Kirli havanin iceri girmemesi


Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
446
Tepkime puanı
366
Konum
ABD
İsim
Ozan
Araç
A4 B9 2.0TDI Quattro + Golf 7.5 1.0 TSI DSG Comfortline
Selamlar,

Ben golfu surekli kullanmiyorum o yuzden yanildigim konular olabilir.
Kardesim disardaki hava kotu oldugunda otomatik olarak ic sirkulasyonun devreye girdigini ve arabanin icine kotu koku girmedigini soyledi.
Yani mesela ondeki aracin egzoz kokusu aracin icine girmiyor diyor.
Sanirim bu ozellik aircare oluyor.
Kasimda arac bakima girdi ve tesadufmu bilmiyorum, o zamandan beri bu ozellik calismiyormus, bakimda yapilanda sadece yag ve yag filtresi.
Dun de hava filtresini degistirmeye gittiginde sormus ve vwnin hic bir modelinde boyle bir ozellik olmadigini soylemis servis danismani.
Polen filtresi degisimini ve hava kanal temizligini yapalim mi demis, bende gerek yok dedim.
Ayarlardan aircare i kapatip actigi zaman kontagi kapatip acana kadar calistigini soyluyor. Tahminim bir sekilde bir sensorde sorun var ya da polen filtresini kirli gorup devreden cikartiyor kendisini. Ancak herhangi bir uyari yok. Fikri olan var mi?
Polen filtresi 1 sene 15k km kadar once degisti.
 

Merhabalar;
Golf 8'de klima kapalı iken içeriden çevir e basamıyorum. Bu sorunu nasıl çözebilirim
Örneğin klima kalorifer kapalı yolumda gidiyorum. İleride bir hava kirliliği gördüm (örn: çimento fabrikası vs.) içeriden çevir tuşuna basmak istiyorum ama bunu yapamıyorum çünkü golf 8 de klima aktif olmadan içeriden çevire basamıyorum. Acayip saçma ve yazılımsal bir hata olduğunu düşünüyorum. Bu sorunu yaşayan veya çözen var mı ya da bir yolu var da ben mi bilmiyorum.
Golf 7/,5 da tuş fiziksel olduğu için basabiliyordum ama golf 8 de tuş yok klima kapalı iken bu içeriden çevire dokunamıyorum.
Kırmızı yerden klimayı aktif hale getirmem gerekiyor.
Ayrıca kış aylarında dışarıdan az az hava sirkülasyonu olmaması amacıyla da bu tuşu kullanamıyorum.
Teşekkürler. (Umarım derdimi anlatabilmişimdir. :) )

Ekli dosyayı görüntüle 72566
Kısayol atama gibi bir durum var mı kontrol ediniz.
Eğer öyle bir durum varsa yazılımsal hata olarak da bakılabilir.
Çözüm önerisi olarak, önce klimayı on konumuna alın, sirkülasyona basın, tekrar off yapınız. Sonra tekrar on yapınca sirkülasyon aktif mi oluyor. Kontrol edebilir misiniz?
Bu durum yolda ciddi dikkat dağıtabilir.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Sorduğunuz soruya göre kendinizin bir kullanma düzeni varmış aslında..

Doğru yanlış ben şu şekilde olduğunu düşünüyorum.
Aracımızda kalorifer artı soğutucu olarak düşünün. Kalorifer motor ısısı değil de motor soğutma sıvısının dolaşımıyla ısı veriyor.
Yani kışın AC aktif olunca ekstra ısıtma yapmıyor, sadece nem dengesinin ayarlanması için kullanıyor.


Auto modda AC açıkken 24°C ayarlamış olursanız, arka planda motor kendisi devreye girer çıkar. Ancak bu yaz tüketimi gibi olmaz.
Bunun takibini bilgi ekranından konfor tüketicilerini takip ederek ne kadar tüketecek yazar.

Not olarak şunu tekrar ekleyeyim.
Örneğin motor soğutma sıvısı 90 °C sabit olduğunda, AC açmadan içeriye ısı gelecektir. Ve tekrar yukarıda da belirttiğim gibi, AC nem dengeler, ve belirlediğiniz sıcaklık üzerinde bir ısı oluşursa soğutma da yapar.

