Golf 7 de Rodaj


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
Araçlarını yeni alan ve alacak dostlarımızın dikkatine....

Rodaj konusunda kılavuz kitapçıkta yazan,

Dikkat etmemiz gereken 3 ayrı rodajımız var :

1.si  "Motor rodajı" 1000-1500 km arası deniyor kılavuzda . Bu kilometrelerarası kademeli olarak devir yükseltilmesi, ilk 1000 KM'de kesinlikle motor devrinin 2/3 oranının aşılmaması gerektiği yazıyor. Red line 6000 devir olduğuna göre geçilmemesi gereken limit 4000 devir dakika ama ben şahsen ilk 1000 KM 2500/3000 devri dahi istinai 1-2 durum dışında geçmedim. 1000KM'den sonra kademeli olarak kullanım devrinin ve dolayısıyla son hızın yükseltilmesi gerektiği yazıyor. Dolayısıyla son sürat denemeniz için biraz bekleyeceksiniz.

2.si  Fren rodajı ilk 320 km için geçerli. Zaten ilk 1000-1500 km'de yüksek devir ve yüksek hıza çıkmayacağınız için sert frenaja va dolayısıyla blok fren ve bunun gibi fren sistemini aşırı yoran şeylerden kaçınmamız isteniyor.

Aracı ilk aldığınızda ilk üretim tarihinin üzerinden yaklaşık 4-5 hafta gibi bir süre geçtiğini, bayide showroom'daysa sürenin biraz daha ötelendiğini varsayarak fren disklerinin üzerinin korozyonla kaplandığını bu nedenle de biraz hızlanıp trafiğin müsait olduğu yerlerde ABS'yi devreye sokmadan mümkün olduğunca sert frenaj yaparak fren disklerinin üzerini temizlemenizi öneririm.

Ayrıca fren balataları üzerindeki fabikasyon nem ve havaya karşı koruma sağlayan katmanın da sürtünmeyle yok olana kadar dikkatli kullanmalı.

En az bilineni....

3.sü Lastiklerin ilk 500 km alışma sürecinin devam edeceği ve tam performansla kullanılmaması, fren, yüksek hızla viraj almak gibi eylemlerden kaçınılması gerektiği belirtiliyor kılavuzda. Lastiklerin üzerinde raf ömrünü uzatmak için olduğunu düşündüğüm daha parlak ve nispeten daha az geçirgen bir parlak katman bulunur. bu katman zamanla hareket ettikçe sürtünme ve diğer kuvvetlerle lastiğin üzerinden silinir. Alttaki katman ortaya çıkana kadar araç lastikleri aşırı kayganlığa bağlı yol tutuş ve fren mesafesinde uzama gibi sorunlara yol açar.

 
@silvershadow hocam teşekkürler bilgilendirme için. Bende yakın zamanda aracımı teslim alacağım inşallah. 

Tercihimi DSG'den yana kullanmıştım, rodaj ayarı yaparken deviri benim ayarlamam söz konusu olmayacaktır sanırım.

Araba sessiz ise motor sesi duymadan arabanın devrini aldığını nasıl anlayacağım ? Devamlı göstergelere mi bakacağım ? Seri araba kullanmayı severim. Ancak sadece kullanmayı severim, detay bilgi bilmem :D

Fren ve lastik rodajında zorlanacağımı sanmam. 2 günde tamamlarım ben onları. :)  Trafiğe kalmamak için erken çıkıp geç gelirim eve biraz yolu uzatırım vs. :)

 
@silvershadow hocam bugun itibariyle 1500 km oldu arac.artik biraz daha fazla hükmedebilirmiyim araca?

bende 1 yada 2 kere @jajaja hocamin dedigi gibi araci ilk aldigimda motor sesi gelmedigi icin yanlışlıkla 3 bin deviri gectim.

 
@silvershadow hocam bugun itibariyle 1500 km oldu arac.artik biraz daha fazla hükmedebilirmiyim araca?

bende 1 yada 2 kere @jajaja hocamin dedigi gibi araci ilk aldigimda motor sesi gelmedigi icin yanlışlıkla 3 bin deviri gectim.
Değerli Serkan Hocam

Yavaş yavaş 3500-4000 devirleri görmenin vaktidir 

 
@Srkn hocam sizin aracta dsg mi?

mobil cihazdan tapatalk ile gonderildi..yazim yanlisi icin kusura bakmayin.

