Bildiğiniz gibi comfortline araca makul bir maliyetle far ve yağmur sensörü yapabiliyoruz. Bende bunu öğrendiğimde
@yusuf Abimden rica ettim sağolsun bana da gerekli ekipmanları sipariş etti, teşekkür ediyorum tekrardan kendisine. Ekipmanlar geldi ama bu seferde araç yanımda değildi. 2 hafta Sivas'ta benle birlikte gezdi sensör ve far anahtarı. Dün Amasya'ya geldim ve bugünde montajı yapabildik nihayet. Yardımlarını esirgemeyen
@murat_kurt Abime çok teşekkür ederim. (Kablonun montajını kendisi yaptı. )
@Onurun da sensör takılı ama kodlaması yapılmamıştı, onu da aktif ettik.
Öncelikle şunu belirteyim. Far anahtarına gelen sokette 8 kablo bulunan araç sahipleri en baştan itibaren, 9 kablo olan araç sahipleri 2.kısımdan itibaren işlemlere başlayacaklar.
1. KISIM
Öncelikle şöfor tarafının kapı tarafında ki plastik kısmı söküyoruz. Sökmesi basit, Komple çıkarmaya gerek yok. Diğer parçayı çıkarmamız için bize aralık sağlasın yeterli.
Daha sonra kaput kolunu söküyoruz. Sökmek için kaputu açar gibi kolu kendinize çekin, resimde işaretli pimi göreceksiniz, onu tornavida yardımı ile çekip sökün alın.
Sonrasında arkasında ki plastiği de sökün.
Eğilip baktığınız da şu plastik parçayı göreceksiniz. Bunu tutan tek bir vida var, onu söküp bu parçayı da çıkartın. (Mavile işaretli yeri unutmayın. Takarken bahsedeceğim.)
Eğilip baktığınız da biraz zor da olsa BCM yi görebilirsiniz. Bizim işimiz olan C soketi resimde üstte olan.
Bu çıkmış hali, yerinden çıkarmak için işaretli tırnağı yerinden kurtarmalısınız. Zaten direk bırakıyor kendini.
Bu beyazları siyah kalıptan çıkarmalısınız. Raylı sistemi mevcut. Siyahı kenarlardan dışa doğru çekip esnetin ve beyazı çekip çıkarın. Bizim işimiz olan resimde ki beyazlardan sağda ki.
Şimdi kabloyu montaja başlayabiliriz. Öncelikle far anahtarını sökelim. Sis farlarını açarken kendimize çekeriz ya, bu sefer far anahtarı 0(sıfır) konumundayken içeri bastırıp park pozisyonuna alın ve far anahtarını kendinize çekin. Arkasında ki kablo bağlı pini tırnaklarından kurtarıp ayırın. Sonrasında (resmini çekmeyi unuttum.) kapıyı açınca meydana çıkan sigorta kutusunu biliyorsunuzdur. Onun kapağını sökün.
Çıkardığınız pini o boşluktan alın ki rahat çalışalım. Şimdi, kablonun bir ucunu resimde görünen siyah beyaz ve sarı gri kablonun arasına bağlayacağız.
Bunun içini kapağını açmamız lazım. Düz, ince uçlu bir tornavida işimizi görür. Resimde kapağın ayrılmış hali.
Kabloyu pini doğru pozisyonda olacak şekilde iyice ittirin, çıt sesi gelip tırnakları oturana kadar.
Gelelim BCM kısmına. Burada kabloyu resimde takılı olduğu yere takacağız.
Pini doğru pozisyona gelecek şekilde ittiriyoruz yine çıt sesi gelene kadar.
Sonrasında sarı kabloyu sıkıştırmayacak şekilde Siyah kabını takıyoruz. Raylı sistemi olduğu için yerine oturttuktan sonra kolayca gidecektir.
Şimdi etrafı toplama zamanı. Vidasıyla beraber söktüğümüz kapaı takacağız. Dikkat, bu parçayı sökerken maviyle işaretli yere dikkat edin demiştim. Parçanın uzak(vidasız) kısmı bu beyaz kıskaçların arasına girecek şekilde oturtun ve vidasını takın.
Sonrasında solda ki kapağı takacağız. yalnız dikkat, bu da işaretli araya girecek.
Vidasını takmayı unutmuyoruz.
Kaput kolunu takmak için resimde işaretli pimi aynen bu şekil kaput koluna takın, biraz daha içeri girer resimde belli olsun diye çıkıntılı bırakmıştım. Sonrasında direk yerine oturtturun kaput kolunu.
Kablo çekme işlemi tamam. Bundan sonra ki kısım hem 8 kablolu hem 9 kablolu araç sahipleri için ortak.
2. KISIM
Far anahtarını içeri bastırıp park lambaları konumuna(sağa) çevirip anahtarı kendimize çekelim ve çıkartalım. Arkasında ki kablo bağlı pini tırnaklarından söküp kurtaralım far anahtarından. Auto konumlu yeni far anahtarımızı eskisinin yerine takalım.
3.KISIM
Bu kısmı değerli
@kiyak7 Hocamızın anlatımını alıntı yaparak anlatmış olalım.
a) Ayna alt koruma kapağı 2 plastik tırnak tutar (sağ ve sol). Elinizle veya yardımcı bir tirim aparatı ile sökülür (hiçbiri yoksa tornavida ile ). kapaklar esnektir önemli olan tırnak tarafındaki muhafazaya bastırarak veya parmağınızı araya sokarak çekip çıkarabilirsiniz
b ) Aynamız: ayna 4 tane metal tırnak ile tutunmaktadır. Eliniz ile aynanın metal gövdesini kavrayarak saat yönünün tersine cevirin (çevirmesi bilek gücü ister). Resimdeki gibi çevirdikten sonra tırnakları tutan yerler boşa çıkacaktır
c ) üst muhafaza plastigini yukarıya doğru iterek sökebilirsiniz (ilk baslarda bu biraz ugrastırır)
d ) sensörü iki tane metal tırnak tutar bunları tornavida ile resimdeki gibi iki taraftan kanırtarak çıkarın. Sensör Bağlatı kablosunun soketini elinizle çekerek çıkarın
e) Sensörün sökülmesi: Burada kilit nokta fabrikasyon olan sensör sıcaklığa bağlı olarak üzerindeki silikon tabaka cama yapışmıştır,sökülmesi için acele etmeyin hassas davranın. Resimdeki gibi bir tornavida ile soketin üstünden camın arasına sokulup kanırtılarak sökülür.
Yeni sensörünüzü takın ve işlemleri sondan başa doğru sırasıyla monte edin. (bu şekilde diyorum çünkü montaj sırasında üst plastik muhafazasını aynayı taktıktan sonra monte etmeye çalışmayın girmez).
Gelelim kodlama kısmına.
Yağmur için bir kodlamaya gerek yok, silecek kolu bir kademe yukarı da olsun yetiyor.
Far sensörü için de Select>Central electrik>coding>long coding helper>BYTE 6>bit 0-1 Light sensör installed yapılacak.
Select>Central electrik>coding>long coding helper>BYTE 7>Bit 5 işaretlenecek.
Kodlama işimiz de hallolduğuna göre tadını çıkarabiliriz.
Biz
@Onur Kardeşimle Coming ve Leaving Home'u da kodladık. On numara oldu.