DSG Basınç Tüpü


Arkadaşlar, 2024 model dsg araçlarda da gerek var mıdır tüp değiştirmeye
 

Arkadaşlar, 2024 model dsg araçlarda da gerek var mıdır tüp değiştirmeye
Bu iş biraz şansa kadere. Kimisi 80.000 km kullanır sorun çıkartmaz. Kimisi gözü gibi bakar 30.000 km de kavramada titreme başlar, tüpte basınç kaybı yaşar. Ne zaman sorun başlarsa o zaman servise gidilmeli. Herhangi bir problem yok iken tedbir amaçlı da olsa bi aksiyona gerek yok kanımca.
 
Ben Adana'da yaptırmıştım Esas Oto'da.

Basınç değerini nasıl görebiliriz acaba? Ben de kendiminkini takip edeyim.
OBD 2 cihazınız varsa Car Scanner uygulaması üzerinden canlı veriden takip edebilirsiniz. ben daha öncesinde bakmıştım ekran görüntüsü ekliyorum.

Esas Oto nasıl tavsiye eder misiniz?
 

Ekli dosyalar

  • 21dc7023-216e-49c1-98bd-01e63fec72d3.jpg
    21dc7023-216e-49c1-98bd-01e63fec72d3.jpg
    61.7 KB · Görüntüleme: 41
  • 074df01d-5cf5-4aa4-86e0-7cba335ad2af.jpg
    074df01d-5cf5-4aa4-86e0-7cba335ad2af.jpg
    45.4 KB · Görüntüleme: 38
  • 465bae91-0d27-46e3-9de2-d8fe1eaf2039.jpg
    465bae91-0d27-46e3-9de2-d8fe1eaf2039.jpg
    54.6 KB · Görüntüleme: 38
6bin km de DQ381 şanzıman da kalkış sırasında misal parktan çıkış sırasında araçta Şöför koltuğundan hissedilecek seviyesi titreşim vibrasyon var.

Bu neyden kaynaklı olabilir, henüz yetkili servise gidemedim. Araç Ankaraya getirince yetkili servise göstermeyi düşünüyorum.

Aklıma ilk gelen motor veya şanzıman kulağı , veyahut Dsg sistemde ki bir parça kaynaklı mıdır?
 
6bin km de DQ381 şanzıman da kalkış sırasında misal parktan çıkış sırasında araçta Şöför koltuğundan hissedilecek seviyesi titreşim vibrasyon var.

Bu neyden kaynaklı olabilir, henüz yetkili servise gidemedim. Araç Ankaraya getirince yetkili servise göstermeyi düşünüyorum.

Aklıma ilk gelen motor veya şanzıman kulağı , veyahut Dsg sistemde ki bir parça kaynaklı mıdır?

Hocam düz yolda ve yokuşta basitçe siz de test edebilirsiniz.

Düz yolda pürüzsüz bir kalkış oluyor ama dik bir rampada titreme yapıyorsa %100 DSG ile alakalıdır. Belki kalibrasyon ile düzelir, belki kavrama değişimi gerekir.

Özetle tork ihtiyacı arttıkça titreme artıyorsa sorun DSG'dir.
 
Hocam düz yolda ve yokuşta basitçe siz de test edebilirsiniz.

Düz yolda pürüzsüz bir kalkış oluyor ama dik bir rampada titreme yapıyorsa %100 DSG ile alakalıdır. Belki kalibrasyon ile düzelir, belki kavrama değişimi gerekir.

Özetle tork ihtiyacı arttıkça titreme artıyorsa sorun DSG'dir.
Bir de hocam yokuş yukarı auto hold kapalıyken araç geriye kayarsa da sıkıntı belirtisi oluyor mu?
 
Gecen gun kardesim 2015 golfe yaptirdi gayet memnun @redlineserkan

İlk çalıştırmada D ye alıp gaza basınca arac yürümüyorsa basınç tüpünde kaçak vardır. 3 gün önce Basınç tüpü değişimi, yağ değişimi ve Selenoid bakımı yaptırdım. İlk günkü gibi oldu. Yine orijinal tüp takıldı. Söküldüğünde tüp elle çevirilecek kadar gevşemiş ve contası yırtılmıştı. Tavsiyem sakın “Güçlendirilmiş Tüp” olayına girmeyin. Orijinalden devam.
 
