TPMS 2.0 (Tamamlandı)



imkansiza yakin bence, bulursaniz paylasin lutfen.
Kendim hesapladım ve bugün taktırdım.

4nm = 2 defa tam tur (360 derece) çevirmeye denk geliyor. Böylece ustaya söyleyerek hallettirdim.

1684667964406.jpeg

Lastikler sökülmeden önce her bir lastik 1-2-3-4 diye numaralandırıldı.
1684668009839.jpeg

Sensörlerin arkasında bulunan ifadelere göre yerleşim yapıldı.

LF = Sol Ön Teker
RF = Sağ Ön Teker
RR = Sağ Arka Teker
LR = Sol Arka Teker

Eski kauçuk siboplar söküldü. Yerine sensörler olması gereken janta göre takıldı.

Değerlerine göre 4nm olacak şekilde (2 tam tur) sıkılarak her bir janta monte edildi.

1684668243896.jpeg

Geriye modül ve bağlantı kablolarının yerleştirilmesi kalıyor. Kalanı ayın 30 unda….
 
Kendim hesapladım ve bugün taktırdım.

4nm = 2 defa tam tur (360 derece) çevirmeye denk geliyor. Böylece ustaya söyleyerek hallettirdim.

Ekli dosyayı görüntüle 67088

Lastikler sökülmeden önce her bir lastik 1-2-3-4 diye numaralandırıldı.
Ekli dosyayı görüntüle 67089

Sensörlerin arkasında bulunan ifadelere göre yerleşim yapıldı.

LF = Sol Ön Teker
RF = Sağ Ön Teker
RR = Sağ Arka Teker
LR = Sol Arka Teker

Eski kauçuk siboplar söküldü. Yerine sensörler olması gereken janta göre takıldı.

Değerlerine göre 4nm olacak şekilde (2 tam tur) sıkılarak her bir janta monte edildi.

Ekli dosyayı görüntüle 67090

Geriye modül ve bağlantı kablolarının yerleştirilmesi kalıyor. Kalanı ayın 30 unda….

🧿 çok iyi olmuş bende haziran ayında düşünüyorum bakalım...
 
Yalnız benim aldıklarım da hangisi nereye yazmıyor sendeki çok iyi bence...
 
Yalnız benim aldıklarım da hangisi nereye yazmıyor sendeki çok iyi bence...
Teşekkür ederim hocam. Tam anlamıyla montajı bitince anlayacağım.

Sizde yazmaması çokta sorun değil sebebide araç zaten lastiklerin havası inmiş uyarısı verince en azından ben şahsen 4 lastiğe de bakıyorum. :)

O yüzden o uyarıyı göreyim bir de psi ya da kpsi cinsinden basıncı gördüm mü tamamdır demektir
 
Siyah Turuncu fark etmez, Siyahlar daha önceki modeller turuncu'lar daha sonraki. Turuncularda frekans iyileştirmesi var demişlerdi ama herhangi bir fark da görmedik taktıklarımda. Hatta turuncular ara sıra iletişim kaybediyor ama siyahlarda yaşamadık bu durumu. Eskiler hep daha iyi oluyor sanki :D

Sensörlerin hareketsizken kapanıyor olmasından dolayı pil uzum süre gidiyor, siyah'larda pil ömrünün 10 yıl kadar olduğunu söylemişlerdi. Turuncu'yu bilemiyorum.

Normalde Golf'de plastik braketin orjinalde yeri yok diye biliyorum, bagaj döşemesinin yan tarafında stopların yan tarafında kaportada bi boşluk var bence en güzel ve sensörün temiz kalacağı yer orası. Arka sağ tarafta olması çok önemli sensörün.

Teker sensörlerinin yeri yok, neden yazmışlar anlamadım, orjinal sensörlerde öyle bi ibare yok. Sistem zaten sinyallerin iletilmesi arasındaki zaman farkından hangisi hangi tekerde hesaplayıp kendisi register ediyor. Yoksa teker değişimlerinde her seferinde sensörleride değişmek gerekirdi.

Modül parametresiz gelecektir, kullanacağınız lastik ve aracın olması gereken lastik basınçlarına göre parametre oluşturup atılmalı.
 
@CemK teşekkür ederim hocam opsiyonelde yaptıracağım bu işlemi
 
Taktığınız modül parametre atılabilen modül mü? Bu tpms beyinlerinin bir kısmına parametre atılamıyormuş
 
nasil hesaplaniyor?
Çalıştığım yere zimmetli bir tork anahtarını 4nm’ye ayarladım ve kaç çeyrek tur çevrilince olacağına baktım. Tam 8 çeyrek tura değilde 7 çeyrek küsüratlı olarak tam 8 çeyrek tura yakın çıktı. Civataların metrik cinsinden sıkma ve çoğu stress altında dayanımlarını Shigley kitaplarında bulabilirsiniz. Sensörlerin üzerinde ki ise flanşlı M10 civata aslında aynı civata üzerinde deneyerek bu kanıya vardım. Bu sebeplede 8 çeyrek yani 2 tam tur çevirerek hesapladım hocam
 
Son düzenleme:
Taktığınız modül parametre atılabilen modül mü? Bu tpms beyinlerinin bir kısmına parametre atılamıyormuş
Ayın 30 unda göreceğiz onu hocam. Bu modülü alan forumda ki diğer kişilerin satın aldığı linkten aldım bende onlarınkisinde nasıl yapıldı bilmiyorum yalnız Opsiyonel el atacak bu işe bilgilendirmeyi yaparım elbet
 
Çalıştığım yere zimmetli bir tork anahtarını 4nm’ye ayarladım ve kaç çeyrek tur çevrilince olacağına baktım. Tam 8 çeyrek tura değilde 7 çeyrek küsüratlı olarak tam 8 çeyrek tura yakın çıktı. Civataların metrik cinsinden sıkma ve çoğu stress altında dayanımlarını Shigley kitaplarında bulabilirsiniz. Sensörlerin üzerinde ki ise flanşlı M10 civata aslında aynı civata üzerinde deneyerek bu kanıya vardım. Bu sebeplede 8 çeyrek yani 2 tam tur çevirerek hesapladım hocam
bu hesap her zaman tutuyor mu?
oyle ise tork anahtari gereksiz degil mi? yani spesifikasyonlar XX tork yerine direk YY aci diye verilse en basitinden tork anahtarinin kalibrasyonu ile ugrasmaya gerek olmaz.
baslangic noktasi nasil belirleniyor? yani tam olarak hangi noktadan itibaren 2 tur cevirmek lazim?
XX nm + YY derece seklinde cok gordum ancak sifirdan direk aci ilk kez gordum.
 


Geri
Üst Alt