Garajda 5 yıl Yatan 2017 Highline Golf çalışır mı?


Imkaniniz varsa krikolarla arabayi oldugu yerde kaldirin, yagi ve filtresini degistirin, benzin-mazotu bosaltin, yeni yakit koyun.

Aküyü degistirin, lastikler cok önemli degil kisa mesafe icin.
 

20 sene yatan audi ile uğraştım saat gibi çalıştı, temel parçaların kontrollerini sağlamanız yeterlidir.
 
@Biadse Garajda çalıştırmak üzere fazlasıyla tavsiye verilmiş. Ben pimpirikliyim, üç-beş lira fazla masraf edeyim, çalıştırmadan çekiciyle ustaya götüreyim kafam rahat olsun derseniz (ben olsam öyle derdim:) ) 1,5 ton kaldıran akülü transpalet tarzı cihazlar var. Çoğu lüks galeri ve yetkili bayiiler kapalı alanda araç yer değişimini bu cihazlarla yapıyor. Bununla aracın ön lastiklerinden kaldırıp garaj girişine kadar ilerletebilirseniz çekici dışarıya kadar kendi halatıyla çekecektir. Aksiyon filmi gibi senaryolar kurdu herkes, güzel bir video gelir umarım. :)
 
@Biadse Garajda çalıştırmak üzere fazlasıyla tavsiye verilmiş. Ben pimpirikliyim, üç-beş lira fazla masraf edeyim, çalıştırmadan çekiciyle ustaya götüreyim kafam rahat olsun derseniz (ben olsam öyle derdim:) ) 1,5 ton kaldıran akülü transpalet tarzı cihazlar var. Çoğu lüks galeri ve yetkili bayiiler kapalı alanda araç yer değişimini bu cihazlarla yapıyor. Bununla aracın ön lastiklerinden kaldırıp garaj girişine kadar ilerletebilirseniz çekici dışarıya kadar kendi halatıyla çekecektir. Aksiyon filmi gibi senaryolar kurdu herkes, güzel bir video gelir umarım. :)
5 - 6 metre kadar hafif rampa çıkışı olan bir garaj yeterli olur mu bilmiyorum, aracı bir ekilde çıkaracağım profesyonel detek alıp,
videosunu atıcam buradan bir keç aya kadar.
teşekkürler.
 
Zaten ilk sayfada da konusu gecmis??

Engelli raporuyla 5 yıl vadeli / TL korumalı kur bindirmeli / ötv katlamalı yatırım mevduatı ??

Benimde raporum olursa 84 yaşında böyle bir yatırım yapıp 5 yıl sonra 10 a katlayarak satabilirim .Tabi 89 yaşında hayatta olursam .

Adalet.........
 
@Biadse
5 yıl yatan araçta (yağ ve yağ filtresi) değişimi yapılmadan marş a basmamalısınız..!!

5 yıl yatan araçta —>motor yağı tamamen kartere çöktüğünden; krank mili yataklarında, silindir bloğunda, pistonlarda yani yağlamanın hayati önem arz ettiği parçalarda (yağ filmi) kalmamıştır.! Bu şartlarda marş ‘a bastığınız an da motor yağının da artık özelliğini kaybetmiş (pekmez gibi) olduğunu hesaba katarsak yağlamanın hayati öneme sahip bu saydığım parçalara “kalıcı hasar” verirsiniz..!! Özelliğini kaybetmiş yağ görevini yapamıyacağından ciddi aşınmalar meydana gelecektir,

Ayrıca yağ filtresinin “kağıdı” artık özelliğini kaybetmiş olabilir, bunun neticesinde motor çalıştığı an da yağ pompasının basıncı ile zarar gören filtre kağıdı yüzünden ciddi zararlar verebilirsiniz..!!

Bu olumsuz şartla altında bir de garajın rampasından (yokuşundan) çıkmak için ekstra ‘dan motora yük bindirmekten bahsediyorsunuz aman sakın diyim!

Yapılması gereken ; aracı rampanın başlangıcına kadar (vitesi boşa) alıp itersiniz., sonrasında çağırdığınız çekicinin (elektrikli hidrolik çelik halatıyla) araç rampadan çekilir, motoru çalıştırmanıza gerek kalmaz! Lastikler inmişse önceden mini kompresörle şişirmeniz iyi olur.