 
Dsg yüksek devir çevirmeye müsade etmiyor zaten manuelde kullanmayın kafi. S modunu ara sıra kullanın 1000-1500 km arasında.Turbo ve motor sağlığı için motor soğukken devirli kullanmayın ,bakımını doğru zamanda doğru malzeme ve doğru kişilere yaptırın araç uzun yıllar tık demeden hizmet eder.
@Abdurrahman tam olarak anlamadım hocam, yani benim bişi yapmama gerek yok mu demek istiyorsunuz. Sadece gaza fazla yüklenmeyeceğim ?

Manual nasıl kullanılıyor DSG bilmiyorum ama kullanmam zaten :D  Rodaj geçtikten sonra kullanın araç sağlığı için iyi diyorsanız kullanırız.

Turbo ve Motor sağlığı içinse hareket etmeden 2 dakika aracı çalıştırmam yeterli olur mu ?

 
@Abdurrahman tam olarak anlamadım hocam, yani benim bişi yapmama gerek yok mu demek istiyorsunuz. Sadece gaza fazla yüklenmeyeceğim ?

Manual nasıl kullanılıyor DSG bilmiyorum ama kullanmam zaten :D  Rodaj geçtikten sonra kullanın araç sağlığı için iyi diyorsanız kullanırız.

Turbo ve Motor sağlığı içinse hareket etmeden 2 dakika aracı çalıştırmam yeterli olur mu ?
hocam motorun ısınma mevzusu şöyle ki;

kışın özellikle ilk çalıştırmada motor 1300 devir civarında rölantide çalışıyor. yaklaşık 30-40 sn içinde 900 dolaylarına iniyor ve titreşim tamamen kesiliyor

bu noktada hareket edebilirsinix

zaten bilgi ekranında "gitmeyeceksen motoru kapat" benzeri atarlı bi uyarı çıkıyor :)

 
Ben bilgili sandığım arkadaşımla konuştum iste arabayi yeni aldım hız denemicem falan kesiciye sokmam falan demistim oda sacmalama bisey olmaz o eskidendi dedi bende tabikide gaza gelip bayabi zorladım arabayı 1.ve 2. Viteslerde son hızlarını gordum kesiciyede soktum araba daha 320 km de sonra bunları okuyunca nekadar yanlış yapmışım diye düşündüm ama bi sıkıntı cıkmaz heralde nedersiniz degerli hocalarım ?

LG-D723 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bişey olmaz muhtemelen olursa da risk arz etmez bence.Üretici rodaj uyarısını görmeden kullananların da olabileceğini düşünmüştür. Her makine gibi motorunda bir alışma evresi var.Kullanım kitapçığındaki uyarılara uymak lazım.İlk bakıma kadar yağ eksiltme durumunu takipte tutun ,eksilme aşırı değilse (1000 km de 1lt gibi mesela) sıkıntı yoktur.Bu arada ilk bakıma kadar araç normalden fazla yağ yakar onuda akılda tutun
Tesekkur ederim hocam 1500 km ye kadar asla boyle seylere kalkismam artık aslinda okumustum daha once rodaj suresini falan ama iste insan duramıyor :) peki hocam bu yagın durumunu nasıl gorecegim yağ litresini yazan biyer varmı yoksa yag cubugundanmi kontrol edecegim

LG-D723 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Murat dostumun yazdığı rodaj çok önemli.. Bu zamana kadar sahibi olduğum arabalarda ilk önceliğim olmuştur.. Aşşağıda paylaştığım video yu 1-2 gün önce izledim ve anlatılana göre ilk 200km motorun kalıba dökümü ister istemez kalacak çapak, metal artığı vs. için yağı ve yağ filtesini değiştirmemizi.. sonraki 1000km de yani genel bakımda tekrardan yağ ve yağ filtresinin değişimi ve 5000km de tekrardan değişimini önermiş.. Şimdi ben açıkçası sıkça veya zamanı gelmeden yağ ve yağ filtresi değişiminde bir sakınca görmüyorum.. Fakat aklıma takılan daha önceleri bende burda murat dostumun yazdığı gibi 1500km ye kadari rodaj yapıyordum.. Murat dostum sormak istiyorum senin fikrin nedir bu konuda ve tabii diğer arkadaşlarında fikride önemli..? Video'daki gibi benimde aklıma yattı bu konu ilk 200-300km gibi bir yağ ve filtre değişimi sonrasında 1500km gibi genel bakımda değişim sonra ikinci evrede 5000km sonrası tekrar bir değişim.. sıkça yağ değişiminde zarar değil yararlı olur kanısındayım.. 

Bi kaç güne tam da Golf 7 siparişi verecekken biraz kafama takıldı olayı açıklığa kavuşturmak lazım :))

buyrun video;



 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt