Yetkili serviste yaşanan durumlar | Eko yedek parça tercihi.. | Anket!


Eko yedek parça

  • Eko seri tercih etmiyorum

    Kullanılan: 66 58.9%
  • Eko seri tercih ediyorum, memnunum

    Kullanılan: 10 8.9%
  • Eko seri tercih ediyorum, memnun değilim.

    Kullanılan: 4 3.6%
  • Eko seri yerine dışarıdan orijinal ürün tercih ediyorum.

    Kullanılan: 37 33.0%

  • Kullanılan toplam oy
    112

Eko serisi ön fren disk balata hakkında güncel yorumumu yapayım. Yetkili serviste aracımın 108 bin km deyken disk balatası eko seri olarak değişmişti. Şu an 175 bin km ye geldim hala aynı disk ve balatayla yola devam ediyorum. Bu uzun kullanım periyodunda hiçbir sorun yaşamadım. Frenler gayet kuvvetli, frenleme esnasında da ses yapmıyor. Yine tercih eder miyim sorusuna 67 bin km deneyim sonrasında evet cevabı verebilirim :)
 
@EsXi Hocam aracınızı sorunsuz teslim almışsanız, bir sene daha keyifli sürüşler dilerim. Hayırlı olsun.
Aşağıda yaptığım örneklendirme genel olduğunu belirtmek isterim.

Müşteri: eko seri parça kullanmayınız.
Servis çalışanı: nasıl isterseniz, zaten artık kullanılmıyor.
Müşteri: tamam, polen filtrem de anti alerjen özellikli olsun.
Servis çalışanı: tamam.

Özetlemek gerekirse zaten periyodik bakımda kullanılan eko seri parçalar polen filtresi ve cam suyu.

Polen filtresini özellikle belirtince parası ödenecek olduktan sonra eklemek en kolayı.

Eko seri parça kullanmamak durumu gerçekse iyi bir şey. Ancak teyidi zor değil. Yani cam suyu jzw kodlu ve eko üründür.

Burada , cam suyu da olsun varsın çok da önemli değil denilebilir. Ancak altı çizilmesi gereken yer beyan üzerine eko seri ürün kullanılmıyor cümlesinin yerine gelip gelmediğidir.
İsteyerek ya da istemeyerek söylenen söz pratikte karşılığı yoksa yalandır.

Yağ da ne yağ ne olmuş öyle..

Hizmet sektörü yalanı der ki, günün sonunda biz de müşteriyiz..

Herkese keyifli sürüşler.
Güncel bakım başlıklı konuda eko seri parçaların artık kullanılmadığı ile ilgili bilgilendirme yapılmış.
Görünüşe göre henüz pratikte yok.

Hizmet sektörü yalanı der ki: sizden geri gelen bildirimler bizim için çok önemli. Biz bu bilgilere göre yeni ikna cümleleri kullanırız şeklinde işliyor..

Ne diyelim, biz de geri bildirimlerimizi yapalım. Yeni bahaneleri izlemeye devam.
Umarız eko seri parçalar, tecrübesiz teknisyenler ve yalan beyanda bulunan çalışanlar kaldırılır..
 
Merhaba, yeniden başlık açıp kalabalık yapmak yerine bu başlık adı altında nasıl bir yol izlemem gerektiğini sizlere danışmak istiyorum.

2018 Model 1.0 TSI MK 7.5 (Manuel) aracımın kilometresi 110.000 km oldu. Bakımlarımı hiçbir zaman 15.000 km’de bir yaptırmam. 10.000-12.000 km aralığında erkenden yaptırırım. 110.000 km boyunca yağ-filtre-balata değişimi dışında yalnızca serviste 3 adet buji değiştirmiştim.
115.000 km’de girmesi gereken bakım yalnızca genel yağ-filtre-balata ile değil ağır bakım olarak geçen değişmesi gereken parçalar gerekeceğini biliyorum. Bunlar:

Triger Seti
Devirdaim Pompası
Bujiler
Şanzıman Yağı
Motor Yağı
Polen Filtresi
Hava Filtresi
Ön Fren Balataları
Ön Fren Diskleri
Arka Fren Balataları
Arka Fren Diskleri
Fren Hidrolik Yağı
Debriyaj Baskı Balatası

Değişimini istiyorum. Bu parçaların hiçbirini ECO seri ile değil. Normal kaliteli parça ile değişimini istiyorum. Bunun için serviste dikkat etmem gereken parça numaralarında ki harfler/rakamlar var mıdır ? İş emri oluşturulurken ECO seri ile değişimini yapmayın demem yeterli midir ? Bu tür dikkat etmem gereken hususlar var mıdır ?
 
