Sizce Golf'ü fazla büyütmüyor muyuz? Astra - Golf donanım farkı: 15.000 TL


Bence buna butce olarak bakmak dogru degil. 

Ben bu forumu bol bol okuyup , bunun yaninada gidip icine binerek karar verdim Golf'e. Butcemiz Astra , A3 'ede yetiyordu.

Dediklerinize katiliyor olsaydim Kia Cee'd alirdim. Donanim olarak yok yoktu araba fuarinda begendigimiz aracta ve Golf'ten 800 € ucuza gelicekti. 

Araclari alirken odedigimiz ucretlerin buyuk kisminin sirketlerin ARGE ye harcadigi paralar oldugunu unutmamak lazim. 

 

Türkiye yollarında bağımsız, bağımlı, körüklü yok efendim airmatic şu bu diye bir fark yoktur. Belediye farkı vardır. Bir laf vardı eskiden "Hagi 30 metreden bi çakar görürsün istatistiği" diye  8D  

30 santimlik çukura girince bağımsız süspansiyon olur sana Otokar kamyonet. Standart olsa yine helal diyeceğim ama hadi 1.2 ye koymadın 10 bin tl farklı dizele niye koymuyorsun? 

Hepsi aynı aracın laciverti. Mercedes BMW harici yalan. Audi de dahil. Lexus falan var onları saymıyorum tabi onlar da premium. 

 
Valla hocam sirketten arkadas 94 liraya full megane aldi dizel otomatik. Cuma gunu bi tur attim. Hizlanma idare eder bir golf degil. Konfor golften iyiydi 18 jantlara ragmen fakat. Icerdeki elinizi attığınız malzemenin sanki elinizde kalacakmis hissi cok kotu soguttu beni. En kötüsude ani fren denedim arabanin arkasi saga sola oynadi o zaman inip sen al gule gule kullan dedim

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bence Golf'ü bu kadar da gözümüzde büyütmeyelim.

88.700 TL-  Golf 1.4 -DSG-Highline ile 
86.800 TL - Astra 1.4 -AT- Excellence bulabildiğim kadarıyla donanım farkları:

Astra Excellence Standart Donanımlar;

- Gelişmiş Park Pilotu
- Anahtarsız Giriş ve Anahtarsız Çalıştırma Sistemi (Open & Start)
- Geri Görüş Kamerası
- Kör Nokta Uyarı Sistemi
- Hırsızlığı önleyici alarm sistemi
- IntelliLUX® LED Matrix Ön Farlar
- 9 Farklı Otomatik Aydınlatma Modu
- LED Gündüz Farları
- Otomatik Far Yükseklik Ayarı
- Uzun Far Asistanı
- Düşük hızlarda çarpışmayı hafifleten otomatik fren özelliği ile Ön Çarpışma İkazı 
- Şerit koruma özelliği ile Şerit İhlali Uyarı Sistemi 
- Takip Mesafesi Göstergesi
- 4 yönlü elektrikli ayarlanabilir bel desteği (sürücü)

Golf'e bu opsiyonları eklemek istersek;

Dinamik uzun far asistanı "Dynamic Light Assist" - 1.454,95 ₺ 
Bi-Xenon Plus farlar ve LED gündüz sürüş farları (Dinamik uzun far asistanı ile alınabilen versiyon) - 1.726,76 ₺ 
Şerit takip asistanı "Lane Assist" ve Kör nokta algılama sistemi "Blind Spot Sensor" - 3.045 ₺ (Lane asist vag ile açılabiliyor, ancak fabrika çıkışı fiyatı ekledim.) 
Ön bölge asistanı "Front Assist" ve şehir içi acil fren desteği - 1060 ₺
Elektrikli ayarlanılabilir sürücü koltuğu - 889,72 ₺ 
Geri görüş kamerası "Rear Assist" - 609,51 ₺ 
"Keyless Entry" anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi Güvenli Kilitlemeli 1095 ₺
Appconnect - 1050 TL + 200 işçilik = 1300 TL
Park Asistanı - 2.018 TL
Metalik renk farkı - 1100 TL (Opel fark almıyor)
Alarm - 735 TL

Yaklaşık 15.000 TL fark çıkıyor.

Golf Highline'da olupta Astra'da olmayan farkettiğim bir özellik yok ne yazık ki.

Ben bu kadar donanım farkı olduğunu bilmiyordum.
Sizin fikirleriniz nedir bu konuda?
Hocam kağıt üstünde yazan özelliklere bakınca haklısınız ama is o özellikleri kullanmaya geldiğinde farklı. Kiyasladiginiz iki araca binmiş biri olarak bunu rahatlıkla söyleyebilirim. İş sadece opsiyon ekletmekse arkadaşlarınca  dediği gibi renault veya hyundai ye ekleyip binilebilir. Ama maalesef öyle değil. Astrayi alıp 10-11 lt. yakıt yaktiginizda, 1400 küsür kg astraya bastığınızda gitmediginde bunu anlıyorsunuz. Opelin tek üstün tarafı yol tutusu diyebilirim. Ah keşke saydiginiz özellikler fiyatlara dahil olsada bizde keyfince ve daha ucuza binebilsek araclarimiza. Hem düşünün aynı maliyetlerde olsa mercedes dediginize yakın fiyata satardı ve herkes onu alırdı. Piyasada başka araç satilmazdi. Ama şunu unutmayalım ki " Dünyada hiç kimse kaliteden çalmadan bir malı daha ucuza satamaz"

 
Herşey keşke donanım olsa, bugün ford test sürüşü yapanlara PowerBank hediye ediyor diye forda gittim, yakın zamanda polo satıp polo aldığımız için fiesta test etmek istedim, her neyse çıktık teste 1.0 100 beygir fena hızlanmıyordu, sonra baz donanımda dahi alüminyum alaşım Jant, karartılmış camlar vb. Varmış.

U dönüşü yaparken, araç aptal saptal sarsıldı, sonra zor toparladım, ford iyi yol tutuşu ile ünlü güya,

St bana direksiyonu sağlam tutmuyordunuz ondan oldu. Dedi, hayır kendi arabamı da böyle kullanıyorum hiç böyle olmadı, ki Can'lı Test in sahibine bunu demesi de zaten büyük bir ayıp :D burada vw neden daha iyi sattığını anladım, satış ve satış sonrası kötü olabilir ama arablar güzel, herşey donanım diil.

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 
İşin açığı ne golf ne astra nede başka bir c sınıfı araç o fiyatları hak ediyor ama ne yapalım piyasa aşırı yüksek %45 ötv ver sonra ötv nin %18 kdv sini ver astra yeni çıktığı için piyasaya tutunmak sokakalarda daha fazla gözüküp reklam yapmak adına fiyat olarak kısılmış bence aradı ki makas satışlar arttıkça kapanacaktır

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Bazi arkadaslarin dedigi gibi hersey donanım degil.Oyle olsa ceed veya bekleyip yeni megane da alabilirdim.veya herhangi bir japon.

Aracimi degismeden once yaklaşık 2-3 ay 1 serisi dahil butun alternatifleri arastirdim.

Kimisini testte ettim.fakat aklimda tabiki 1.sirada hep Golf vardi.sadece acaba diğerleri biraz olsun yaklasmismidir diye bir gidip bakayim dedim.

72.000 tlye manuel highline donanım;

Start stop,cruise control,cift bolgeli dijital otomatik klima,yagmur-far-park sensoru,17 inc jant,led stoplar ve bi xenon farlari aldim.Ve su anda aklima gelmeyenleri.gayet yeterli bir donanim benim icin.

Bu araci tercih etmemin birinci nedeni markasi,ikinci nedeni yeterli (bana göre) donanimi,ucuncu nedeni yakisikliligi.eminimki yakit olarakda iyidir.

Opel bu paraya isterse yanlarina kanat taksin ucursun yine almam.

Agir,hantal ve en sorunlu alman markasidir.

