Araç kaç model., akü daha önce hiç değişti mi?
@calik dostumuz zaten gerekli tüm bilgileri paylaşmış.,
İlaveten;
DPF temizliği başladığı zaman rolantide bekleyerek temizlik yapmak boşuna yakıt masrafından öteye gitmez., sistem rolantide atıkları sağlıklı şekilde yakamaz., zaten araç sabit durduğu yerde rolantide çalıştığını algıladığı anda yakıt tasarrufu adına bir süre sonra temizliği yarıda keser., siz ise bunu temizlik işlemi bitti diye algılarsınız., aslında tam aksine temizlik yarıda kalır., araç hareket halinde 15dk. falan turlamadığınız sürece atıkları yakması mümkün değil.,
Klima açık olduğundan mı, enerji ihtiyacı yüksek olduğundan mı vs.. devir yükseldi yoksa araç DPF temizliği mi yapıyor..? bunu anlamanın basit yolu; araç gerçekten DPF temizliği yapıyorsa; egzoz dan yanık kokusuna benzer bir koku gelir, egzoz normalden daha farklı bir ses duyarsınız, devir yükselir ve motor fan açar. Bu belirtileri anladığınız anda boş yol bulup turlamanız ve aracı (hafif devirli) kullanmanız gerekir., aşırı yüksek devirli kullanmanız da pek bir anlamı olmayacaktır.,
üretici der ki; dpf temizliği esnasında mümkün olan boş yolu bulduğunıuz zaman 4.cü viteste 70-90 km hızlarda aracı bir süre kullanın. 2.200-3.000 devir/dk. yeterlidir., fazlasına gerek yoktur.
***Araç rutin olarak kullandığınız trafik durumuna göre ortalama her 200-300 km ‘de bir DPF temizliği yapar. 150-200 km ‘de yapıyorsa uzun süreler trafikte kalıyorsunuz anlamına gelir., daha geç süreler 300-350 km’de bir DPF devreye giriyorsa sıkışık trafikte pek kalmıyorsunuz anlamına gelir.