Sizce Golf'ü fazla büyütmüyor muyuz? Astra - Golf donanım farkı: 15.000 TL



Eski bi opel astra kullanıcısı olarak (boyun fıtığı olmamı saymasak) opel yolu tutar hemde sımsıkı yanlız 250 km gittimmi 8 saat uyusan yorgunluk geçmio

Golf pardon vw grubu yanına yanaşamaz...

Golf 1.2 tsı bmt 110ps comf. Manuel

2016 tornado kırmızı

İçi siyah

Led arka stop

17" dijon jant

Işık görüş paketi

Panoramık cam tavan

Bi-xenon ve gündüz led

Sürüş konf. Paket

Yer tasarrufu stepne

Anahtarsız giriş ( güvenli kilitlemesiz)

Elk katlanır ayna

+ ergoActive Koltuk

 
    Arkadaşlar golf maceram 2011 yılında başladı ve bu zamana kadar 1 tanesi golf 6 diğer 3 tanesi golf 7 olmak üzere 4 farklı golf aracım oldu. Golfden önce 2010 Reanult Flueance aracım vardı. Bir araç için  güvenli kelimesinin ne demek olduğunu golf 6 aracımda görmüştüm.Üstelik 2011 model 1.6 trenline bir araçtı. Şimdi flueance nin gırtlak dolusumu golf ün en boş umu deseler 1 sn tereddüt etmeden golf derim hitler motora ve bomboş donanıma rağmen  .Sık araç değiştirmeyi severim bu süreç içerisinde octavia a7 passat b7 ve leon  mk3 fr araçlarımda oldu. Ama  hepsinin artılarının olduğu yerde eksileride oldu..Golf  bir insanın ihtiyaç duyabileceği herşeyi veriyor. Siz hiç bir megan için bir insanın sabırsızlıkla beklediğini duydunuzmu veya astra için Ama golf tutkunlarının 6 ay öncesinden yüzlerce sayfa ile forumları olur Ben mesala Türkiyeye giren ilk partiden araç aldım.Aracı canlı görmeden parasının tamamını yatırmıştım.(tek eleştirdiğim nokta arka kapıların üst plastiğinin sert olması oldu bunu golf e hiç yakıştıramadım) Golf bu segmetin fenomeni arkadaşlar.  Astra konusuna gelirsek  astra golfe ilk defa bu kadar yaklaşabildi.Özelliklede 150 hp hafifletilmiş kasa dynamic versiyonun giriş fiyatı ve malum opel indirimleri opel i cazip seçenek yapıyor. Golf ün 150  maunel ve act siz bir versiyonu olmadığı için astra bu boşluğu kapatabilir.

 
Arkadaşlar burası Türkiye kimse mırın kırın etmesin şuan Fas cas blankada yım benzin 1$ Shell'de.. Biri öyle demiş diğeri başka bişey demiş VW Golf dünyada orta sınıf arabasıdır ancak türkiye gibi gerçekte 4. Dünya ülkeleri ama kendini lider ülke olarak gören halkın sırtına vergi yükünü bindiren abuk subuk şeylerden para alarak vatandaşını enayi yerine koyan ülkelerde fiyatlar haliyle artmış durumda. Velhasıl kelam her malın bir alıcısı vardır... Benim beğendiğimi sen beğenmezsin senin beğendiğini ben beğenmem ve beğenme gibi bir zorunluluk yoktur. İşinize hangisi geliyorsa onu alın golfü büyütmek Mercedesi küçültmek gerek yok böyle şeylere almışız biniyoruz. Bu sitede aile ortamında arabamızın sorunlarını hatalarını birbirimize yardımcı olarak düzeltmeye çalışıyoruz. Benim param buna yetti golf aldım çok param olsa her ay başka marka arabaya binerim :) demek istediğim insanların tercihini sorgulamak bana abes geliyor.. Git deneme sürüşüne bak bin incele altına bak üstüne bak hoşuna gideni al.. Kapitalist rejimin olduğu ülkeler de şu deyim geçerlidir arkadaşlar; Paran varsa Range Rover, paran yoksa game over:) düzen böyle yapabilecek hiçbir şey yok.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Anlatmak istediğimi anlatamadım galiba. Tamam sürüşü iyidir, güzeldir de en üst paketinin diğerlerinin yanında boş kalmasını konuşmak istedim.
Ve biz bu istekleri dile getirmeyip satın almaya devam ettikçe, nasılsa satıyor mantığı ile üst paket adında boş araçları satmaya devam edecekler.
 