Bu arada VW Arca’da bakım yaptırmak istiyorum
 
Bu arada VW Arca’da bakım yaptırmak istiyorum


Evet iş emri oluşturulerken ECO serisi JZW kodlu ürünler kullanılmasını istemiyorum demeniz yeterli.

İşlem sonunda Size verilecek faturada aracınızda kullanılan parçaların oem numaraları yazıyor olacak. JZW ile başlayan oem numarası yoksa sorun yoktur.



Örnek :


1.png




4.png
 
@apranaxi Emeğine sağlık, bugün Arca'dan tarafıma telefon edildi, geri dönüş sağlandı. Teşekkür ederim tekrardan.
 
Yavaşlayacagım zaman Karşıdan esen Rüzgara dogru güzergah belirliyorum

+ motor freni

+ 4 camı açıyorum aero dinamik direnci arttırıyorum

Araba yavaşlıyor frene basmaya gerek kalmıyor

Başka türlü +120 bin devirmez bu balatalar
öyle olmaz ya el paraşütü yap kendine camdan çıkar :D
 
Yavaşlayacagım zaman Karşıdan esen Rüzgara dogru güzergah belirliyorum

+ motor freni

+ 4 camı açıyorum aero dinamik direnci arttırıyorum

Araba yavaşlıyor frene basmaya gerek kalmıyor

Başka türlü +120 bin devirmez bu balatalar
Çok başkasın çoook 😁😁😁
 
Selamlar.
Bugün Tamaş ta ön fren balatalarını değiştirdim. %25 uygulama indirimiyle 4289 TL fatura kesildi.
Danışman arkadaşa eko seri olanı istemediğimi söylediğimde; yoğun şikayet gelmesi sebebiyle artık eko seri yedek parça kullanmadıklarını söyledi.
2018 1.0 tsi 68 bin km de ilk ön balata değişimi.
Yoğun şikayet sebebiyle eko seri yedek parca kullanmayan servis. Bilginize.
 
Bizim passat da, ilk balata değişimi 5. senesinde ( 55 bin km civarı ) arka balataların bitmesi ile oldu.

6. sene bitmek üzere önlerdeki orijinal balatalar ( TRW VW AG ) daha tam yarıya bile gelmemiş.

Arka balata değişimi için yetkiliye gittiğimde eko serisi olayından haberim yoktu.

Montaj öncesi uyarsalardı, eko serisi var normal seri var diye, eco serisi tercih etmezdim tabi ki.

Montajdan önce ( forumda yayınlamak için ) balataların resmini çekmek için izin istedim, izin verdiler.

İçeri girip aracın yanında henüz kutusundan çıkarılırken balataların resmini çektim.

Kutuda Economy yazısı ve Hindistan üretimi olduğu görünüyordu. Üzerinden çıkan arka balatalar ATE VW AG markalı idi.


Montajdan 3 - 4 ay kadar sonra Eco serisinden ve şikayetlerden haberdar oldum.

Takılan eco serisi balataları 1 senedir kullanıyorum, ne ses , ne performans açısından hiç bir şikayetim olmadı. Tek fark, orijinal Ate balatalardan biraz daha fazla balata tozu oluşturup jantları karartıyor. Bu da balataların yumuşak olduğunun belirtisi.


Bu vesile ile şimdilik Eco serisi balatalardan gayet memnunum. Balataların kaç km de biteceğine de bakarak, bir daha ki balata değişiminde, Eco serisi kullanmaya devam edip etmeme konusunda karar vereceğim.




Ekli dosyayı görüntüle 71240


.


Ekli dosyayı görüntüle 71241

Ekli dosyayı görüntüle 71242


Ekli dosyayı görüntüle 71243





Ekli dosyayı görüntüle 71244



Evet, 2 sene önceki kendi mesajımı alıntı yaparak

2 sene ( 22 bin km ) dir, kullanmakta olduğum ECO serisi arka balatalar hakkındaki deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.


31 ekim 2022 tarihinde, 55000km de yetkili serviste yapılan ilk arka balata değişiminde takılmış olan Eco serisi arka balataları 2 sene 22.000 km dir kullanıyorum

Araç 77000 km ye geldi

20 000 km dolana kadar balatalardan gayet memnundum, ses sorunu olmadı, performans kaybı yaşanmadı.

Ancak 2000 km kadar önce 100 km/s üzeri hızlarda yapılan frenlemelerde, bir salgı uğultusu seklinde ses gelmeye başladı.

Tamamen soğumadan asla disklere su tutmam.

Disklerden birinde atıklık mı var, balatalarda sorun mu var anlayamadım.

Ama sesin arka taraftan geldiği aşikardı.

Ancak yine de emin olmak için:

Ön - arka bütün fren balatalarını, diskleri , balataları kaliperleri, kaliper klavuz pimlerini söküp, porya yüzeyleri dahil, her şeyi tel fırça ve zımpara ile cırlop gibi temizleyip , kaliper pimlerini slikon gres ile, kaliper yataklarını ve balata kulaklarını da bakırlı gres ile yağlayıp cıncık gibi yaptım, ön arka diskler tertemiz, ön disklerde hafif tırnak başlamış, arka disklerde tırnak bile yok denecek kadar az ve yüzeyler tertemiz.

Ön balatalar hala orijinal, yarıya ancak gelmiş, yüzeyleri temiz pürüzsüz, yanma vs yok, ön arka eşit aşınmışlar

Arka ( ECO serisi ) balatalar henüz yarıya bile gelmemiş ama , balata yüzeyleri bir tuhaf, minik parça kopmaları yaşanmış, yüzeyler de bir değişik şekiller var.


Temizlik ve montaj sonrası yaptığım testlerde sonuç yine aynı, frene bastığımda bir salgı sesi uğulduyor araç içerisinde ve uğuldama net şekilde arkadan geliyordu. Disk salgısı gibi bir uğuldama.

onlineyedekparça sitesinden ön - arka orijinal balata satın aldım, önler TRW üretimi, arkalar ATE üretim.

otosüpermarket sitesinden de performans serisi kanallı ATE marka arka disk satın aldım.


Sorunun kaynağını anlayabilmek için önce sadece arka balataları değiştirdim.

Test e çıktım ve sonuç mükemmel. Ses yok titreşim - uğuldama hepsi geçti.

Ön balata ve arka disk değişimi yapmama gerek kalmadı.

Stoklarda olmadığı için performans ön disk alamamıştım. Stoklara girince kanallı ATE ön dikleri de alıp stoklayacağım.

Sanırım 20 - 30 000 km sonra ön disk değişimi gerekecek o zaman ön arka komple disk-balata değişimi yaparım.

Velhasıl kelam.. ECO serisi balata kısa vadede sorunsuz gibi görünse de , bende 20 000 km sonra su koyverdi.

Bir daha asla ECO serisi kullanmam.

Ama orijinal VW AG TRW üretimi ön balatalar gerçekten mükemmel çıktı.

77 000 km oldu, balatalar ancak yarı oldu. Yüzeyleri temiz ve pürüzsüz. Kopma parçalanma yok, ses yok, tutuş mükemmel.

Keşke TRW firması piyasaya sürdüğü bütün balataları aynı kalitede üretebilseydi.




Satın aldığım ürünler : ( Sadece Arka balataları taktım )



5.png




7.png





10.png



11.png



12.png



13.png



14.png






20 000 km kullanım sonrası titreşim / uğultu yapmaya başlayan ECO serisi Arka balatalar




1.png





2.png




3.png



4.png



5.png




6.png
 
Son düzenleme:
Evet, 2 sene önceki kendi mesajımı alıntı yaparak

2 sene ( 22 bin km ) dir, kullanmakta olduğum ECO serisi arka balatalar hakkındaki deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.


31 ekim 2022 tarihinde, 55000km de yetkili serviste yapılan ilk arka balata değişiminde takılmış olan Eco serisi arka balataları 2 sene 22.000 km dir kullanıyorum

Araç 77000 km ye geldi

20 000 km dolana kadar balatalardan gayet memnundum, ses sorunu olmadı, performans kaybı yaşanmadı.

Ancak 2000 km kadar önce 100 km/s üzeri hızlarda yapılan frenlemelerde, bir salgı uğultusu seklinde ses gelmeye başladı.

Tamamen soğumadan asla disklere su tutmam.

Disklerden birinde atıklık mı var, balatalarda sorun mu var anlayamadım.

Ama sesin arka taraftan geldiği aşikardı.

Ancak yine de emin olmak için:

Ön - arka bütün fren balatalarını, diskleri , balataları kaliperleri, kaliper klavuz pimlerini söküp, porya yüzeyleri dahil, her şeyi tel fırça ve zımpara ile cırlop gibi temizleyip , kaliper pimlerini slikon gres ile, kaliper yataklarını ve balata kulaklarını da bakırlı gres ile yağlayıp cıncık gibi yaptım, ön arka diskler tertemiz, ön disklerde hafif tırnak başlamış, arka disklerde tırnak bile yok denecek kadar az ve yüzeyler tertemiz.

Ön balatalar hala orijinal, yarıya ancak gelmiş, yüzeyleri temiz pürüzsüz, yanma vs yok, ön arka eşit aşınmışlar

Arka ( ECO serisi ) balatalar henüz yarıya bile gelmemiş ama , balata yüzeyleri bir tuhaf, minik parça kopmaları yaşanmış, yüzeyler de bir değişik şekiller var.


