🧿 Yeni Araç Tiguan 1.5 TSI 150 Ps Elegance DSG - Travel Assist 🧿


PPF ve seramik öncesi

20240103_153750.png



--------------------------
PPF ve seramik, cam filmi sonrası


20240103_153916.png



Ankara da Yaşamkent Detailing Dükkanını tavsiye ederim, ilgileri-destekleri son derece iyiydi.
 

Güzel olmuş.. Maşallah....
Yeni aldığımda seramik kaplama bende yaptırmıştım. Aracın renk tonu ve parlaklığı 1 tık açılıyor. Kaput, çamurluklar, farlarada ppf yaptırmıştım. Aradan 4 yıla yakın geçti, özellikle seramik kaplamadan dolayı Araç hala pırıl pırıl parlıyor. Ppf de 5 yıl dolunca söktürüp yenilemeyi düşünüyorum.
 
Güzel olmuş.. Maşallah....
Yeni aldığımda seramik kaplama bende yaptırmıştım. Aracın renk tonu ve parlaklığı 1 tık açılıyor. Kaput, çamurluklar, farlarada ppf yaptırmıştım. Aradan 4 yıla yakın geçti, özellikle seramik kaplamadan dolayı Araç hala pırıl pırıl parlıyor. Ppf de 5 yıl dolunca söktürüp yenilemeyi düşünüyorum.
Teşekkürler hocam.

Evet PPF de 5 yıl sonrası söktürmek iyi olacaktır.
Hem PPF hem seramikte parlaklık cidden çok farketti. Araç da daha geç kirleniyor gibi.
 
@ft19 hocam sizin Tiguanda radyo logosu eksik olan kanallara logo ekleyebildiniz mi? Dün 2-3 kanal için usb belleğe hem png olarak hem jpeg olarak denedim, olmadı. Fotosu olmayan radyo kanalına tıklayınca şu şekilde oluyordu?
 

Ekli dosyalar

  • 20240105_153457.jpg
    20240105_153457.jpg
    141.3 KB · Görüntüleme: 27
  • 20240105_153414.jpg
    20240105_153414.jpg
    154.2 KB · Görüntüleme: 27
  • 20240105_153409.jpg
    20240105_153409.jpg
    148.1 KB · Görüntüleme: 27
Buyrun @forzaGilles hocam.

Bu arada DSG DQ381 için sıkışık trafik ve yokuş kullanımlarında öneriniz var mıdır?








Ekli dosyayı görüntüle 72017
Kuru kavramayı kullanırken yaptıklarınızın aynısını uygulayın yeter, dururken frene tam basma, sıkışık trafik ve sokak arası dik yokuş S moduna almanız yeterli olacaktır (E-5 / çevre yolundan bahsetmiyorum),

Hayırlı olsun🧿
 
Kuru kavramayı kullanırken yaptıklarınızın aynısını uygulayın yeter, dururken frene tam basma, sıkışık trafik ve sokak arası dik yokuş S moduna almanız yeterli olacaktır (E-5 / çevre yolundan bahsetmiyorum),

Hayırlı olsun🧿
Teşekkürler hocam.
 
@ft19 hocam sizin Tiguanda radyo logosu eksik olan kanallara logo ekleyebildiniz mi? Dün 2-3 kanal için usb belleğe hem png olarak hem jpeg olarak denedim, olmadı. Fotosu olmayan radyo kanalına tıklayınca şu şekilde oluyordu?
aldığımda yapmıştım, ama şimdi aklımda kalmadı, yaş icabı unuttum. nette bulursunuz, vw araç mmedya lar genelde aynı şekilde.
 
Buyrun @forzaGilles hocam.

Bu arada DSG DQ381 için sıkışık trafik ve yokuş kullanımlarında öneriniz var mıdır?





Ekli dosyayı görüntüle 72016


Ekli dosyayı görüntüle 72017

Buyrun @forzaGilles hocam.

Bu arada DSG DQ381 için sıkışık trafik ve yokuş kullanımlarında öneriniz var mıdır?





Ekli dosyayı görüntüle 72016


Ekli dosyayı görüntüle 72017
DQ 381 ıslak kavrama. bence gerek yok, yaklaşık 4 yıl oldu, normal kullanıyorum. sıkışık trafikte s moduna veya manuele alma DQ200 kuru kavrama için geçerli bir durum diye biliyorum. şanzıman ve kavramanın ısınmaması için.
ışıklarda beklerken frene basma olayını ben pek uygulamadım, auto hold devreye girdiği için gerek görmedim. ama son 2 senedir yinede basıyorum. servise sordum, ışıklarda beklerken yinede basın dediler. açıkçası mantığım almıyor yinede, auto hold devredeyken frene basmayı... net bilen varsa aydınlatsın bizi...
 
aldığımda yapmıştım, ama şimdi aklımda kalmadı, yaş icabı unuttum. nette bulursunuz, vw araç mmedya lar genelde aynı şekilde.
3 kanal için yapmak istiyordum , denedim ama olmamıştı. Normalde rds verilen sistem otomatik çekiyor ama superfm, joytürk , nr1 gibi kanallar da yok.
 