 
Anlatmak istediğimi anlatamadım galiba. Tamam sürüşü iyidir, güzeldir de en üst paketinin diğerlerinin yanında boş kalmasını konuşmak istedim.
Ve biz bu istekleri dile getirmeyip satın almaya devam ettikçe, nasılsa satıyor mantığı ile üst paket adında boş araçları satmaya devam edecekler.
 
Hocam bu hep böyledir. Kalite yükseldikçe donanım düşer. Alt markalar donanım ile araç satma derdine düşer. 

 
Abi sadece tr değil ki dünya alıyor VW ne oldu egzoz emisyon skandalı çıktıda Kocaman bir hiç.. Bunlar global şirketler tüketici olarak tek Hakkın almak ya da almamak.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Donanim işi muhasebecilik gibi.

Buna kafayi takarsaniz araçtan zevk alamazsiniz.

Hyundai i30 girtlak dolusu. Sürüş keyfi direksiyon hissiyati yalitim sifir.

Adam golfte 230 basarken foto çekiyor i30 da dene bakalim.

 
Çocukluğumdan bu yana arabalara olan sevdam bir an olsun azalmadı, hep heyecan kaynağım oldu. Askerliğim bitince sırayla Mazda 323, Megane Coupe, Civic Vtec ve şimdi de Golf 7 nasip oldu. Bu süreçleri hatırlıyorum da her aracımın ayrı ayrı tutkunuydum. Mazdam, emektar, 93 model bir kere yolda bırakmadı km lerce yol teptik bana mısın demedi, megane da gençlik ateşi idi, mazda dan sonra ne konforlu araç, nasılda az yakıyor, 110 beygirin hepsi koşuyor diyordum. Ve honda.. Allah varya bayılarak biniyordum araca, sen ne huysuz bir arabasın şu bakışlara bak diyerek yanına yanaşıyordum aracımın, geniş, hızlı, tamam çok ses alsa da birçok yerde abi satılık mı sorusu hoşuma gidiyordu. Şimdi bambaşka bir dünyadayım, Golf.. Hem de sıfırını nasip etti Allah. 4bin km de aracım ama hala alışamadım, o lükse o sessizliğe o torkun farklılığına, kendim nazar değireceğim adeta.

Anlıyorum ki benim tutkum belli bir markaya değil, benim tutkum benim olan ve benim için oldukça değerli olan aracıma. Her daim eşim kıskanmıştır araçlara olan tutkumu, defalarca;

boşver bir çiziktir Allah beterinden korusun, sıkma canını..

şu arabaya ettiğin masraflarla evi yeniden kurardık..

kaç saattir arabayla ilgileniyorsun ne zaman pazara gidilecek..

gibi gibi gibi..

Aslında haklı belki de, bu kadar tutkun olmak en küçük problem de büyük üzüntü getiriyor. Ama ne fayda.. Huyum bozuk. 

Bugün Golf ile yola devam ediyoruz, yarın belki Audi olacak, sonra Mercedes, veya yeniden Megane olacak kim bilir.. O an ki bütçem, hayata bakışıma bağlı olsa gerek ( yakıttır, genişliktir vs.) Ben yine onuda seveceğim. Kimi astrasına aşık, kimi hondasına, kimi başka birşeye, ben arabama tutkunum abi :)  

Fakat bir gerçek var ki, oda şuan içinde bulunduğumuz platform.. Daha önce eşine rastlamadığım bu platform için özellikle kuruculara sonsuz saygılar. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@bravo32

Saygı bizden değerli Abdullah Hocam...

Bu platformu saygın hale getiren siz ve sizin gibi her biri bir birinden değerli tüm dostlarımız...

Teşekkür ederim ben de..

 
Donanim işi muhasebecilik gibi.Buna kafayi takarsaniz araçtan zevk alamazsiniz.

Hyundai i30 girtlak dolusu. Sürüş keyfi direksiyon hissiyati yalitim sifir.

