Hocam bu hep böyledir. Kalite yükseldikçe donanım düşer. Alt markalar donanım ile araç satma derdine düşer.Anlatmak istediğimi anlatamadım galiba. Tamam sürüşü iyidir, güzeldir de en üst paketinin diğerlerinin yanında boş kalmasını konuşmak istedim.
Ve biz bu istekleri dile getirmeyip satın almaya devam ettikçe, nasılsa satıyor mantığı ile üst paket adında boş araçları satmaya devam edecekler.
Hocam standart donanim konusunda camtavan dahil ekleyerek sisiren firmalar var. Bence bunu cekemedikleri musteriler icin yapiyorlar. Ayrica Golfün opsiyonel donanim listesi ve comfortline araci bile isteginize gore oluşturabilmeniz muthis bir fark.Stop & Go ozellikli Adaptif cruise control-lane asist-DLA gibi donanimlari C segmenti bir aracta alabilmek bile basli basina bir tercih sebebidir bence.Donanim işi muhasebecilik gibi.Buna kafayi takarsaniz araçtan zevk alamazsiniz.
Hyundai i30 girtlak dolusu. Sürüş keyfi direksiyon hissiyati yalitim sifir.
Adam golfte 230 basarken foto çekiyor i30 da dene bakalim.
Değerli HocamJapon Kore yani uzak doğu grubu VW yi neredeyse 15 - 20 yıl geriden takip ediyor. Yaklaşık 15 yıldır VW grubu aşırı doldurmalı motorlara giriş yaptı. Önce atmosferik ama kademeli dolgu FSI denediler (Ki daha önce Japonlar bunu Mitsubishi de GDI olarak denemişlerdi ama sürdüremeyip bıraktılar), kısa bir FSI macerasından sonra TSI ya geçtiler. Uzakdoğulular yıl 2016 ancak TSI tarzı "doğrudan püskürtmeli + aşırı doldurma (turbo)" motorlara geçiyorlar. 15 koca yıl !
DSG konusu da benzer, 15 - 20 yıl. Kaldı ki Hyundai vb. firmalar bu vites kutularını yine Avrupalılardan alıyorlar. Renault bile EDC sini Alman Getrag dan alıyor.
Dizel konusu daha felaket. VW 1970, Mercedes 1950, BMW 1980 yılından beri "binek grubunda" dizel motor veriyor. Uzak doğu ne zamandır dizel verebiliyor? Honda CRV veya Honda Civic Türkiye'ye dizeli ne zaman soktu? Bu sene diyelim. 40 yıl sonra !
Süspansiyon aynı şekilde. VW, BMW, Mercedes in hemen hemen en alttan en üste tüm modellerinde 4-çeker seçeneği de sunuluyor. Uzak doğu da Renault Fiat vb. firmalarda var mı? Yok, olamaz da.
Bugün Mercedes, BMW, VW Grubu BOSCH vb. OEM ler ile doğrudan ve ilk geliştiricidir. Yani gidip BOSCH a "benim için şöyle bir enjektör yapacaksın beraber geliştireceğiz" diyorlar ve geliştiriyorlar. Bütün Mercedes lerin bütün Doğrudan Benzin Püskürtmeli motorlarında 180 den 65 AMG Biturbo ya kadar ki bütün motorlarda "aynı enjektör var". Bu enjektör sadece Mercedes için BOSCH un Mercedes ile birlikte geliştirdiği ve başka hiçbir firmaya verilmeyen bir enjektör.
Diğer firmalar ise BOSCH un elinde ne var ise onu kullanmak zorunda, kendilerine ait özel bir seri isteyemezler BOSCH vb. OEM lerden.
Neticede şunu söylemeye çalışmış idim, Uzak Doğu Avrupadaki teknoloji oturup, ucuzladıktan sonra 20 yıl sonra uygulamaya geçiyor. Ucuz, bozulma riski yok. Peki teknolojiyi geliştirip tüm mücadeleyi veren kim?
----------
Bir arkadaşımız ABD örneğini vererek orada Uzak Doğu markalarının en üstte söylemiş. Çok doğru. Peki ABD' de yakıt fiyatı Avrupanın kaçta kaçı?
ABD de yakıt hemen hemen hiç kriter değil.
Öyle olunca o çok tutulan markalar 30 yıl önceki atmosferik motorları + tam hidrolik otomatik vites ile ABD ye satıyor. Bunu herkes yapar ki? Hala günümüzde 15 - 20 litre yakan atmosferik motora klasik tork konvertörlü vites kutusunu bağlarsan "hiç sorun çıkmaz" araba ömür boyu çalışır. ABD de yakıt ucuz diye bu hala satılıyor. ABD ile Avrupa nın karşılaştırması teknik olarak aynı karşılaştırma değil.
Bugün bir C serisi eşdeğer VW nin yanında açık ara arabadır ve çok üstündür. Ama bir C serisi E serisinin yanında zavallıdır, alakaları yoktur. Bu böyle sürüp gider.
Sonuçta hepsi fiyatına göre iyi araba.
Benim tek vurgulamak istediğim şu:
İster aynı markanın, ister farklı markanın daha pahalı olanı, daha kötü değil (çok zor ama istisnalar olabilir, Golf istisna değil). Daha ucuz olan ve daha fazla aksesuarlı bir otomobile "kötü" denemez. Ancak daha pahalı ve az aksesuarlı bir otomobilde daima, bol aksesuarlılardan araba olarak iyidir.
