Normal sürüşte belirgin bir yakıt artışı??


neden bu kadar agresifsiniz hocam herkes araçlarla ilgili bütün jargonları usülleri dibine kadar bilemeyebilir . yeterli derecede aktarılmış problem açıkçası
Agresiflik ??

Bazen bende nefes alıp vermemin anlık olarak durduğunu zannediyorum

Hatta kalbimde anlık olarak duruyor sonra tekrar kendi kendine marş alıp devam ediyor gibi ...

Anlık değil ortalamaya baktıgımda yaşayıp gidiyoruz sonuç olarak.

Agresiflik degil de !!

Mizahhhhh!!!! Diyelim.....
 

@Doom3farcry Belge,delil,ekran görüntüsü yokmu aracınızın durumu hakkında daha net durum tespiti yapilabilsin.
Tekrar kullandigimda cekip atayim hocam verileri, onun uzerinden yorumlarsa sevgili golfçülerimiz daha saglikli olacak evet.
 
Agresiflik ??

Bazen bende nefes alıp vermemin anlık olarak durduğunu zannediyorum

Hatta kalbimde anlık olarak duruyor sonra tekrar kendi kendine marş alıp devam ediyor gibi ...

Anlık değil ortalamaya baktıgımda yaşayıp gidiyoruz sonuç olarak.

Agresiflik degil de !!

Mizahhhhh!!!! Diyelim.....
:))) yine farklı tarzinizda guzel bir ornekle anlattiniz hocam dogru.
@Savatage hocamizin kendine özgü bir tarzi ve yazma stili var. Biraz da ünlemleri fazla kullandigi icin oyle hissediliyor diye düşünüyorum.
 
Bir de şöyle bir soru sorayım değerli forumcu arkadaşlar,

Gece bahsetmeyi unutmuşum.
Dedigim gibi dun gece epey seri kullandim, gaz fren gaz fren surekli, seri hizlanmalar yaptim biraz.

Ama arada seri hizlanirken ufaktan teklemeler hissettim cok asiri duzeyde olmasa da yalnizca gazi köklediğim zamanlarda hafif kesintiler oluyor gaz yiyişte sanki...

Simdi üstatlar bunun sebebi oncelikle cok yuksek ihtimalle bujilerin ömrünün sonuna gelmiş olmasi midir sizce?
Ilk onlari kontrol ettirip gerekiyorsa degistirecegim zaten.
 
Bir de şöyle bir soru sorayım değerli forumcu arkadaşlar,

Gece bahsetmeyi unutmuşum.
Dedigim gibi dun gece epey seri kullandim, gaz fren gaz fren surekli, seri hizlanmalar yaptim biraz.

Ama arada seri hizlanirken ufaktan teklemeler hissettim cok asiri duzeyde olmasa da yalnizca gazi köklediğim zamanlarda hafif kesintiler oluyor gaz yiyişte sanki...

Simdi üstatlar bunun sebebi oncelikle cok yuksek ihtimalle bujilerin ömrünün sonuna gelmiş olmasi midir sizce?
Ilk onlari kontrol ettirip gerekiyorsa degistirecegim zaten.
Net buji diyebilir miyiz acaba üstatlar??
 
Çok teşekkür ederim hocam videonuz icin, baya ambulans sireni gibi ötüyormuş:)

Bu oldugunu ben de zannetmiyorum tabi kontrol edeceğim. Evet, dediginiz durumlar yok çok şükür.

Çok sağ olun yardımınız icin.
rica ederim,her zaman :)
 
ben tesekkür ederim,
ıslık sesinden kastım her turbolu aractaki gibi o tatlı üfleme sesi degil,daha duyulur ve ince başlayıp kalın bir tonla biten bir ses.bulmaya calısıcam ornekleri,bulunca eklerim.

anlık size cok uc bilgiler verebilir,gaza bastıgınız gibi 15 20 40l/100km gibi degerler verebilir.ancak l/100km de zaten tüketim 100 km de bir yenilenecegi icin gaza bastıgınız gibi degisim yasamazsınız :) en iyisi yol bilgisayarında varsa yakıt aldıktan sonra ya da uzun süreli takıt bilgilerine bakabilirsiniz :)

dipnot 2 ıslık sesi gaza basınıza göre siddetlenir,en basta turbo açıldıgı zaman
Hocam tekrardan merhabalar,

Ben ustama ugradim, sizin saydiginiz olasiliklari da bir bir not almistim hepsini anlattim. Yardımları ve değerli görüşleri icin herkese tekrardan teşekkürler:)

Makineye bagladik 3 tane kod vardi 2 si buji, 1 i ise turboşarj devirdaim valfi. Turbo kaynakli olan hata gecici dedi ustam. Su an degistirmenin aciliyeti yok dedi. (Şu kaputu acinca hemen önde yer alan turbonun ucundaki minik parça)

Bujileri ayni gun ekte yer alan ngk iridyum bujilerle degistirdim. Online yedek parcadan elden aldim.
1250 ye temin ettim.
Performansta ve serilikte hissedilir şekilde bir artış gözlemledim diyebilirim.

Peki üstatlar bu diğer turbo parcasinin değişiminin sizce bir aciliyeti var midir bir sıkıntıya yol açar mi? Çünkü kullanımda herhangi bir eksiklik, aksaklık söz konusu değil.

