🧿 Yeni Araç Tiguan 1.5 TSI 150 Ps Elegance DSG - Travel Assist 🧿


Açıkçası yüksek devir bir süre çalışmadığında dikkatimi çekiyor ama sürekli yüksek devirde çalışıyor diyemem. Sizin motorla makyajsız kasa arasında motor farklılıkları da var belki yazılım da farklıdır ondan olabilir.
Olabilir hocam.
 

Araçlar en yüksek emisyonu ilk başta veriyor, katalitik konvertörler yaklaşık 300 derecenin altında emsiyonları gerektiği kadar azaltamıyor, cold start mevzusuda oradan gelir, aslında motor hemen katalitik konvertör ve egzoz sistemini 300 gibi derecelere çıkartıp emisyon salınımını azaltmak için gerekenden daha zengin çalışır ve yavaşça 1000-900rpm e düşer.
Motor sıcakta olsa egzoz soğuduğu için kısa süreliğine bile olsa yüksek devirde çalışması normaldir.
Güncel araçlarda daha çok dikkat çekiyor çünkü emsiyon kuralları sınırları çok katı.

Kat. Konvertör tam olarak emisyon azaltmıyor lakin zararsız hale çeviriyor diyelim.
Eyvallah hocam sağolasın. Emisyon, katalitik buna bağlı olduğunu bilmiyordum. Yüksek devir çalışmasının çok nedeni var demek ki. Motor parçaları çok soğuksa, ortamda nem fazla veya oksijen azsa gibi
 
Bizim araç tam 10binde ankara git gel uzun yol, 3 kişi bagaj klima arada basıp çekerek, 5.8 gibi bişey yaktı , geçen gidişime oranla bir miktar düşme var.
Benzinli motorlar her ne kadar gelişsede hala bir dizel seviyesinde değiller e tabi dizel motorlarda çok gelişti, konudan bağımsız geçen YouTube da yeni passat ile alakalı bir video izlerken gördüm araçta bir normal e-hybrid dedikleri full hybrid sistem vardı birde klasik 2.0 tdi vardı acaba artık düz benzinli modeller yerine tam hybrid sisteme mi tamamen geçilecek.
 
Eyvallah hocam sağolasın. Emisyon, katalitik buna bağlı olduğunu bilmiyordum. Yüksek devir çalışmasının çok nedeni var demek ki. Motor parçaları çok soğuksa, ortamda nem fazla veya oksijen azsa gibi
Rica ederim, motorun çoğu tavrı emisyona yönelik, start stop fonksiyonu dahi 10km/h altına iner inmez kapatıyor mesela.
 
Benzinli motorlar her ne kadar gelişsede hala bir dizel seviyesinde değiller e tabi dizel motorlarda çok gelişti, konudan bağımsız geçen YouTube da yeni passat ile alakalı bir video izlerken gördüm araçta bir normal e-hybrid dedikleri full hybrid sistem vardı birde klasik 2.0 tdi vardı acaba artık düz benzinli modeller yerine tam hybrid sisteme mi tamamen geçilecek.
Dizelin en büyük handikapı NOx emisyonu, aslında diğer emisyonları benzinliden daha düşük. Çift beslemeli AdBlue sistemleri ile bu emisyonları oldukça düşürdüler ama maliyetler oldukça yükseldiği için artık düşük hacim dizel üretmiyorlar.

Bu arada 10.000km de ilk AdBlue alımımı gerçekleştirdim, Arca da yedek parça kısmından 10lt lik aldım, 320tl fiyatı vardı, belki birinin işine yara bilgi.
 
Benzinli motorlar her ne kadar gelişsede hala bir dizel seviyesinde değiller e tabi dizel motorlarda çok gelişti, konudan bağımsız geçen YouTube da yeni passat ile alakalı bir video izlerken gördüm araçta bir normal e-hybrid dedikleri full hybrid sistem vardı birde klasik 2.0 tdi vardı acaba artık düz benzinli modeller yerine tam hybrid sisteme mi tamamen geçilecek.
Keşke plug in hybrid yatırım yapsalar güzel olacak da demek ki maliyetli.
 
Rica ederim, motorun çoğu tavrı emisyona yönelik, start stop fonksiyonu dahi 10km/h altına iner inmez kapatıyor mesela.
Doğru diyorsunuz, dsg yazılımı bile yakıt tüketim ve emisyona göre yapılmış. Her DSG böyle de yine de 2. vitese erken geçmesini istemezdim. Neyse ki S mod bir tık esnek.
 
Bugün benzinlik de sadece suyunu kullandım.
2 tane su fişi aldım.

İlk önce jantlara demirtozu temizleyici sıkarak, morardıktan sonra fırçaladım. Aynı zamanda aracın dışına her yerine hazırlamış olduğum köpüklü şampuan spreyimden sıktım. Cam fitillerinin orayı da APC ile fırçaladım. Ön tarafta tek tük böcek izi vardı onlara da böcek temizleyici sıktım.

Su ile araçta ki tüm kirleri akıttım.


Ph nötr şampuanlı kovayla mikrofiber yıkama eldiveni ve araç suv olduğu için onun için dizayn edilmiş ufs mop la aracı köpükledim.

