Yetkili serviste yaşanan durumlar | Eko yedek parça tercihi.. | Anket!


Eko yedek parça

  • Eko seri tercih etmiyorum

    Kullanılan: 66 58.9%
  • Eko seri tercih ediyorum, memnunum

    Kullanılan: 10 8.9%
  • Eko seri tercih ediyorum, memnun değilim.

    Kullanılan: 4 3.6%
  • Eko seri yerine dışarıdan orijinal ürün tercih ediyorum.

    Kullanılan: 37 33.0%

  • Kullanılan toplam oy
    112
Aralık/2023
Servis yağ litre fiyatı vergi dahil 657₺
4 lt 2630₺. %16 indirimli 2209₺
4.7 lt 3090₺. %16 indirimli 2596₺

Shell Helix en iyi yağı 1litrelik kutularda alınsa yine neredeyse yarı fiyata geliyor..

Dışarıdan yağ kabul etmiyoruz diyen olursa da bu nasıl bir standart? Bir servis kabul ediyor bir servis etmiyor. Orijinal eko sunuluyor, orijinal olan faturalı yağ için inisiyatif bekleniyor. Müşteri hizmetleri, servislere danışın diyor..
 

Sorunlar, çözümler, güncellemeler, iyileştirmeler..

DSG ömürlük yağ?
DSG sorunu?
Volant sorunu?
Salıncak burcu ses?
Devirdaim pompası?
Mekatronik tüpü?
Motor yağı?
Triger değişim periyodu?
Polen ve hava filtresi?

Ömürlük dq200 için yağ değişimi periyotlarda yok. Ama dq250 için her 60.000 km şartı var.

Sesli kavrama sessiz kavrama.. hatalı kavrama ses yapar. Ya da hatalı montaj ses yapar. Sonuç olarak hata nerede?

Volant sorunu. Marş anındaki etkilenen parça. Start stopla en sık etkileşimde bulunan parça. Çoğu aracın volantı bozuk. Ya kavrama hatasından bozuluyor, ya da değişen kavramanın uyumsuzluğundan. Buna ek olarak en önemlisi de start stop kullanımı ile bu sorun katlanıyor. Meşhur start stop sonrası gaza basınca tırrr diye bir ses gelir ya, işte o ses volantın boşa dönüp kavramayla motor arasında kalma sesi. Kavrama volantın, volant da kavramayı etkiledi.. hatalı ürün hatalı çözüm, sonuç yine sorun.

Salıncak burcu ses yapar. Tespit edilir. Yağlamak gerekir. Değişim olsa da yine yağlamak gerekir. Ne yaparsan yap bu ses var mı var. Ee o zaman bakım periyoduna ekle değil mi?

Devirdaim pompası.. sorunlu mu, sorunlu. Hepsi mi değil. Ama trigere kadar dayanmışsa, gelmişken değiştir tavsiyesi.. usulüne uydurarak, sorunu yok saymak..

Mekatronik tüp.. sorun var mı var. Gevşek mi, gevşek. Tespit var mı, var. Yağı , contası var mı, var. Ekle bakım periyoduna..

Motor yağı.. önce 4.6 lt kapasite.. daha sonra aynı araca 4.7 lt koyar oldular. Ne oldu mide mi genişledi.. yoksa önceden hesaplanmayan bir şey mi var?

Triger değişim periyodu.. önce 4 yıl ya da 120.000km öncelik sırasına göre değişim yapılırken , bir anda sadece 120.000 km oldu.. madem dayanıyordu da önce yıldan değiştiren ne oldu?

Polen filtresi insan sağlığı için, hava filtresi de motor sağlığı için..
Burada hata var.
Her yıl ya da 15.000km değişim şart. Ama ne oldu da 2 yılda bir oldu. Tamam, kilometre dolmadan yapılan bakımda 2 yıl olabilir diyelim de, kilometre dolarak bakım yaptıran için bunlar değişmeli, her yıl şartı olmalı..

Genel durum tespiti diyebiliriz.
Yorum sizin.
Eksik ya da farklı düşüncesi olan varsa eklerseniz, bilmek isterim.

Saygılar.
 
Son düzenleme:
10 ay 15.000 km hava filtresi pozu..
IMG_20231229_181120.jpg

Şu iki senede bir olayı yerine,
işçiliğini ayrı kaleme almayıp da hava filtresi her sene değişseydi daha sağlıklı olacaktı..

Hava filtrenizi servise güvenip 2 senede bir değişirme gibi bir hataya düşmeyiniz..

Cıvataya tornavida tutturabilen herkes değiştirebilir..
Saygılar.
 
10 ay 15.000 km hava filtresi pozu..
Ekli dosyayı görüntüle 71866

Şu iki senede bir olayı yerine,
işçiliğini ayrı kaleme almayıp da hava filtresi her sene değişseydi daha sağlıklı olacaktı..

Hava filtrenizi servise güvenip 2 senede bir değişirme gibi bir hataya düşmeyiniz..

Cıvataya tornavida tutturabilen herkes değiştirebilir..
Saygılar.
Kesinlikle katılıyorum. Krizi fırsata çevirip 2 yılda bi mann filtreyi dışarıdan alıp takarak hem iyi niyet korunur hem maliyet düşürülür diyerek iyimser yaklaşalım :D

Kritik nokta olarak bu filtreyi tutan 2 tane kelepçe var. Bu kelepçeyi kolayca sökecek aparat-malzeme nedir? Geçen KN filtreyi söküp temizleyim dedim ama o kelepçeyi sökerken de takarken de mahvoldum
 
Kesinlikle katılıyorum. Krizi fırsata çevirip 2 yılda bi mann filtreyi dışarıdan alıp takarak hem iyi niyet korunur hem maliyet düşürülür diyerek iyimser yaklaşalım :D

Kritik nokta olarak bu filtreyi tutan 2 tane kelepçe var. Bu kelepçeyi kolayca sökecek aparat-malzeme nedir? Geçen KN filtreyi söküp temizleyim dedim ama o kelepçeyi sökerken de takarken de mahvoldum
Ben dizel için paylaşmış oldum kolaylık açısından.
Benzinli biraz daha zahmetli. Kelepçe pensesi diye geçiyor. 250-300 ₺ civarlarında. Bana kalırsa pense de yardımcı olur.
 
Son düzenleme:
Ben dizel için paylaşmış oldum kolaylık açısından.
Benzinli biraz daha zahmetli. Kelepçe pensesi diye geçiyor. 250-300 ₺ civarlarında. Bana kalırsa pense de yardımcı olur.
Bu tip ayarlı pense almak lazım. Düz pense ile işkence çektim :D videodaki abi de zorlanmış sanki biraz ama bu kadar zor olmamalı diye düşünmeden edemedim :)
 
Genel bilgilendirme olsun..

Aracınıza bakım yapıldıktan sonra, mutlaka ve mutlaka size imzalatacakları formlara dikkat ediniz.
Ayrıca imzalamadan ve ödeme yapmadan önce aracınızı kontrol ediniz.
Hatta teknisyenle kısa bir sürüş yapınız.
Aksi halde biz önerdik siz yapmadınız diyip ileride bahane üreteceklerdir..
 
Pek yetkili servis deneyimim yok o yüzden bu konuda fikir belirtmekten çekiniyordum.
Ama sanayiden ağzım çok yandığı için
Yetkilide eko seri parça beni rahatsız etmiyor. Özel bir servisin düzgün yapamadığı triger sente ayarını düzgünce yapıp aracımı bana yeniden hediye etmiş gibi oldukları için isimlerindeki "yetkili" kısmına şimdilik güveniyorum.

Geçmişte yaptırdığım işlemlere baktığımda

2022 de 1.2 tsi ön fren balatası değişiminde
JZW698151AN koduyla eko seri kullanıldı ses yapma yada fren gücünde kayıp yok.
Ekli dosyayı görüntüle 71238

2021 de 1.2 tsi için buji değişmişim
04E905601B kodu yazıyor.
Eko değil sanırım normal.

2022 de 1.0 tsi için arka fren balatası JZW698451AA koduyla eko seri.
Ancak ses yapmıyor şimdilik sıkıntım yok.
Ekli dosyayı görüntüle 71239

2020 de 1.0 tsi bakımda polen JZW819653G koduyla eko seri kullanılmış, sonradan kendim değişirken baktığımda kalitesiz gelmemişti.
Ekli dosyayı görüntüle 71237

Normal bakımlarda yetkili servise dönmeyi düşünüyorum... En azından 1.0 tsi için.
Balatanın parça numrasının başında JZW yazıyorsa Eko seri mi oluyor yani hocam ?
 
Balatanın parça numrasının başında JZW yazıyorsa Eko seri mi oluyor yani hocam ?
Evet Ozan hocam ekonomi serisi imiş bu kodun anlamı.
Kalite farkını hissetmedim ama yazılanlardan öğrendim ben de.

Şu başlıkta biraz daha detay var.
 
Evet Ozan hocam ekonomi serisi imiş bu kodun anlamı.
Kalite farkını hissetmedim ama yazılanlardan öğrendim ben de.

Şu başlıkta biraz daha detay var.
Teşekkür ederim emeğinize sağlık...
 
Vw servise bakım için verilmiş aracın kamerasından görüntüler. Yaklaşık 7 saat bekletip 2 saatte bakımı tamamlıyorlar. Bakımdan kasıt sanıyorum sıvı kontrolü, klima kontrolü gibi bir durum. Periyodik bakımlarda aracın 1 gün yatması yağın süzülmesini beklemeleri değil anlaşılan 😅

Ayrıca hangi servis olduğunu bilen var mı?

 
Bu arada videoyu paylaşan periyodik bakım olduğunu söylemiş. Yağ değişim vs dahil şekilde.
Karterden yağ boşaltıldığında yağın süzülmesi için ne kadar beklemek gerekir? Serviste yağı motorun üst kısmından çekiyor olabilirler mi? 2 saat sizce yeterli bir süre midir?
 
Bu arada videoyu paylaşan periyodik bakım olduğunu söylemiş. Yağ değişim vs dahil şekilde.
Karterden yağ boşaltıldığında yağın süzülmesi için ne kadar beklemek gerekir? Serviste yağı motorun üst kısmından çekiyor olabilirler mi? 2 saat sizce yeterli bir süre midir?
Standart 15.000 bakımı bakım periyodunda
1,3 saat yazar. 1,3 saat : 1 saat 18 dakika yapar..
Günümüzde sadece yağ, yağ filtresi değişimi ve bakıyormuş gibi yaptıkları bakım süresi 130 dk yapıyor.

130 dakika : 2 saat 10 dakika.

Nasıl mı yapılıyor.

Araç servise giriyor. Giderken silecek sistemi kontrolü.. lifte kaldır tapa aç boşalsın.(videoda bakıma yapılacak alana girince yağ boşaltma haznesini görebilirsiniz.)
Sonra dolaş, malzeme varsa onu al gel yağ filtresini değiştir, tıpayı tak indir.
Yağ dolumu , sıvı ölçümü ,son kontrol ,yıkama.

bu kadar.
 
Son düzenleme:
Bu arada videoyu paylaşan periyodik bakım olduğunu söylemiş. Yağ değişim vs dahil şekilde.
Karterden yağ boşaltıldığında yağın süzülmesi için ne kadar beklemek gerekir? Serviste yağı motorun üst kısmından çekiyor olabilirler mi? 2 saat sizce yeterli bir süre midir?
Serviste eski yağ üst kısımdan çekilmez, tapa kısmından boşaltılır, Peki neden.?

Prosedür;
araç ile ilgiilenen teknisyen yağ tapasını takarken (servis danışmanı veya usta başı veya kıdemli personel) eşliğinde gözü önünde tapa sıkılır. yeni yağ dolumu yapılıp, yağ seviyesi kontrol edilir, bu sayede atölyedeki kameralar ile ve sistemden (tablet üzerinden) kontrol edildi onayı vererek kayıt altına alınmış olur (bunlar perde arkasında yaşandığı için araç sahibi bunu bilmez),

Geçmişte yaşanılan kötü tecrübeler neticesinde, bu işlem standart prosedür haline gelmiştir. Elbette burası Türkiye olduğu için bunu göz ardı eden personel olacaktır orası ayrı bir konu..
 


Geri
Üst Alt