Bence biraz şekillendi diye düşünüyorum.

Rica ederim.
Kısayol atama gibi bir durum var mı kontrol ediniz.
Eğer öyle bir durum varsa yazılımsal hata olarak da bakılabilir.
Çözüm önerisi olarak, önce klimayı on konumuna alın, sirkülasyona basın, tekrar off yapınız. Sonra tekrar on yapınca sirkülasyon aktif mi oluyor. Kontrol edebilir misiniz?
Bu durum yolda ciddi dikkat dağıtabilir.

Kısayol atama gibi bir durum var mı kontrol ediniz.
Eğer öyle bir durum varsa yazılımsal hata olarak da bakılabilir.
Çözüm önerisi olarak, önce klimayı on konumuna alın, sirkülasyona basın, tekrar off yapınız. Sonra tekrar on yapınca sirkülasyon aktif mi oluyor. Kontrol edebilir misiniz?
Bu durum yolda ciddi dikkat dağıtabilir.
Kısa yol yok ilk ona bakmıştım. Klimayı açıp içeriden çevire bastığımda ve tekrar klimayı kapattığımda yine de sirkülasyon açık kalıyor

(Özetiyle klima kapalıyken asla içeriden çevir aktif edilemiyor)

Ayrıca klimayı açıp içeriden çeviri aktif edince otomatik olarak AC yi aktif ediyor

(Sadece dışarıdan gelen havayı kesmeye çalışırken;
  • Klimayı aktif hale getirip daha fazla hava gelmesine mi üzüleyim
  • Ac yi mi kapatayım
  • dışarıdan gelen havayı kapatmam zorunluysa o esnada dereceyi mi ayarlamaya çalışayım)

tam bir rezillik özetiyle

Araç çalışır çalışmaz kışın dışarıdan soğuk hava
Yazın sıcak hava sirkülasyonu da cabası
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Kısa yol yok ilk ona bakmıştım. Klimayı açıp içeriden çevire bastığımda ve tekrar klimayı kapattığımda yine de havalandırma açık kalıyor
(Özetiyle klima kapalıyken asla içeriden çevir aktif edilemiyor)

Ayrıca klimayı açıp içeriden çeviri aktif edince otomatik olarak AC yi aktif ediyor tam bir rezillik özetiyle

Araç çalışır çalışmaz kışın dışarıdan soğuk hava
Yazın sıcak hava sirkülasyonu da cabası

Daha önce bir konuda (bende kalsın) klima ile ilgili bir yazılım hatasını tespit etmiştim. Galiba bu da bir yazılım hatası diyebiliriz.

Cam ve cam tavan açılmadığı sürece sirkülasyon olmaması lazım.
Golf 7'de cam açık klima kapalı olunca sirkülasyon var. Camlar açıksa bu aracın içine hava girmesi isteniyor diyip menfezlerden hava girişi oluyor.
Ben bunu seviyorum. İstemediğim zaman da klima açmadan sirkülasyon aktif ediyorum.

Golf 8 nasıl, incelemedim.
 
Upvote 0
Sorduğunuz soruya göre kendinizin bir kullanma düzeni varmış aslında..

Doğru yanlış ben şu şekilde olduğunu düşünüyorum.
Aracımızda kalorifer artı soğutucu olarak düşünün. Kalorifer motor ısısı değil de motor soğutma sıvısının dolaşımıyla ısı veriyor.
Yani kışın AC aktif olunca ekstra ısıtma yapmıyor, sadece nem dengesinin ayarlanması için kullanıyor.


Auto modda AC açıkken 24°C ayarlamış olursanız, arka planda motor kendisi devreye girer çıkar. Ancak bu yaz tüketimi gibi olmaz.
Bunun takibini bilgi ekranından konfor tüketicilerini takip ederek ne kadar tüketecek yazar.

Not olarak şunu tekrar ekleyeyim.
Örneğin motor soğutma sıvısı 90 °C sabit olduğunda, AC açmadan içeriye ısı gelecektir. Ve tekrar yukarıda da belirttiğim gibi, AC nem dengeler, ve belirlediğiniz sıcaklık üzerinde bir ısı oluşursa soğutma da yapar.

Bence biraz şekillendi diye düşünüyorum.

Rica ederim.

Konfor tüketicileri kısmında klima sistemi manuel modda , AC kapalı, kalorifer açıkken de hiç tüketmez diye düşünüyordum. Azda olsa etkiliyor ama aynı anda anlık tüketime bakınca orda bir değişiklik hissetmemiştim.

Bilgiler için teşekkürler. Hem benim için yararlı oldu hem de ilerde okuyacak arkadaşlar için de faydası olacaktır.
 
Upvote 0
Daha önce bir konuda (bende kalsın) klima ile ilgili bir yazılım hatasını tespit etmiştim. Galiba bu da bir yazılım hatası diyebiliriz.

Cam ve cam tavan açılmadığı sürece sirkülasyon olmaması lazım.
Golf 7'de cam açık klima kapalı olunca sirkülasyon var. Camlar açıksa bu aracın içine hava girmesi isteniyor diyip menfezlerden hava girişi oluyor.
Ben bunu seviyorum. İstemediğim zaman da klima açmadan sirkülasyon aktif ediyorum.

Golf 8 nasıl, incelemedim.
Şaşırmadım gerçekten sorunu çözemezsem aracı satacağım muhtemelen

Düşünsenize sabah -9 derece aracı çalıştırıyorum
Yola koyuluyorum buz gibi hava geliyor içeriye
Onu durdurmak için araçta özellik yok şaka gibi
Ayrıca araç ısınınca da sıcağı durduramıyorum

Bu durum en son bildiğim kadarıyla 92 model fiat uno larda vardı
 
Upvote 0
Konfor tüketicileri kısmında klima sistemi manuel modda , AC kapalı, kalorifer açıkken de hiç tüketmez diye düşünüyordum. Azda olsa etkiliyor ama aynı anda anlık tüketime bakınca orda bir değişiklik hissetmemiştim.
AC kapalı olduğunda konfor tüketimde tüketim olarak görünmeyecek . Yani konfor tüketicileri kısmında net olarak görünür. Anlık tüketimini de rölantide klimayı açıp kapatarak görebilirsiniz. Tabii ki bu km değil de saat hesabı olarak verilir.
Örneğin anlık tüketimim 0.4 lt/s ise, farları açınca 0.5lt/s olur.

AC açık olduğunda da yine konfor tüketicilerinde, hem de start stop bilgi ekraninda klima motoru devredeyse start stobun anlık olarak devre dışı olduğunu görürsünüz.

Ama daha ince detaya girersek, klima fan motoru çalışmış olacak. O da alternatörden besleniyor.. ha derseniz yokuş aşağı gidiyorum, tüketim 0.0 gördüğünüzde tüketim yok.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
AC kapalı olduğunda konfor tüketimde tüketim olarak görünmeyecek . Yani konfor tüketicileri kısmında net olarak görünür. Anlık tüketimini de rölantide klimayı açıp kapatarak görebilirsiniz. Tabii ki bu km değil de saat hesabı olarak verilir.
Örneğin anlık tüketimim 0.4 lt/s ise, farları açınca 0.5lt/s olur.

AC açık olduğunda da yine konfor tüketicilerinde, hem de start stop bilgi ekraninda klima motoru devredeyse start stobun anlık olarak devre dışı olduğunu görürsünüz.

Ama daha ince detaya girersek, klima fan motoru çalışmış olacak. O da alternatörden besleniyor.. ha derseniz yokuş aşağı gidiyorum, tüketim 0.0 gördüğünüzde tüketim yok.

Fan açık AC kapalıyken konfor tüketicileri kısmında klima sistemi gibi yazı yazıyordu. Tüketim barında değişiklik oldu muydu şu an için tam hatırlamıyorum.

Sürüş yapacağım zaman bir dediklerinize bakıp kurcalayacağım.
 
Upvote 0
Konfor tüketicileri kısmında klima sistemi manuel modda , AC kapalı, kalorifer açıkken de hiç tüketmez diye düşünüyordum. Azda olsa etkiliyor ama aynı anda anlık tüketime bakınca orda bir değişiklik hissetmemiştim.

