@Biadse
5 yıl yatan araçta (yağ ve yağ filtresi) değişimi yapılmadan marş a basmamalısınız..!!
5 yıl yatan araçta —>motor yağı tamamen kartere çöktüğünden; krank mili yataklarında, silindir bloğunda, pistonlarda yani yağlamanın hayati önem arz ettiği parçalarda (yağ filmi) kalmamıştır.! Bu şartlarda marş ‘a bastığınız an da motor yağının da artık özelliğini kaybetmiş (pekmez gibi) olduğunu hesaba katarsak yağlamanın hayati öneme sahip bu saydığım parçalara “kalıcı hasar” verirsiniz..!! Özelliğini kaybetmiş yağ görevini yapamıyacağından ciddi aşınmalar meydana gelecektir,
Ayrıca yağ filtresinin “kağıdı” artık özelliğini kaybetmiş olabilir, bunun neticesinde motor çalıştığı an da yağ pompasının basıncı ile zarar gören filtre kağıdı yüzünden ciddi zararlar verebilirsiniz..!!
Bu olumsuz şartla altında bir de garajın rampasından (yokuşundan) çıkmak için ekstra ‘dan motora yük bindirmekten bahsediyorsunuz aman sakın diyim!
Yapılması gereken ; aracı rampanın başlangıcına kadar (vitesi boşa) alıp itersiniz., sonrasında çağırdığınız çekicinin (elektrikli hidrolik çelik halatıyla) araç rampadan çekilir, motoru çalıştırmanıza gerek kalmaz! Lastikler inmişse önceden mini kompresörle şişirmeniz iyi olur.
Aracın çalışmayacağını çekilecek yerde 5m rampa/yokuş olduğunu çekiciye özellikle bildirin onlar bir çözüm bulacaktır, kesinlikle çalıştırmayı düşünmediğinizi özellikle belirtin şartları önceden bildirin onlar bir çözüm bulacaklardır, en kötü ihtimal arkadaşların da dediği gibi ford transit gibi minibüs tarzı güçlü bir araç ile rampadan yukarıya kadar çekilir, sonra çekici aracı halat ile araca yükler.,
tüm filtreler (hava-yağ-polen-yakıt filtresi) ve motor yağını değiştirin, motor soğutma suyunu (antifrizi) değişimi, fren hidrolik sıvısı, vs.. komple tüm sıvıların değiştirilmesi gerekir,
Araç dizel ise yakıt olayı daha sıkıntı, dizel yakıtının en optimum saklama koşullarında 12-18 ay arası bir raf ömrü vardır, uzun süre kullanılmayan dizel yakıtı yapısı gereği (dizel böceği) denilen bir bakteri üretir, bu bakteri yakıt hattına ciddi zarar veriyor, deponun komple boşaltılıp temizlenmezse motora ciddi hasarlar verir, yakıtta bozulma başlangıcı var mı kontrol edilmesi gerekir,
Araç benzinli ise uzun süre yatan araçta depodaki benzinin oktanı iyice düşmüştür, uzun süre bekleyen benzinde tortulaşmalar oluşur, depodan küçük bir kaba örnek alıp rengini, kokusunu, tortulaşma vs.. var mı mutlaka gözlemlemek gerekir, şayet yakıt kötü durumda ise yakıtı boşaltmanız şarttır, motoru çalıştırmadan önce taze yakıt doldurulup, piyasada satılan (oktan artırıcı) bir ürün depoya ilave edip, yakıtı zenginleştirmeniz yararınıza olacaktır,
5 yıl yatan araçta yağ değişimi olmadan, depodaki yakıtın durumu kontrol edilmeden aracı çalıştırmamalısınız, bunun aksini söyleyen servis/usta vs.. kim olursa olsun ciddiye almayınız.! Kısa ve orta vadede ağır onarım masrafları karşı karşıya kalırsınız. Geçmiş olsun..