Ardından aracı tekrardan su ile kirleri akıttım.

Büyük twisted tarzı kuruluma havlusu yla kuruladım. Kurulamadan sonra tüm camlar iç dış cam temizleyici solüsyon ve cam beziyle temizledim(iz kalmasını sevmiyorum)

Seramik ve ppf destekleyici cila sıkıp sildim.

Lastikler parlatıldı.

Cam tavan açılıp gözüken fitil kısımlarda olan toz kir APC li mikrofiber bezle sildim.

Ürünleri soran olursa söylerim. Hepsinin fotoğrafını çekmedim.

11850km
 

Ekli dosyalar

  • 1000090151.jpg
    1000090151.jpg
    179.9 KB · Görüntüleme: 24
  • 1000090152.jpg
    1000090152.jpg
    181.1 KB · Görüntüleme: 23
  • 1000090153.jpg
    1000090153.jpg
    254.1 KB · Görüntüleme: 23
  • 1000090154.jpg
    1000090154.jpg
    157.3 KB · Görüntüleme: 23
  • 1000090166.jpg
    1000090166.jpg
    125.7 KB · Görüntüleme: 23
  • 1000090177.jpg
    1000090177.jpg
    155.1 KB · Görüntüleme: 23
  • 1000090304.jpg
    1000090304.jpg
    178.4 KB · Görüntüleme: 22
  • 1000090305.jpg
    1000090305.jpg
    221.6 KB · Görüntüleme: 22
  • 1000090150.jpg
    1000090150.jpg
    146.5 KB · Görüntüleme: 22
  • 1000090149.jpg
    1000090149.jpg
    172.4 KB · Görüntüleme: 22
  • 1000090138.jpg
    1000090138.jpg
    112.6 KB · Görüntüleme: 21
  • 1000090139.jpg
    1000090139.jpg
    133 KB · Görüntüleme: 20
  • 1000090140.jpg
    1000090140.jpg
    141.2 KB · Görüntüleme: 19
  • 1000090142.jpg
    1000090142.jpg
    190.3 KB · Görüntüleme: 19
  • 1000090143.jpg
    1000090143.jpg
    209.3 KB · Görüntüleme: 19
  • 1000090144.jpg
    1000090144.jpg
    185.4 KB · Görüntüleme: 22
  • 1000090147.jpg
    1000090147.jpg
    328.4 KB · Görüntüleme: 21
  • 1000090148.jpg
    1000090148.jpg
    205.9 KB · Görüntüleme: 21
  • 1000091843.jpg
    1000091843.jpg
    166.6 KB · Görüntüleme: 3
@omerg hocam , temizleyici ürünler soruyordunuz. Belki yardımcı olur.
 
teşekkür ederim. demir tozunu kaportada kullandınız mı hic
Aralık ayında aracı alınca kaportada ki tüm yüzeylere demirtozu sıkılmıştı. Ppf ve seramik yapılmıştı. Aracınızda koruma yoksa sıkabilirsiniz.
 
Gözle görülür kirlenmese de derinin o güzel hissiyatı gitmemesi vs. nedenlerle yine duramadım. (uygulama süresi 3-4dk)

İkame araç T-Cross Style 3bin km de derinin hissiyatı çok çok farklıydı.(kötü anlamda) Chery araç direksiyon derisi hissiyatından farksızdı.

Kullandığım ürünler de fotoğrafta dır.
 

Ekli dosyalar

  • 1000097042.jpg
    1000097042.jpg
    103.6 KB · Görüntüleme: 31
  • 1000097043.jpg
    1000097043.jpg
    151.9 KB · Görüntüleme: 34
  • 1000097044.jpg
    1000097044.jpg
    165.4 KB · Görüntüleme: 32
  • 1000097047.jpg
    1000097047.jpg
    149.1 KB · Görüntüleme: 32
Merhaba hocam arabanızın direksiyon tuşlarını alırken değiştirdiniz mi acaba ? Hiç bir elegence paket araçta adaptif hız sabitleme olmasına rağmen sizin direksiyondaki gibi tuşu mevcut değil sizde durum farklı merak ettim @thelordof
 

Merhaba hocam arabanızın direksiyon tuşlarını alırken değiştirdiniz mi acaba ? Hiç bir elegence paket araçta adaptif hız sabitleme olmasına rağmen sizin direksiyondaki gibi tuşu mevcut değil sizde durum farklı merak ettim @thelordof
Hocam başlıktan ve ilk mesajdan anlaşılacağı üzere benim aracımda fabrikasyon opsiyonlu Travel Assist özelliğiyle geldi. Bu paket içeriği de Acc, Front Assist , Şerit Takip Asistanı, Kör Nokta Asistanı. Bu pakette kapasitif direksiyon la da geldiği için şeridi ortalayarak kendisi gidiyor. Uyarı verdiğinde direksiyona telefon ekranına dokunur gibi dokunmak yetiyor. Sadece dynamic uzun far asistanı kapalıydı. Onu da ben hallettim.

İlanlar da bazı araçlar da arka stopları da kayar sinyalli olan vardır.

Sık gelmesede farklı opsiyonla Tiguanlar gelmişti o yıllarda.
 

Geri
Üst Alt