Arkadaşlar, 2024 model dsg araçlarda da gerek var mıdır tüp değiştirmeye
2020 model 73bin km'deki 1.5 TSI Seat Ateca aracıma şanzıman yağı değişecekken usta tavsiyesi ile tüp değişimi de yaptırdım. Tüp çok hafif gevşemişti. Ancak değişim sonrasında aracın karakteri olumsuz anlamda değişti. Hantallaştı. Vitesleri yine seri atıyor sorun yok ancak özellikle gaz seviyesine göre vites düşürme konusunda çok isteksizleşti. Dolayısıyla gaz tepkileri cansızlaştı. Sürüş keyfi ve konforu geriye gitti. Aynı ivme için daha çok gaz vermem gerekiyor artık ve gecikme var.
Öncesinde bu gibi sorunlarım yoktu.
DSG'nin normalinin bu olduğunu, eski tüpteki basınç kaybından ve gevşeklikten ötürü erken atamadığı ya da düşüremediği viteslerden ötürü böyle olduğunu söylüyor usta. Biraz daha bekleyip DSG Optimizasyonu denilen işlem ile çözmeye çalışacağım.
2020 sonrası araçlarda sorun yoksa tavsiye etmem kısaca.
 
OBD 2 cihazınız varsa Car Scanner uygulaması üzerinden canlı veriden takip edebilirsiniz. ben daha öncesinde bakmıştım ekran görüntüsü ekliyorum.

Esas Oto nasıl tavsiye eder misiniz?
Anladım hocam, vagcom ile de anlık görülebilir o zaman, bir kurcalamak lazım.

Esas otoda basınç tüpü+şanzıman+mekatronik yağı değiştirttim. Memnun kaldım açıkçası bir sorun yaşamadım. Esnaflığı iyidir.
 
İlk çalıştırmada D ye alıp gaza basınca arac yürümüyorsa basınç tüpünde kaçak vardır. 3 gün önce Basınç tüpü değişimi, yağ değişimi ve Selenoid bakımı yaptırdım. İlk günkü gibi oldu. Yine orijinal tüp takıldı. Söküldüğünde tüp elle çevirilecek kadar gevşemiş ve contası yırtılmıştı. Tavsiyem sakın “Güçlendirilmiş Tüp” olayına girmeyin. Orijinalden devam.
Ne kadar tuttu hocam ?
 
İlk çalıştırmada D ye alıp gaza basınca arac yürümüyorsa basınç tüpünde kaçak vardır. 3 gün önce Basınç tüpü değişimi, yağ değişimi ve Selenoid bakımı yaptırdım. İlk günkü gibi oldu. Yine orijinal tüp takıldı. Söküldüğünde tüp elle çevirilecek kadar gevşemiş ve contası yırtılmıştı. Tavsiyem sakın “Güçlendirilmiş Tüp” olayına girmeyin. Orijinalden devam.
Neden güçlendirilmiş tüp olayına girmiyoruz? Ne gibi bir sorun yaşadınız?
 
Bugün Ankara daki Aydoğanlar VW yetkili servisinden basınç tüpünün oringinin satılıp sayılmadığını sordum ancak sadece oring satılmadığını, tamir kiti ile birlikte satıldığını söylediler. Tamir kitinde de basınç tüpü vs bulunuyor. Sanırım 11k küsür bir fiyatı vardı.
 

Bu tüp internette 3 bin tl şu mehur tamirhanelere gidiyorsun hemen kaldırıyor lifte; bak abi gördün mü üstündeki elle gevşiyor tüh-tüh-tüh vah-vah-vah güçlendirilmiş takalım sorunu kökten çözeliriz. Selamın aleyküm 15 bin tl. 3 bin tl lik tüp hadi yağıda olsun bin tl keriz silkeleme. (y)
İşi gücü bırakıp bu tüp montajını yapsam sadece zengin olurum herhalde :)
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt