2013 tdi CLH motor enjektör diplerinde yağlanma


Genco53

Üye
Katılım
27 Ara 2022
Mesajlar
174
Tepkime puanı
100
Konum
İatanbul
İsim
Gencay
Araç
Golf VII
Değerli arkadaşlar merhaba,
CLH motor kodlu aracımda enjektör diplerinde tabiri caizse yağ göleti oluşmaya başlamıştı. Özellikle 3.ve 4. enjektör dibinde. Buna bağlı olarak enjektör keçesi (contası) değiştirildi. Contaları aldığım ilk parçacı araç şase koduna baktıktan sonra conta kutusundan 2'si farklı marka 4 tane conta verdi. Dedim uyumsuzluk olmasın. Kodlarına baktım aynı kodda ürünleri veriyorum dedi. Neyse aldık taktık 1 hafta sonra durum aynı.
Başka parçacıdan ELRİNG marka 4 tane conta alarak yine değişim yaptım. 2 gündür gözlemliyorum. çok hafif bir nemlilik başlamış. Bu süreçte yağ uyarısı vs vermiyor. Yağ seviyem, kontrol çubuğundan baktığımda 2 çizginin ortasında. Araç 149000kmde. Son yağ bakımını 145binde Toptec 4200 Luqui Molly ile değişim yaptım.

Sorum şu: Forumlarda gördüğüm kadarıyla conta değişimi olmasına rağmen enjektör diplerinde yağlanması devam edenler KÜLBÜTÖR kapağı ( üst kapak ) değiştirdiğini bazı araçlarda üst kapağın belli bir sonra içeriye yağ sızdırdığını belirtmiş.

*Conta değişiminden külbütör kapağına geçmeden evvel arada başka bir işlem yapılabilir mi ?
*Kaçınılmaz son külbütör kapağını değiştirirsem nelere dikkat etmeliyim ?
*Eğer hafif bir sızıntı ile devam edecek olursam bu motora zarar verir mi ?

Zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.
 


Conta değişimi mi? yoksa külbütör kapağı değişimi mi?
Conta değişimine gitmek şu an daha mantıklı geliyor bana. Özel bir servise sorduğumda külbütör kapak değişimine enjektör keçe ve pulları dahil 10.000 gibi fahiş bir fiyat çekti ve ilk etapta keçeleri değiştirmek mantıklı gibi geliyor şu anda.
 
Upvote 0
Conta değişimine gitmek şu an daha mantıklı geliyor bana. Özel bir servise sorduğumda külbütör kapak değişimine enjektör keçe ve pulları dahil 10.000 gibi fahiş bir fiyat çekti ve ilk etapta keçeleri değiştirmek mantıklı gibi geliyor şu anda.
Takip ediyorum sizi. bende bilgi vereceğim
 
Upvote 0
Aracımı servise bıraktım, akşam saatlerinde teslim alacağım. Aldıktan sonra gerekli bilgi akışını sağlarım.
 
Upvote 0
Aracı teslim aldım. Yaşanan durumdan bahsedeyim:

Kendim arızayı servise bildirerek randevu oluşturmuştum. Sonrasında kendileri de bir arıza tespitinde bulundular. İkimizin de tespiti enjektör keçelerinden yağın kaçtığıydı.

Sonrasında enjektörler ve keçeler söküldü.

Servis, enjektör o-ring ve contalarının değişmesine gerek olmadığını söylese de sökülen enjektörlere ait o-ring ve pulların değiştirilmesini kendim istedim. Keza enkektörü söktürüp taktıracak herkese de öneririm, sağlıklı bir montaj olması maksadıyla.

Değişen enjektör keçe seti içinde; keçeler haricinde iki adet kauçuk rondela ve enjektör saplamaları mevcuttu.

Dışardan yan sanayi pulla değiştirmektense orijinal keçe kullanılmasını tavsiye ediyorum. Şimdilik herhangi bir kaçırma söz konusu değil.