Adam golfte 230 basarken foto çekiyor i30 da dene bakalim.
Hocam standart donanim konusunda camtavan dahil ekleyerek sisiren firmalar var. Bence bunu cekemedikleri musteriler icin yapiyorlar. Ayrica Golfün opsiyonel donanim listesi ve comfortline araci bile isteginize gore oluşturabilmeniz muthis bir fark.Stop & Go ozellikli Adaptif cruise control-lane asist-DLA gibi donanimlari C segmenti bir aracta alabilmek bile basli basina bir tercih sebebidir bence.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Ben "hikaye" konumda anlatacağım yakında... şimdilik bir şey söylemeyeyim, golf'ü hayatında ilk defa golf kullanan birinden dinleyin bir de ... ;)

 
Japon Kore yani uzak doğu grubu VW yi neredeyse 15 - 20 yıl geriden takip ediyor. Yaklaşık 15 yıldır VW grubu aşırı doldurmalı motorlara giriş yaptı. Önce atmosferik ama kademeli dolgu FSI denediler (Ki daha önce Japonlar bunu Mitsubishi de GDI olarak denemişlerdi ama sürdüremeyip bıraktılar), kısa bir FSI macerasından sonra TSI ya geçtiler. Uzakdoğulular yıl 2016 ancak TSI tarzı "doğrudan püskürtmeli + aşırı doldurma (turbo)" motorlara geçiyorlar. 15 koca yıl !

DSG konusu da benzer, 15 - 20 yıl. Kaldı ki Hyundai vb. firmalar bu vites kutularını yine Avrupalılardan alıyorlar. Renault bile EDC sini Alman Getrag dan alıyor.

Dizel konusu daha felaket. VW 1970, Mercedes 1950, BMW 1980 yılından beri "binek grubunda" dizel motor veriyor. Uzak doğu ne zamandır dizel verebiliyor? Honda CRV veya Honda Civic Türkiye'ye dizeli ne zaman soktu? Bu sene diyelim. 40 yıl sonra !

Süspansiyon aynı şekilde. VW, BMW, Mercedes in hemen hemen en alttan en üste tüm modellerinde 4-çeker seçeneği de sunuluyor. Uzak doğu da Renault Fiat vb. firmalarda var mı? Yok, olamaz da.

Bugün Mercedes, BMW, VW Grubu BOSCH vb. OEM ler ile doğrudan ve ilk geliştiricidir. Yani gidip BOSCH a "benim için şöyle bir enjektör yapacaksın beraber geliştireceğiz" diyorlar ve geliştiriyorlar. Bütün Mercedes lerin bütün Doğrudan Benzin Püskürtmeli motorlarında 180 den 65 AMG Biturbo ya kadar ki bütün motorlarda "aynı enjektör var". Bu enjektör sadece Mercedes için BOSCH un Mercedes ile birlikte geliştirdiği ve başka hiçbir firmaya verilmeyen bir enjektör.

Diğer firmalar ise BOSCH un elinde ne var ise onu kullanmak zorunda, kendilerine ait özel bir seri isteyemezler BOSCH vb. OEM lerden.

Neticede şunu söylemeye çalışmış idim, Uzak Doğu Avrupadaki teknoloji oturup, ucuzladıktan sonra 20 yıl sonra uygulamaya geçiyor. Ucuz, bozulma riski yok. Peki teknolojiyi geliştirip tüm mücadeleyi veren kim?

----------

Bir arkadaşımız ABD örneğini vererek orada Uzak Doğu markalarının en üstte söylemiş. Çok doğru. Peki ABD' de yakıt fiyatı Avrupanın kaçta kaçı?

ABD de yakıt hemen hemen hiç kriter değil.

Öyle olunca o çok tutulan markalar 30 yıl önceki atmosferik motorları + tam hidrolik otomatik vites ile ABD ye satıyor. Bunu herkes yapar ki? Hala günümüzde 15 - 20 litre yakan atmosferik motora klasik tork konvertörlü vites kutusunu bağlarsan "hiç sorun çıkmaz" araba ömür boyu çalışır. ABD de yakıt ucuz diye bu hala satılıyor. ABD ile Avrupa nın karşılaştırması teknik olarak aynı karşılaştırma değil.

Bugün bir C serisi eşdeğer VW nin yanında açık ara arabadır ve çok üstündür. Ama bir C serisi E serisinin yanında zavallıdır, alakaları yoktur. Bu böyle sürüp gider.

Sonuçta hepsi fiyatına göre iyi araba.

Benim tek vurgulamak istediğim şu:

İster aynı markanın, ister farklı markanın daha pahalı olanı, daha kötü değil (çok zor ama istisnalar olabilir, Golf istisna değil). Daha ucuz olan ve daha fazla aksesuarlı bir otomobile "kötü" denemez. Ancak daha pahalı ve az aksesuarlı bir otomobil de daima, bol aksesuarlılardan araba olarak iyidir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Japon Kore yani uzak doğu grubu VW yi neredeyse 15 - 20 yıl geriden takip ediyor. Yaklaşık 15 yıldır VW grubu aşırı doldurmalı motorlara giriş yaptı. Önce atmosferik ama kademeli dolgu FSI denediler (Ki daha önce Japonlar bunu Mitsubishi de GDI olarak denemişlerdi ama sürdüremeyip bıraktılar), kısa bir FSI macerasından sonra TSI ya geçtiler. Uzakdoğulular yıl 2016 ancak TSI tarzı "doğrudan püskürtmeli + aşırı doldurma (turbo)" motorlara geçiyorlar. 15 koca yıl !

DSG konusu da benzer, 15 - 20 yıl. Kaldı ki Hyundai vb. firmalar bu vites kutularını yine Avrupalılardan alıyorlar. Renault bile EDC sini Alman Getrag dan alıyor.

Dizel konusu daha felaket. VW 1970, Mercedes 1950, BMW 1980 yılından beri "binek grubunda" dizel motor veriyor. Uzak doğu ne zamandır dizel verebiliyor? Honda CRV veya Honda Civic Türkiye'ye dizeli ne zaman soktu? Bu sene diyelim. 40 yıl sonra !

Süspansiyon aynı şekilde. VW, BMW, Mercedes in hemen hemen en alttan en üste tüm modellerinde 4-çeker seçeneği de sunuluyor. Uzak doğu da Renault Fiat vb. firmalarda var mı? Yok, olamaz da.

Bugün Mercedes, BMW, VW Grubu BOSCH vb. OEM ler ile doğrudan ve ilk geliştiricidir. Yani gidip BOSCH a "benim için şöyle bir enjektör yapacaksın beraber geliştireceğiz" diyorlar ve geliştiriyorlar. Bütün Mercedes lerin bütün Doğrudan Benzin Püskürtmeli motorlarında 180 den 65 AMG Biturbo ya kadar ki bütün motorlarda "aynı enjektör var". Bu enjektör sadece Mercedes için BOSCH un Mercedes ile birlikte geliştirdiği ve başka hiçbir firmaya verilmeyen bir enjektör.

Diğer firmalar ise BOSCH un elinde ne var ise onu kullanmak zorunda, kendilerine ait özel bir seri isteyemezler BOSCH vb. OEM lerden.

Neticede şunu söylemeye çalışmış idim, Uzak Doğu Avrupadaki teknoloji oturup, ucuzladıktan sonra 20 yıl sonra uygulamaya geçiyor. Ucuz, bozulma riski yok. Peki teknolojiyi geliştirip tüm mücadeleyi veren kim?

----------

Bir arkadaşımız ABD örneğini vererek orada Uzak Doğu markalarının en üstte söylemiş. Çok doğru. Peki ABD' de yakıt fiyatı Avrupanın kaçta kaçı?

ABD de yakıt hemen hemen hiç kriter değil.

Öyle olunca o çok tutulan markalar 30 yıl önceki atmosferik motorları + tam hidrolik otomatik vites ile ABD ye satıyor. Bunu herkes yapar ki? Hala günümüzde 15 - 20 litre yakan atmosferik motora klasik tork konvertörlü vites kutusunu bağlarsan "hiç sorun çıkmaz" araba ömür boyu çalışır. ABD de yakıt ucuz diye bu hala satılıyor. ABD ile Avrupa nın karşılaştırması teknik olarak aynı karşılaştırma değil.

Bugün bir C serisi eşdeğer VW nin yanında açık ara arabadır ve çok üstündür. Ama bir C serisi E serisinin yanında zavallıdır, alakaları yoktur. Bu böyle sürüp gider.

Sonuçta hepsi fiyatına göre iyi araba.

