Tork limitörü


mandufla

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Eki 2015
Mesajlar
734
Tepkime puanı
44
İsim
Deniz
Şimdi aracimiz euro 6 motor 110 hp ve 250 nm.

Araçta yaşadığım sorun şu. Klima kapalı konumda aracın yakıt ortalaması 6 civarı iken (şehir içi )klimayi açtığımda ortalama 8 civarına çıkıyor ki aracimizda yeni nesil bluemotion teknolojisi var. Yani esas tahriki elektrikten alıyor diye biliyorum. Yani yakıtı etkileyecek, ama çok olmaması gerekiyor. Ancak bu klima performansı uzun yolda yok. Yani uzun yolda bu kadar etkilemiyor. Temsa da çalışmış test mühendisliği yapmış arkadaşımla bu konuyu konuştuğumda aynı otobüsün iki farklı motor altındaki performanslarindan bahsetti. Birinin Asfaltı kazidigini birinin ise klima açık iken cekmedigini söyledi. Yapılan testler sonucunda çekmeyen aracın 1020 nm olmasına rağmen 20 km hıza kadar euro 5 gaz emisyon oranlarını yakalayabilmek için motor üreticisi tarafından yapilan yazılım ile 680nm ile sinirlandirildigindan bahsetti. Ve bunun da kısa mesafelerde dur kalklarda acayip bir yakıt artışına sebep olduğunu belirtti. VW de ki son emisyon skandalından dolayi böyle bir yola gitmiş olabileceklerini ve yapmışlarsa bile servislerin bayilerin bundan haberi olmadığını düşündüğünü söyledi.

Şimdi soru şu :

Bizim araçlarda böyle bir tork limitoru var mı?

Kalkislarda klima açıkken bir kesilme ve geç hızlanma hissini bir tek ben mi yaşıyorum?

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Benimki 1.4 tsi 125lik euro 6 motor ve klima acikken kalkista gecikme var. Ben aracin 1.4 motor olmasina baglamistim ama dediginiz gibi bir limitor olabilir

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
İlginç ve güzel bir konu, ben aracımda böyle bir durum hissetmedim ama ilk fırsatta kontrol edeceğim.

 
Ben bu olayı turbolu tsı motorun yapısına bağlıyorum.eski arabamda bunu birçok kez denedim.özellikle bayır yukarı kalkışlarda çok rahat ve seri bir şekilde auto hold olmadan atmosferik motor araçla kalkbildiğim halde aynı bayırda 122 aracımla azda olsa geriye kaçırarak böyle oluncada patinajla kalkabiliyordum.yavaş kalkışlarda farkedilmiyor ne zaman hızlı kalkacan araba gazı yemiyormuş gibi durum oluşuyordu.tsı ın yapısı bu.

2016 golf7 1.2 tsı comfortline manuel beyaz sürüş komfor ve ışık paket.

 
Esas tahriki elektrikten alıyor demek yanlış olur. 1. tahrik elektrik motorundan alınmıyor. Euro6 olmasının elektrikle tahrik ile ilgisi yok.

2. Tahrik elektrikli bile olsa enerji nereden gelecek? Yakıttan! Başka enerji kaynağı yok ki otomobilde.

Sonuçta yakıt tüketimi artması normal  Tork da kesiyor olabilir emisyon nedeniyle.

2 olmasa bile 1 litre artış normal  

 
Benim aracım 1.6 TDİ hocalarım. Tsi olayını bilmiyorum açıkçası.

@calik Değerli Hocam arkadaşımda 2010 Toyota Corolla var. Klima açıldığında çekişte bir farklılık olmuyor. Mutlaka elektrik için de yakita ihtiyaç var ama onda hissedilmezken bu olay VW de hissedilmesi tork limitörü olabileceği fikrini doğurdu.

Klima kapalı iken 5.8 olan ortalamam 30 km lik şehir içi dur kalkli ışıklı trafikte klima açıldığında 8.5 oldu. Ortalama hız 25 km/h. Bana fazla geldi açıkçası.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Benim aracım 1.6 TDİ hocalarım. Tsi olayını bilmiyorum açıkçası.

@calik Değerli Hocam arkadaşımda 2010 Toyota Corolla var. Klima açıldığında çekişte bir farklılık olmuyor. Mutlaka elektrik için de yakita ihtiyaç var ama onda hissedilmezken bu olay VW de hissedilmesi tork limitörü olabileceği fikrini doğurdu.

Klima kapalı iken 5.8 olan ortalamam 30 km lik şehir içi dur kalkli ışıklı trafikte klima açıldığında 8.5 oldu. Ortalama hız 25 km/h. Bana fazla geldi açıkçası.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tüketim kesinlikle fazla, dur kalk trafikte klima açık 10.1 civarı oluyor genelde. 

Dizel focusta 5.6 dan 6.5 e felan çıkıyor. Motorları farklı biri tdı biri tdci ama dizel için fikir vermesi açısından yazıyım dedim.

 
benim aracimda 1.4 125lik motor. ve klima dusundugumden fazla hissedilir geldi banada.. mesela yokus asaga motor komprosere dustugunde klima acikken cabuk yavasliyor.. biseyin aracin aşağı dogru akmasini engelledigi bariz belli oluyor.. aslinda yakıt sifira iniyor ama klima fazla hissedilir geldi banada.. 

 
1.2 ile full klima açık trabzon yolculuğumda hem gidiş hem dönüş gayet iyi gittim. Klima uzun yolda saatte 0.5 civarı etki ediyor benim araca. Uzun yolda saatte 100 km gitsek. Şehir içinde saatte 25 km gittiğimizi varsayarsak 2 litre normal. Zaten konfor tüketicilerini açarsanız orada da saatte en az yarim litre civarı bir tüketim görürsünüz. Akü zayıf ise belki güçten düşme bir miktar fazla olabilir ama akü durumu iyiyse psikolojik olabilir durum ;)

 
Bir süredir bende tüketimde zirveleri yaşıyorum. Yazla beraber bu ara sürüş stilimde de değişim var ama bu rakamlar makul değil. Fotoğrafı bugün çektim bir arkadaşımla TDI diye aldık TSI çıktı diye geyiğini yaptık.  8D

Çekiş konusuna gelince 2. Viteste alt devirden yükselmeyi severim ama klima açıkken bu ara gitsem mi gitmesem mi kafasını yaşıyor araç. Özellikle alt devirlerde hissedilir çekiş düşüşü mevcut.

Bkz. Ankara Ş.içi 20160616_175649.jpg

 
Şimdi önclikle bir TDI kullanıcı olarak kısaca konuya bende cevap vermeye çalışayım;
1-Klima kompresörümüzün elektrik tahrikli olmadığına eminin. Şöyle ki çok fazlaca kaputu açıp bakmadım ama Start-Stop devrede iken ışıkta beklerken bir müddet sonra klima kazanındaki hava ısınıyor ve içeriye daha sıcak bir hava gelmeye başladığı an otomatik olarak araç çalışmaya başlıyor yani başka bir ifade ile elektrik tahrikli olsa kesinlikle hava sıcaklığında bir değişim olmazdı.
2-Araçta limitör olma ihtimali var ancak bundan evvelki aracım olan 2.0 Turbo Laguna 2 Faz 2 BVA 170 aracımda hiç hissetmezdim klimanın devreye girip girmediğini (evet araç 170 hp 270 nm tork değerine sahipti normal diyebilirsiniz) ancak bunun sebebi aracın gücü değil ani güç isteklerinde klima kompresörünün otomatik devre dışı bırakılmasıydı ki benzer bir yazılımın TDI da da olduğunu düşünüyorum çünkü bende ani güç isteklerinde aracın gayet iyi bir şekilde ivmelendiğini söyleyebilirim. Bu hususta hatta kısa zaman evvel çektiğim bir video var araç klima açık olduğu halde ilginç şekilde 0-100 hızlanmasını 10 saniye altında tamamlıyor ki video 150 km/m ye dek devam ediyor. Konumuza geri dönecek olursak evet yakın tüketimi yaz döneminde bende de biraz arttı ama bu 1 lt fark dolaylarında. Yalnız 1.6 TDI Euro 6 ların yakıtı emsallerine oranla bana göre biraz fazla gibi tabi benim adıma eski aracımdan sonra neredeyse bedavaya geziyormuşum gibi hissediyorum.
Konu hakkında aracı çok daha iyi tanıyan adeta kitabını yazmış dostlarımızın daha ayrıntılı cevaplar vereceğine eminim.   

 
@Adv_Dbl degerli hocam elektrik takrıkı doğru tabiki ama klima kompresörüde bir nevii motor v kayısına baglı klıma kapalıyken rulaman gibi dönüyor

kompresör ama ac tuşuna bastığımızda kompresörün kasnagına gelen voltaj kavramasını kılıtleyip sistemi çalıştırarak  gaza hareket verir torpidonun içindeki evaparatörün soğumasını sağlar yazın araclarımızdan su damlar klıma açıkken bu su ise soguk olan evaparatörün takliye etmesinden kaynaklıdır

 
@Adv_Dbl degerli hocam elektrik takrıkı doğru tabiki ama klima kompresörüde bir nevii motor v kayısına baglı klıma kapalıyken rulaman gibi dönüyor

kompresör ama ac tuşuna bastığımızda kompresörün kasnagına gelen voltaj kavramasını kılıtleyip sistemi çalıştırarak  gaza hareket verir torpidonun içindeki evaparatörün soğumasını sağlar yazın araclarımızdan su damlar klıma açıkken bu su ise soguk olan evaparatörün takliye etmesinden kaynaklıdır
Sevgili dostum elektrik tahriki her klima da var zaten kilitleme mekanizması elektrikli, ben sanırım tahrik olayını tamamen klimanın elektrikli motor tarafından çevrimi olarak algıladım yoksa klima sistemini baştan aşağı ezbere biliyorum :)  renaultlarda çok sıkça karşılaşılan bir fiş gevşemesi yüzünden laguna da tüm elektrik şemasını oturup serviste incelemişliğim de var. Ama olay benim yanlış anlamamdan kaynaklandı çok özür 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Peki tork limitörü olayı hakkında bilginiz / fikriniz / duyumunuz var mıdır hocalarım.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Geri
Üst Alt