Bu işlemi yaptıracaklara tavsiyem; önce enjektör dibindeki yağı temizleyin, mümkünse balata spreyi kullanın. Sonrasında gözlemleyin, enjektörün dibinden mi yağ geliyor yoksa külbütör kapağının enjeksiyon kaynak noktasından mı. Bunu tespit ederseniz daha sağlıklı olur.Genelde 4 numaralı piston tarafında sadece yağ birikmişse genelde külbütör kapağından kaçırdığı söyleniyor, sebebi ise külbütör kapağındaki kaçak tam da yağ kapağının altındaki enjeksiyon noktasında meydana geliyor. Fakat birikme 1,3 numaralı pistonlarda başlamışsa kesinlikle keçelerden diyebiliriz. Eğer bunu tespit edemiyorsanız külbütör kapağını değiştirmek çok büyük bir masraf. Bunun yerine kademeli gitmek en mantıklısı. Yani ilk etapta keçeler. Sonrasında baktınız kaçırıyor halen o zaman kapak değiştirin.

Özel servislere gidip böyle bir arızam var dediklerine 15000 TL gibi bir ücreti utanmadan söyleyebiliyorlar. Ve bu servisler Instagramda ve diğer sosyal mecralarda büyük kitleler tarafından takip edilen, yaptıkları iş ile takdir gören kişiler. Kendileri daha arızayı tam dinlemeden "ben bu arızadan ayda en az 3 defa yapıyorum..." gibisinden triplere giriyorlar ve size külbütör kapağının kesin değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Kendilerine şunu inandıramadım: Ben halen daha aracın külbütör kapağından değil de bariz enjektörün dibinden kaçırdığını söylesem de bana kapağın değişmesini diretiryor. Bu mühendisler zaten kapak zarar görmesin, bakım maliyeti düşük olsun diye araya keçe koyuyor ki ilk etapta bozulursa keçe bozulsun o da ucuz olsun. Fakat ustanın söylediği kesinlikle kapaktan kaçırdığı. O zaman mühendislik sıfır, aracı köre sağıra yaptırdılar. Demem o ki Instagramda şov yapan ustalara çok da güvenmeyin, paranızı hortumlatmayın. Bir de ekstradan randevu kahırlarını çekersiniz. Bana kalırsa gerek yok.

Sorusu olan varsa konunun altından yazabilir, elimden geldiğince yardımcı olurum.

İşlem ücreti de şu şekilde %30 indirim ile birlikte enjektör pulu(4x), o-ring(4x), saplama civataları (2x), kauçuk rondela(2x), enjektör keçeleri(4x)+işçilik 3.010,00 TL tuttu.
 
Upvote 0
Aracı teslim aldım. Yaşanan durumdan bahsedeyim:

Kendim arızayı servise bildirerek randevu oluşturmuştum. Sonrasında kendileri de bir arıza tespitinde bulundular. İkimizin de tespiti enjektör keçelerinden yağın kaçtığıydı.

Sonrasında enjektörler ve keçeler söküldü.

Servis, enjektör o-ring ve contalarının değişmesine gerek olmadığını söylese de sökülen enjektörlere ait o-ring ve pulların değiştirilmesini kendim istedim. Keza enkektörü söktürüp taktıracak herkese de öneririm, sağlıklı bir montaj olması maksadıyla.

Değişen enjektör keçe seti içinde; keçeler haricinde iki adet kauçuk rondela ve enjektör saplamaları mevcuttu.

Dışardan yan sanayi pulla değiştirmektense orijinal keçe kullanılmasını tavsiye ediyorum. Şimdilik herhangi bir kaçırma söz konusu değil.

Bu işlemi yaptıracaklara tavsiyem; önce enjektör dibindeki yağı temizleyin, mümkünse balata spreyi kullanın. Sonrasında gözlemleyin, enjektörün dibinden mi yağ geliyor yoksa külbütör kapağının enjeksiyon kaynak noktasından mı. Bunu tespit ederseniz daha sağlıklı olur.Genelde 4 numaralı piston tarafında sadece yağ birikmişse genelde külbütör kapağından kaçırdığı söyleniyor, sebebi ise külbütör kapağındaki kaçak tam da yağ kapağının altındaki enjeksiyon noktasında meydana geliyor. Fakat birikme 1,3 numaralı pistonlarda başlamışsa kesinlikle keçelerden diyebiliriz. Eğer bunu tespit edemiyorsanız külbütör kapağını değiştirmek çok büyük bir masraf. Bunun yerine kademeli gitmek en mantıklısı. Yani ilk etapta keçeler. Sonrasında baktınız kaçırıyor halen o zaman kapak değiştirin.

Özel servislere gidip böyle bir arızam var dediklerine 15000 TL gibi bir ücreti utanmadan söyleyebiliyorlar. Ve bu servisler Instagramda ve diğer sosyal mecralarda büyük kitleler tarafından takip edilen, yaptıkları iş ile takdir gören kişiler. Kendileri daha arızayı tam dinlemeden "ben bu arızadan ayda en az 3 defa yapıyorum..." gibisinden triplere giriyorlar ve size külbütör kapağının kesin değişmesi gerektiğini söylüyorlar. Kendilerine şunu inandıramadım: Ben halen daha aracın külbütör kapağından değil de bariz enjektörün dibinden kaçırdığını söylesem de bana kapağın değişmesini diretiryor. Bu mühendisler zaten kapak zarar görmesin, bakım maliyeti düşük olsun diye araya keçe koyuyor ki ilk etapta bozulursa keçe bozulsun o da ucuz olsun. Fakat ustanın söylediği kesinlikle kapaktan kaçırdığı. O zaman mühendislik sıfır, aracı köre sağıra yaptırdılar. Demem o ki Instagramda şov yapan ustalara çok da güvenmeyin, paranızı hortumlatmayın. Bir de ekstradan randevu kahırlarını çekersiniz. Bana kalırsa gerek yok.

Sorusu olan varsa konunun altından yazabilir, elimden geldiğince yardımcı olurum.

İşlem ücreti de şu şekilde %30 indirim ile birlikte enjektör pulu(4x), o-ring(4x), saplama civataları (2x), kauçuk rondela(2x), enjektör keçeleri(4x)+işçilik 3.010,00 TL tuttu.
Enjektör keçeleri tanesi 400 tl orjinal olanlar. Bence çok iyi bir fiyata yapılmış. İstanbulda yapıldıysa hangi yetkiliye gittiğinizi öğrenebilir miyim?
Geçmiş olsun
 
Upvote 0
Enjektör keçeleri tanesi 400 tl orjinal olanlar. Bence çok iyi bir fiyata yapılmış. İstanbulda yapıldıysa hangi yetkiliye gittiğinizi öğrenebilir miyim?
Geçmiş olsun
Tabii ki
Altur VW servisinde yapıldı tüm işlemler. Şu an araç ile uzun yol yapıyorum ve halen herhangi bir şekilde terleme, kaçırma söz konusu değil.

Bu arada sadece keçe değişimi yaptırmak isterseniz 2.100 TL civarı bir ücreti oluyordu indirim ile birlikte. Ki sizin de aracınız 2013 modelmiş %30 indirim ile yukarıda belirttiğim ücret karşılığı işlemi yaptırırsınız.
 
Upvote 0
Son enjektör contası değişiminden sonra yaklaşık 5 bin km yol yaptım, son yağ değişiminden bu yana da 10 bin km geçti. Araç bugün yağ seviyesini kontrol edin dediğinde işkillendim baktım. 3. Ve 4. Enjektör dipleri yağ göleti olmuş. Araca 300ml yağ ekledim yola devam ettim. Yetkili serviste çözebileceğime inansam gidicem ama sanki bende başka sorun var gibi :(
 
