Tork limitörü


Klima açıkken kalkışlarda dikkatli olmazsam stop edebiliyor benim araçta yani güçten düşme var bence de.  1.2 tsi manuel.

 

Cuma gunu tamamen emin oldum, klima acikken araba cekmiyor. Klima acikken bir vites dusuk kullanmak zorunda kaldim araci. 1.4 125'liklerde boyle bir sorun yasayan var mi? 110'luk 1.6 tdida boyle bir sorunla hic karsilasmadim.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Peki arkadaslar sunuda sorayim arac durur haldeyken klima acinca aracinizda bir sarsinti oluyormu.Bariz hissedilir bir sarsinti mevcut bende belki motor soguk oldugu icin olabilir bugun test edecegim tekrar ama klima kapatiyorum hersey normal aciyorum  sallanti basliyor.Sizdede boyle bir durum varni ?Saygilarla
Aynı durum bende de var hocam. Minikçe bir sarsma durumu oluyor klima açılınca.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Bugün hava sıcaklığı 38.5 dereceyi gördü Çorlu da ve tamamen şehir içinde yakıt ortalamam 7.4 oldu evet güç sıkıntısını bu gün hissettirdi açıkçası ama öyle çok ahım şahım bir eksiklikte değildi. Klima 22 derece ve auto mod daydı. Renault dönemlerinden ezbere bildiğim birşey var kompresör normal çalışırken yaklaşık 3.000 Wat güc tüketimi yaparken tam yüke bindiğinde bu değer 5.000 Wat lra ulaşıyor en azından diagnostik test cihazında gördüğüm değerler böyleydi. Havanın ısınması ile klimalarımız tam yüke biniyorlar ve azımsanmayacak bir güç çekiyorlar ne zamanki araç içi sıcaklık düşüyor (ki ciddi iyi bir klima sistemine sahip kim binse donuyoruz diye isyan ediyor resmen) o zaman araç daha iyi oluyor. 
Hocam kablo ile araca bağlı iken klima ayarlarında motor devri ile alakalı bişeyler görmüştüm. 1250 ya da 1350 gibi bişeydi diye hatırlıyorum.

Daha öncesinde yaşamış olduğum olay vardı. A noktasından B noktasına gitmiştim. B noktasında beklemeye başladım. Klima açık, motor rölantide. Klima ayarı ile hiç oynamadım ama içerisi birden sıcak olmaya başladı. Gelen havayı elimle kontrol ettiğimde bariz ılımış olduğunu görmüştüm.

Rolanti devri klima için bu kadar yetersiz mi? Yoksa ayarlarında 1250 ya da 1350 olarak yazdığım değer yüzünden kapalı ya da düşük kapasitede mi çalışıyor ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Ben her turlu size boyle bir limitor olmaadigini kanitlayabilirim...

istediginiz arabayi getirin(benim yazilimli hadi saymayalim) orjinal olsun ama,Istediginiz hizda istediginiz devirde istediginiz hizda,klima acik/kapali loglarini alalim.Bastigi basinc,gonderdigi yakit degismeyecektir.

basit bir vagcom kablosu ile engine-Adv measurement kismindan absolute manifold pressure,engine speed,engine torque,engine torque limit,injection kisimlarinin logunu alarak cok net bir sekilde gorebilirsiniz!Istiyorsaniz kendi arabamin loglarini alip atabilirim,istiyorsaniz Adanaya yim su anda gonderin kimi istiyorsaniz alsin loglarini.Hatta banada guvenmeyin vagcom kablosu olan arkadaslar alsin kendi arabalarina...Ben her turlu kanitlayabilirim bunu...

Peki siz kanitlayabilirmisiniz bana Temsada boyle bir sonuc oldugunu?

Ayrica sunu aciklayabilirmisiniz.Soylediginizi yaziyorum"Arkadasim Temsanin otobuslerinde euro5 emisyonu yakalamak icin torkun 1xxxnm den 6xx nmlere dustugunu soyledi.20km hizin altinda.Bundan dolayi dur/kalklarda cok yakit tukettigini soyledi:.." Sorum su:"Bir araba eski halinden daha fazla yakiyorsa,nasil etrafa daha az CO2,Nox...vs yayicak?Euro emisyon degeri 1 tik daha yukarida olan motor nasil olurda eskisinden daha fazla yakip?daha az CO2 salicak?"

Anlamadigim nokta yukaridaki bolum...

Ha gelelim tork limitoru mevzusuna soyleyeceklerim ordanda yanlis anlasilmasin.Tork limitoru haritasi elbetteki var araclarmizda ama 1.6TDI'deki orjinal tork limitoru 300nm idir.Fakat arabani zaten 300nm tork uretemeyecegi icin tork limitoru yok doyebiliriz.Yada baska bir ornekle bahsedeyim bizim TDI'lerde hiz limitoru yok diyoruz;aslinda hiz limitoru var ve oda 300km/h hizda...Sizin arabaniz hicbir zaman 300 yapamayacagi icin limitor yok diyoruz.Bu tork limitorunun olmasida olasi yanlis bir durumda biryerleri kirmamak icindir.AMA :"Klima acikken farkli tork haritasi/20km/h hizin altinda farkli tork haritasi,20kmnin ustunde farkli tork haritasi...vs" gibi seyler yok.

Mesela arac urettigi tork degerinide soyle hedapliyor(mesela tdi den bahsedelim).Bosch edc17 ecu kullaniyor 2012-2015 modeller,2016 modelerde ise simos olmasi lazim farkli bir marka.Neyse EDC17de hesap su sekilde arac gonderdigi yakiti hesaplar,mesela full throttleda max 50mg mean injection yaptindiyelim.Bunun bir carpani vardir; 50mg . 5 =250Nm tork olarak hesapliyor.Tork limitorude atiyorum 60mg injectiondan fazla gonderilmemesine (60x5=300nm) olarak ayarli.Dedigim gibi klima ile baglantisi yok ama...

Bu arada cukurova universitesinde okuyorum,temsada calisan arkadaslarimda var bu olayi sorucam hocalarda dahil ama boyle birsey yok :)

 
Ben her turlu size boyle bir limitor olmaadigini kanitlayabilirim...istediginiz arabayi getirin(benim yazilimli hadi saymayalim) orjinal olsun ama,Istediginiz hizda istediginiz devirde istediginiz hizda,klima acik/kapali loglarini alalim.Bastigi basinc,gonderdigi yakit degismeyecektir.

basit bir vagcom kablosu ile engine-Adv measurement kismindan absolute manifold pressure,engine speed,engine torque,engine torque limit,injection kisimlarinin logunu alarak cok net bir sekilde gorebilirsiniz!Istiyorsaniz kendi arabamin loglarini alip atabilirim,istiyorsaniz Adanaya yim su anda gonderin kimi istiyorsaniz alsin loglarini.Hatta banada guvenmeyin vagcom kablosu olan arkadaslar alsin kendi arabalarina...Ben her turlu kanitlayabilirim bunu...

Peki siz kanitlayabilirmisiniz bana Temsada boyle bir sonuc oldugunu?

Ayrica sunu aciklayabilirmisiniz.Soylediginizi yaziyorum"Arkadasim Temsanin otobuslerinde euro5 emisyonu yakalamak icin torkun 1xxxnm den 6xx nmlere dustugunu soyledi.20km hizin altinda.Bundan dolayi dur/kalklarda cok yakit tukettigini soyledi:.." Sorum su:"Bir araba eski halinden daha fazla yakiyorsa,nasil etrafa daha az CO2,Nox...vs yayicak?Euro emisyon degeri 1 tik daha yukarida olan motor nasil olurda eskisinden daha fazla yakip?daha az CO2 salicak?"

Anlamadigim nokta yukaridaki bolum...

Ha gelelim tork limitoru mevzusuna soyleyeceklerim ordanda yanlis anlasilmasin.Tork limitoru haritasi elbetteki var araclarmizda ama 1.6TDI'deki orjinal tork limitoru 300nm idir.Fakat arabani zaten 300nm tork uretemeyecegi icin tork limitoru yok doyebiliriz.Yada baska bir ornekle bahsedeyim bizim TDI'lerde hiz limitoru yok diyoruz;aslinda hiz limitoru var ve oda 300km/h hizda...Sizin arabaniz hicbir zaman 300 yapamayacagi icin limitor yok diyoruz.Bu tork limitorunun olmasida olasi yanlis bir durumda biryerleri kirmamak icindir.AMA :"Klima acikken farkli tork haritasi/20km/h hizin altinda farkli tork haritasi,20kmnin ustunde farkli tork haritasi...vs" gibi seyler yok.

Mesela arac urettigi tork degerinide soyle hedapliyor(mesela tdi den bahsedelim).Bosch edc17 ecu kullaniyor 2012-2015 modeller,2016 modelerde ise simos olmasi lazim farkli bir marka.Neyse EDC17de hesap su sekilde arac gonderdigi yakiti hesaplar,mesela full throttleda max 50mg mean injection yaptindiyelim.Bunun bir carpani vardir; 50mg . 5 =250Nm tork olarak hesapliyor.Tork limitorude atiyorum 60mg injectiondan fazla gonderilmemesine (60x5=300nm) olarak ayarli.Dedigim gibi klima ile baglantisi yok ama...

Bu arada cukurova universitesinde okuyorum,temsada calisan arkadaslarimda var bu olayi sorucam hocalarda dahil ama boyle birsey yok [emoji4]
Hocam anlamadığınız bölümü tekrar açıklayayım. Aracın 20 km hıza kadar olan torkunu 680 nm ile sinirlamislar. Sebebi emisyon değeri. Nitekim klima kapalı iken hiç bir sorun yok. Emisyon değerleri standarta uyuyor. Ancak klima açıldığında bariz çekiş problemi oluyor. Yakıt tüketimi alt üst oluyor. Ama emisyon değerleri klima açık alınmadığı için o durumdaki salınan gaz miktarınin önemi yok. Umarım anlatabilmişimdir.

Bende vag kablosu aldım ama henüz bağlama şansım olmadı. Bu konu üzerine araştırma yapacagimdan emin olabilirsiniz.

Temsada tanidiklariniz olduğunu ve bu durumu soracaginizi belirtmişsiniz. Bu durumdan test ekibinden başka kimsenin haberi yoktur. Tekrar söylüyorum motor üreticisi bunu kabul etmiş. İsterseniz size motor markasını da verebilirim. Ama doğru olmayacağı için yazmadım burda.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Abi anlatamiyorum herhalde,Sen hic euro emisyonlarini karsilamak icin dusurulen tork,dusurulen beygir gordunmu?O otobus kusura bakmada 680nm ile kendini kaldiramaz. Sen 250nm arabada klimayi acinca cekmiyor diyorsun 1300kg,14 kat agirliginda dolu hali 18 ton olan.Fakat itis kakis icine insanlarin dolduruldugu 20 tonluk otobus kiciniii kaldiraaamaaaaz.

Motorunuda "DAF"tan aliyor,yazip yazmamaniz birsey degistiremeyecek...Madem bunlar bu kadar akilli 20 km/h hizin altinda 680nmye dusuruyorlar torku emisyon icin,klimayi acincada geri 1100nmsini versinler...Onu yapan adam icin cantada keklik bu...

Dedigim gibi ben herturlu soylediklerimi kanitlarim ama test ekibinden birisi soyledi,soyle boyle degisik cevaplarla kanit sunmuyorsunuz.Yazili cizili belgeli her sekilde kanitlarim ben...

 
Abi anlatamiyorum herhalde,Sen hic euro emisyonlarini karsilamak icin dusurulen tork,dusurulen beygir gordunmu?O otobus kusura bakmada 680nm ile kendini kaldiramaz. Sen 250nm arabada klimayi acinca cekmiyor diyorsun 1300kg,14 kat agirliginda dolu hali 18 ton olan.Fakat itis kakis icine insanlarin dolduruldugu 20 tonluk otobus kiciniii kaldiraaamaaaaz.Motorunuda "DAF"tan aliyor,yazip yazmamaniz birsey degistiremeyecek...Madem bunlar bu kadar akilli 20 km/h hizin altinda 680nmye dusuruyorlar torku emisyon icin,klimayi acincada geri 1100nmsini versinler...Onu yapan adam icin cantada keklik bu...

Dedigim gibi ben herturlu soylediklerimi kanitlarim ama test ekibinden birisi soyledi,soyle boyle degisik cevaplarla kanit sunmuyorsunuz.Yazili cizili belgeli her sekilde kanitlarim ben...
Mehmet anlatamıyorum galiba[emoji1]

Motoru DAF olanlar Asfaltı kaziyor. Onlarda problem yok. Kamis den alınan motorlar da var bu durum ve Kamis bunu kabul ediyor sen etmiyorsun. 2 sene önce yapılan test sonuçlarını mı çıkaralım temsadan. :) testi yapan da zedef şanzıman firması. Klima kapalı iken 680 nm kalkışta sıkıntı yaratmıyor. Yani çekiyor. Zaten 20 km den sonra 1020 nm torku 1500 rpm de üretiyor. Adanaya gelirsem test mühendis arkadaşla seninle buluşup oturulup konuşulur. Sonuçta o konuya daha hakim. Ben dinlediğim kadariyla anlatıyorum. Bu söylediklerim de belgeli yani. :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Neyse abi ortak anlastigimiz noktada bulusalim :)  Kablon gelince bir log alalim sana?

 
Konu bi sonuca bağlanamamış olsa da aracım çalışır halde dururken klimayı açınca bir titreme ve motor ısınmış bi halde olsa bile özellikle yokuşlarda ciddi çekmeme sorunu yaşıyorum. Hala bu konunun bir sonuca bağlanamamış olması bu forumda ki nadir olaylardandır diye düşünüyorum.

 
Konu bi sonuca bağlanamamış olsa da aracım çalışır halde dururken klimayı açınca bir titreme ve motor ısınmış bi halde olsa bile özellikle yokuşlarda ciddi çekmeme sorunu yaşıyorum. Hala bu konunun bir sonuca bağlanamamış olması bu forumda ki nadir olaylardandır diye düşünüyorum.
Hocam haklısınız. En son mehmet hocam kablon gelince log alıp bakalım demiş. Kablom geldi lakin ben mevzuyu unuttum
) şimdi bunu bir deneyelim. Ama bu log un nasıl alınacağı konusunda@mehmetmert hocami cagiralim da yardımcı olsun bize


 
Konu bi sonuca bağlanamamış olsa da aracım çalışır halde dururken klimayı açınca bir titreme ve motor ısınmış bi halde olsa bile özellikle yokuşlarda ciddi çekmeme sorunu yaşıyorum. Hala bu konunun bir sonuca bağlanamamış olması bu forumda ki nadir olaylardandır diye düşünüyorum.
Klima acikken gucten dusme, cekmeme durumu benim aracimda da vardi bakimdan sonra cekis guclendi. Aracinizin hava filtresini degistirip oyle bir deneyin. Hava filtresini degistirmek cok kolay, kendiniz yapabilirsiniz.
 

Hocam haklısınız. En son mehmet hocam kablon gelince log alıp bakalım demiş. Kablom geldi lakin ben mevzuyu unuttum
) şimdi bunu bir deneyelim. Ama bu log un nasıl alınacağı konusunda@mehmetmert hocami cagiralim da yardımcı olsun bize
Abim selam 

01 engine

Adv. measurung value

Engine speed(devir)

Engine Torque (tork)

Absolute Manifold Pressure(basinc)

Main İnjection (yakit)....vs gibi bir ton secenekten istediklerinizi alabilirsiniz :)

Log tusuma basip (dip gaz yapip) isiniz bittikten sonra done goback yaparsiniz.

Excel dosyasin tam goruntuleyemez iseniz CSV conservation(Rosstech klasorunun icinde) dosyasindan acarsaniz duzelicektir

Telden yazdim kisaca gene uzun uzun yazarim , ne hakkinda iddialasmisiz onu bile su an hatirlayamadim acip okuyamadim ustleri :)

 

Geri
Üst Alt