Kirli havanin iceri girmemesi


Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
446
Tepkime puanı
366
Konum
ABD
İsim
Ozan
Araç
A4 B9 2.0TDI Quattro + Golf 7.5 1.0 TSI DSG Comfortline
Selamlar,

Ben golfu surekli kullanmiyorum o yuzden yanildigim konular olabilir.
Kardesim disardaki hava kotu oldugunda otomatik olarak ic sirkulasyonun devreye girdigini ve arabanin icine kotu koku girmedigini soyledi.
Yani mesela ondeki aracin egzoz kokusu aracin icine girmiyor diyor.
Sanirim bu ozellik aircare oluyor.
Kasimda arac bakima girdi ve tesadufmu bilmiyorum, o zamandan beri bu ozellik calismiyormus, bakimda yapilanda sadece yag ve yag filtresi.
Dun de hava filtresini degistirmeye gittiginde sormus ve vwnin hic bir modelinde boyle bir ozellik olmadigini soylemis servis danismani.
Polen filtresi degisimini ve hava kanal temizligini yapalim mi demis, bende gerek yok dedim.
Ayarlardan aircare i kapatip actigi zaman kontagi kapatip acana kadar calistigini soyluyor. Tahminim bir sekilde bir sensorde sorun var ya da polen filtresini kirli gorup devreden cikartiyor kendisini. Ancak herhangi bir uyari yok. Fikri olan var mi?
Polen filtresi 1 sene 15k km kadar once degisti.
 

Ali bey önceki mesajında,
Zaten bu özelliğin otomatik bir fonksiyon olmadıpğını, her seferinde sürücünün bu fonksiyonu kendinin devreye sokması gerektiğini yazmış.


.
aircare dan bahsetmiyorum. Ali beyin mesajindan:

Hava kalite sensörü istenmeyen kötü kokuları, zararlı gazları vs.. algıladığı zaman dışardan gelen hava girişini kapatarak konforu artırır., dışardaki hava kalitesinin iyi duruma geldiğini sensör algıladığı zaman aracın içine “taze hava girişi” sağlamak amacıyla hava girişini tekrardan açar. Bunun için klimanın setup/menü tuşuna basıp, media ekranında açılan klima ayarlarıı menüsünden (otomatik hava sirkülasyonu) seçeneğini aktif hale getirilmesi gerekir.
 
Upvote 0

konu guncel, sistem otomatik olarak calismiyor, ayarlardan "otomatik hava sirkulasyonu"nu kapatip (zaten acik) tekrar acinca bir dahaki sefere kadar calisiyormus ancak her seferinde bunu yapmadan calismiyor.
@forzaGilles oneriniz var mi?
Normal şartlarda ayarlardan bir kez (açık) olarak ayarladığınızda her seferinde o şekilde kalması lazım,

Klima veya kalorifer kullanılırken eğer yönlendirme şekli (sadece ön cam) seçilmiş ise veya (MAX tuşu aktif iken) otomatik hava sirkülasyonu geçici olarak devre dışı kalır.

Ya kardeşiniz yanlış birşeyler yapıyor, yada araçta gizli özellik falan açılırken veya bir retrofit vs.. yapılırken veya vcds bağlı iken yanlış bir işlem yapılmış olabilir,

Resetleme yapmayı deneyebilirsiniz ;
 
Upvote 0
Normal şartlarda ayarlardan bir kez (açık) olarak ayarladığınızda her seferinde o şekilde kalması lazım,

Klima veya kalorifer kullanılırken eğer yönlendirme şekli (sadece ön cam) seçilmiş ise veya (MAX tuşu aktif iken) otomatik hava sirkülasyonu geçici olarak devre dışı kalır.

Ya kardeşiniz yanlış birşeyler yapıyor, yada araçta gizli özellik falan açılırken veya bir retrofit vs.. yapılırken veya vcds bağlı iken yanlış bir işlem yapılmış olabilir,

Resetleme yapmayı deneyebilirsiniz ;
aslinda goruntude kapanmiyor yani ertesi gun mesela calismadiginda tekrar ayarlara girdiginde acik gorunuyor ama calismiyor sistem. kapatip acinca calismaya basliyor.

her zaman autoda kullaniyor

kodlama sadece 1 kere yapmistim, loglara baktim simdi. klima panelinde long codingde bir degisiklik yapmisim (byte 5, bit 0) ne oldugunu hatirlamiyorum ancak eski haline almisim onu da 2dk gecmeden. zaten bu islemden sonra 1 seneden fazla calismaya devam etti. gectigimiz Kasimda araba servise girip cikana kadar bir sorun yoktu.
acaba servis bir guncelleme filan mi yapti diyorum ama klima ile ilgili guncelleme yapmazlar kolay kolay.

resetleme videosunu gonderdim, yapacakti aslinda onceden ama unutmus...
 