O donanimlari tercih edecek olsam 15.000 tlyi verir yine Golf alirim.

VW sorunsuzmu. Tabiki degil.fakat surus ve malzeme kalitesiyle kendisine cekiyor.oyle olmasa bunca insan nemrut,bilgisiz ve ilgisiz st lerin kahrini cekmez.

 iste biri Opel

Biri VW

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Mercedes ve Bmw'den sonra VW gelir diyeni de gördüm, gözlerim yaşardı.  :000296-medium:

Arge konusunda diğerleri iyi demiyorum ama vw'nin de iyi olmadığı bir gerçek. Yıllarca hitler motorunu dayat, sonra yenilik diye verimsiz, gürültülü fsi motoru önümüze koy. Güncel tsi motorlar ve dsg şanzıman cidden çok güzel fakat bu da kervan yolda düzelir mantığı ile piyasaya sürüldü. Güncel tsi motorun kaçıncı jenerasyon olduğunu net bilen yazsın lütfen. 

Dizel boyutunda durum içler acısı, performans orta düzey, tüketim yüksek, emisyon skandalı tüy dikti.

Amerika'da yaşamış olanlarınız bilir, veya bir tanıdığınız varsa sorun, vw'nin imajını. Bizlerdeki kore arabası algısı ne ise, onlardaki vw algısı da odur. Adamlar hondayla yatıp, toyotayla (ha keza lexus) kalkarlar. Amerika'da en çok satan 5 araç listesinde beğenmediğimiz elantra var. Elektronik park freni güvenlik testlerini geçemediği için golfler mekanik el freniyle satılır.

Gelişmiş ülkeler ile diğer ülkelerin farkını bilen vw ve doğuş oto appconnect'i vermez, elektronik park freni için bizleri kobay olarak kullanır.

Bu fanatiklik devam ettiği sürece kaliteli hizmet almamaya devam ederiz.

Fiyat dengesi için çalıp çırpmaya da gerek yok, arz talep dengesi doğrultusunda fiyatlar maksimum seviyede gezinmeye devam eder.

Geçtiğimiz aylardaki %6+%2 indirimi model yılı stoğunu eritmek için vermedi. Skandal neticesinde dünya çapında satışlar bıçak gibi kesildi, planlanmış üretimi 3cü dünya ülkelerine kaydırdılar. Doğuş indirim yapmasaydı arz talep dengesi bozulurdu, elinde yine golf kalmazdı, satardı ama şunu çok iyi biliyorlar; bayide araç yoksa ve sıra bekleniyorsa premium algısı oluşuyor. Bayide hazır araç olması algı oyununu sekteye uğratır. Bizler doğuş otonun gözünde "premium algısı oluştursun da kusurunu sineye çekerim" diyen bir kitleyiz.

 
İnsanlar dişinden tırnağından artırıp araba alıyorlar çoğumuzda kredi çekerek bunun fanatiklikle alakası olduğunu sanmıyorum bagajdaki stepne bölgesini açtığınızda bile halı kaplama görüyorsunuz golfden sonra her araçta far anahtarı altında göz varmı gözlüklük varmı bu algılar oluştu şu zamanda her araç güzel donanımlı ama birazda mantık önemli sonuçta türkiyede yaşıyoruz ve herkeste acaba ben bu aracı satmak zorunda kalırsam ne olur düşüncesi var yılda 24 bin satan tutulan bir aracı satmakmı kolay yoksa 4 bin satan aracımı toyotayı 1.6 atmosferik performansı olmayan bir şanzumanla satarsan tabiki satış rakamları geri kalır şuan ben 1.16 ya binip daraldım ya tavan üstüme üstüme geliyor insigniyaya binip koltuğa otururken kol dayamadan çatur çutur ses geliyorsa latitute binip kapıyı çekerken elimde dağılacak gibi hissediyorsam bu fanatiklik değildir evet doğuş pinti donanım vermiyor ama araçların vergisiz fiyatlarını görünce bu aracı bu paraya nasıl mal etmişler diye düşünüyorsunuz astrada olsa golfde olsa bence herkes haline şükretsin bunları bulamayanlarda var bulsalarda kullanamayanlar var

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Hani sebepsiz sahip olmak istediğin şeyler vardır ya, sorarlar neden? Bilmiyorum ama istiyorum dersin....

