Partikül temizliği



Merhaba arkadaşlar,

Partikül Temizligi başlığını görünce yeni konu açmadan yasadigim bir durumu paylaşmak istiyorum. Ve görüşlerinize ihtiyacım var.

2014 1.6 tdı highline golf 7 aracım var. Şuan 142 bin km'yi devirdim. Aracımı aktif bir sekilde kullaniyorum. DPF belli aralıklarla kendisi devreye giriyor ancak son 2 3 gundur ilginç bir durumla karşı karşıyayım.

Istanbul'dan Antalya'ya gittim. Antalya'da birkac günün sonunda park ederken otomatik temizlige basladigini farkettim. 15 dakika beklememe ragmen bitmedi ve mecbur kontagi kapatmak zorunda kaldim. Ertesi gun antalya'dan Ankara'ya gecerken dönüş yolunda yine devreye girdi.

Ancak yol boyunca nerdeyse hic durmadi. Park pozisyonuna geldigimde devir hep 1'in az ustunde duruyor. Ayrica bugun ilk defa start stop hatası aldım. Bu arada yol boyunca devirli de kullandim baya..

Aracı stop edip tekrar calistirdigimda bu sefer hata gitti ve araç stop etti. İlginç bir durumla karşı karşıyayım. Acaba aldigim yakitla alakali olabilir mi? Gerci istanbul disinda da yakit aldığım yerler bellidir. Bilemiyorum, Boyle bir deneyiminiz oldu mu veya fikriniz var mıdır merak ediyorum.
Motor rölanti yüksekliği her zaman DPF temizliği olmayabilir.
Akü zayıf ise
Klima en soğukta ise
Elektrik Güç tüketimi yüksek ise

Yine rölanti artar.

Araç durumunda Start Stop ekranına baktığınızda ne görüyorsunuz?

Start stop devre dışı kaldı ise akü sağlığı iyi olmayabilir. Bu senekleri eledikten sonra DPF olabilir.

Temizleyememiş ise mutlaka ışık yakıp uyaracaktır.

Ayrıca yanlış bilinenin aksine normal kullanın. 1800-2500 rpm. Daha yüksek hızlara çıkmaya gerek yok. Özellikle ani hızlanmalardan kaçının.
 
Motor rölanti yüksekliği her zaman DPF temizliği olmayabilir.
Akü zayıf ise
Klima en soğukta ise
Elektrik Güç tüketimi yüksek ise

Yine rölanti artar.

Araç durumunda Start Stop ekranına baktığınızda ne görüyorsunuz?

Start stop devre dışı kaldı ise akü sağlığı iyi olmayabilir. Bu senekleri eledikten sonra DPF olabilir.

Temizleyememiş ise mutlaka ışık yakıp uyaracaktır.

Ayrıca yanlış bilinenin aksine normal kullanın. 1800-2500 rpm. Daha yüksek hızlara çıkmaya gerek yok. Özellikle ani hızlanmalardan kaçının.
Açıkçası rölanti yüksek oldugundaki ses DPF temizligi sesi ancak hiç klima açmadım.

Araç durumunda start/stop hata yazdı. (Normalde start stopu sürekli kapatırım)

Bu arada DPF icin Işık uyarısı almadım. Şuan dediğiniz gibi akü bir ihtimal olarak duruyor.
 
Açıkçası rölanti yüksek oldugundaki ses DPF temizligi sesi ancak hiç klima açmadım.

Araç durumunda start/stop hata yazdı. (Normalde start stopu sürekli kapatırım)

Bu arada DPF icin Işık uyarısı almadım. Şuan dediğiniz gibi akü bir ihtimal olarak duruyor.
Araç kaç model., akü daha önce hiç değişti mi?

@calik dostumuz zaten gerekli tüm bilgileri paylaşmış.,

İlaveten;
DPF temizliği başladığı zaman rolantide bekleyerek temizlik yapmak boşuna yakıt masrafından öteye gitmez., sistem rolantide atıkları sağlıklı şekilde yakamaz., zaten araç sabit durduğu yerde rolantide çalıştığını algıladığı anda yakıt tasarrufu adına bir süre sonra temizliği yarıda keser., siz ise bunu temizlik işlemi bitti diye algılarsınız., aslında tam aksine temizlik yarıda kalır., araç hareket halinde 15dk. falan turlamadığınız sürece atıkları yakması mümkün değil.,

Klima açık olduğundan mı, enerji ihtiyacı yüksek olduğundan mı vs.. devir yükseldi yoksa araç DPF temizliği mi yapıyor..? bunu anlamanın basit yolu; araç gerçekten DPF temizliği yapıyorsa; egzoz dan yanık kokusuna benzer bir koku gelir, egzoz normalden daha farklı bir ses duyarsınız, devir yükselir ve motor fan açar. Bu belirtileri anladığınız anda boş yol bulup turlamanız ve aracı (hafif devirli) kullanmanız gerekir., aşırı yüksek devirli kullanmanız da pek bir anlamı olmayacaktır.,

üretici der ki; dpf temizliği esnasında mümkün olan boş yolu bulduğunıuz zaman 4.cü viteste 70-90 km hızlarda aracı bir süre kullanın. 2.200-3.000 devir/dk. yeterlidir., fazlasına gerek yoktur.

***Araç rutin olarak kullandığınız trafik durumuna göre ortalama her 200-300 km ‘de bir DPF temizliği yapar. 150-200 km ‘de yapıyorsa uzun süreler trafikte kalıyorsunuz anlamına gelir., daha geç süreler 300-350 km’de bir DPF devreye giriyorsa sıkışık trafikte pek kalmıyorsunuz anlamına gelir.
 
Araç kaç model., akü daha önce hiç değişti mi?

@calik dostumuz zaten gerekli tüm bilgileri paylaşmış.,

İlaveten;
DPF temizliği başladığı zaman rolantide bekleyerek temizlik yapmak boşuna yakıt masrafından öteye gitmez., sistem rolantide atıkları sağlıklı şekilde yakamaz., zaten araç sabit durduğu yerde rolantide çalıştığını algıladığı anda yakıt tasarrufu adına bir süre sonra temizliği yarıda keser., siz ise bunu temizlik işlemi bitti diye algılarsınız., aslında tam aksine temizlik yarıda kalır., araç hareket halinde 15dk. falan turlamadığınız sürece atıkları yakması mümkün değil.,

Klima açık olduğundan mı, enerji ihtiyacı yüksek olduğundan mı vs.. devir yükseldi yoksa araç DPF temizliği mi yapıyor..? bunu anlamanın basit yolu; araç gerçekten DPF temizliği yapıyorsa; egzoz dan yanık kokusuna benzer bir koku gelir, egzoz normalden daha farklı bir ses duyarsınız, devir yükselir ve motor fan açar. Bu belirtileri anladığınız anda boş yol bulup turlamanız ve aracı (hafif devirli) kullanmanız gerekir., aşırı yüksek devirli kullanmanız da pek bir anlamı olmayacaktır.,

üretici der ki; dpf temizliği esnasında mümkün olan boş yolu bulduğunıuz zaman 4.cü viteste 70-90 km hızlarda aracı bir süre kullanın. 2.200-3.000 devir/dk. yeterlidir., fazlasına gerek yoktur.

***Araç rutin olarak kullandığınız trafik durumuna göre ortalama her 200-300 km ‘de bir DPF temizliği yapar. 150-200 km ‘de yapıyorsa uzun süreler trafikte kalıyorsunuz anlamına gelir., daha geç süreler 300-350 km’de bir DPF devreye giriyorsa sıkışık trafikte pek kalmıyorsunuz anlamına gelir.
2014 model araç daha sanirim 3 4 sene oncr aku değişmişti.
 
Herkese Merhaba,
Tüm forumu araştırdım ve tarih olarak en güncel bu başlık altında yazmak mantıklı geldi yeni bir başlık açmadım.
8 Mart 22 tarihinde 2011 1.6Tdı DSG 77kw HIGHLINE 226.000km de %98 motor performansı ile aracımı aldım (CAY446).
Aracı eşim günlük ortalama 25-30km kullanıyor fakat şehir içi maalesef bir ay sonra kızdırma bujisi ve motor arıza ışığı aynı anda yanıp sönmeye başlayarak araç kendini koruma moduna aldı.
Antalya Akdeniz sanayide bir kaç arkadaşın referansı ile yetkili servisten ayrılmış 2 ustaya yönlendirdiler (Adalya otomotiv 5004 Sk.)
bilgisayar bağlandı ve kateletik konvertör abi dpf in dolmuş servis rejenerasyonu ile kurtarmaya çalışalım dedi. Yaptı oldu. (250TL) Bir daha olursa söküp yıkatmamız lazım haberin olsun dedi.
Haziran ayında yine aynı sorun Antalya yetkili servis Başaran otonun yolunu tuttuk, filtre tamamen dolu değişecek dediler indirimli 47.000TL fiyat teklifi verildi, (300TL) ye birde orada ilaçlı rejenerasyon yapıldı ve ayrıldık.
Bir ay sonra yine aynı sorun, bu sefer kabul ettim ve filtreyi Mutlusan Antalyada (bazen forum ana sayfasında reklamı çıkıyor) yıkattırdım (600TL)+(200TL rejenerasyon)
Bir ay geçmeden Antalya-İzmir seyahati yaptım 2 kişi sabit hız 90 ile git gel ortalama 4LT/100KM fakat dönerken yolda yine aynı sorun...
Mutlusan'a gittim basınç ölçümü yaptı abi filtren açık dedi. yetkili servis ile bir kaç görüşme yaptım sensörler olabilir dediler. Döndük Adalya ya kardeş yıkama bir yıl gider demiştiniz? abi içerde filtre kırık olabilir... bilgisayarda sensör arızası vermiyor. En iyisi sen iptal et...

Kısacık bir araştırma ile filtre dedikleri taş ve çevreleyen metallerin 4-5Bin TL olduğu için iptale koştukların öğrenmek zor olmadı. Sonrasındaki boş egzozun turbo basınç sorunu yaratması duman atma, muayene vs saymıyorum bile...

Arkadaşlar sorum şu:
1) Araç neden kendi kendine otomatik rejenerasyon yapmıyor?
2) Hadi yapmadın. Neden Egzoz işareti ile uyarı verip manuel yapmamı istemiyorsun? (4.vites 70km) Direk arıza moduna geçiyor.
3) Yetkili servis filtre değişimi önerdi, Özel servis yıkama. Filte açık ise sorun ne?

Fikirleriniz çok değerli kıymetli fakat fikir değil gerçekten başına gelip çözüm bulmuş kişilerden destek istiyorum.
Aracımdan çok memnunum inatla satmayacağım ve bu sorunu çözmeye niyetliyim. herkese katkılarından dolayı şimdiden teşekkür ederim. İyi forumlar.
 

Ekli dosyalar

  • 20220917_130240.jpg
    20220917_130240.jpg
    65 KB · Görüntüleme: 30
  • 20220917_130543.jpg
    20220917_130543.jpg
    256.5 KB · Görüntüleme: 30
  • 20220917_131534.jpg
    20220917_131534.jpg
    153.1 KB · Görüntüleme: 29
  • 20220917_131552.jpg
    20220917_131552.jpg
    249 KB · Görüntüleme: 27
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Dpf sökülüp gözle muayene edilmesi lazım sakın çekiçle vs vurup içi kırık mı diye kontrol etmeye çalışmasınlar, taş sağlamsa sensör arızası olabilir temizlik yapıldıktan sonra taşın yapısı bozuluyor çabuk dağılıyor diye okumuştum kimyasal kullanarak temizliyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
kızdırma bujisi ve motor arıza ışığı aynı anda yanıp sönmeye başlayarak...

Geçmiş olsun. Aynı araçla aynı sorunu 160.000 kilometre civarlarında yaşadım fakat araç kendisini hiç koruma moduna almadı ve performansında/çalışmasında bir sorun yoktu. Bu sorunu ben pandemi döneminde birkaç hafta 1 kilometrelik mesafeye git geller yaptıktan sonra yaşamaya başlamıştım (yakıtı Shell'den almama rağmen aracın ısınmadan kurum birikip tıkanması diye yorumladım).