Amerikada yakıtın ucuz olduğu doğru. Amerikalılar şanslı. Biz araç alırken yakıt, amortisman gideri, konfor, güvenlik, kalite gibi konulara yoğunlaşırız. Onlar tercihlerinde gider kısmını eleyip konfor, güvenlik, kalite gibi konulara yoğunlaşıyorlar. Sizce uzakdoğu araçlarını çok yaktıkları için mi alıyorlar? Ben bana sunulanların bileşkesine bakarım, fanatiklik yapacaksam sadece tsi motorun fanatikliğini yaparım. Vw gurubunun Türkiyede açık ara en önde olduğu konu benzinli motorları.Japon Kore yani uzak doğu grubu VW yi neredeyse 15 - 20 yıl geriden takip ediyor. Yaklaşık 15 yıldır VW grubu aşırı doldurmalı motorlara giriş yaptı. Önce atmosferik ama kademeli dolgu FSI denediler (Ki daha önce Japonlar bunu Mitsubishi de GDI olarak denemişlerdi ama sürdüremeyip bıraktılar), kısa bir FSI macerasından sonra TSI ya geçtiler. Uzakdoğulular yıl 2016 ancak TSI tarzı "doğrudan püskürtmeli + aşırı doldurma (turbo)" motorlara geçiyorlar. 15 koca yıl !
DSG konusu da benzer, 15 - 20 yıl. Kaldı ki Hyundai vb. firmalar bu vites kutularını yine Avrupalılardan alıyorlar. Renault bile EDC sini Alman Getrag dan alıyor.
Dizel konusu daha felaket. VW 1970, Mercedes 1950, BMW 1980 yılından beri "binek grubunda" dizel motor veriyor. Uzak doğu ne zamandır dizel verebiliyor? Honda CRV veya Honda Civic Türkiye'ye dizeli ne zaman soktu? Bu sene diyelim. 40 yıl sonra !
Süspansiyon aynı şekilde. VW, BMW, Mercedes in hemen hemen en alttan en üste tüm modellerinde 4-çeker seçeneği de sunuluyor. Uzak doğu da Renault Fiat vb. firmalarda var mı? Yok, olamaz da.
Bugün Mercedes, BMW, VW Grubu BOSCH vb. OEM ler ile doğrudan ve ilk geliştiricidir. Yani gidip BOSCH a "benim için şöyle bir enjektör yapacaksın beraber geliştireceğiz" diyorlar ve geliştiriyorlar. Bütün Mercedes lerin bütün Doğrudan Benzin Püskürtmeli motorlarında 180 den 65 AMG Biturbo ya kadar ki bütün motorlarda "aynı enjektör var". Bu enjektör sadece Mercedes için BOSCH un Mercedes ile birlikte geliştirdiği ve başka hiçbir firmaya verilmeyen bir enjektör.
Diğer firmalar ise BOSCH un elinde ne var ise onu kullanmak zorunda, kendilerine ait özel bir seri isteyemezler BOSCH vb. OEM lerden.
Neticede şunu söylemeye çalışmış idim, Uzak Doğu Avrupadaki teknoloji oturup, ucuzladıktan sonra 20 yıl sonra uygulamaya geçiyor. Ucuz, bozulma riski yok. Peki teknolojiyi geliştirip tüm mücadeleyi veren kim?
----------
Bir arkadaşımız ABD örneğini vererek orada Uzak Doğu markalarının en üstte söylemiş. Çok doğru. Peki ABD' de yakıt fiyatı Avrupanın kaçta kaçı?
ABD de yakıt hemen hemen hiç kriter değil.
Öyle olunca o çok tutulan markalar 30 yıl önceki atmosferik motorları + tam hidrolik otomatik vites ile ABD ye satıyor. Bunu herkes yapar ki? Hala günümüzde 15 - 20 litre yakan atmosferik motora klasik tork konvertörlü vites kutusunu bağlarsan "hiç sorun çıkmaz" araba ömür boyu çalışır. ABD de yakıt ucuz diye bu hala satılıyor. ABD ile Avrupa nın karşılaştırması teknik olarak aynı karşılaştırma değil.
Bugün bir C serisi eşdeğer VW nin yanında açık ara arabadır ve çok üstündür. Ama bir C serisi E serisinin yanında zavallıdır, alakaları yoktur. Bu böyle sürüp gider.
Sonuçta hepsi fiyatına göre iyi araba.
Benim tek vurgulamak istediğim şu:
İster aynı markanın, ister farklı markanın daha pahalı olanı, daha kötü değil (çok zor ama istisnalar olabilir, Golf istisna değil). Daha ucuz olan ve daha fazla aksesuarlı bir otomobile "kötü" denemez. Ancak daha pahalı ve az aksesuarlı bir otomobil de daima, bol aksesuarlılardan araba olarak iyidir.
Benim karşı olduğum şey bu düşünce biçimi. Malı satmayla iş bitmez. Bu basit bakkal mantalitesinden öte bir şey değil. Bu fikri savundukça doğuş oto... aynen böyle devam eder. Kurumsal satıcı sözünün ve sattığı ürünün arkasında durmalıdır.Abi sadece tr değil ki dünya alıyor VW ne oldu egzoz emisyon skandalı çıktıda Kocaman bir hiç.. Bunlar global şirketler tüketici olarak tek Hakkın almak ya da almamak.
Sent from my iPhone using Tapatalk