Fren hidroliği ne zaman değişir ?



Fren hidroliği ve ön balatalar için servisten 3100 tl teklif aldim sizce fiyat nasıl?

Model yılına göre indirimli fiyat olabilir. Ayrıca balata eko seri mi standart seri mi buna göre de fiyat değişebilir.

Hidroliği serviste değiştirin diyor herkes

Fren tertibatı önemlidir. Bu sebeple yetkili serviste yapmak daha iyidir. Ayrıca yine indirim varsa dışarıda yaptırmaktan daha iyi olabilir. Bu durum genel bilgidir. Yok benim usta var odur budur yerel bilgidir ve herkes için gereksiz bilgidir.

Marka sormadım ustundekinin aynisidir sanırım

Marka sorsanız da pek umurlarında olmaz. Orijinal mi orijinaldir. Balatada genel bir marka olabilir ancak baktığınızda bağlantı yeri başka markadır , Ped kısmı başka marka olabilir. Yani bildiğim kadarıyla şöyle olduğunu düşünüyorum dersem yalan olur.
 
Model yılına göre indirimli fiyat olabilir. Ayrıca balata eko seri mi standart seri mi buna göre de fiyat değişebilir.



Fren tertibatı önemlidir. Bu sebeple yetkili serviste yapmak daha iyidir. Ayrıca yine indirim varsa dışarıda yaptırmaktan daha iyi olabilir. Bu durum genel bilgidir. Yok benim usta var odur budur yerel bilgidir ve herkes için gereksiz bilgidir.



Marka sorsanız da pek umurlarında olmaz. Orijinal mi orijinaldir. Balatada genel bir marka olabilir ancak baktığınızda bağlantı yeri başka markadır , Ped kısmı başka marka olabilir. Yani bildiğim kadarıyla şöyle olduğunu düşünüyorum dersem yalan olur.
Yetkili servislerde çalışan kişinin insiyatifine kalmış olabilirsiniz. Hidrolik değiştiriyoruz derler üstüne ekleyip geçebilirler. Ben bu konuda tanıdığınız veya birinin önerebileceği usta varsa aracınızın başında görerek tüm sistemden boşaltıldığını, daha güvenilir olacaktır diye düşünüyorum.
 
Araç üreticilerinin verilerine göre; Fren hidroliği değişim periyodu: İlk değişim 3 yılda, sonraki her 2 yılda bir şeklindedir.

Ben bu kurala göre değişimleri yaptırıyorum şahsen. Aracın 3. ve 5. yıllarında olmak üzere 2 defa değişti. Sakin kullanıcılar için 3 senede bir değiştirmek de makuldür.

Fren hidroliği havadaki nemi çok çabuk içine çeken bir yapıya sahip. Bu nedenle gerekmedikçe fren hidrolik deposunun kapağını açmayınız, ilave için açmanız gerekirse eğer, hızlı davranıp hemen kapağı kapatınız, açık bırakmayınız.

Yağ değişimine yağın içindeki nem seviyesine göre de karar verilebilir.

Bu vesile ile aracını az ve sakin kullananlar, nem ölçümü sonucuna göre değişim yapılıp yapılmaması gerektiğine karar verebilir.

Yağın içindeki nem oranı % 0,5 i geçmemelidir. Bu oranın üzerinde ise değişim yapılmalıdır.

Ama devamlı performanslı kullanılıp, sık ve sert frenleme yapılan araçlarda, nem oranı uygun olsa dahi 2 senede bir değişim kuralına uyulmalıdır.

Çünkü bu tip kullanımlarda fren hidroliği devamlı aşırı ısınmaya maruz kalır. Bu durumda devamlı aşırı ısınıp soğuma sonucu, yağ özelliğini yitirir. Bu da max. 2 yılda bir periyodik değişim gerektirir.




Yetkili servis balata ve disk değişiminde , fiyat uygun görünsün diye ECO serisi balata veya diskleri takıveriyor hemen. Sana sormuyor bile şunu mu takalım bunu mu takalım diye.

Ancak bilinçli ve uyanık olup, ECO serisi ürün istemiyorum derseniz, normal kaliteli olanı takılıyor, tabi ellerinde varsa ve daha yüksek fiyata.

Ben o tufaya bir kere düştüm yetkili serviste. O zamana kadar ECO serisi ürünlerden haberim yoktu.

Fabrika montajı, ön balatalar VW AG TRW , arka balatalar VW AG ATE marka idi.

Arka balatalar 60 bin km de bitince ( önler 60 bin km daha gider, yarı bile olmamış ) yetkiliye gittim, arka balata değişimi yapıldı, eve gelince baktım üzerinden çıkan orijinal balataları, yeni taktıkları balata kutusuna koyup bagaja atmışlar ) kutu üzerinde VW AG ECO series Made ın India yazıyor.