DQ 381 ıslak kavrama. bence gerek yok, yaklaşık 4 yıl oldu, normal kullanıyorum. sıkışık trafikte s moduna veya manuele alma DQ200 kuru kavrama için geçerli bir durum diye biliyorum. şanzıman ve kavramanın ısınmaması için.
ışıklarda beklerken frene basma olayını ben pek uygulamadım, auto hold devreye girdiği için gerek görmedim. ama son 2 senedir yinede basıyorum. servise sordum, ışıklarda beklerken yinede basın dediler. açıkçası mantığım almıyor yinede, auto hold devredeyken frene basmayı... net bilen varsa aydınlatsın bizi...
Autohold devredeyken ışıklarda frene basılı tutmak bence de saçma. Aracı tanıtan arkadaş bu açıkken basmanıza gerek yok demişti.

DQ381 de dikkatimi çeken bu da düşük hızlarda hemen 2. Vitese geçiyor. Keza 2. Vitesten 1. Vitese düşürmeyi de 4kmh altında yapıyor gibi.

Bir de düşük hızlarda D2 yazmasına rağmen o sıra vites kolundan manuele alınca M1 yazıyor. Bu sırada bu şanzıman da yarım debriyaj yapıyordur diye düşünüyorum.
 
Merhaba arkadaşlar,

Kullanım sürecinde aklımda kalan birkaç not aktarayım.

- Araçta Asistanlar kısmından Şerit Takip Sistemini devre dışı bırakınca o şekilde de Travel Assist'i Otonomu açınca şerit takip kendiliğinden aktif oluyor. Bu durumu çok beğendim.

- 1.5Tsi motor da ilk çalışmada uzun süre araç çalışmadıysa yüksek devir çalışma 1.5dk ye kadar sürüyor. Eğer ki stop ettikten 3-4 saat sonra çalıştırınca 1dk gibi sürmekte.

- İlk çalışma genelde yüksek devir çalıştığından mıdır nedir araç sürüş halinde motor sıcaklığı kısa sürede 90 dereceye geliyor. 3-4km lik mesafe de motor ısındı diyebilirim.

- Bir dinlenme tesisin dikey park yerinden geri geri çıkacakken ilk gaz hamlesinde araç hareket etmedi, tam neden tepki vermedi diyecekken 3-4 saniye sonra aynaya bakınca çaprazdan araç geçiyormuş.

- Uzun yolda da Jettayla 5.4 litre civarlarında ortalamayla geldiğim yolda Tiguanla 6.7 litre ortalamayla geldim. Bir de Tiguanı uzun yolda rodajın sağlıklı olması için devirleri gezdirerek sürdüm, o da yakıtı etkilemiştir. Rodaj ve 5bin Km aştıktan sonra bakalım ne olacak. Tiguan yüksek araç ondan dolayı da sedan bir araca göre fazla yakması normal.

- Koltuk ve direksiyon ısıtma 1dk içinde etkisi hissettiriyor.

- Geceleyin kısa farlar bile güçlüme geldi, dynamic light assist devreye girip matrixleri-uzunları açınca olay bambaşka boyuta ulaşıyor.
 

Autohold devredeyken ışıklarda frene basılı tutmak bence de saçma. Aracı tanıtan arkadaş bu açıkken basmanıza gerek yok demişti.

DQ381 de dikkatimi çeken bu da düşük hızlarda hemen 2. Vitese geçiyor. Keza 2. Vitesten 1. Vitese düşürmeyi de 4kmh altında yapıyor gibi.

Bir de düşük hızlarda D2 yazmasına rağmen o sıra vites kolundan manuele alınca M1 yazıyor. Bu sırada bu şanzıman da yarım debriyaj yapıyordur diye düşünüyorum.
Dq200 şanzımanlı 2023 a3 aracımda d modunda da dediğinizin tam tersi 14 -15 km kadar 1.vites daha sonra 2 ye geçiyor. Piyasada dsg şanzıman yazılımı yenileme işini yapanlar da sanırım bu şekilde ayarlıyorlardı demekki adamlar haklıymış kararsızlığı gidermek için. Vw şanzıman ömrünü arttırmak için geçiş aralıklarını dq200 lerde arttırmış. Eskisi gibi 3-4 km de 2 ye atma işi kalkmış gibi. Golf 8 lerde durum nasıl bilmiyorum.
 

Geri
Üst Alt