Temizlik ve montaj sonrası yaptığım testlerde sonuç yine aynı, frene bastığımda bir salgı sesi uğulduyor araç içerisinde ve uğuldama net şekilde arkadan geliyordu. Disk salgısı gibi bir uğuldama.

onlineyedekparça sitesinden ön - arka orijinal balata satın aldım, önler TRW üretimi, arkalar ATE üretim.

otosüpermarket sitesinden de performans serisi kanallı ATE marka arka disk satın aldım.


Sorunun kaynağını anlayabilmek için önce sadece arka balataları değiştirdim.

Test e çıktım ve sonuç mükemmel. Ses yok titreşim - uğuldama hepsi geçti.

Ön balata ve arka disk değişimi yapmama gerek kalmadı.

Stoklarda olmadığı için performans ön disk alamamıştım. Stoklara girince kanallı ATE ön dikleri de alıp stoklayacağım.

Sanırım 20 - 30 000 km sonra ön disk değişimi gerekecek o zaman ön arka komple disk-balata değişimi yaparım.

Velhasıl kelam.. ECO serisi balata kısa vadede sorunsuz gibi görünse de , bende 20 000 km sonra su koyverdi.

Bir daha asla ECO serisi kullanmam.

Ama orijinal VW AG TRW üretimi ön balatalar gerçekten mükemmel çıktı.

77 000 km oldu, balatalar ancak yarı oldu. Yüzeyleri temiz ve pürüzsüz. Kopma parçalanma yok, ses yok, tutuş mükemmel.

Keşke TRW firması piyasaya sürdüğü bütün balataları aynı kalitede üretebilseydi.




Satın aldığım ürünler : ( Sadece Arka balataları taktım )



Ekli dosyayı görüntüle 78807




Ekli dosyayı görüntüle 78808





Ekli dosyayı görüntüle 78809



Ekli dosyayı görüntüle 78810



Ekli dosyayı görüntüle 78811



Ekli dosyayı görüntüle 78812



Ekli dosyayı görüntüle 78813






20 000 km kullanım sonrası titreşim / uğultu yapmaya başlayan ECO serisi Arka balatalar




Ekli dosyayı görüntüle 78814





Ekli dosyayı görüntüle 78815




Ekli dosyayı görüntüle 78816



Ekli dosyayı görüntüle 78817



Ekli dosyayı görüntüle 78818




Ekli dosyayı görüntüle 78819
Hocam bu değerli geri dönüş için teşekkürler.
Detaylı detaylı yazmışsınız. Eco seri ürünler eninde sonunda bir yerde patlak veriyor demekki.

Onlineyedekparça'da baktığımda 4+4=8 bin TL gibi fiyata denk geliyor 4 balata. Servis fiyatına göre daha mı uygundu hatırlıyor musunuz?

Dışarıdan herhangi bir marka alınca deneme yanılma falan derken gerçekten illallah ettiriyor. Yapmışken bir kere yapıp 80-100 bin km düzgünce binmek en makulü.
 

@hosmyy
Özetle ekonomik çözümler maalesef kalitesiz ve geçici çözümdür.
Bu şekilde sorunların altı çizile çizile kalite oluşur. Ama ne kadar da orijinal ekonomik olmayan ürün kullanılırsa kullanılsın çalışan kalitesi gerçeği de var. Kaliteli tecrübeli çözüm üreten öngörülü ustalar gerekli.

Ekonomik olsun diye yeni öğrenene kendi başına iş yaptırmak kaliteyi düşürüyor. Gerekli eğitimi alacak, pratiği yapacak, atölyeye girip iş alıyorsa da ustası son kontrolleri yapacak.
Ha sonunda yine de bir hata olmuş olabilir. Bu sorumluluğu alacak bahaneler üretmeyecek yöneticiler olacak. Öyle masasında oturup bir defa atölyeye inmemiş müdür benim için kalitesizlik anlamı taşır. Ya da o kadar kendinden eminse oradan hiçbir hata çıkmayacak.

Sonuç olarak tecrübeniz konunun ne kadar yerinde olduğunu, ekonomi adı altında kalitesiz bir seçenek sundukları gerçeğini bir daha gösterdi diyebilirim.
Ekonomik ürünün ne kadar mantıksız olduğunu, şayet ekonomik diye bir ürün sunuyorlarsa müşterinin "usta mı yapacak yoksa teknisyen mi" sorusunu sormakta da haklı olması gibi bir durum doğuracağını düşünmediklerini de ortaya koyuyor.


Paylaşım için teşekkür ederim.
 

Geri
Üst Alt