Benim tek vurgulamak istediğim şu:

İster aynı markanın, ister farklı markanın daha pahalı olanı, daha kötü değil (çok zor ama istisnalar olabilir, Golf istisna değil). Daha ucuz olan ve daha fazla aksesuarlı bir otomobile "kötü" denemez. Ancak daha pahalı ve az aksesuarlı bir otomobilde daima, bol aksesuarlılardan araba olarak iyidir.
Değerli Hocam 

 Bayıldım....

Ne şanslıyız sizin kadar değerli yazarlarımız olduğu için.....

 

Japon Kore yani uzak doğu grubu VW yi neredeyse 15 - 20 yıl geriden takip ediyor. Yaklaşık 15 yıldır VW grubu aşırı doldurmalı motorlara giriş yaptı. Önce atmosferik ama kademeli dolgu FSI denediler (Ki daha önce Japonlar bunu Mitsubishi de GDI olarak denemişlerdi ama sürdüremeyip bıraktılar), kısa bir FSI macerasından sonra TSI ya geçtiler. Uzakdoğulular yıl 2016 ancak TSI tarzı "doğrudan püskürtmeli + aşırı doldurma (turbo)" motorlara geçiyorlar. 15 koca yıl !

DSG konusu da benzer, 15 - 20 yıl. Kaldı ki Hyundai vb. firmalar bu vites kutularını yine Avrupalılardan alıyorlar. Renault bile EDC sini Alman Getrag dan alıyor.

Dizel konusu daha felaket. VW 1970, Mercedes 1950, BMW 1980 yılından beri "binek grubunda" dizel motor veriyor. Uzak doğu ne zamandır dizel verebiliyor? Honda CRV veya Honda Civic Türkiye'ye dizeli ne zaman soktu? Bu sene diyelim. 40 yıl sonra !

Süspansiyon aynı şekilde. VW, BMW, Mercedes in hemen hemen en alttan en üste tüm modellerinde 4-çeker seçeneği de sunuluyor. Uzak doğu da Renault Fiat vb. firmalarda var mı? Yok, olamaz da.

Bugün Mercedes, BMW, VW Grubu BOSCH vb. OEM ler ile doğrudan ve ilk geliştiricidir. Yani gidip BOSCH a "benim için şöyle bir enjektör yapacaksın beraber geliştireceğiz" diyorlar ve geliştiriyorlar. Bütün Mercedes lerin bütün Doğrudan Benzin Püskürtmeli motorlarında 180 den 65 AMG Biturbo ya kadar ki bütün motorlarda "aynı enjektör var". Bu enjektör sadece Mercedes için BOSCH un Mercedes ile birlikte geliştirdiği ve başka hiçbir firmaya verilmeyen bir enjektör.

Diğer firmalar ise BOSCH un elinde ne var ise onu kullanmak zorunda, kendilerine ait özel bir seri isteyemezler BOSCH vb. OEM lerden.

Neticede şunu söylemeye çalışmış idim, Uzak Doğu Avrupadaki teknoloji oturup, ucuzladıktan sonra 20 yıl sonra uygulamaya geçiyor. Ucuz, bozulma riski yok. Peki teknolojiyi geliştirip tüm mücadeleyi veren kim?

----------

Bir arkadaşımız ABD örneğini vererek orada Uzak Doğu markalarının en üstte söylemiş. Çok doğru. Peki ABD' de yakıt fiyatı Avrupanın kaçta kaçı?

ABD de yakıt hemen hemen hiç kriter değil.

Öyle olunca o çok tutulan markalar 30 yıl önceki atmosferik motorları + tam hidrolik otomatik vites ile ABD ye satıyor. Bunu herkes yapar ki? Hala günümüzde 15 - 20 litre yakan atmosferik motora klasik tork konvertörlü vites kutusunu bağlarsan "hiç sorun çıkmaz" araba ömür boyu çalışır. ABD de yakıt ucuz diye bu hala satılıyor. ABD ile Avrupa nın karşılaştırması teknik olarak aynı karşılaştırma değil.

Bugün bir C serisi eşdeğer VW nin yanında açık ara arabadır ve çok üstündür. Ama bir C serisi E serisinin yanında zavallıdır, alakaları yoktur. Bu böyle sürüp gider.

Sonuçta hepsi fiyatına göre iyi araba.

Benim tek vurgulamak istediğim şu:

İster aynı markanın, ister farklı markanın daha pahalı olanı, daha kötü değil (çok zor ama istisnalar olabilir, Golf istisna değil). Daha ucuz olan ve daha fazla aksesuarlı bir otomobile "kötü" denemez. Ancak daha pahalı ve az aksesuarlı bir otomobil de daima, bol aksesuarlılardan araba olarak iyidir.
Amerikada yakıtın ucuz olduğu doğru. Amerikalılar şanslı. Biz araç alırken yakıt, amortisman gideri, konfor, güvenlik, kalite gibi konulara yoğunlaşırız. Onlar tercihlerinde gider kısmını eleyip konfor, güvenlik, kalite gibi konulara yoğunlaşıyorlar. Sizce uzakdoğu araçlarını çok yaktıkları için mi alıyorlar? Ben bana sunulanların bileşkesine bakarım, fanatiklik yapacaksam sadece tsi motorun fanatikliğini yaparım. Vw gurubunun Türkiyede açık ara en önde olduğu konu benzinli motorları. 

Uzakdoğu teknoloji ucuzladıktan sonra uygulamaya geçiyor fikrinize de katılamayacağım. Uzakdoğulular, özellikle Japonlar, mükemmelliyetçi insanlardır. Hondanın yıllarca Türkiye'de dizel satmamasının nedeninin dizel motoru olmadığını sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Bunun iki nedeni var; mazot kalitesi ve küresel hedefler. Türkiyedeki mazot kalitesini düşük olduğunu bildikleri için (pazar kaybetme pahasına) dizel motor getirmediler. 2000li yıllara kadar hondanın yurtdışı hedefi amerika pazarıydı. Zaten dizel araçlar bırakın amerikayı avrupada bile bizdeki kadar popüler değil. Bunun temel nedenleri; emisyon değerleri, sürüş zevki ve çoğu ülkede mazotun benzinden daha pahalı olması. (Türkiyede mazotun rafineri fiyatı benzinden yüksektir, devlet sübvansıyonu olduğu için ucuza satılıyor)

20 sene önce twincharger motorlar Japonyada vardı. Pocket rocket arabaları çoğunuz 2000li yıllarda avrupalı üreticilerden duymuş olabilirsiniz ama 90larda japonlar üretiyorlardı. Sizinde bahsettiğiniz gibi gdi'nin tarihi fsi'den eskidir(10 sene kadar). Tarihi mercedes ile 50li yıllara dayanır, son yıllarda çoğu üreticinin direkt enjeksiyonlu motorları var.

"DSG konusu da benzer, 15 - 20 yıl. Kaldı ki Hyundai vb. firmalar bu vites kutularını yine Avrupalılardan alıyorlar. Renault bile EDC sini Alman Getrag dan alıyor." demişsiniz. Ekleyeyim yeni kasa hondalarda büyük ihtimalle zf şanzıman kullanılacak. Bu çok doğru ve yerinde bir karar. Söz konusu firmalar kendini ispatlamış, sorunsuz sayılabilecek şanzımanlar kullanıyorlar. Üstelik bahsettiğiniz firmalar şanzıman opsiyonunu vw'nin neredeyse yarı fiyatına sunuyorlar. Tamam 10bin tl şanzıman farkı verelim ama bari nispeten sorunsuz olan dg250'yi ver. 

Abi sadece tr değil ki dünya alıyor VW ne oldu egzoz emisyon skandalı çıktıda Kocaman bir hiç.. Bunlar global şirketler tüketici olarak tek Hakkın almak ya da almamak.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Benim karşı olduğum şey bu düşünce biçimi. Malı satmayla iş bitmez. Bu basit bakkal mantalitesinden öte bir şey değil. Bu fikri savundukça doğuş oto... aynen böyle devam eder. Kurumsal satıcı sözünün ve sattığı ürünün arkasında durmalıdır. 

Bu arada, emisyon skandalı sizin için koca bir hiç. Adamlar bildiğiniz düzenbazlık yapmış, argeye vakit ve nakit ayırmak yerine yalanı dolanı seçmiş. Neyseki sizin gibi düşünmeyen insanlar var. Dünya çapında (gelişmiş ülkelerde) satışlar düştü, bir önceki mesajımı okursanız bizdeki olağan dışı indirimin nedenini de anlarsınız.

 

Geri
Üst Alt