Megane II Wagon


tavan barlarında thule pahalı ama aluminyum olduğundan çok dayanıklı, ben kışın bile çıkartmadan kullanıyorum, sese gelince benim kullandığım kanat tipi barlarda ses sorunu eskiye göre oldukça düşük ancak 120 km üzerinde uğultu yapmaya başlıyor
 

9 ayda bakım vakti geldi çattı :)

Bakımda gözlemlediğim birkaç küçük noktadan önce fiyat listesi:

Yağ, hava, polen filtreleri Mann 853 TL
Yakıt filtresi Delphi 500 TL
Karter tapası 150 TL
Yağ Elf 5 litre 825 TL
İşçilik 250 TL (hava ve poleni kendim değiştirmiştim)
TOPLAM: 2578 TL

0FF5EAC1-485A-435A-9BF9-A3BF41B1A6E7.jpeg

(Motosikletin de bakımı denk gelmişti; Yamalube onun için. Motosikletin karter tapasını sökerken tapayı kırdım ve sonra bayağı uğraştım. Bu yüzden arabanın zor yerde olan yakıt filtresi ve sökmek için aparat gereken yağ filtresini daha önce hiç izlemeden kendim değiştirmek istemedim)

Gelelim Megane’ın bakım işçiliğine :)

48389724-BC54-4E74-ABCC-14EA20CD6B0B.jpeg

Arabayla ilgilenen 20-25 yaşlarındaki genç çırak Mann’ı görür görmez “abi bu çakma, Renault değil yani orijinal değil” dedi.
Tam gülüp geçiyordum ki ustası gelip “Mann da iyi filtre oğlum” dedi.

“Karter tapan iyiymiş abi” diyip yenisiyle değiştirmeyecekti fakat “sen değiştir; eskisini yedek tutarız” dedim.

Yağ, karterden daha patır patır damlarken tapayı takacaktı ki “yakıt filtresini değiştirirken biraz daha süzülsün öyle taksan daha iyi olmaz mı?” dedim. “Abi o saatlerce damlar ki” dedi; ben de “biliyorum, evet ama diğer işi yaparken biraz daha süzülür eski yağla daha az karışmış olur” dedim ve kabul etti.

Renault yakıt filtresini öyle bir yere koymuş ki sağ ön tekeri söküp, davlumbazı söküp öyle ulaşılıyor.

Çıkan yakıt filtresinin markası Sardes diye bir şey. 2015 Türkiye üretimi. Yenisini uzun uğraşlar sonucu taktı; filtre de puzzle gibi zaten 3 tane renkli hortumu var vs. Neyse, arabayı indirdik; tapayı taktık. Yağı 4.5 litre doğru koydu çırak kardeş :) 5 litreyi boca etmesini bekliyordum. Artı puan.

Neyse, çocuk el pompasıyla yakıt filtresinin havasını alamadı ve hava yaptırdı. Tekrar söküp taktılar vs 1 saat uğraştılar ve sonunda havasını aldılar.

Bu da böyle bir bakım macerası oldu.
Çocuklar genç ve iyi niyetli olduğu için pek ses etmedim ve güleryüzlü olmaya çalıştım fakat bir dahaki bakıma yağ filtresi için aparatı da alıp yakıt filtresini de büyük ihtimalle tekeri sökerek kendim yaparım.
İzleyip öğrenmiş olduk :)
 
@SCC Serhat Hocam,
"ustanın", pardon "çırağın" işine çok karışmışsınız.
Şaka bir yana
resimde arabanın etrafında dolaşıyor gibi okudum.
Bir an aşağıdaki olay olur oluyor galiba dedim.
Neyse ki ucuz atlatmışsınız.
"Sanayi ve gezi günlüklerim" kitabı çıkarırsanız keyifle okunur.

Geçmiş olsun.
Keyifli sürüşleriniz olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Cumartesi günü rotayı Samsun'dan Kaçkarlar'a çeviriyoruz. Sadece bir Pazar günümüz var ve hava müthiş. Bölgeye ilk defa gelen arkadaşımı yüksekleri gezdirme sözüm var. Koyuluyoruz Amlakit yoluna doğri...

WhatsApp Image 2023-11-09 at 18.43.22.jpeg

Yükseldikçe yol ve manzara güzelleşiyor. Ben Megane'ı ilk defa buralara getirdiğim için arkadaşım da hayatında ilk defa buralara geldiği için memnun...

WhatsApp Image 2023-11-09 at 18.45.15.jpeg

Palovit Yaylası ile Çat arasında bulunan Trovit ve Elevit arasından ilk defa geçeceğim için heyecanlıyım ve sık sık durup kısa yürüyüşler yapıyoruz...

WhatsApp Image 2023-11-09 at 18.45.17.jpeg

2800 metreye doğru çıkarken bu bölgede gördüğümüz tek araç olan ve karşıdan gelen Kia Sorento'nun içindekiler Megane gördükleri için şaşkın görünüyor :) (Sorento aşağıdaki küçük siyah nokta)

WhatsApp Image 2023-11-09 at 18.45.18.jpeg

Günün en yüksek geçidinde arabayı park edip yanımızda getirdiğimiz yiyecek içeceğe yumuluyoruz. Güneşin altında pamuk gibi oluyoruz...

WhatsApp Image 2023-11-09 at 18.45.18 (1).jpeg

3000 metre sınırına ulaşmak için yaklaşık 1 saat yürüyoruz

WhatsApp Image 2023-11-09 at 18.45.18 (2).jpeg

Daha sonra akşamüstü at izlemek için buluşma sözü verdiğimiz akrabalarımıza kavuşmak için bu harika yerden ayrılmak zorunda kalıyoruz...

WhatsApp Image 2023-11-09 at 18.45.20.jpeg

Yüce dağlar aynada kaybolmaya yüz tutuyor...

WhatsApp Image 2023-11-09 at 18.45.22.jpeg

Megane yine bana mısın demiyor. İniş de çıkış da sorunsuz. Palovit Şelalesi ayrımından Mollaveyis'e kadar olan -bilenler bilir- virajlı yolda (daha önce birçok kez bisikletle geçtiğim için neredeyse her metrekaresini bilmemin de etkisiyle) paket ettiğim aracın haddi hesabı yok; aracın yola oturuşu ve yumuşak yumuşak yaylanması ayrı bir haz veriyor.

Ödül olarak minik fakat çılgın bir proje gelecek; beklemede kalınız :)
 
@SCC

Amlakit deyince

Ankarada hamlakit adında bir yemek mekanı vardır. İsletmecileri rize amlakit' li

İlk yeri ankaranın konya yolu çıkışında 21. Km de bir shell istasyonunun icinde kamyoncu lokantası tarzında idi.
Kamyoncular dahil aile ortamı da içeren bi mekandı.

Sonra işi büyüttüler
Sehir merkezine 1 şube daha açtılar.

Mekan duvarları hep rize yayla fotoları ile doludur.

https://www.hamlakit.com/index.php/hakkimizda/
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Yine keyifli bir gezi olmuş.
Kullandığınız araçların hakkını veriyorsunuz her zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Hayırlı Olsun. Üşenmeden tek tek fotoğraflarıyla birlikte hikaye tadında yazmışsınız. Elinize sağlık. Allah kaza bela vermesin. 🧿
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Herkese iyi dilekleri için teşekkür ederim, çok naziksiniz. Gelelim küçük, çılgın projeye :)
Yaptırmak istediğim 2 şey var sırada:
2- Rally tarzı ön sis farı :)

Yukarıda 9 Temmuz'da yazdığım mesajdan sonra @HONEY Bülent Ağabey bu detaya dikkat etmiş ve Whatsapp'tan mesaj atmış; yapacağın zaman haber ver; dahil olmak istiyorum, diye.

