silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Araçlarını yeni alan ve alacak dostlarımızın dikkatine....
Rodaj konusunda kılavuz kitapçıkta yazan,
Dikkat etmemiz gereken 3 ayrı rodajımız var :
1.si "Motor rodajı" 1000-1500 km arası deniyor kılavuzda . Bu kilometrelerarası kademeli olarak devir yükseltilmesi, ilk 1000 KM'de kesinlikle motor devrinin 2/3 oranının aşılmaması gerektiği yazıyor. Red line 6000 devir olduğuna göre geçilmemesi gereken limit 4000 devir dakika ama ben şahsen ilk 1000 KM 2500/3000 devri dahi istinai 1-2 durum dışında geçmedim. 1000KM'den sonra kademeli olarak kullanım devrinin ve dolayısıyla son hızın yükseltilmesi gerektiği yazıyor. Dolayısıyla son sürat denemeniz için biraz bekleyeceksiniz.
2.si Fren rodajı ilk 320 km için geçerli. Zaten ilk 1000-1500 km'de yüksek devir ve yüksek hıza çıkmayacağınız için sert frenaja va dolayısıyla blok fren ve bunun gibi fren sistemini aşırı yoran şeylerden kaçınmamız isteniyor.
Aracı ilk aldığınızda ilk üretim tarihinin üzerinden yaklaşık 4-5 hafta gibi bir süre geçtiğini, bayide showroom'daysa sürenin biraz daha ötelendiğini varsayarak fren disklerinin üzerinin korozyonla kaplandığını bu nedenle de biraz hızlanıp trafiğin müsait olduğu yerlerde ABS'yi devreye sokmadan mümkün olduğunca sert frenaj yaparak fren disklerinin üzerini temizlemenizi öneririm.
Ayrıca fren balataları üzerindeki fabikasyon nem ve havaya karşı koruma sağlayan katmanın da sürtünmeyle yok olana kadar dikkatli kullanmalı.
En az bilineni....
3.sü Lastiklerin ilk 500 km alışma sürecinin devam edeceği ve tam performansla kullanılmaması, fren, yüksek hızla viraj almak gibi eylemlerden kaçınılması gerektiği belirtiliyor kılavuzda. Lastiklerin üzerinde raf ömrünü uzatmak için olduğunu düşündüğüm daha parlak ve nispeten daha az geçirgen bir parlak katman bulunur. bu katman zamanla hareket ettikçe sürtünme ve diğer kuvvetlerle lastiğin üzerinden silinir. Alttaki katman ortaya çıkana kadar araç lastikleri aşırı kayganlığa bağlı yol tutuş ve fren mesafesinde uzama gibi sorunlara yol açar.
Rodaj konusunda kılavuz kitapçıkta yazan,
Dikkat etmemiz gereken 3 ayrı rodajımız var :
1.si "Motor rodajı" 1000-1500 km arası deniyor kılavuzda . Bu kilometrelerarası kademeli olarak devir yükseltilmesi, ilk 1000 KM'de kesinlikle motor devrinin 2/3 oranının aşılmaması gerektiği yazıyor. Red line 6000 devir olduğuna göre geçilmemesi gereken limit 4000 devir dakika ama ben şahsen ilk 1000 KM 2500/3000 devri dahi istinai 1-2 durum dışında geçmedim. 1000KM'den sonra kademeli olarak kullanım devrinin ve dolayısıyla son hızın yükseltilmesi gerektiği yazıyor. Dolayısıyla son sürat denemeniz için biraz bekleyeceksiniz.
2.si Fren rodajı ilk 320 km için geçerli. Zaten ilk 1000-1500 km'de yüksek devir ve yüksek hıza çıkmayacağınız için sert frenaja va dolayısıyla blok fren ve bunun gibi fren sistemini aşırı yoran şeylerden kaçınmamız isteniyor.
Aracı ilk aldığınızda ilk üretim tarihinin üzerinden yaklaşık 4-5 hafta gibi bir süre geçtiğini, bayide showroom'daysa sürenin biraz daha ötelendiğini varsayarak fren disklerinin üzerinin korozyonla kaplandığını bu nedenle de biraz hızlanıp trafiğin müsait olduğu yerlerde ABS'yi devreye sokmadan mümkün olduğunca sert frenaj yaparak fren disklerinin üzerini temizlemenizi öneririm.
Ayrıca fren balataları üzerindeki fabikasyon nem ve havaya karşı koruma sağlayan katmanın da sürtünmeyle yok olana kadar dikkatli kullanmalı.
En az bilineni....
3.sü Lastiklerin ilk 500 km alışma sürecinin devam edeceği ve tam performansla kullanılmaması, fren, yüksek hızla viraj almak gibi eylemlerden kaçınılması gerektiği belirtiliyor kılavuzda. Lastiklerin üzerinde raf ömrünü uzatmak için olduğunu düşündüğüm daha parlak ve nispeten daha az geçirgen bir parlak katman bulunur. bu katman zamanla hareket ettikçe sürtünme ve diğer kuvvetlerle lastiğin üzerinden silinir. Alttaki katman ortaya çıkana kadar araç lastikleri aşırı kayganlığa bağlı yol tutuş ve fren mesafesinde uzama gibi sorunlara yol açar.