Upvote 0
aslinda goruntude kapanmiyor yani ertesi gun mesela calismadiginda tekrar ayarlara girdiginde acik gorunuyor ama calismiyor sistem. kapatip acinca calismaya basliyor.

her zaman autoda kullaniyor

kodlama sadece 1 kere yapmistim, loglara baktim simdi. klima panelinde long codingde bir degisiklik yapmisim (byte 5, bit 0) ne oldugunu hatirlamiyorum ancak eski haline almisim onu da 2dk gecmeden. zaten bu islemden sonra 1 seneden fazla calismaya devam etti. gectigimiz Kasimda araba servise girip cikana kadar bir sorun yoktu.
acaba servis bir guncelleme filan mi yapti diyorum ama klima ile ilgili guncelleme yapmazlar kolay kolay.

resetleme videosunu gonderdim, yapacakti aslinda onceden ama unutmus...
Ayarlardan bir kez (açık/aktif) olarak ayarladınız ve klima menü ayarlarında da her kontrol ettiğinizde (açık/aktif) olarak gözüküyor ise, çalışmadığına nasıl kanaat getiriyorsunuz..?

(açık/aktif) durumdayken dışardan kötü koku/egzoz gazı vs.. geliyor diye düşünüyorsanız, sensör istenmeyen kokuları algıladığı zaman dışardan hava girişini kapatır ancak bu esnada bir miktar istenmeyen koku içeriye girmesi çok normaldir., çünkü sensörün bulunduğu yer ile dışardan hava girişini kapatan flap ‘ın hemen yanındadır,

Diğer olasılık;
serviste bakım esnasında polen filtresi değiştirirken, yeni polen filtresini ters takmış olabilirler, polen filtresi ters takılırsa karbon filtre işlevini tam olarak yerine getiremez, ters takılmış filtrenin içeriğindeki (karbon partükülleri) sağlıklı bir filtreleme yapamaz,

Polen filtresi doğru montaj şekli aşşağıdaki gibi olması gerekir, filtre üzerinde yazan (OK ‘un yönü) paylaştığım resimdeki gibi “ok yönü” aşşağıya bakacak olmalıdır, eğer tam tersi şeklinde yani (OK ‘un yönü yukarıya doğru) bakacak şekilde montaj yapılırsa filtre görevini yerine getiremez;

aaaa111-jpeg.23925
 
Upvote 0
Bende de araç ilk alındığında geri viteste otomatik iç sirkülasyona geçiyordu ilk bakım sonrası bu özellik gitti artık kapatmıyor egzoz gazı içeriye doluyor kapatmazsam. Kodlama ile ilgili bir durumda olabilir. @forzaGilles hocam da diğer olasılıkları çok güzel açıklamış.
 
Upvote 0
Ayarlardan bir kez (açık/aktif) olarak ayarladınız ve klima menü ayarlarında da her kontrol ettiğinizde (açık/aktif) olarak gözüküyor ise, çalışmadığına nasıl kanaat getiriyorsunuz..?

(açık/aktif) durumdayken dışardan kötü koku/egzoz gazı vs.. geliyor diye düşünüyorsanız, sensör istenmeyen kokuları algıladığı zaman dışardan hava girişini kapatır ancak bu esnada bir miktar istenmeyen koku içeriye girmesi çok normaldir., çünkü sensörün bulunduğu yer ile dışardan hava girişini kapatan flap ‘ın hemen yanındadır,

Diğer olasılık;
serviste bakım esnasında polen filtresi değiştirirken, yeni polen filtresini ters takmış olabilirler, polen filtresi ters takılırsa karbon filtre işlevini tam olarak yerine getiremez, ters takılmış filtrenin içeriğindeki (karbon partükülleri) sağlıklı bir filtreleme yapamaz,

Polen filtresi doğru montaj şekli aşşağıdaki gibi olması gerekir, filtre üzerinde yazan (OK ‘un yönü) paylaştığım resimdeki gibi “ok yönü” aşşağıya bakacak olmalıdır, eğer tam tersi şeklinde yani (OK ‘un yönü yukarıya doğru) bakacak şekilde montaj yapılırsa filtre görevini yerine getiremez;

aaaa111-jpeg.23925
evet koku girdigi icin calismiyor diyor. dedigim gibi araci ben surekli kullanmadigim icin bu konuda pek yorum yapamam ancak kendisi eskiden calisip simdi calismadigini, kapatip acma durumunda da calistigini soyluyor. yani mesela kapatip acsam bile biraz giriyor sonra geciyor demiyor.

son bakimda polen filtresi degismedi. sokup temizleme vs yapmislarmidir bilmiyorum ama pek sanmam.
 
Upvote 0
evet koku girdigi icin calismiyor diyor. dedigim gibi araci ben surekli kullanmadigim icin bu konuda pek yorum yapamam ancak kendisi eskiden calisip simdi calismadigini, kapatip acma durumunda da calistigini soyluyor. yani mesela kapatip acsam bile biraz giriyor sonra geciyor demiyor.

son bakimda polen filtresi degismedi. sokup temizleme vs yapmislarmidir bilmiyorum ama pek sanmam.
Hocam polen filtresi 1 sene anca dayanır, sonrasında toz/pislik yüzünden gözenekleri tıkanır —>koku yapar.,

Eskimiş polen filtresi hava vs.. tutarak asla temizlenmemesi gerekir., hava vs.. tutularak temizlemek daha da kötü hale getirir,

Yeni bir tane alıp kendiniz kolayca değiştirebilirsiniz;

CUK 26009
(2 katmanlı karbonlu filtre / PM10 µm) https://www.filtremarketim.com/urun...85kw-116hp-polen-kabin-filtresi-cuk26009-mann

FP 26009
(3 katmanlı karbonlu+anti-alerjik filtre / PM2,5 µm) https://www.filtremarketim.com/urun...-85kw-116hp-polen-kabin-filtresi-fp26009-mann
 
Upvote 0
Hocam polen filtresi 1 sene anca dayanır, sonrasında toz/pislik yüzünden gözenekleri tıkanır —>koku yapar.,

Eskimiş polen filtresi hava vs.. tutarak asla temizlenmemesi gerekir., hava vs.. tutularak temizlemek daha da kötü hale getirir,

Yeni bir tane alıp kendiniz kolayca değiştirebilirsiniz;

CUK 26009
(2 katmanlı karbonlu filtre / PM10 µm) https://www.filtremarketim.com/urun...85kw-116hp-polen-kabin-filtresi-cuk26009-mann

FP 26009
(3 katmanlı karbonlu+anti-alerjik filtre / PM2,5 µm) https://www.filtremarketim.com/urun...-85kw-116hp-polen-kabin-filtresi-fp26009-mann
filtreyi degistirmeyi dusundum ama sorunun filtreden oldugunu pek sanmiyorum, cunku sorun basladiginda daha tam 1 sene ve 15000km bile olmamisti. 15000kmdeki hava filtresi orta durumda cikti, yani cok tozlu yollarda gezmemis demek ki.
filtreden kaynakli bir koku yok su an, yani tek sorun otomatik sirkulasyonun calismamasi.

edit: soyledim, reseti deniyim olmazsa FPyi alayim dedi. bakalim ne olacak.
 
Upvote 0
filtreyi degistirmeyi dusundum ama sorunun filtreden oldugunu pek sanmiyorum, cunku sorun basladiginda daha tam 1 sene ve 15000km bile olmamisti. 15000kmdeki hava filtresi orta durumda cikti, yani cok tozlu yollarda gezmemis demek ki.
filtreden kaynakli bir koku yok su an, yani tek sorun otomatik sirkulasyonun calismamasi.

edit: soyledim, reseti deniyim olmazsa FPyi alayim dedi. bakalim ne olacak.
Bunu anlamamın tek yolu;
klima/kalorifer ‘in dış ortamdan hava çektiği —>yolcu tarafındaki sileceğin hemen altındaki plastik bakaliti söküp, o bölgede hem klimanın hava çektiği yer var, hem de hava kalite sensörü hemen yanındadır, o bölgedeki (sileceğin altındaki) plastik bakaliti söküp, araç çalışır vaziyette, klima çalışır vaziyetteyken —->sensöre doğru sigara dumanı vb. bir duman üflettiğinizde klimanın hava çektiği yerden o esnada dış ortamdan hava gelmesini engellemek için (flap kapağı) kapanması gerekir, eğer kapanıyorsa sorun yok, hayır flap/kanatçık kapanmıyor ise hava kalite sensöründe sorun var demektir, veya sensörün soketinde temassızlık oluşmuş olabilir.

Örnek video; (ilk video ‘da nasıl söküleceğini, ikinci videoda da (flap/kanatçığın açık-kapalı) halini görebilirsiniz);

 
Upvote 0
Sorun filtre degisimiyle cozuldu gibi gorunuyor.
Hava filtresi kilometreye gore temiz cikmisken polen filtresinin bu kadar kotu cikmasina sasirdim acikcasi.
bu kadar buyuk parcalarin filtreye kadar gelmesi de garip geldi.
 

Ekli dosyalar

  • 0ed66db3-6889-40dc-8f5f-b6c659681734.JPG
    0ed66db3-6889-40dc-8f5f-b6c659681734.JPG
    219.3 KB · Görüntüleme: 17
  • 66e35975-9db8-4162-9f58-3f4d3724cd34.JPG
    66e35975-9db8-4162-9f58-3f4d3724cd34.JPG
    212 KB · Görüntüleme: 17
  • 5025216a-22d3-461a-910b-d933639e2713.JPG
    5025216a-22d3-461a-910b-d933639e2713.JPG
    225.8 KB · Görüntüleme: 17
Upvote 0
Kışın klima/fan sistemini nasıl kullanıyorsunuz?

Dereceyi 26-27 getirip auto ya alırsam fan mı motor sıcaklığı mı verir?

Kışın auto modda sistem klimayı kapatıp motor sıcaklığını otomatik veriyor mu?
 
Upvote 0
Kışın klima/fan sistemini nasıl kullanıyorsunuz?

Dereceyi 26-27 getirip auto ya alırsam fan mı motor sıcaklığı mı verir?

Kışın auto modda sistem klimayı kapatıp motor sıcaklığını otomatik veriyor mu?
Auto kullandığınızda motor suyu sıcaklığı ile koordineli olarak açma ve kapama yapar. Bunu start stop menüsünden takip edebilirsiniz. İhtiyaç varsa klima için motor çalışmalı yazar. Kısaca araç ideal çalışma sıcaklığına geldikten sonra sistem otomatik ayarlar.
(Daha fazla detay kullanma kılavuzunda)

Kış aylarında 22-24 aralığında kullanıyorum.
İlk çalıştırmadan yaklaşık 10-15 dk sonra aktif ediyorum.
Böylece biraz da olsa motor suyu sıcaklığı artmış oluyor ve daha verimli olduğunu düşünüyorum.
Auto aktif (ac kapamıyorum)
Böylece araç içi nem dengesi sağlanıp buğu vs oluşumuna da engel olmuş oluyorum.

Ne kadar klimatronik olsa da kötü kokulara anında çözüm olmuyor. Mümkün olduğunca şehir içi ve yolda ekstra duman toz gördüğün anda iç sirkülasyonu devreye alıyorum. Böylece hem polen filtresi hem de ben daha az etkileniyoruz. Bu da daha sonraki sürüşlerde konforu biraz daha arttırıyor.

Bu arada dip not olarak yüksek sıcaklıklarda çalıştırmamanızı tavsiye ederim.
Klima ısınmak için değil, ideal sürüşü sağlayacak sıcaklıklarda kullanmanızı tavsiye ederim.
 
Upvote 0
Auto kullandığınızda motor suyu sıcaklığı ile koordineli olarak açma ve kapama yapar. Bunu start stop menüsünden takip edebilirsiniz. İhtiyaç varsa klima için motor çalışmalı yazar. Kısaca araç ideal çalışma sıcaklığına geldikten sonra sistem otomatik ayarlar.
(Daha fazla detay kullanma kılavuzunda)

Kış aylarında 22-24 aralığında kullanıyorum.
İlk çalıştırmadan yaklaşık 10-15 dk sonra aktif ediyorum.
Böylece biraz da olsa motor suyu sıcaklığı artmış oluyor ve daha verimli olduğunu düşünüyorum.
Auto aktif (ac kapamıyorum)
Böylece araç içi nem dengesi sağlanıp buğu vs oluşumuna da engel olmuş oluyorum.

Ne kadar klimatronik olsa da kötü kokulara anında çözüm olmuyor. Mümkün olduğunca şehir içi ve yolda ekstra duman toz gördüğün anda iç sirkülasyonu devreye alıyorum. Böylece hem polen filtresi hem de ben daha az etkileniyoruz. Bu da daha sonraki sürüşlerde konforu biraz daha arttırıyor.