11 ayda 19.196 km olmuş; hem kendimi hem arabayı biraz şımartmak için geçen hafta fikri ve parçaları netleştirince kendisine haber verme sözü verdiğim için kolları sıvıyorum diye çıtlattım ve ne kadar "abi yapma etme, gerek yok" desem de aşağıdaki bullbara sponsor olma inceliğini gösterdi :) Tekrar teşekkür ederim Bülent Ağabey.

Bullbarı internetten buldum ve Ankara'da sanayideki bir dükkandan geldi.

WhatsApp Image 2023-11-12 at 13.13.27.jpeg

Farlar için de bayağı araştırma yaptım fakat aklımda hep kendimi bildim bileli olan ralli tutkumdan dolayı Hella vardı. Onun da modeli çok tabii... Sahibinden'de denk geldiğim ilan sahibini arayınca Hella bayiliği yapan ve işine oldukça hakim olan bir beyefendiyle 10 dakika konuştuk ve modeli de netleştirdik: Comet 500 seti.
Bağlantı aparatları, kablo ve elektrik elemanları, ampulleri, kurulum kitapçığı, kapakları vs ile eksiksiz bir kutu geliyor. Malzeme kalitesi ele geliyor.

WhatsApp Image 2023-11-12 at 13.13.28.jpeg

Sıra geliyor montaja. Bullbarı bir akşam üstü babamla takıyoruz. Plaka okunmayacak gibi göründüğü için sorun olur diye sağ ve sol uçtan bullbarı kesip kısaltma fikri doğuyor fakat lambaları monte ettirmeden bir adım atmak istemiyorum.

Soluğu ertesi gün sanayideki arkadaşım Yılmaz'ın yanında alıyorum ve başlıyoruz çalışmaya :)

WhatsApp Image 2023-11-12 at 13.13.31 (1).jpeg

Bağlantı cıvatası, lambaların kapağı bullbarın öndeki kısmına değdiği için kısa geliyor. Hırdavatçıda yeni bir cıvata alıp uydurmak için yeni cıvataların kafalarını arkadaki tornacıda biraz taşlıyoruz.

WhatsApp Image 2023-11-12 at 13.13.31.jpeg

Plakanın neredeyse yarısı gerçekten zor okunuyor; polisin vs sorun yapacağı kesin gibi. Plakalığı söküp biraz aşağı alıyoruz ve daha okunur bir hâl alıyor.

WhatsApp Image 2023-11-12 at 13.13.32.jpeg

Sonra soluğu hemen yandaki elektrikçide alıp elektrik bağlantısını yaptırıyoruz. Yayıcı (genelde sarı olan sis farı) değil delici (yardımcı sürüş lambası) aldığım için uzunlara bağlatıyorum. Çünkü amacım sisten ziyade gece kampta, dağda bayırda önümü daha iyi görebilmek (gizli yan amacım da gece uzunları yakıp gelenleri, gereksiz sis yakanları doğduklarına pişman etmek :).

WhatsApp Image 2023-11-12 at 13.13.32 (1).jpeg

Havanın kararmasını ve farları test etmeyi sabırsızlıkla beklemeye geçiyorum. İlk fırsatta en yakındaki en karanlık tâli yola gidiyorum. Aradaki farkı görebilmek için kapaklar üstündeyken uzunları yakıp bakıyorum; daha sonra kapakları çıkarıp uzunları yakıyorum... Aman Allahım o da ne :) Gündüz oldu :)))

WhatsApp Image 2023-11-12 at 13.13.32 (3).jpeg

WhatsApp Image 2023-11-12 at 13.13.32 (2).jpeg

Kısalara dönünce etrafımı hiç görmüyormuşum gibi hissetmek dışında sorun yok :)

Açıları bambaşka olsa da önce/sonra olmadan olmaz.