Telefonda iPhone, Arabada Golf...

Samsung takla atsa da olmuyor ya, işte öyle bir şey...

Altımda GOLF, elimde iPhone olmalı arkadaş... :)  

Saygılar...
Hasan Hocam harika bir tespit. Yaşamayanın anlayamayacağı veya bizim anlatamayacağımız bir olay bu. TUTKU .

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bizim milletimizdeki bu donanım fetişi nerden geliyor merak ediyorum Almanyadaki arabaların yüksek donanımı burdaki orta donanımdan bile az. Astranın Golfe göre fazladan donanımı var ama ilginçtirki 2004 model Golfte bile bulunan arka havalandırma, arka kol dayama yok. 

 
@KB Hocam bu konuda düşünce böyle olmamalı. Böyle karşılaştırma yapmaya kalkarsak aynı donanımı 1 serisine ya da a180'e koyalım arada ne kadar fiyat farkı var görelim.

En basitinden ben Astra'da kaputu açtığımda o kaputu sabitlemek için aşağıdan çengeli çıkarıp oraya takınca utanırım. 90'bin tl vereceğim bir de çengel olacak orada. Hiç açmam kaputu yeminle. Benim midline donanım golfumde beni bu şekilde utandıracak bir tane eksik bulamazsın. Ama astrayı detaylıca incelersem en az 10 tane madde çıkartırım.

Golf en ucuz araç değil,

En donanımlısı da değil,

En iyi performanslı olanı da değil,

En az yakanı da değil, en çok yakanı da,

En güzel görüntüye sahip olanı da değil,

Sportif olanı hiç değil... Ama yeri gelince ucuz olmak hariç hepsi olabilir ;)

 
Eskiden kız görmeye gidilirdi, oğlanın elinden tutulur yola düşülürdü...

Öncesinde de anlatılırdı; "Çok donanımlı kız, bi dolma yapar, bi börek açar, parmaklarını yersin..."

"Bi gör bak, elinden toz bezi düşmez, yere bal dök yala, öyle temiz, öyle hamarat..." ...Donanım üst düzey yani...

Gidilirdi, ellerde bir buket çiçek, bir kutu çikolata... Yeni bir aday bulundu umuduyla...

Ama o elektrik yok mu o elektrik, söndürürdü tüm umutları... "Elektrik alamadım" derdi oğlan, ne mantık dinlerdi, ne de akıl...

İşte tam da böyle... Elektriği almışız çok önce... GOLF'ü sevmişiz bir kere...

Yine de;

Bizimkisi AŞK değil SEVGİdir... Gözümüz kör değildir yani... Hataları da görürüz, eksikleri de...

O yüzdendir ki; eleştirimizin, tenkitimizin amacı, GOLF'ü kötülemek ya da terketmek değil, birlikteliğimizi çok daha mükemmele taşımaktır...

Saygılar...

 
Yusuf hocam dogru soylemis golf hicbir konuda ne en iyi ne en kotu. Ama totalde her konuda iyi oldugu icin en cok tercih edilen c segmenti hb arac. Ne olursa olsun 75000 liradan fazlasini golfe vermezdim.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Yusuf hocam dogru soylemis golf hicbir konuda ne en iyi ne en kotu. Ama totalde her konuda iyi oldugu icin en cok tercih edilen c segmenti hb arac. Ne olursa olsun 75000 liradan fazlasini golfe vermezdim.

Sent from my iPhone using Tapatalk
@gokberks Hocam, 2 yıl önce o rakam 45 bilemedin 50.000 liraydı. Doğuş zam yaptıkça Siz de yapmışsınız bakıyorum :)  

 

Geri
Üst Alt