Bilgiler için teşekkürler. Hem benim için yararlı oldu hem de ilerde okuyacak arkadaşlar için de faydası olacaktır.
Araçların klima sistemi sadece soğutma tasarlanmıştır, araç klimalarının ısıtma fonksiyonu yoktur,

Otomatik klimaya sahip olmanıza rağmen boşu boşuna manuel klima mantığında kullanıyorsunuz. Kışın AC modu aktif olsa da klimanız (ısıtma esnasında) kompresör çalışmaz.
 
Upvote 0
Araçların klima sistemi sadece soğutma tasarlanmıştır, araç klimalarının ısıtma fonksiyonu yoktur,

Otomatik klimaya sahip olmanıza rağmen boşu boşuna manuel klima mantığında kullanıyorsunuz. Kışın AC modu aktif olsa da klimanız (ısıtma esnasında) kompresör çalışmaz.

Evet hocam, klimaların ısıtması yok, motor sıcaklığını kastederken söz gelimi öyle yazdım.

Auto modu aktifken araç hangi kısımlara havayı veriyor, onu nasıl algılıyor?

Auto mod açık - AC de açıkken kışın 24 dereceye ayarlarsam kendisi otomatikman ara ara klimayı açıp ara ara kapatıyor mu?

Bazen auto modda içeriyi hızlıca soğutmak veya ısıtmak için uğraştığı için o yüksek fan sesi gürültü yaptığından auto modu düzenli kullanamadım gitti. Geçmişten kaynaklı :)
 
Upvote 0
Auto modu aktifken araç hangi kısımlara havayı veriyor, onu nasıl algılıyor?
İç hava sıcaklığı klimadan seçtiğinize göre soğuksa ve nem dengesi de hesaplanarak öncelik sürüş güvenliği olduğu için ön ve yan camlara yönelir. Sürücüye ortadan direkt olarak gelmez . Arka orta ayak yanlar ve camlara yönelir.
(AC kapalı ve iç sirkülasyon devrede ise camlar hemen buğulanır.)

İç hava sıcaklığı klimadan seçtiğiniz sıcaklıktan yüksekse direkt olarak ortadan gelir ve gitgide yavaşlar.
Yani dengeler.

Auto mod açık - AC de açıkken kışın 24 dereceye ayarlarsam kendisi otomatikman ara ara klimayı açıp ara ara kapatıyor mu?
Auto modda AC açıkken 24°C ayarlamış olursanız, arka planda motor kendisi devreye girer çıkar. Ancak bu yaz tüketimi gibi olmaz.
Bunun takibini bilgi ekranından konfor tüketicilerini takip ederek ne kadar tüketecek yazar.

Not olarak şunu tekrar ekleyeyim.
Örneğin motor soğutma sıvısı 90 °C sabit olduğunda, AC açmadan içeriye ısı gelecektir. Ve tekrar yukarıda da belirttiğim gibi, AC nem dengeler, ve belirlediğiniz sıcaklık üzerinde bir ısı oluşursa soğutma da yapar.

Bence biraz şekillendi diye düşünüyorum.

Rica ederim.
Bazen auto modda içeriyi hızlıca soğutmak veya ısıtmak için uğraştığı için o yüksek fan sesi gürültü yaptığından auto modu düzenli kullanamadım gitti. Geçmişten kaynaklı :)
Yüksek fan oluştuğunda anlık olarak ya derece ayarlaması yapınız, ya da fanı düşürünüz, daha sonra da sıcaklık ideal seviyeye gelince autoya basarak devam ediniz.
 
Upvote 0
Evet hocam, klimaların ısıtması yok, motor sıcaklığını kastederken söz gelimi öyle yazdım.

Auto modu aktifken araç hangi kısımlara havayı veriyor, onu nasıl algılıyor?

Auto mod açık - AC de açıkken kışın 24 dereceye ayarlarsam kendisi otomatikman ara ara klimayı açıp ara ara kapatıyor mu?

Bazen auto modda içeriyi hızlıca soğutmak veya ısıtmak için uğraştığı için o yüksek fan sesi gürültü yaptığından auto modu düzenli kullanamadım gitti. Geçmişten kaynaklı :)
Auto mod aktifken yazın genelde yüzünüze ve ön cama verir, sebebi soğuk hava ağır olduğundan aşşağı iner, kışın ise ayaklara ve ara ara yüzünüze verir, sıcak hava hafiftir o sebebten hemen yukarıya çıkma eğilimindedir,

Auto mod aktif, AC tuşu açık ısı 24 dereceyken kalorifer çalışır, ara ara da klimayı açıp kapatarak nemi dengeler, Ancak siz klimayı manuel olarak kullanırsanız daha fazla yakıt tüketimi olacaktır.

