DSG Basınç Tüpü


Ben de Mayıs ayında 2018 1.6 TDI SuperB aracımda değiştim Tüp. Açıkcası ihtiyaç yoktu, trigger setini değişirken o da aradan çıksın, şanzıman yağını da değiştireyim içim rahat etsin demiştim. İyi ki de değiştirmişim 129000km'de idi araç ve Oring yırtılmak üzereydi. Tüpü TruckPoint'in kendi sitesinden güçlendirilmiş tüp olarak aldım. Mekatronik yağıyla beraber 3800TL'ye tüpü aldım. Trigger seti değişimine ekstra olarak 750TL de işçilik vermiştim. Çıkan tüpün fotoğrafı şu şekildeydi.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-08-27 at 13.04.01.jpeg
    WhatsApp Image 2024-08-27 at 13.04.01.jpeg
    86.1 KB · Görüntüleme: 17

Ben de Mayıs ayında 2018 1.6 TDI SuperB aracımda değiştim Tüp. Açıkcası ihtiyaç yoktu, trigger setini değişirken o da aradan çıksın, şanzıman yağını da değiştireyim içim rahat etsin demiştim. İyi ki de değiştirmişim 129000km'de idi araç ve Oring yırtılmak üzereydi. Tüpü TruckPoint'in kendi sitesinden güçlendirilmiş tüp olarak aldım. Mekatronik yağıyla beraber 3800TL'ye tüpü aldım. Trigger seti değişimine ekstra olarak 750TL de işçilik vermiştim. Çıkan tüpün fotoğrafı şu şekildeydi.
Satın alımını yaptığım link de aşağıdadır. Satın aldıktan sonra arayıp hemen kargolayabilir misiniz diye sorduğumda gün içinde de kargolamışlardı. Mekatronik karter contası orjinali hala sağlam olduğundan orjinalini taktırmıştım. İçinden çıkan contayı kullanmadım.

https://www.gearlineauto.com/dsg-sanzuman-basinc-tupu-akkumulatorkit-p17bf-p189c
 
Dostlar merhaba, 2013 golf aracımda aracı dye alıp ilerlemek isterken, herzaman olmamakla birlikte dye geç geçiyor. Motor yağını değişim yaparken dsg şanzıman ordan yağ kaçağı gördüm. Ustam aracı alıp maslak oto sanyide gümüşok otomotive götürdü. 3500 parça 9000 işçilik dedi. Ben araçla gitmedim. Ne değişecek dediğimde tam bir cevap alamadım. Sorum şu aklıma tüp geldi. Bunun değişimi vesaire işlemler bu kadar tutarmı yoksa bizi mi yiyorlar...:(
 
Dostlar merhaba, 2013 golf aracımda aracı dye alıp ilerlemek isterken, herzaman olmamakla birlikte dye geç geçiyor. Motor yağını değişim yaparken dsg şanzıman ordan yağ kaçağı gördüm. Ustam aracı alıp maslak oto sanyide gümüşok otomotive götürdü. 3500 parça 9000 işçilik dedi. Ben araçla gitmedim. Ne değişecek dediğimde tam bir cevap alamadım. Sorum şu aklıma tüp geldi. Bunun değişimi vesaire işlemler bu kadar tutarmı yoksa bizi mi yiyorlar...:(
Götürdüğünüz yerde iyi sanırım ama sorun hakkında bir fikrim yok.

Bir de şu yerlere de danışabilirsiniz:

https://www.instagram.com/bakimdayiz_com


https://www.instagram.com/resetgaraj
 
Dostlar merhaba, 2013 golf aracımda aracı dye alıp ilerlemek isterken, herzaman olmamakla birlikte dye geç geçiyor. Motor yağını değişim yaparken dsg şanzıman ordan yağ kaçağı gördüm. Ustam aracı alıp maslak oto sanyide gümüşok otomotive götürdü. 3500 parça 9000 işçilik dedi. Ben araçla gitmedim. Ne değişecek dediğimde tam bir cevap alamadım. Sorum şu aklıma tüp geldi. Bunun değişimi vesaire işlemler bu kadar tutarmı yoksa bizi mi yiyorlar...:(

Vites konumu değişimlerinde geç tepkimeyi hep tüpe yoruyorlar. Basınç tüpünden olabilir.
 
Bu basınç tüpünün normal çalışma şekli nedir acaba?

2016 model aracımda Dq200 G2 (3. Nesil) şanzıman var. Dün Car Scanner ile bağlanıp basınç değerlerine baktım. Yaklaşık bir gün yatmış araçta basınç 25 bar gibi idi. Aracı çalıştırınca kısa sürede çalışma basıncına geliyor. Rölantide test ettim. 60 bara çıkınca düzenli bir şekilde inmeye başlıyor ve yaklaşık 54 saniyede 42 bara düşüyor. Sonra 60 bara hızlıca tekrar çıkıyor ve döngü aynı şekilde devam ediyor. Sıfır halini test etmediğimden bilemiyorum, bu şekli ile normal mi?

Vites geçişlerinde falan sıkıntı yok. Blok değerleri de iyi görünüyor. (Meraklısına kaynak: https://www.team-bhp.com/news/diy-checking-clutch-wear-volkswagen-dsg-dq200) Araç 148binde. Basınç tüpünde ciddi bir şey olduğunu sanmıyorum. Kavrama işi gelene kadar anahtar değmesin kafasındayım.
 
Ustalar daha iyi bilir de bugün benim arızalanan araca bakan usta 60ta kalması lazım yoksa pompa sürekli çalışmak zorunda kalacağından bir süre sonra kartı yakıyor dedi. 60ta sabit kalması da basınç tüpünün işi. Korkutmak gibi olmasın belki ben yanlış anlamışımdır ama yine de bir bilene danışın derim.
 
Ustalar daha iyi bilir de bugün benim arızalanan araca bakan usta 60ta kalması lazım yoksa pompa sürekli çalışmak zorunda kalacağından bir süre sonra kartı yakıyor dedi. 60ta sabit kalması da basınç tüpünün işi. Korkutmak gibi olmasın belki ben yanlış anlamışımdır ama yine de bir bilene danışın derim.

Uyuyasım yok pek bu gece :) Araştırırken sağlam olduğunu düşündüğüm bir kaynakta sorumun bire bir aynısına cevap buldum:


Uzmanın cevabına göre çalışması normal görünüyor. Vakit bulursam tarif ettiği şekilde test edeceğim.

Size anlayan usta biraz üfürmüş sanki. 60’ta tutmak için zorlanan sistem kart yakacaksa ortada sağlam şanzıman kalmaz sanıyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7363.png
    IMG_7363.png
    346.2 KB · Görüntüleme: 20
Bunu öğrendiğim iyi oldu çok teşekkürler.
 

Geri
Üst Alt