Aracın çalışmayacağını çekilecek yerde 5m rampa/yokuş olduğunu çekiciye özellikle bildirin onlar bir çözüm bulacaktır, kesinlikle çalıştırmayı düşünmediğinizi özellikle belirtin şartları önceden bildirin onlar bir çözüm bulacaklardır, en kötü ihtimal arkadaşların da dediği gibi ford transit gibi minibüs tarzı güçlü bir araç ile rampadan yukarıya kadar çekilir, sonra çekici aracı halat ile araca yükler.,

tüm filtreler (hava-yağ-polen-yakıt filtresi) ve motor yağını değiştirin, motor soğutma suyunu (antifrizi) değişimi, fren hidrolik sıvısı, vs.. komple tüm sıvıların değiştirilmesi gerekir,

Araç dizel ise yakıt olayı daha sıkıntı, dizel yakıtının en optimum saklama koşullarında 12-18 ay arası bir raf ömrü vardır, uzun süre kullanılmayan dizel yakıtı yapısı gereği (dizel böceği) denilen bir bakteri üretir, bu bakteri yakıt hattına ciddi zarar veriyor, deponun komple boşaltılıp temizlenmezse motora ciddi hasarlar verir, yakıtta bozulma başlangıcı var mı kontrol edilmesi gerekir,

Araç benzinli ise uzun süre yatan araçta depodaki benzinin oktanı iyice düşmüştür, uzun süre bekleyen benzinde tortulaşmalar oluşur, depodan küçük bir kaba örnek alıp rengini, kokusunu, tortulaşma vs.. var mı mutlaka gözlemlemek gerekir, şayet yakıt kötü durumda ise yakıtı boşaltmanız şarttır, motoru çalıştırmadan önce taze yakıt doldurulup, piyasada satılan (oktan artırıcı) bir ürün depoya ilave edip, yakıtı zenginleştirmeniz yararınıza olacaktır,

5 yıl yatan araçta yağ değişimi olmadan, depodaki yakıtın durumu kontrol edilmeden aracı çalıştırmamalısınız, bunun aksini söyleyen servis/usta vs.. kim olursa olsun ciddiye almayınız.! Kısa ve orta vadede ağır onarım masrafları karşı karşıya kalırsınız. Geçmiş olsun..
 
Zaten ilk sayfada da konusu gecmis??

Engelli raporuyla 5 yıl vadeli / TL korumalı kur bindirmeli / ötv katlamalı yatırım mevduatı ??

Benimde raporum olursa 84 yaşında böyle bir yatırım yapıp 5 yıl sonra 10 a katlayarak satabilirim .Tabi 89 yaşında hayatta olursam .

Adalet.........
hocam kinayeli bir ifademi var anlayamadım,
:cautious:
 
@Biadse
5 yıl yatan araçta (yağ ve yağ filtresi) değişimi yapılmadan marş a basmamalısınız..!!

5 yıl yatan araçta —>motor yağı tamamen kartere çöktüğünden; krank mili yataklarında, silindir bloğunda, pistonlarda yani yağlamanın hayati önem arz ettiği parçalarda (yağ filmi) kalmamıştır.! Bu şartlarda marş ‘a bastığınız an da motor yağının da artık özelliğini kaybetmiş (pekmez gibi) olduğunu hesaba katarsak yağlamanın hayati öneme sahip bu saydığım parçalara “kalıcı hasar” verirsiniz..!! Özelliğini kaybetmiş yağ görevini yapamıyacağından ciddi aşınmalar meydana gelecektir,

Ayrıca yağ filtresinin “kağıdı” artık özelliğini kaybetmiş olabilir, bunun neticesinde motor çalıştığı an da yağ pompasının basıncı ile zarar gören filtre kağıdı yüzünden ciddi zararlar verebilirsiniz..!!

Bu olumsuz şartla altında bir de garajın rampasından (yokuşundan) çıkmak için ekstra ‘dan motora yük bindirmekten bahsediyorsunuz aman sakın diyim!

Yapılması gereken ; aracı rampanın başlangıcına kadar (vitesi boşa) alıp itersiniz., sonrasında çağırdığınız çekicinin (elektrikli hidrolik çelik halatıyla) araç rampadan çekilir, motoru çalıştırmanıza gerek kalmaz! Lastikler inmişse önceden mini kompresörle şişirmeniz iyi olur.

