Yok Orhan Hocam. Kablo geldi ama daha fırsat bulup arabaya baglayamadim.Orhan dedi:benim bilgim yok şahsen. ama performans kodlaması işe yarayabilir. açtınız mı hocam bu özelliği?
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yok Orhan Hocam. Kablo geldi ama daha fırsat bulup arabaya baglayamadim.Orhan dedi:benim bilgim yok şahsen. ama performans kodlaması işe yarayabilir. açtınız mı hocam bu özelliği?
Bir anormallik var. @kimi-emd Semih hocamda bilir diger GTA da ki arkadaslarda. Cok kötü sıkışık trafikte ayagimi gazdan cekmem max 7.5 7.8 fln yaktirdik o haliyle ortalama klima hep auto acik. Kesinlikle gösterin araci derim.Bir süredir bende tüketimde zirveleri yaşıyorum. Yazla beraber bu ara sürüş stilimde de değişim var ama bu rakamlar makul değil. Fotoğrafı bugün çektim bir arkadaşımla TDI diye aldık TSI çıktı diye geyiğini yaptık. 8D Çekiş konusuna gelince 2. Viteste alt devirden yükselmeyi severim ama klima açıkken bu ara gitsem mi gitmesem mi kafasını yaşıyor araç. Özellikle alt devirlerde hissedilir çekiş düşüşü mevcut.
Bkz. Ankara Ş.içi /monthly_2016_06/20160616_175649.thumb.jpg.7ecac251795bac4d2335a4d6e6c842f6.jpg
Sadece aküden alırsa muhtemelen akü biter.e peki dostlar bu sistemin tamamen elektrik motorundan almasının veya motordan almasının ne gibi bi farkı var.. elektrik motorundan güç alındığında , yakıtlı motoru yormayacaksa neden sistem bu teknolojiye dönmüyor da hala yakıt motoru yoruluyor..
Düşündünüz açıkçası. s=alala Bu ara biraz gazı keseyim 5-6lt aralığına inmezse gösteririm en iyisi.Bir anormallik var. @kimi-emd Semih hocamda bilir diger GTA da ki arkadaslarda. Cok kötü sıkışık trafikte ayagimi gazdan cekmem max 7.5 7.8 fln yaktirdik o haliyle ortalama klima hep auto acik. Kesinlikle gösterin araci derim.
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
hocam bu kadar basit olduğunu düşünmüyorum. klima düşünülerek amperi yüksek bi akü kulanılabilir gibi geliyor bana. zaten araç çalışırken klima açılacağından şarj , akünün bitmesini engelemezmi ?.. yada yeterli gücü elde edecek kadar şarj kabiliyeti yokmu araçları acaba.. ?Sadece aküden alırsa muhtemelen akü biter.
Düşük hızlarda bu enerji ihtiyacını karşılayamıyor araç muhtemelen. Yoksa neden yapmasınlarhocam bu kadar basit olduğunu düşünmüyorum. klima düşünülerek amperi yüksek bi akü kulanılabilir gibi geliyor bana. zaten araç çalışırken klima açılacağından şarj , akünün bitmesini engelemezmi ?.. yada yeterli gücü elde edecek kadar şarj kabiliyeti yokmu araçları acaba.. ?
Otobüs konusunda söylediğim ifade cihazlarla ölçüm yapılarak tork limitörü olduğu tespit edilmiş ve motor üreticisi de bunu kabul ediyor. Ama tabi siz inanmamakta özgürsünüz. Zaten klima kapalı iken otobüste herhangi bir sıkıntı yok. Piyasadaki tüm otobüslerden az yakan bir araç olarak tercih sebebi. Müşteri şikayeti klima açınca ortaya çıkan çekiş ve yakıt sorunu. Klima kapalı iken en az yakan araç klima açıldığında en fazla yakan araç konumuna düşüyor. Yalnız bunun 20 km hıza kadar olan durumda olduğunu tekrar belirteyim. Yapılan testler otobüs 18 ton yani max yükle yapılıyor.-Golf 7'de böyle bir Tork limitörü bulunmamakta,böyle bir tork limitörü olsa klima açık değilkende olurdu.Sonuç olarak emisyon değerleri klima açık şekilde ölçülmüyor.Yani klima açıkken emisyonu düşürme gibi bir derdi yok kimsenin...-Gelelim otobüs kounusuna,orda bence bir yanlışlık var.20km/h hızın altındaböyle bir harita olsa bile Temsanın Otobüsleri yolcu dolu şekilde rampada durduklarında yanlış anlamayın ama max 600 tork ile kıçlarını yerlerinden kaldıramaz.Kıçını yerinden kaldırmayan bir araç içinde gaza yüklenirsin,daha fazla yüklenirsende daha çok yaktırırsın.O küçük minibüs dediğimiz ISUZU Turkozaların bile 500nm torku var onlar rampada durursa zorlanıyor.Kocaba otobüs öyle bir tork limitörü olsa kıçını yerinden kaldıramaz.Ayrıca bununda aşırı bir yakıt artışına sebep olduğunu söylemiş zaten,yaktığı yakıt artarsa bir arabanın çevreye saldığı gaz miktarıda artacaktır orada tamamen bir çelişki var...
-Ben yaklaşık 40.000kmdir yazlımlı kullanıyorum aracımı,o yüzden böyle herhangi bir sorun yaşamadım.Sadece aldığımda 105 hp 9 ay orjinal bindim,ondada kışın aldım yazın klima açmadan yazılım yaptırmış oldum.
-Dizelciler için konuşuyorum arabanın bazen 9lt yakması,ertesi gün aynı yolda aynı kullanımda 6-7 lt yakması DPF Temizliğinden dolayı olabilir.Mesela önceki sayfalarda 9.1 ortalama tüketim resmi var.Ben yazılımlı halimle bile ne yaparsam yapıyım,ne kadar hunharca kullanırsam o değerlere anca yaklaşabilirim.Onun tek bir açıklaması var DPF temizliğine denk gelinmiştir ve bu yapılırken yakıt bayağı artıyor.Sürekli böyle ise araçta sorun vardır bence
-Klimayı tahrikini motordan alıyor,eğer siz fazla açarsanız motor devri 1000'e kadar gelicektir ve öyle çalışıcaktır ekstra güç vermek için.Bunu kısıp 2-3 kademede çalıştırırsanız belli bir süre sonra zaten rolantinin eskiye dönmüş olduğunu görürsünüz gerekli gücü aldıktan sonra.
-Euro6-Euro5 motor olması birşey değiştirmez,5-6 arasında motor tamamen aynı.Motordaki tek farkları E6'da değişken açılı krank var,Egzoz sistemindede Nox farklı o kadar.Geri kalan tüm mekanik parçaları aynı,değişik olanlarda zaten extrem farklı şeyler değil.Bluemotion demekte start&stop ve fren enerjisi geri kazanımı olan araçlarına bluemotion diyor VW.Mükemmel bir tasarruf teknolojisi olsa zaten bluemotion olmayanlarla bizimkilerin arasında uçurum olması lazım...
-Sonuç olarak:Böyle bir tork limitörü yok,aracınıızın gücü size klima açıkken az geliyor.Tek sebebi bu bence...
-Edit:Aracım 1.6 TDI ona göre yorumladım,TSI'lar için birşey söyleyemeceğim