WhatsApp Image 2023-11-12 at 13.16.50.jpeg

Farları alırken satıcının bahsettiği "bullbarı iyi sabitleyemezsen kötü yolda ışık çok titrer" durumu şu an ilk izlenimime göre var. Bunu daha iyi sabitleyip biraz da ince ayar yapınca tam olacak. Daha sade olsun diye belki barın sağdan ve soldan çıkan, aşağı bakan kısımlarını kesebilirim.

Bakalım polisler ne diyecek; muayeneden geçecek mi; kapaklar çalınacak mı :) Bekleyip göreceğiz.

İlginiz için teşekkürler,
İyi forumlar.​

Not: @HONEY İstediğin yerden, istediğin şeklini seçme açık çekiyle beraber baklava sırasının en üstüne yaz ağabey beni :)
 
@SCC ustad

Arazide aracin hakkini veren adamsin yakisir gule gule kullan :)
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Hayırlı olsun , iyi günlerde kullanın, farlarınız iyiki fabrikasyon xenon değilmiş, orjinal valeo adet fiyatı 15000tl,
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@SCC Serhat Hocam işlevsel olduğu için, işinize yarayacak olduğundan doğru bir karar olmuş. Görünüşe göre direkt olarak tampona sabitlenmiş. İçerideki tampon demirinden alt ızgaradan bir çıkıntı ile yapılmış olsa titreme olmayabilirdi.
Hayırlı olsun.
Keyifli sürüşler,gezmeler diliyorum.

Bu arada aracınız "Amerikan Park" istiyor.:)
(Şaka şaka, yazmasam olmazdı. Saygılar)
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Bu araç dizel olmasaydı ??
Hadi 150 beygirlik xyz tsi troc/tiguan olsun.

Bu kadar off road-enduro rakım/rampa/tırmanma/zirve/irtifa için ekonomik farklılık nüansı ne olurdu acaba ??

Bana 1.6 tdi dan sonra 1.0 tsi fark etmez tabi . Rutin sürüşüm ankara ovasında.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Bu araç dizel olmasaydı ??
Hadi 150 beygirlik xyz tsi troc/tiguan olsun.

Bu kadar off road-enduro rakım/rampa/tırmanma/zirve/irtifa için ekonomik farklılık nüansı ne olurdu acaba ??

Bana 1.6 tdi dan sonra 1.0 tsi fark etmez tabi . Rutin sürüşüm ankara ovasında.

Şehir içi, şehir dışı, dağ bayır komando tugayı hepsi beraber yılbaşından itibaren 1066 litre yakıtla 20.346 km yol yapmışım (toplam 28.893 TL = günlük 89 TL).
100 kilometrede 5.25 litre yakıt eder.

Daha az yakmasını beklerdim fakat 17 yaşında ve 290.000 km'de bir araç için normal sanırım @Savatage
 
Şehir içi, şehir dışı, dağ bayır komando tugayı hepsi beraber yılbaşından itibaren 1066 litre yakıtla 20.346 km yol yapmışım (toplam 28.893 TL = günlük 89 TL).
100 kilometrede 5.25 litre yakıt eder.

Daha az yakmasını beklerdim fakat 17 yaşında ve 290.000 km'de bir araç için normal sanırım @Savatage

Şu an elde maliyet/birikim hazır olsa
Passat variant bussiness (1.5tsi) tam bu işlerin aracı ama 1.6 tdi değil işte

Trafikte geçen hafta 1-2 tane gördüm.

Yıllarca Hakkaten sedan passat bizim gözümüzü yormuş

Passat Variant ne güzel araç diyor insan.
 

Geçtiğimiz haftalarda Bartın'da girdiğim çamurlu yollar sonrası arabanın alt takımındaki sallanma/titreme/sesler arttı.
Rot balansçının yolunu tuttum. Rotçu uzun bi liste çıkarıp, bunları ACİLEN değiştirip öyle gel abi, dedi.