Aracın çalışmayacağını çekilecek yerde 5m rampa/yokuş olduğunu çekiciye özellikle bildirin onlar bir çözüm bulacaktır, kesinlikle çalıştırmayı düşünmediğinizi özellikle belirtin şartları önceden bildirin onlar bir çözüm bulacaklardır, en kötü ihtimal arkadaşların da dediği gibi ford transit gibi minibüs tarzı güçlü bir araç ile rampadan yukarıya kadar çekilir, sonra çekici aracı halat ile araca yükler.,

tüm filtreler (hava-yağ-polen-yakıt filtresi) ve motor yağını değiştirin, motor soğutma suyunu (antifrizi) değişimi, fren hidrolik sıvısı, vs.. komple tüm sıvıların değiştirilmesi gerekir,

Araç dizel ise yakıt olayı daha sıkıntı, dizel yakıtının en optimum saklama koşullarında 12-18 ay arası bir raf ömrü vardır, uzun süre kullanılmayan dizel yakıtı yapısı gereği (dizel böceği) denilen bir bakteri üretir, bu bakteri yakıt hattına ciddi zarar veriyor, deponun komple boşaltılıp temizlenmezse motora ciddi hasarlar verir, yakıtta bozulma başlangıcı var mı kontrol edilmesi gerekir,

Araç benzinli ise uzun süre yatan araçta depodaki benzinin oktanı iyice düşmüştür, uzun süre bekleyen benzinde tortulaşmalar oluşur, depodan küçük bir kaba örnek alıp rengini, kokusunu, tortulaşma vs.. var mı mutlaka gözlemlemek gerekir, şayet yakıt kötü durumda ise yakıtı boşaltmanız şarttır, motoru çalıştırmadan önce taze yakıt doldurulup, piyasada satılan (oktan artırıcı) bir ürün depoya ilave edip, yakıtı zenginleştirmeniz yararınıza olacaktır,

5 yıl yatan araçta yağ değişimi olmadan, depodaki yakıtın durumu kontrol edilmeden aracı çalıştırmamalısınız, bunun aksini söyleyen servis/usta vs.. kim olursa olsun ciddiye almayınız.! Kısa ve orta vadede ağır onarım masrafları karşı karşıya kalırsınız. Geçmiş olsun..
teşekkürler bunlar önemli bilgiler (y)
 
hocam kinayeli bir ifademi var anlayamadım,
:cautious:
Yok hocam ...kinaye falan yok ...ben biraz anlaşılmaz yazarım bu forumda (bazen bende kendi yazdıklarımı anlamıyorum )
1500 km de sıfır ayarında aracınız şimdiden hayırlı olsun

Kazasız nazarsız iyi günlerde kullanın
 
Son düzenleme:

5 - 6 metre kadar hafif rampa çıkışı olan bir garaj yeterli olur mu bilmiyorum, aracı bir ekilde çıkaracağım profesyonel detek alıp,
videosunu atıcam buradan bir keç aya kadar.
teşekkürler.
Hocam ne oldu bu araç ?
En son 27 Ocak'tan bu yana foruma girmeyince de bizi unuttunuz fikrine kapıldım.
Araç benzinli ise uzun süre yatan araçta depodaki benzinin oktanı iyice düşmüştür, uzun süre bekleyen benzinde tortulaşmalar oluşur, depodan küçük bir kaba örnek alıp rengini, kokusunu, tortulaşma vs.. var mı mutlaka gözlemlemek gerekir, şayet yakıt kötü durumda ise yakıtı boşaltmanız şarttır, motoru çalıştırmadan önce taze yakıt doldurulup, piyasada satılan (oktan artırıcı) bir ürün depoya ilave edip, yakıtı zenginleştirmeniz yararınıza olacaktır,
Ali hocam, biraz araştırınca oktan artırmanın yakıtın daha zor yanmasına sebep olduğunu öğrenmiştim daha önceleri. Bu yüzden özelliğini kaybetmeye başlamış benzinde oktan artırıcı yerine tutuşmayı kolaylaştıracak şeyler eklenmesi gerekmez mi sorusu doğdu beynimde? Ancak varsayımım bir yönden hatalı da olabilir, birçok farklı konuda sizin mesajlarınızı gözüm arayıp doğru bilgi verme yerinde mantık yürütme yetinize güvendiğim için de sizi konuşturmayı seviyorum.

Webte okuduklarımdan anladığım, düşük oktanlı benzinde basınç ve sıcaklığın etkisiyle buji ateşlemesinden daha önce erken yanma ve buna bağlı olarak vuruntu oluyorsa oktan artırıcı eklemek bu noktada geç yanmayı sağlayarak bu olumsuzluğu bertaraf ediyor deniliyor..

Pandemi döneminde benzinde etanolun az kullanımı sebebiyle de oktan artırıcı gündemimize gelmişti ancak kullanan üyemiz olmuş muydu hatırlamıyorum.

O dönemler aracımdaki tekleme ve vuruntu şikayetlerim, yanlış takılan triger sente ayarının düzeltilmesi ile ortadan kalktığı için ben de kullanmamıştım oktan artırıcı.
 

Geri
Üst Alt