Şimdi aracimiz euro 6 motor 110 hp ve 250 nm.
Araçta yaşadığım sorun şu. Klima kapalı konumda aracın yakıt ortalaması 6 civarı iken (şehir içi )klimayi açtığımda ortalama 8 civarına çıkıyor ki aracimizda yeni nesil bluemotion teknolojisi var. Yani esas tahriki elektrikten alıyor diye biliyorum. Yani yakıtı etkileyecek, ama çok olmaması gerekiyor. Ancak bu klima performansı uzun yolda yok. Yani uzun yolda bu kadar etkilemiyor. Temsa da çalışmış test mühendisliği yapmış arkadaşımla bu konuyu konuştuğumda aynı otobüsün iki farklı motor altındaki performanslarindan bahsetti. Birinin Asfaltı kazidigini birinin ise klima açık iken cekmedigini söyledi. Yapılan testler sonucunda çekmeyen aracın 1020 nm olmasına rağmen 20 km hıza kadar euro 5 gaz emisyon oranlarını yakalayabilmek için motor üreticisi tarafından yapilan yazılım ile 680nm ile sinirlandirildigindan bahsetti. Ve bunun da kısa mesafelerde dur kalklarda acayip bir yakıt artışına sebep olduğunu belirtti. VW de ki son emisyon skandalından dolayi böyle bir yola gitmiş olabileceklerini ve yapmışlarsa bile servislerin bayilerin bundan haberi olmadığını düşündüğünü söyledi.
Şimdi soru şu :
Bizim araçlarda böyle bir tork limitoru var mı?
Kalkislarda klima açıkken bir kesilme ve geç hızlanma hissini bir tek ben mi yaşıyorum?
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Araçta yaşadığım sorun şu. Klima kapalı konumda aracın yakıt ortalaması 6 civarı iken (şehir içi )klimayi açtığımda ortalama 8 civarına çıkıyor ki aracimizda yeni nesil bluemotion teknolojisi var. Yani esas tahriki elektrikten alıyor diye biliyorum. Yani yakıtı etkileyecek, ama çok olmaması gerekiyor. Ancak bu klima performansı uzun yolda yok. Yani uzun yolda bu kadar etkilemiyor. Temsa da çalışmış test mühendisliği yapmış arkadaşımla bu konuyu konuştuğumda aynı otobüsün iki farklı motor altındaki performanslarindan bahsetti. Birinin Asfaltı kazidigini birinin ise klima açık iken cekmedigini söyledi. Yapılan testler sonucunda çekmeyen aracın 1020 nm olmasına rağmen 20 km hıza kadar euro 5 gaz emisyon oranlarını yakalayabilmek için motor üreticisi tarafından yapilan yazılım ile 680nm ile sinirlandirildigindan bahsetti. Ve bunun da kısa mesafelerde dur kalklarda acayip bir yakıt artışına sebep olduğunu belirtti. VW de ki son emisyon skandalından dolayi böyle bir yola gitmiş olabileceklerini ve yapmışlarsa bile servislerin bayilerin bundan haberi olmadığını düşündüğünü söyledi.
Şimdi soru şu :
Bizim araçlarda böyle bir tork limitoru var mı?
Kalkislarda klima açıkken bir kesilme ve geç hızlanma hissini bir tek ben mi yaşıyorum?
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi