yağ olayından bu kadar şüpheci yaklaşıyor., kendi koyduğu yağın orjinal olduğunun garatisi var mı?

Sahteciliğe karşı kafanızda şüpheler yaşamak istemiyorsanız çözümü basit., motor yağını Motul Türkiye resmi sitesinden alırsınız olayı kökünden çözmüş olursunuz.,

Motul Türkiye resmi satış sitesi;
Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 https://shoptr.motul.com/8100-x-clean-5w30.html

Ancak Motul yağ 900 tl. vermektense en az motul kadar kaliteli olan Liqui Moly marka kullanmanızı öneririm., fiyatı da daha uygundur.,

Liqui Moly Türkiye resmi satış sitesi;
Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30 https://www.liquimolyturkey.com/5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-5-litre-8973

Hangi marka yağı tercih ederseniz edin., motora yanlış yağ koyulduğu için yağ değişimi esnasında mutlaka yağ filtresini de değiştirin..!! Diğer türlü sadece yağı değiştirmenizin hiç bir anlamı olmayacaktır. Ve usta karter tapasını değiştirmediyse onu da değiştirmeniz iyi olacaktır., mümkünse her bakımda karter tapasını değiştirin., en kötü ihtimalle 2 bakımda bir değiştirmeniz gerekir. karter tapası oldukça ucuz bir parça olduğundan yetkili servisten temin etmenizde sakınca yoktur.

1.6 TDI motor yağ kapasitesi: 4,7 Litre (ne eksik ne de fazla olmalı., bazı ustalar bidonun tamamını doldurur., buna kesinlikle müsade etmeyiniz.!!)
 
Usta kendi kafasına göre davranmış., iş güzarlık yapmış., aracın moturuna uygun olmayan yanlış yağ kullanmış..!! Bir çuval işi berbat etmiş.,

Motor yağını ve yağ filtresini mutlaka değiştirmeniz öneririm.,

Markası ne olursa olsun hangi marka yağı kullanırsanız kullanın., 1.6 TDI motor için kullancağınız yağın (VW507.00 üretici onayı) olması gerekir.!

Madem sahte yağ olayından bu kadar şüpheci yaklaşıyor., kendi koyduğu yağın orjinal olduğunun garatisi var mı?

Sahteciliğe karşı kafanızda şüpheler yaşamak istemiyorsanız çözümü basit., motor yağını Motul Türkiye resmi sitesinden alırsınız olayı kökünden çözmüş olursunuz.,

Motul Türkiye resmi satış sitesi;
Motul 8100 X-Clean+ 5W-30 https://shoptr.motul.com/8100-x-clean-5w30.html

Ancak Motul yağ 900 tl. vermektense en az motul kadar kaliteli olan Liqui Moly marka kullanmanızı öneririm., fiyatı da daha uygundur.,

Liqui Moly Türkiye resmi satış sitesi;
Liqui Moly Top Tec 4200 LongLife III 5W-30 https://www.liquimolyturkey.com/5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-5-litre-8973

Hangi marka yağı tercih ederseniz edin., motora yanlış yağ koyulduğu için yağ değişimi esnasında mutlaka yağ filtresini de değiştirin..!! Diğer türlü sadece yağı değiştirmenizin hiç bir anlamı olmayacaktır. Ve usta karter tapasını değiştirmediyse onu da değiştirmeniz iyi olacaktır., mümkünse her bakımda karter tapasını değiştirin., en kötü ihtimalle 2 bakımda bir değiştirmeniz gerekir. karter tapası oldukça ucuz bir parça olduğundan yetkili servisten temin etmenizde sakınca yoktur.

1.6 TDI motor yağ kapasitesi: 4,7 Litre (ne eksik ne de fazla olmalı., bazı ustalar bidonun tamamını doldurur., buna kesinlikle müsade etmeyiniz.!!)
Tavsiyenize uyup yağ (motul) ve filtreyi (mann) tekrardan satınaldım. Karter tapası da alacağım ama servis bize uzak. İnternete de güvenemedim. Bildiğiniz bir site varsa onu da oradan alayım.
 
Tavsiyenize uyup yağ (motul) ve filtreyi (mann) tekrardan satınaldım. Karter tapası da alacağım ama servis bize uzak. İnternete de güvenemedim. Bildiğiniz bir site varsa onu da oradan alayım.
Karter tapası için internette bildiğim bir yer yok malesef., karter tapası basit bir parça olarak görülebilir ancak yan sanayi tapaların vida dişlerinin (yivlerinin) sıkıntı yaptığını biliyorum., kalitesiz veya yan sanayi olanların karterin dişlerini zarar verir veya yalama yaparsa başınıza büyük iş alırsınız., yanlış tapa alırsanız yine başınıza iş alırsınız., bu sebebten servis size uzak olmasına rağmen yine de servisten (orjinalini) almanızı öneririm., Nette yan sanayi tapa yüzünden canı yanan pek çok kullanıcı mevcut., git-gel olmaması adına 2-3 tane alıp yedek yapabilirisiniz.

Not: bazı ustalar tapaya (sıvı conta /sıvı silikon) gibi malzemeler sürüp öyle sıkabiliyor., buna sakın müsade etmeyiniz karter tapasına asla hiç bir şey sürülmemelidir..!! Tapa en iyi sızdırmazlığı kendi üzerindeki (metal pul) yardımıyla zaten olması gerektiği gibi yapmaktadır. İnsanlıktan nasibini almamış ustalar bazen tapayı olması gerektiğinden fazla sıktığı için karterin deliğini yalama yaptığından., (sıvı conta) ile içine ettikleri işi örtbas etmek için kullanıyorlar., tapanın üzerindeki (metal pul) görevini zaten yapıyor., aşırı fazla sıkıp yuvayı bozmamak için tapayı (tork anahtarı) ile sıkılması gerekir., ama ustalar genelde tork anahtarlarının kalibresini eskitmek istemezler. Kendilerini düşünürler…
 
Karter tapası için internette bildiğim bir yer yok malesef., karter tapası basit bir parça olarak görülebilir ancak yan sanayi tapaların vida dişlerinin (yivlerinin) sıkıntı yaptığını biliyorum., kalitesiz veya yan sanayi olanların karterin dişlerini zarar verir veya yalama yaparsa başınıza büyük iş alırsınız., yanlış tapa alırsanız yine başınıza iş alırsınız., bu sebebten servis size uzak olmasına rağmen yine de servisten (orjinalini) almanızı öneririm., Nette yan sanayi tapa yüzünden canı yanan pek çok kullanıcı mevcut., git-gel olmaması adına 2-3 tane alıp yedek yapabilirisiniz.

Not: bazı ustalar tapaya (sıvı conta /sıvı silikon) gibi malzemeler sürüp öyle sıkabiliyor., buna sakın müsade etmeyiniz karter tapasına asla hiç bir şey sürülmemelidir..!! Tapa en iyi sızdırmazlığı kendi üzerindeki (metal pul) yardımıyla zaten olması gerektiği gibi yapmaktadır. İnsanlıktan nasibini almamış ustalar bazen tapayı olması gerektiğinden fazla sıktığı için karterin deliğini yalama yaptığından., (sıvı conta) ile içine ettikleri işi örtbas etmek için kullanıyorlar., tapanın üzerindeki (metal pul) görevini zaten yapıyor., aşırı fazla sıkıp yuvayı bozmamak için tapayı (tork anahtarı) ile sıkılması gerekir., ama ustalar genelde tork anahtarlarının kalibresini eskitmek istemezler. Kendilerini düşünürler…
Sayenizde bir daha özel servise gitmeme kararı aldım. Bizimki de değişmeye gerek yok deyip etrafına teflon bant sarıp sıktı vidayı. İnşallah bulurum tapayı. Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@forzaGilles dün yağ ve filtre siparişini verdim. Bugün de yetkili servisinden orijinal karter tapasını gönderteceğim. Yine aynı ustaya gitsem mi gitmesem mi karar veremedim. Serviste balataları da değiştirin demişlerdi ama bu usta onların da daha ömrü var gerek yok dedi değiştirmedi. Şimdi adama güvenim kalmadı. Onda da tongaya düşmeyeyim diye soruyorum. Nasıl bir yol izleyeyim? Karter tapası konusunda da endişelerim var. Ya çok sıktıysa diye.
 

Merhaba arkadaşlar,

Partikül Temizligi başlığını görünce yeni konu açmadan yasadigim bir durumu paylaşmak istiyorum. Ve görüşlerinize ihtiyacım var.

2014 1.6 tdı highline golf 7 aracım var. Şuan 142 bin km'yi devirdim. Aracımı aktif bir sekilde kullaniyorum. DPF belli aralıklarla kendisi devreye giriyor ancak son 2 3 gundur ilginç bir durumla karşı karşıyayım.

Istanbul'dan Antalya'ya gittim. Antalya'da birkac günün sonunda park ederken otomatik temizlige basladigini farkettim. 15 dakika beklememe ragmen bitmedi ve mecbur kontagi kapatmak zorunda kaldim. Ertesi gun antalya'dan Ankara'ya gecerken dönüş yolunda yine devreye girdi.

Ancak yol boyunca nerdeyse hic durmadi. Park pozisyonuna geldigimde devir hep 1'in az ustunde duruyor. Ayrica bugun ilk defa start stop hatası aldım. Bu arada yol boyunca devirli de kullandim baya..

Aracı stop edip tekrar calistirdigimda bu sefer hata gitti ve araç stop etti. İlginç bir durumla karşı karşıyayım. Acaba aldigim yakitla alakali olabilir mi? Gerci istanbul disinda da yakit aldığım yerler bellidir. Bilemiyorum, Boyle bir deneyiminiz oldu mu veya fikriniz var mıdır merak ediyorum.
 

Geri
Üst Alt