ECO serisi arka balata takılalı 5 bin km kadar oldu, bir aksilik, performans düşüklüğü , ses falan yaşamadım ama aşırı balata tozu jantları çok kısa sürede kapkara yapıyor. Bu da balataların daha kısa sürede eriyeceği anlamına geliyor. Ate marka olanlar da hiç ses yapmadı, ama bu kadar aşırı balata tozu olmuyordu.



.
 
Yetkili servislerde çalışan kişinin insiyatifine kalmış olabilirsiniz. Hidrolik değiştiriyoruz derler üstüne ekleyip geçebilirler. Ben bu konuda tanıdığınız veya birinin önerebileceği usta varsa aracınızın başında görerek tüm sistemden boşaltıldığını, daha güvenilir olacaktır diye düşünüyorum.

O zaman eve bir adet fren hidrolik yağını değiştirme aparatı alalım. Bu daha güvenilir olacaktır. Kendine güvenen yoksa o da fayda etmeyecektir..

Neyse..
Yetkili serviste aynı aracın fren hidroliğine 4 defa işlem yaptırmış biri olarak yazayım, yetkili serviste yapılan işlemden bir sorunla karşılaşmadım. Bu demek olmuyor ki başka yetkili serviste ya da dışarıda güvendiğiniz ustada da sorunla karşılaşmayacaksınız..

Yani çok da şey yapmamak lazım, yani düşünmemek..
 
Neye istinaden boş laf, usta babamın oğlu değil sadece yorumunuzu merak ettim. Hakikaten neden boş olduğunu söylerseniz bende dikkate almak istemem o videoyu?
- diyor ki pompala cek yaparak hidrolik degisimi olmaz hava kalir
bu yanlis, hava kalmasi icin islemi yapanin hata yapmasi gerekir, ya ustten dolduran yeterli hizda doldurmaz hava alir ya da alttan acip kapatan yanlis zamanda acar hava aldirir. yani isi bilen biri pekala aldirmadan yapar pompa olmadan da.
- diyor ki: bu sistem 3.5 barda calisiyor bu basinclar normal degil yuksek ve pedalla bu basinca ulasamazsiniz.
kulliyen yanlis. ayaklada o basinca ulasir hidrolik sistem daha yuksegine de ulasir sorun degil. zaten o kadar yuksek basinca da ihtiyac yok, alti ustu sistemdeki siviyi ittirecek. pompanin basicini nedir bilmiyorum ancak 3.5 bar oldugunu dusunmuyorum, cunku gereksiz.
-diyor ki: Değişim ⚠️ Makine İle değişim Kadar Sonuç Vermiyor ⁉️
uzaktan yakindan alakasi yok, islem dogru yapilirsa arada hic bir fark olmaz.

aslinda guncel araclarda pompayada ihtiyac yok, bilgisayardan girip servis prosedurunu calistirinca araba kendi pompasini calistiriyor zaten.
 
- diyor ki pompala cek yaparak hidrolik degisimi olmaz hava kalir
bu yanlis, hava kalmasi icin islemi yapanin hata yapmasi gerekir, ya ustten dolduran yeterli hizda doldurmaz hava alir ya da alttan acip kapatan yanlis zamanda acar hava aldirir. yani isi bilen biri pekala aldirmadan yapar pompa olmadan da.
- diyor ki: bu sistem 3.5 barda calisiyor bu basinclar normal degil yuksek ve pedalla bu basinca ulasamazsiniz.
kulliyen yanlis. ayaklada o basinca ulasir hidrolik sistem daha yuksegine de ulasir sorun degil. zaten o kadar yuksek basinca da ihtiyac yok, alti ustu sistemdeki siviyi ittirecek. pompanin basicini nedir bilmiyorum ancak 3.5 bar oldugunu dusunmuyorum, cunku gereksiz.
-diyor ki: Değişim ⚠️ Makine İle değişim Kadar Sonuç Vermiyor ⁉️
uzaktan yakindan alakasi yok, islem dogru yapilirsa arada hic bir fark olmaz.

aslinda guncel araclarda pompayada ihtiyac yok, bilgisayardan girip servis prosedurunu calistirinca araba kendi pompasini calistiriyor zaten.
Teşekkür ederim detaylı açıklamanız için
 

Videodaki arkadaş bayağı bir abartıp şekil yapmış.

Yıllarca pompala bırak tekniği ile firen havası alındı bu memlekette. Şurada bir kaç senedir aparat var piyasada.

Halen daha bu teknik ile hava alma işlemi yapılmaya devam ediliyor. Kuralına uygun yapıldığı taktirde gayet sağlıklı ve başarılı bir uygulamadır pompala bırak tekniği.


.
 

Geri
Üst Alt