Bu arada dip not olarak yüksek sıcaklıklarda çalıştırmamanızı tavsiye ederim.
Klima ısınmak için değil, ideal sürüşü sağlayacak sıcaklıklarda kullanmanızı tavsiye ederim.

Bilgiler için teşekkürler.

Motor sıcaklığı 90 a gelene kadar ısınmak için klimayı/fanı açmıyorum. Motor ısındığında hala çok üşüyorsam o zaman 27 li dereceler de başlatıyorum. Sonra ortam sıcak olursa dereceyi düşürüyorum. Manuel modda hep kullanıyorum. AC ışığı kapalı olarak. İçerde buğu olursa ilgili bölgeye yönelterek AC yi açarak yapıyorum.

Kışın Auto modda AC ışığı yansa bile klima mı aktif yoksa motor sıcaklığını veriyor emin olamıyordum. Auto modu da ondan kullanmıyordum. Motor sıcaklığı hem yakıttan tüketmiyor.

Auto mod aktif(AC ışığı da açıkken) dereceyi de 23-24 ayarlayınca kendisi arka planda(biz görsel farkına varmadan) AC yi bazen kapatıp bazen mi açmış oluyor?
 
Upvote 0
Merhabalar;
Golf 8'de klima kapalı iken içeriden çevir e basamıyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim
Örneğin klima kalorifer kapalı yolumda gidiyorum. İleride bir hava kirliliği gördüm (örn: çimento fabrikası vs.) içeriden çevir tuşuna basmak istiyorum ama bunu yapamıyorum çünkü golf 8 de klima aktif olmadan içeriden çevire basamıyorum. Acayip saçma ve yazılımsal bir hata olduğunu düşünüyorum. Bu sorunu yaşayan veya çözen var mı ya da bir yolu var da ben mi bilmiyorum.
Golf 7/,5 da tuş fiziksel olduğu için basabiliyordum ama golf 8 de tuş yok klima kapalı iken bu içeriden çevire dokunamıyorum.
Kırmızı yerden klimayı aktif hale getirmem gerekiyor.
Ayrıca kış aylarında dışarıdan az az hava sirkülasyonu olmaması amacıyla da bu tuşu kullanamıyorum.
Teşekkürler. (Umarım derdimi anlatabilmişimdir. :) )

17869781j_xxl.jpg
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Bilgiler için teşekkürler.

Motor sıcaklığı 90 a gelene kadar ısınmak için klimayı/fanı açmıyorum. Motor ısındığında hala çok üşüyorsam o zaman 27 li dereceler de başlatıyorum. Sonra ortam sıcak olursa dereceyi düşürüyorum. Manuel modda hep kullanıyorum. AC ışığı kapalı olarak. İçerde buğu olursa ilgili bölgeye yönelterek AC yi açarak yapıyorum.
Sorduğunuz soruya göre kendinizin bir kullanma düzeni varmış aslında..
Kışın Auto modda AC ışığı yansa bile klima mı aktif yoksa motor sıcaklığını veriyor emin olamıyordum. Auto modu da ondan kullanmıyordum. Motor sıcaklığı hem yakıttan tüketmiyor.
Doğru yanlış ben şu şekilde olduğunu düşünüyorum.
Aracımızda kalorifer artı soğutucu olarak düşünün. Kalorifer motor ısısı değil de motor soğutma sıvısının dolaşımıyla ısı veriyor.
Yani kışın AC aktif olunca ekstra ısıtma yapmıyor, sadece nem dengesinin ayarlanması için kullanıyor.
Auto mod aktif(AC ışığı da açıkken) dereceyi de 23-24 ayarlayınca kendisi arka planda(biz görsel farkına varmadan) AC yi bazen kapatıp bazen mi açmış oluyor?

Auto modda AC açıkken 24°C ayarlamış olursanız, arka planda motor kendisi devreye girer çıkar. Ancak bu yaz tüketimi gibi olmaz.
Bunun takibini bilgi ekranından konfor tüketicilerini takip ederek ne kadar tüketecek yazar.

Not olarak şunu tekrar ekleyeyim.
Örneğin motor soğutma sıvısı 90 °C sabit olduğunda, AC açmadan içeriye ısı gelecektir. Ve tekrar yukarıda da belirttiğim gibi, AC nem dengeler, ve belirlediğiniz sıcaklık üzerinde bir ısı oluşursa soğutma da yapar.

Bence biraz şekillendi diye düşünüyorum.

Rica ederim.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst Alt