Bu parça ise orijinali yani yetkili servisten alinip online yedek parçada satilani 2000 tl, farkli bir marka seçeneği ise 1500 tl. (Online yedek parça, kendimiz gidip yetkili servisten elden aldığımız takdirde 1750 gibi olacağını da belirtti)

Ihtiyacı olan herkes için bilgilendirici olması açısından fiyatları da belirttim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20230712-WA0000.jpg
    IMG-20230712-WA0000.jpg
    135.6 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG-20230712-WA0001.jpg
    IMG-20230712-WA0001.jpg
    104.1 KB · Görüntüleme: 9
  • 20230712_160332.jpg
    20230712_160332.jpg
    202.4 KB · Görüntüleme: 9
16 temmuz itibariyle Bugün bi yakıt doldurup test sürüsüne çıkın bakalım??

Normal sürüste belirgin bir yakıt artışı var mı??
Oo hocam şu an tüm Türkiye genelinde normal sürüşte belirgin bir yakıt artışı var...

Bende yakit artisi yok cunku artik sürüş yok.
 
Hocam tekrardan merhabalar,

Ben ustama ugradim, sizin saydiginiz olasiliklari da bir bir not almistim hepsini anlattim. Yardımları ve değerli görüşleri icin herkese tekrardan teşekkürler:)

Makineye bagladik 3 tane kod vardi 2 si buji, 1 i ise turboşarj devirdaim valfi. Turbo kaynakli olan hata gecici dedi ustam. Su an degistirmenin aciliyeti yok dedi. (Şu kaputu acinca hemen önde yer alan turbonun ucundaki minik parça)

Bujileri ayni gun ekte yer alan ngk iridyum bujilerle degistirdim. Online yedek parcadan elden aldim.
1250 ye temin ettim.
Performansta ve serilikte hissedilir şekilde bir artış gözlemledim diyebilirim.

Peki üstatlar bu diğer turbo parcasinin değişiminin sizce bir aciliyeti var midir bir sıkıntıya yol açar mi? Çünkü kullanımda herhangi bir eksiklik, aksaklık söz konusu değil.

Bu parça ise orijinali yani yetkili servisten alinip online yedek parçada satilani 2000 tl, farkli bir marka seçeneği ise 1500 tl. (Online yedek parça, kendimiz gidip yetkili servisten elden aldığımız takdirde 1750 gibi olacağını da belirtti)

Ihtiyacı olan herkes için bilgilendirici olması açısından fiyatları da belirttim.
turboda gecici bir arıza varsa degistirmenin bir önemi yok,bakımını yaptırın,hortumlarını ve tertibatını kontrol ettirin yeter.
iridyum bujiye gecmeniz cok iyi olmus,performanslı bir aracın yolu iridyum bujiden baslar :)

turbodaki kücük problemden dolayı olusan problem ise daha onceden konustugumuz eger taktırdıysanız performans hava filtresinin fazla oksijen cekmesi sonucu valf veya akısmetreye yanlıs bilgi vermesi,uzun vadede turboda birkac aksaklıga neden olabilir.benim tavsiyem kazanlı bir performans hava filtresine gecmeniz.
kazanlı oldugundan daha düzenli oksijen alacak,akısmetre ve valflerde problem yaratmayacaktır.ancak kazanlı filtreler biraz tuzlu fiyat acısından,tavsiyem tam tertibat acık hava filtresi olacaktır

son olarak turbo basıncı.hava fazla geldiginden kucuk parca olarak tabir ettiginiz (zannedersem turbo hortumu) zarar görmüs olabilir,zamanı geldiginde bir cılgınlık deneyip turboyu da büyütebilirsiniz :)
 
turboda gecici bir arıza varsa degistirmenin bir önemi yok,bakımını yaptırın,hortumlarını ve tertibatını kontrol ettirin yeter.
iridyum bujiye gecmeniz cok iyi olmus,performanslı bir aracın yolu iridyum bujiden baslar :)

turbodaki kücük problemden dolayı olusan problem ise daha onceden konustugumuz eger taktırdıysanız performans hava filtresinin fazla oksijen cekmesi sonucu valf veya akısmetreye yanlıs bilgi vermesi,uzun vadede turboda birkac aksaklıga neden olabilir.benim tavsiyem kazanlı bir performans hava filtresine gecmeniz.
kazanlı oldugundan daha düzenli oksijen alacak,akısmetre ve valflerde problem yaratmayacaktır.ancak kazanlı filtreler biraz tuzlu fiyat acısından,tavsiyem tam tertibat acık hava filtresi olacaktır

son olarak turbo basıncı.hava fazla geldiginden kucuk parca olarak tabir ettiginiz (zannedersem turbo hortumu) zarar görmüs olabilir,zamanı geldiginde bir cılgınlık deneyip turboyu da büyütebilirsiniz :)
fotografa baktım,zannedersem dedigim gibi akısmetreniz arızalanmıs olabilir,turbonuz normal filtreler icin üretilen cok buyuk olmayan bir turbo oldugu icin performans filtreden fazla oksijen gelince dengeleri sasmıs diyebilirim.dedigim gibi ya daha tertibatlı bir hava filtre düzenegiyle ya da daha büyük bir turboyla bu sorunu ortadan kaldırabilirsiniz :) wastegate de size bir nebze yardımcı olacaktır
 

Geri
Üst Alt