Ne yaparsanız yapın otomatik klimayı (manuel kullanarak) daha fazla ekonomi ve konfor sağlayamazsınız.
 
Upvote 0
Auto mod aktifken yazın genelde yüzünüze ve ön cama verir, sebebi soğuk hava ağır olduğundan aşşağı iner, kışın ise ayaklara ve ara ara yüzünüze verir, sıcak hava hafiftir o sebebten hemen yukarıya çıkma eğilimindedir,

Auto mod aktif, AC tuşu açık ısı 24 dereceyken kalorifer çalışır, ara ara da klimayı açıp kapatarak nemi dengeler, Ancak siz klimayı manuel olarak kullanırsanız daha fazla yakıt tüketimi olacaktır.

Ne yaparsanız yapın otomatik klimayı (manuel kullanarak) daha fazla ekonomi ve konfor sağlayamazsınız.
Yaz ve kış Auto Mod ve AC açık olacak şekilde 24 derece ideal midir?

Bir de Auto moddayken araç iç hava sirkülasyonunu kendisi açmıyor di mi, kötü kokunun olduğu yerlerden geçerken ilgili o tuşa tıklayınca Auto modda kapanmış oluyor. Tekrar Auto ya tıklamak gerekecek sanırım.

Auto modu kullanalım madem.
 
Upvote 0
İç hava sıcaklığı klimadan seçtiğinize göre soğuksa ve nem dengesi de hesaplanarak öncelik sürüş güvenliği olduğu için ön ve yan camlara yönelir. Sürücüye ortadan direkt olarak gelmez . Arka orta ayak yanlar ve camlara yönelir.
(AC kapalı ve iç sirkülasyon devrede ise camlar hemen buğulanır.)

İç hava sıcaklığı klimadan seçtiğiniz sıcaklıktan yüksekse direkt olarak ortadan gelir ve gitgide yavaşlar.
Yani dengeler.




Yüksek fan oluştuğunda anlık olarak ya derece ayarlaması yapınız, ya da fanı düşürünüz, daha sonra da sıcaklık ideal seviyeye gelince autoya basarak devam ediniz.
Sağolasın hocam.
 
Upvote 0
Kışın AC modu aktif olsa da klimanız (ısıtma esnasında) kompresör çalışmaz.
Hocam bu bilginin kaynağı nedir? İlginç geldiği için araştırdım fakat hep AC açıldığı anda kompresörün devreye girdiği belirtilmiş.
Kompresör zaten havayı sıkıştırıp, yüksek basınçlı hale getiriyor. Kompresör ile yüksek basınca getirmenin ardından, kondensör bu havayı soğutuyor. Benim düşüncem soğuk havalarda kondensörün çalışmıyor olduğu yönünde.
 
Upvote 0

Kötü kokunun olduğu yerlerden geçerken ilgili o tuşa tıklayınca Auto modda kapanmış oluyor. Tekrar Auto ya tıklamak gerekecek sanırım.
Auto aktifken iç sirkülasyon tuşunu aktif ederseniz yine auto olarak işlevini yapar ancak siz iç sirkülasyonu aktif edince müdahale ettiğiniz için auto ışığı kapanır.

Ayrıca auto modda ön cam, sürücü ya da ayak gibi seçenekleri de kullanırsanız, auto ışığı kapanır. Bunun anlamı yine yukarıda belirttiğim gibi siz müdahale ettiğiniz içindir.

Herhangi bir yönlendirme, buna sirkülasyon da dahil olacak şekilde müdahale ederseniz auto ışığı kapanır ancak, fan hızı auto olarak kalır.
Bunu nasıl anlarsınız; sirkülasyon ya da yönlendirmeye basarak auto ışığının kapanmasını sağlayınız. Ardından sıcaklık ayarını yukarı ya da aşağı yönde yapınca fan hızının arttığını ya da düştüğünü görürsünüz.

Biraz da kurcalamak gerekiyor. Pratik iyi gelir.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt