Değerli Ahmet Hocam;
Daha önce de direksiyon derisi hakkında tespit ve yorumlarım olmuştu. en iyimser tahminle 150 bin liralık BMW 320 iED testi esnasında en fazla dikkatimi çeken ve asla içime sindiremediğim şey zımpara kıvamındaki sertlik ve hissizlikteki direksiyonuydu. Golf'e bakınca ne büyük bir nimet olduğunu anlıyorum. Nedeni aslında uzun uzadıya açıklanması gereken bir durum ve deri konusunda uzman bir dostumuz söz alsa iyi olurdu; ancak iş başa düştü.
Deri işlenmesi kolay olmayan maddelerdendir. Bir yandan renk, bir yandan görünüm bir yandan da dayanımının kullanılan yere uygun olması için yapılan işlemler esnasında yumuşaklık-sertlik, dayanıklılık- yumuşaklık, görünüm-dayanıklılık gibi adeta kılıcın iki keskin tarafı misali kaçınılması gereken iki taraf ortaya çıkar.
Şayet dayanıklı olmasını istersek sertleşir ve alışık olduğumuz daha doğrusu hissetmek istediğimiz o yumuşak dokunuşu vermez. Yumuşaklığını korumak isterken de kolayca yırtılmasına neden olabiliriz.
Çoğumuz sadece tabaklamayı duymuştur. Oysa; retenaj, sepinaj, Tav, yağlama, Boyama, fiksasyon, gergi ve finisaj benzeri işlemlerle derinin istenen özellikleri kazanması sağlanır.
En basit örneğiyle dayanıklı olsun diye sert olması tercih edilen lastiklerin yol tutmayıp patinaj yapması veya sürüş hissi vermemesi misali sert deri de dayanıklı olmasına dayanıklıdır ama uğrunda vazgeçilen yumuşaklık ve dokunma hissi kaybı nedeniyle plastik veya zımparadan farksızdır.
Keşke sorun bununla bitseydi ama bitmez...
Daha kimyasallara, güneşin radyoaktif ve ısı etkisine, dünyada bilinen en kuvvetli asit türlerinden biri olan ve hatta krom'u bile eritebilen insan elinin terine, kullandığımız krem ve koruyucu losyonlara, kir, toz, leke, sıvı ve mekanik sürtünmelere de dayanmalıdır...
İşte tüm bu imkansız işleri yaparken bazı işlemleri başarılı veya olması gerektiği gibi yapılmayan malzemelere de rastlanır; tıpkı ilk çıktığı yıllar pasifik maviye o muhteşem derinliği sağlayan kendine özgü verniğinde hatalar olması gibi kimi kullanıcılar mağdur olabiliyor. Doğuş bunları da üretim hatası olarak kabul etmemiş, açılan dava sonrası bilir kişiler sorumlu olduğuna hükmetmişti.
Önümüzdeki örneğe bakarak; binlerce on binlerce sattığı üründen bir kaçında ortaya çıkan bu durumu müşteri memnuniyeti ve sadakati lehine sineye çekmek ve üretim hatası olabileceğini kabul etmek yerine kolay yolu seçerek ve sattığı binlerce aracın kazancı yanı sıra binlerce sırada bekleyeni öngörerek bir tanesinin mutsuz olmasını umursamayıp kullanıcıya suçu yıkmakta.
Herhangi birine de yapılmamalı mutlaka ama...Aracını bu kadar seven ve bu denli özen gösteren birine karşı yapılamaması gereken bir hareket bu.. Direksiyon hor kullanılmış olsa doğal bir çıkarımla kullanıcı hatasına bağlayalım; fakat eşinin baskı ve şiddetine direksiyonu çizilmesin diye rağmen yüzük dahi takmayan birine haksızlık olur.
@maniax
Keşke imkan elverse Murat Hocama hukukî destek verebilsek veya dava açabilmesi için maddi destek verebilseydik. Bir araya gelip yiyip içmek elbette önemli ama bir araya gelmesek de gönüllerimizin bir olduğunu en güzel böyle kanıtlardık Doğuş'a. Bundan sonra Söz sizde..
Bir araya gelerek gücümüzü görseler ve bir kişinin aslında ne kadar önemli olduğunu görselerdi.. İşte bizim bu forumu kurarken hayallerimizden biri de buydu.
Sonuçta;
Kalitesi düşük olan; derisi çatladı diye genelleyip Golf'ün kalitesiz olmadığını vurgulayalım.
Bence kalitesiz olan direksiyonun derisi değil..
kösele gibi olmuş Doğuş'un yüzü..