Upvote 0
Son enjektör contası değişiminden sonra yaklaşık 5 bin km yol yaptım, son yağ değişiminden bu yana da 10 bin km geçti. Araç bugün yağ seviyesini kontrol edin dediğinde işkillendim baktım. 3. Ve 4. Enjektör dipleri yağ göleti olmuş. Araca 300ml yağ ekledim yola devam ettim. Yetkili serviste çözebileceğime inansam gidicem ama sanki bende başka sorun var gibi :(
bu problem varken 1000 km'de ne kadar yağ yakıyordu hocam
 
Upvote 0
bu problem varken 1000 km'de ne kadar yağ yakıyordu hocam
Onu da usuleten test etmiştim. Yağ seviyesi normal seviyedeydi. 1000 2000kmde iki kere kontrol ettim. Şöylede bir durum var. Kontrol ettiğimde enjektör dipleri temizdi çok çok az bi nemlilik vardı
 
Upvote 0
Benim enjektör diplerinde yağlanma varken hiç yağ eksiltmiyordu işin açığı. Eğer araca yağ ekleyin uyarısı verecek kadar yağ eksiltiyorsa problem sadece keçeden olmayabilir, sorunu başka yerlerde aramakta fayda var.
 
Upvote 0
Yine forumda bir yerde okudum. Uzun süre yüksek devirde araç kullanılırsa yağ eksiltme yapabilir denilmiş. Buna bağlı olarak 3 gün içinde 2 kere 15 dakikalık 4.vites 60 70km hızla seyrettim. Bunu da partikül filitresini temizleme adına yaptım.
Bu durum yağda eksiltmeye sebep olabilir mi?
Eklediğim yağ 400ml
 
Upvote 0
Aracın KM'sine bağlı olarak değişiklik gösterebilir fakat otobanda aracı 3.000 dev/dk'da bir iki saat aralıksız kullanıyorum, yine de yağ eksiltme durumu olmuyor. Yani yüksek devirde kullanım ile yağ eksiltme arasında bir bağlantı olmadığı yönündeyim. Eğer araç dendiği gibi yağ yakıyorsa bunu ya eksozdan duman olarak atar görürsünüz ya da eksoz borusu içinde elinizi gezdirdiğinizde elinize kurum gelir. Fakat ben bu zamana kadar eksozda en ufak bir kurum gördüğümü hatırlamıyorum. Yani sizin aracınız da düşünceme göre yağı başka bir yerlerden eksiltiyor. Detaylı bir inceleme yapmanızı öneririm fakat külbütör kapağı kaçırıyor gibi duruyor.
 
Upvote 0
Güncel bilgi olması açısından bir paylaşımda bulunayım.
3.ve 4. Enjetör dipleri ile sol arka civata ve orta arka civatada( külbütör kapağının üzerindeki) gözlemlediğimiz yağ kaçaklarına;
  • 4 adet enjektör keçesi orjinal
  • 2 adet enjektörleri sabit tutan saplamaların dibine conta
  • 2 adet saplama ( sökerken birisi kırıldı)
  • 1 adet külbütör kapağı contası
Külbütör kapağını değişim yapmadan evvel son olarak bu ürünleri değiştik ve kapağı yerine taktık.
Bu akşam eve geldiğimde aracın motor sesinin bir tık arttığını ve gaz verip çektiğimde bir tıslama sesi duydum.
Kaputu açıp kontrol ettiğimde kapak contasından yağ sızdığını gördüm.
Sorun olan 3.ve 4. Enjektör dipleri ile civatalar temizdi ama bu seferde kapak sızdırıyor.
Bununla ilgili ptesi aracı tekrar bırakacağım.( özel servis)
İlk sorunuma istinaden bu sefer kaçırmayacağı yönünde iyi bir izlenime kapıldım; fakat bu sefer de kapak kaçırıyor. :(
 
Upvote 0

Bilgi güncellemesi 2 : Külbütör kapağını komple değiştirdim. ( orjinal olarak )
Aracı çok fazla kullanamadım. Gözlemleri yapıp size yine bilgi vereceğim.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt