Yetkili serviste yaşanan durumlar | Eko yedek parça tercihi.. | Anket!


Eko yedek parça

  • Eko seri tercih etmiyorum

    Kullanılan: 66 58.9%
  • Eko seri tercih ediyorum, memnunum

    Kullanılan: 10 8.9%
  • Eko seri tercih ediyorum, memnun değilim.

    Kullanılan: 4 3.6%
  • Eko seri yerine dışarıdan orijinal ürün tercih ediyorum.

    Kullanılan: 37 33.0%

  • Kullanılan toplam oy
    112
5 sene sıfırdan beri kullanıdığım Golf 7 tdi manueli 90k km de sattığımda fren balatalarının lafı bile geçmedi, ben de hiç bakmamıştım.
 

@Savatage @ozdemir0629

Bende çok şaşırdım 19.000de arıza lambası yakması çok garibime gitti sürekli fren kullanan biri de değilim yol takibiyle gidiyorum genellikle . 1.0 Golf 8 lerde 11.000de değiştiğini biliyoruz demişti servis danışmanı. Maliyetten kaçmak için ne yapacaklarını şaşırdılar
Maliyetten kaçmak bir tarafta , fazladan parça değiştirip girdi sağlamak da diğer tarafta..

Evet, balata durumunda yaptığım araştırmada kalite düştüğü ortada. Çünkü uzun süre dayanan balata döngüyü sağlamıyor. Belki de baştan maliyeti pahalı..

Genel olarak bakınca servisteki öneriler tespitler onarımlar maalesef anı geçiştirmek ve tutturabildiğine olduğunun herkes farkında..

Bana kalırsa böyle bir durum hissettiğinizde mutlaka şikayet edilmeli. Sizle samimiyet kurmaya çalışan ya da hatır gönül durumları ile hep sizin cebinizden para çıkıyor ve hatalı tespitler yapılıyorsa hemen söyleyin ve kayıt altına aldırın.
Aksi halde o samimiyet kurmaya çalışanlar daha sonra servise uğradığınızda serviste olmuyor ve siz kandırıldığınızla kalıyorsunuz..
 
Benim iki sorum var cevapyalabilirseniz sevinirim.
Sıfır aldığım ve bir senedir neredeyse hiç kullanamadığım aracımın bakımı geldi, bakımı 6 ay sonra yapsam garantiden çıkar mı?
İstanbulda önerebileceğiniz işçiliğini beğendiğiniz yetkili servis var mı?
 
Benim iki sorum var cevapyalabilirseniz sevinirim.
Sıfır aldığım ve bir senedir neredeyse hiç kullanamadığım aracımın bakımı geldi, bakımı 6 ay sonra yapsam garantiden çıkar mı?
İstanbulda önerebileceğiniz işçiliğini beğendiğiniz yetkili servis var mı?
Bakım periyodu, tescil tarihinden sonraki bir yıl içerisinde ilk 15.000 km ya da 1. yılı dolduğunda bakım görmesi anlamı taşır.

Yetkili servislerde bir tutarsızlık olduğu için ve bir serviste sorun olarak görülen durum diğerinde tecrübesizlik bilgisizlik sonucu olağan bir durum olarak değerlendirildiğinden, siz bakımınızı örneğin bu ayın 7'si ise, diğer aya geçmeden yani 30'undan önce yapmalısınız. Aksi halde olası bir durumda size zamanında bakım yaptırmamışsınız diyeceklerdir.

Servis tavsiyesini İstanbul'daki kullanıcılar yapacaklardır.
Dikkat etmeniz gereken, size önerilen serviste aynı teknisyen bakmadığından aynı memnuniyetlik olacak anlamı taşımıyor.
Biraz şans işi. Ama olası bir olumsuzlukta mutlaka şikayet ediniz. Bu şikayet, sizin diğer bakıma gittiğinizde aynı sorunla karşılaşmamanız içindir.
 
Maliyetten kaçmak bir tarafta , fazladan parça değiştirip girdi sağlamak da diğer tarafta..

Evet, balata durumunda yaptığım araştırmada kalite düştüğü ortada. Çünkü uzun süre dayanan balata döngüyü sağlamıyor. Belki de baştan maliyeti pahalı..

Genel olarak bakınca servisteki öneriler tespitler onarımlar maalesef anı geçiştirmek ve tutturabildiğine olduğunun herkes farkında..

Bana kalırsa böyle bir durum hissettiğinizde mutlaka şikayet edilmeli. Sizle samimiyet kurmaya çalışan ya da hatır gönül durumları ile hep sizin cebinizden para çıkıyor ve hatalı tespitler yapılıyorsa hemen söyleyin ve kayıt altına aldırın.
Aksi halde o samimiyet kurmaya çalışanlar daha sonra servise uğradığınızda serviste olmuyor ve siz kandırıldığınızla kalıyorsunuz..

Aklıma gelen bir konuyu paylaşayım bundan 1.5 yıl önce ankarada 2.el bir araç satın almıştık arkadaşıma . Yetkili servisine götürdük aracı kontroller için fiat'ın bir bayisiydi ismen bilmiyorum . Orda bu konuyla ilgili aramızda bir sohbet geçti servis yetkilisiye ve balataların üretiminde kullanılan "ASBEST" adlı maddenin kullanımı ekolojik olarak bakıldığında çevreye zararlı olduğundan kullanımdan kalktığını ve bu sebeple balata ömürlerinin eskisi kadar uzun olmadığını söyledi.
 
Aklıma gelen bir konuyu paylaşayım bundan 1.5 yıl önce ankarada 2.el bir araç satın almıştık arkadaşıma . Yetkili servisine götürdük aracı kontroller için fiat'ın bir bayisiydi ismen bilmiyorum . Orda bu konuyla ilgili aramızda bir sohbet geçti servis yetkilisiye ve balataların üretiminde kullanılan "ASBEST" adlı maddenin kullanımı ekolojik olarak bakıldığında çevreye zararlı olduğundan kullanımdan kalktığını ve bu sebeple balata ömürlerinin eskisi kadar uzun olmadığını söyledi.
Evet, asbest halen daha evlerde kullanılan suların eve gelirken geçtiği borularda da mevcut. Bu da bir alternatif savunma diyebiliriz. Yoksa bunun bir de eko serisi olduğu düşünülürse, eko seri daha çabuk biteceğinden, daha fazla çevreye duyarlı anlamı çıkması lazım. Yani kısaca yine yetkili servis yolunda diyebiliriz.
 
Eko ibaresi olan ürünleri yedek parça olarak genellemek bence doğru değil. Sadece bir kaç kalem üründe bu var. Bunlarda sarf malzemeleri. Fren ve silecek gibi. Yani bir enjektör veya su pompasını eko olarak alamayız. Sadece fiyatı yüksek bulana biraz su serpmek için yapılan fiyatlandırma çalışması. Müşteri kaçmasın. 😀
 
Bu iki seçenek her zaman vardı, aracı servise verdiğimde (2015 model aracı hala yetkili servise götürüyorum) eko seri parça kullanılmasın diyorum ona göre iş emri açılıyor. Tercih sizin yani.
 
Diğer konuda @berkantgnd yaşadığı soruna defalarca başka kullanıcıların da denk gelmesi sebebiyle eklediğim yorumu alıntı yaptım.
Genel bir ifade olacak ancak ben bu saatten sonra bu tür problemlerin, yani sorunla karşılaşan kullanıcıların hep aynı sorunlarla karşılaşması alarm kurulmuş gibi belirli zamanlara ayarlanmış gibi bir durum olmuş hissi veriyor. Nasıl ki bu aracın bakımı seneye aynı gün ya da km olarak sayacı dolunca uyarı veriyorsa, sorunlar da tıkır tıkır işliyor..

Kavrama, volan, mekatronik tüpü, devirdaim pompası, balata, klima yönlendirme, depo kilidi, vites geçiş problemi, sallanma, salıncak burcu, bagaja su dolması... gibi oldukça fazla problemler tesadüf olmaktan ve de kullanıcı hatası olmaktan çıkıp normal demek tesadüf değildir. Tamamen sayaçlı ve planlı gibi görünüyor.

Yok estağfurullah olur mu öyle bir şey diyen olursa da sorumluluğu alıp sorunu bedelsiz çözer ve müşterisini mağdur etmez.
Garanti süresince size normal denilen sorunların garanti sonrası sorun olması, gel işçiliği ver yapalım demesi bana pek iyi niyetli gelmiyor.

Son teknoloji arıza tespit cihazını sadece serviste bulabilirsiniz demek değil de, bizim son teknoloji arıza tespit cihazına ihtiyacımız yok, araçlarımız sorunsuz demek gerekmez mi?

Bunlar da tamamen varsayım. Ama incelemem gözlemlemem bu yönde..


Saygılar.

Yukarıdaki yorumumu; en çok servise gidin diyen, Golf 7 çıktığından bu yana aynı aracı kullanan, tüm servis kitapçıklarını incelemiş, tüm onarım kitapçıklarını incelemiş, bazı sorunlara alternatif basit çözümler üretmiş, fabrikasyon üretim sorunlu parçaları tespit edebilmiş, müşteri odaklı yurtiçi ve yurtdışı araştırmalar ve yorumlar yapmış biri olarak yaptığımı belirtmek isterim.
 
Son düzenleme:
Herkese merhaba.

Yetkili servislerde eko seri (ekonomik) adı altında sunulan kalitesi ve kullanım ömrü düşük olan parçalar hakkında ne düşünüyorsunuz? Ki orijinali tam anlamıyla yapmazken eko serisi ne kadar mantıklı?

Bana kalırsa tamamen saçmalık.
Ne anlamı var o zaman yetkili serviste işlem yaptırmanın?

Bir firma eko seri parça adı altında kalitesi ya da kullanım ömrü düşük önerebiliyorsa,
tecrübeli ya da tecrübesiz usta ya da teknisyen seçeneği de sunsun.
işi yeni öğrenen yapınca bazen söktüğünü söktüğü gibi takamıyor..

Hadi hayırlısı..

Tercihiniz nedir ve tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz?

(Seçenek önerisi de paylaşabilirsiniz)
2020 yılında Polo aracıma servisten silecek takımı almıştım. Bana söylemeden eko serisi verdiler. Yeni olmasına rağmen adamakıllı silmeseniz geçtim , silecekler çalışırken camda sekerek ilerliyordu. Tüketici mahkemesine başvuru yapmıştım , bilirkişi gelip doğuş otodan korktuğu için senin sileceklerin ayarı bozuk deyip dosyayı kapatmıştı…
 
2016 model aracımın 3.bakiminda fren balatalarini servis JZW ile başlayan balatayla değiştirmiş. 37bin km kullanıldı simdiye kadar. Gecen haftaki bakımda usta bir bu kadar daha götürür dedi
 
Bir polen filtresinin hatalı olmasından sebep geçtiğimiz senelerde yetkililere bildiride bulundum.
Yaptığınız geri dönüş bildirimi için teşekkür ederiz , bizim için çok önemli dendi.
Eee dedim, sonuç? Biz kendi bünyemizde değerlendirip size dönüş yapmayacağız dediler..

Biz ne yaptık?
2 sene sonra tekrar aynı polen filtresini almaya gittiğimizde yine hatalı olduğunu gördük.
Yani bize dönüş yapılmamasını geçiniz. Sorunu çözümlemeyip üretime hatalı olarak devam etmişler. Bir de bunu onaylayıp kullanmaya devam etmişler..

Kendi sağlamamızı yaptık ve
tüm servislerin hatalı üretimden kaynaklı hatalı montajı yaptığı gerçeğini elimizden geldiğince tecrübe ederek sonucunu öğrendik..
 

2016 model aracımın 3.bakiminda fren balatalarini servis JZW ile başlayan balatayla değiştirmiş. 37bin km kullanıldı simdiye kadar. Gecen haftaki bakımda usta bir bu kadar daha götürür dedi
Balata da Eko serisi diye hangi marka takıyorlar merak ediyorum.
 

Geri
Üst Alt