Doğruca ustamın yolunu tuttum ve o da "liste doğru, ama önce şu arabanın altını bi yıkat be abicim; bu ne böyle bataklığa dalmışsın sanki" diyip arabayı lifte kaldırıp sıcak suyla yıkayan bir yer söyledi :)

Alt + motor yıkama yaklaşık 2 saat ve 500 TL tuttu.

WhatsApp Image 2024-01-02 at 14.41.22 (1).jpegWhatsApp Image 2024-01-02 at 14.41.22.jpeg

Değişecek parçalar:
  • Salıncaklar​
  • Rot başları​
  • Z rotlar​
  • Beşik burçları​
  • Komple sol aks​
  • Ön amortisörler​
  • Ön amortisör takozları ve bilyaları​
  • Arka amortisörler​
  • Ön ve arka diskler​
  • Ön ve arka balatalar​
Diskleri ve balataları arabanın alt takımı hazır komple sökülmüşken değiştirilmesini ben istemiştim zira usta bir önceki bakımda ömürlerinin bitmek üzere olduğunu söylemişti. Battı balık yan gider, diyip onlara da girdik :)

WhatsApp Image 2024-01-02 at 14.27.46.jpeg

Balatalarda TRW'yi bilmesi ve tercih etmesi parçaların geri kalanında ustanın tavsiyelerine uymamı sağladı.

Alttan sökülen ve görev süresini tamamlayan bi dünya parçanın hurdalıktan önceki son adresi dükkanın soğuk beton zemini...

WhatsApp Image 2024-01-02 at 14.27.47 (1).jpeg

14 ve 15 yaşlarındaki çıraklar sabah 9'da işe başladı ve gün boyu yanlarındaydım.

WhatsApp Image 2024-01-02 at 14.40.55.jpeg

WhatsApp Image 2024-01-02 at 14.27.48.jpeg

Çıraklarla bi kaynakçıya ve bi tornacıya gitmemiz gerekti. İkisine de yarım dakikadan az iş yaptırıp 100'er lira verdim. Sanayide selam vermenin bedeli 100 lira olmuş :)

WhatsApp Image 2024-01-02 at 14.27.47.jpeg

Alt takımdan gelen titreme, sallanma, boşluk, gacırtı gucurtu sesleri gitti ve aklımda hiçbir soru işareti kalmadı. En son rotçuya gidip ayarı da yaptırdım ve araba alt takım anlamında neredeyse fabrika çıkışlı gibi oldu :)

Peki ne kadar tuttu?
  • 13900 TL parçalar​
  • 2500 TL işçilik​
  • 500 TL alt ve motor yıkama​
  • 400 TL rot kontrol ve ayar​
  • 100 TL tornacıda beşik çakma​
  • 100 TL eksozcuda kaynak​
  • 50 TL sol ön davlumbaz kapağı​
TOPLAM: 17.550 TL

***

Şunu da paylaşmadan edemeyeceğim:
Arabayı sanayiden alıp 10 km sürdükten sonra iş toplantısı icabı 2021 model benzinli otomatik BMW 1.16 kiraladım ve 3 günde 1405 km yol yaptım.
Otoyolda 170-180le gittim. Zaman zaman 200 bandında gezdim. Araç yolu adeta ısırıyor ve yapışıyor!
Yol tutuşu, performansı, teknolojisi, konforu vs hepsini geçtim; bunları herkes az çok biliyor. Bunları bu konuda yazma amacım yakıt sarfiyatı.
4 yetişkin ve dolu bagajla bahsettiğim hızlara rağmen 7.2 litre ortalama yakıt sarfiyatıyla beni çok etkiledi.

WhatsApp Image 2024-01-02 at 14.27.49.jpeg

Bir süre Megane'a binesim gelmedi :)
 

Geri
Üst Alt