Fakat yine de ben de bu sorunu gidermek için çözümler aramaya başlamıştım. Birçok video izledim, yabancı makale okudum hatta sökülmesi kolay bir yerde olsa kendim söküp bakacaktım...

Önce küçük masraflı pratik çözümlerle işe başladım:

- 1 dolu depoya 125 ml Liqui Moly Dizel Partikül Filtresi Koruyucu ekledim, bu depodan sonra normal depo gezdim, bir sonraki depoya da tavsiye edildiği gibi diğer 125 ml ekledim (arıza ışığı sorunu ortadan kalkmadı fakat araçta bir rahatlama oldu gibi geldi). Bu arada, arıza ışığı bende şehirlerarası yolda belli bir hızı/sıcaklığı geçince yandığını tespit ettim (gözüm ibrede ve ışıklarda birkaç kez tespit ettiğime göre 120'yi geçince ve hep hiçbir ses/performans değişikliği olmadan uyarı ışıkları yanmaya başladı. Yani belli bir hızdan/sıcaklıktan sonra sensör devreye girmesi gibi geldi bana). Kaç defa uzun süreli manuel rejenerasyon yapsam da sönmedi bu arada; fakat yine de aşağıdaki adımdan sonra sorunun ortadan kalkmasında işe yaramış olabilir, emin değilim.

- Arada başka bir arıza için aracı ustaya götürdüğümde hava akışmetrenin değişmesi gerektiği tespiti koyuldu (yukarıda bahsettiğiniz arıza ışıklarının bu yüzden yandığı söylendi). Parçayı değiştirmek yerine bu sefer şu konuda detaylıca göreceğiniz malzemelerle kendim işlem yaptım: https://www.golftutkusu.com/topic/1...smetre-temizleyici-ve-ariza-tespit-cihazi-hk/

Araç artık bende değil fakat araçtan ayrılmadan önce bu sorunu bu şekilde ortadan kaldırmıştım. Belki şans, belki doğru tespit, belki yanılma... Bilemiyorum fakat sökme, takma, değiştirme gibi büyük masraflardan önce denenebilecek yollar yukarıdaki gibi.

Umarım çok uğraşmadan ve masraf olmadan sorununuzu giderebilirsiniz; konuyu takipteyim.
 
Herkese Merhaba,
Tüm forumu araştırdım ve tarih olarak en güncel bu başlık altında yazmak mantıklı geldi yeni bir başlık açmadım.
8 Mart 22 tarihinde 2011 1.6Tdı DSG 77kw HIGHLINE 226.000km de %98 motor performansı ile aracımı aldım (CAY446).
Aracı eşim günlük ortalama 25-30km kullanıyor fakat şehir içi maalesef bir ay sonra kızdırma bujisi ve motor arıza ışığı aynı anda yanıp sönmeye başlayarak araç kendini koruma moduna aldı.
Antalya Akdeniz sanayide bir kaç arkadaşın referansı ile yetkili servisten ayrılmış 2 ustaya yönlendirdiler (Adalya otomotiv 5004 Sk.)
bilgisayar bağlandı ve kateletik konvertör abi dpf in dolmuş servis rejenerasyonu ile kurtarmaya çalışalım dedi. Yaptı oldu. (250TL) Bir daha olursa söküp yıkatmamız lazım haberin olsun dedi.
Haziran ayında yine aynı sorun Antalya yetkili servis Başaran otonun yolunu tuttuk, filtre tamamen dolu değişecek dediler indirimli 47.000TL fiyat teklifi verildi, (300TL) ye birde orada ilaçlı rejenerasyon yapıldı ve ayrıldık.
Bir ay sonra yine aynı sorun, bu sefer kabul ettim ve filtreyi Mutlusan Antalyada (bazen forum ana sayfasında reklamı çıkıyor) yıkattırdım (600TL)+(200TL rejenerasyon)
Bir ay geçmeden Antalya-İzmir seyahati yaptım 2 kişi sabit hız 90 ile git gel ortalama 4LT/100KM fakat dönerken yolda yine aynı sorun...
Mutlusan'a gittim basınç ölçümü yaptı abi filtren açık dedi. yetkili servis ile bir kaç görüşme yaptım sensörler olabilir dediler. Döndük Adalya ya kardeş yıkama bir yıl gider demiştiniz? abi içerde filtre kırık olabilir... bilgisayarda sensör arızası vermiyor. En iyisi sen iptal et...

Kısacık bir araştırma ile filtre dedikleri taş ve çevreleyen metallerin 4-5Bin TL olduğu için iptale koştukların öğrenmek zor olmadı. Sonrasındaki boş egzozun turbo basınç sorunu yaratması duman atma, muayene vs saymıyorum bile...

Arkadaşlar sorum şu:
1) Araç neden kendi kendine otomatik rejenerasyon yapmıyor?
2) Hadi yapmadın. Neden Egzoz işareti ile uyarı verip manuel yapmamı istemiyorsun? (4.vites 70km) Direk arıza moduna geçiyor.
3) Yetkili servis filtre değişimi önerdi, Özel servis yıkama. Filte açık ise sorun ne?

Fikirleriniz çok değerli kıymetli fakat fikir değil gerçekten başına gelip çözüm bulmuş kişilerden destek istiyorum.
Aracımdan çok memnunum inatla satmayacağım ve bu sorunu çözmeye niyetliyim. herkese katkılarından dolayı şimdiden teşekkür ederim. İyi forumlar.
Aracınızın bakım tarihçesi nedir? Hangi yıla kadar yetkili serviste bakım yapılmış?

Emisyon skandalı sonrası yanılmıyorsam 2016 veya 2017 de yeni yazılım uygulandı EA 189 TDI motorlara. Bu yazılım EGR'yi daha fazla aktif tutan dolayısıyla da DPF'nin daha çok çalışmasına sebep olan bir yazılım..Bu akılda dursun.

İkincisi aracın EGR fonksiyonları kontrol edildi mi? Çoğu zaman EGR sorunları nedeniyle araç hava akış metresi vs arızaları gösterebiliyor. Ama sıkıntı direkt EGR kaynaklı olabiliyor. Bu CAY motorlarda kronik sorunludur EGR.. Antalyada iseniz Tamirhane Arslan ustaya bir uğrayın derim.

O kadar gittiğiniz yerde EGR hakkında bir kontrol yapıldı mı merak ettim açıkcası..
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Dpf sökülüp gözle muayene edilmesi lazım sakın çekiçle vs vurup içi kırık mı diye kontrol etmeye çalışmasınlar, taş sağlamsa sensör arızası olabilir temizlik yapıldıktan sonra taşın yapısı bozuluyor çabuk dağılıyor diye okumuştum kimyasal kullanarak temizliyorlar
bir kere kimysal ile temizlik yapıldı zaten öncesini bilemiyorum tabi.
 
Aracınızın bakım tarihçesi nedir? Hangi yıla kadar yetkili serviste bakım yapılmış?

Emisyon skandalı sonrası yanılmıyorsam 2016 veya 2017 de yeni yazılım uygulandı EA 189 TDI motorlara. Bu yazılım EGR'yi daha fazla aktif tutan dolayısıyla da DPF'nin daha çok çalışmasına sebep olan bir yazılım..Bu akılda dursun.

İkincisi aracın EGR fonksiyonları kontrol edildi mi? Çoğu zaman EGR sorunları nedeniyle araç hava akış metresi vs arızaları gösterebiliyor. Ama sıkıntı direkt EGR kaynaklı olabiliyor. Bu CAY motorlarda kronik sorunludur EGR.. Antalyada iseniz Tamirhane Arslan ustaya bir uğrayın derim.

O kadar gittiğiniz yerde EGR hakkında bir kontrol yapıldı mı merak ettim açıkcası..
Volkswagenim uygulamasından baktığımda 2019'a kadar servis bakımlı görünüyor. ben aldığımda bakımı yeni yapılmıştı henüz bakım yaptırmadım. arıza tespit için bakıldığına EGR için bir hata görülmedi (sanırım) en azından Başaran yetkili servisi görmedi (en son yazılım ile bakıyorlardır sanırım), Cumartesi Arslan ustaya giderim ve sonuçları mutlaka bildiririm.
 
Volkswagenim uygulamasından baktığımda 2019'a kadar servis bakımlı görünüyor. ben aldığımda bakımı yeni yapılmıştı henüz bakım yaptırmadım. arıza tespit için bakıldığına EGR için bir hata görülmedi (sanırım) en azından Başaran yetkili servisi görmedi (en son yazılım ile bakıyorlardır sanırım), Cumartesi Arslan ustaya giderim ve sonuçları mutlaka bildiririm.
2019'a kadar servis bakımlı ise dediğim emisyon yazılımı uygulanmıştır.

Yetkili servis en son yazılım ile hata kodlarını inceliyordur zaten o ayrı. Yukarıda bahsettiğim aracın kendi ECU yazılımı.

EGR ile direkt bir hata çıkmayabiliyor. Bu motorda tecrübesiz biri EGR'de sorun yok kanısına kolaylıkla düşebilir. Arslan ustada kontrol sonrası paylaşımlarınızı merakla bekliyoruz. Umarım kolay bir şekilde hallolur.
 
2019'a kadar servis bakımlı ise dediğim emisyon yazılımı uygulanmıştır.

Yetkili servis en son yazılım ile hata kodlarını inceliyordur zaten o ayrı. Yukarıda bahsettiğim aracın kendi ECU yazılımı.

EGR ile direkt bir hata çıkmayabiliyor. Bu motorda tecrübesiz biri EGR'de sorun yok kanısına kolaylıkla düşebilir. Arslan ustada kontrol sonrası paylaşımlarınızı merakla bekliyoruz. Umarım kolay bir şekilde hallolur.
Evet son durumu paylaşıyorum.

Tamirhane ile alakalı olarak arkadaşlarımdan da referans geldi, siz yazdıktan sonra (arkadaşlarıma bahsetmemiştim) ve dün uğradım.

Aslan usta yoktu Fırat usta yarın bir getir bakalım dedi bugün sabah gittim. Daha önce yazılım olup olmadığını sordu, bilmiyorum dedim.

Fabrika çıkışı orijinal yazılımını geri yükleyeceğim sonrada bir sürüşe çıkacağız yolda parametrelerine bakacağım dedi. yazılımdan sonra sürüşe çıktık araç direk kendisi rejenerasyona başladı (daha önceki servis rejenerasyonları park halinde yapılmıştı). En önemli nokta OPET bu arabaya iyi gelmiyor, Shell kullan dedi depoyu doldurduk ve işimiz bitti. Büyük ihtimal senin sorunun yakıt dedi (eğer gerçekten öyleyse ne Başaran yetkili servise nede önceden rejenerasyon yapanlara saygım kalmayacak).

Tekrar etmesi durumunda mazot filtresi, yağ filtresi ve motor yağını değiştireceğiz dedi, yine kurtarmazsa artık downpipe kaçınılmaz son.

Ortalama bu durum 700-750 km aralıkla tekrarlanıyor, sonuçları güncel bir şekilde takip edip paylaşacağım, kurtulursam ayrı bir başlık altında çözümü yine paylaşacağım. Farklı bir yöntem ile çözüm bulan varsa yine tecrübelerini paylaşmasını rica ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Geçmiş olsun. Aynı araçla aynı sorunu 160.000 kilometre civarlarında yaşadım fakat araç kendisini hiç koruma moduna almadı ve performansında/çalışmasında bir sorun yoktu. Bu sorunu ben pandemi döneminde birkaç hafta 1 kilometrelik mesafeye git geller yaptıktan sonra yaşamaya başlamıştım (yakıtı Shell'den almama rağmen aracın ısınmadan kurum birikip tıkanması diye yorumladım).

Fakat yine de ben de bu sorunu gidermek için çözümler aramaya başlamıştım. Birçok video izledim, yabancı makale okudum hatta sökülmesi kolay bir yerde olsa kendim söküp bakacaktım...

Önce küçük masraflı pratik çözümlerle işe başladım:

- 1 dolu depoya 125 ml Liqui Moly Dizel Partikül Filtresi Koruyucu ekledim, bu depodan sonra normal depo gezdim, bir sonraki depoya da tavsiye edildiği gibi diğer 125 ml ekledim (arıza ışığı sorunu ortadan kalkmadı fakat araçta bir rahatlama oldu gibi geldi). Bu arada, arıza ışığı bende şehirlerarası yolda belli bir hızı/sıcaklığı geçince yandığını tespit ettim (gözüm ibrede ve ışıklarda birkaç kez tespit ettiğime göre 120'yi geçince ve hep hiçbir ses/performans değişikliği olmadan uyarı ışıkları yanmaya başladı. Yani belli bir hızdan/sıcaklıktan sonra sensör devreye girmesi gibi geldi bana). Kaç defa uzun süreli manuel rejenerasyon yapsam da sönmedi bu arada; fakat yine de aşağıdaki adımdan sonra sorunun ortadan kalkmasında işe yaramış olabilir, emin değilim.

- Arada başka bir arıza için aracı ustaya götürdüğümde hava akışmetrenin değişmesi gerektiği tespiti koyuldu (yukarıda bahsettiğiniz arıza ışıklarının bu yüzden yandığı söylendi). Parçayı değiştirmek yerine bu sefer şu konuda detaylıca göreceğiniz malzemelerle kendim işlem yaptım: https://www.golftutkusu.com/topic/1...smetre-temizleyici-ve-ariza-tespit-cihazi-hk/

Araç artık bende değil fakat araçtan ayrılmadan önce bu sorunu bu şekilde ortadan kaldırmıştım. Belki şans, belki doğru tespit, belki yanılma... Bilemiyorum fakat sökme, takma, değiştirme gibi büyük masraflardan önce denenebilecek yollar yukarıdaki gibi.

Umarım çok uğraşmadan ve masraf olmadan sorununuzu giderebilirsiniz; konuyu takipteyim.
Özellikle size en son yazmaya karar verdim yazınızı dikkatlice bir kaç kere okudum, diğer makalenizi ve gelen yorumları da çok ça kez sindirerek okudum. Emeğinize sağlık.

Liqui Moly Dizel Partikül Filtresi Koruyucu için deponun bitmesini bekliyordum, çeyrek depo vardı (Opet) fakat bugün Fırat usta bu tarz ürünlerin hiçbirini tavsiye etmediğini söyledi (kendisinde 2010 Golf6 mevcut).

Diğer ürünler için özellikle hava akışmetre konusu mantıklı gelse de yazılımsal olarak elimde imkan olmadığı için biraz çekimser kaldım. Emme manifoldu için olan temizleyiciyi de hata tekrarlaması durumunda Fırat usta motor yağı, filtresi ve yakıt filtresini değiştiririz dediği için o araya sıkıştırmayı planlıyorum. Sonuçları mutlaka paylaşacağım ya kurtulacağız yada eşime yazılımlı araç kullanmayı öğretmek zorunda kalacağım :)
Şimdilik herkese iyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Ortalama 150-200 km de bir araç rejenerasyona giriyor, dpf ışığı ile hiç karşılaşmadım, hiç şaşmaz kurum 24-25 gramlara ulaştımı başlıyor rejenerasyon, 5-6 grama düştümü bitiyor, yakıt sarfiyatım 6-7 aydır biraz arttı, en son geçenlerde 1500 km lik 18 saatlik bir yolculuk yapmıştım, fotodaki gibi 580 km de başladı rejenerasyon uzun süredir bu kmleri görmemiştim rejenerasyonda, kül miktarım 39 gram seviyelerine ulaştı, 40 gramlarda sökülüp temizlenmesi tavsiyesi okumuştum bir yerlerde. Sıkışık trafikte yakalanırsam temizliğe, ayağımı gazdan çektiğimde rahatsız edici tuhaf bir ses geliyor ve bazen vuruntu tekleme gibi tepkiler veriyor araç, söktürüp basınçlı makinelerde temizleteyim diyorum, o makinelerde genelde basınçlı sıcak su ve deterjan ile temizlik yapıyor, getirisi götürüsü nedir bilemedim.
 

Ekli dosyalar

  • 1667760622847.jpg
    1667760622847.jpg
    100.8 KB · Görüntüleme: 20

Geri
Üst Alt