2024 Makyajlı Golf MK8 Tanıtıldı


Yabancı kaynaklarda Mk8,5 ‘ta (1.0 TSI ve eTSI motorun) tarihe karıştığını söylüyorlar.

GTI ‘da manuel vites seçeneği artık yok,

Golf R ve GTI ‘da (ön konsol ve kapı trimleri) artık opsiyonel olarak ‘gerçek karbon fiber” olarak satın alınabilecek,

Sadece 1.5 TSI motorda manuel vites seçeneği tercih edilebilecekmiş, Doğuş Oto manuel vites getirmediği için bu zaten bizi pek ilgilendirmiyor, Ancak Avrupa’da bayaa bir eleştiri konusu olmuş, Çünkü adamlarda manuel vites halaa oldukça fazla tercih ediliyor bizdeki gibi DSG fanı değilller,

1.5 TSI ve eTSI motor artık 115ps ve 150ps olarak üretimde olacak, Muhtemelen doğuş zaten 115ps versiyonunu getirmez,

MIB 4 multimedya sistemi ve yazılımsal olarak komple yeniden tasarlanmış.
https://www.autoexpress.co.uk/volks...nterior-revealed-and-results-are-illuminating


“Ek olarak giriş seviyesi 1.0 eTSI, çevresel performansını artırmayı amaçlayan bazı güncellemeler alabilir.”

Hocam devam edip değişiklikler olacak gibi. Ar-Ge yapılmış bir motor kolay çöpe atılmaz sanıyorum.
 

C sınıfında sığındığımız liman idi Golf. Araçlar eskidi ne alacağız diye bakınıyorum, içime sinen araç bulamayıp gidip dolaşıp yine 8 e bakıyorum ama insanın içine bir türlü sinmiyor. Arabaları da değiştiremedik dolayısıyla.. Bu araca da baktığında yine olmamış yine olmamış.. Kapı kilidinin gözükmesinden kaput amortisörünün olmamasına bir sürü incik boncuk detay var eskisinde olup yenisinde olmayan..
Zor dostum zor..
Katılıyorum. Hiç teknolojik ve kullanım olarak güzel bişey yok 8 de
 
vw zorla bize eTsi’ları dayattı. Halbuki etsi olmayan 1.0 ve 1.5 opsiyonları yurtdışında mevcut ve elin avrupalısının 1000 euro ödediği opsiyonlar bizde fiyata 2000—3000 euro olarak dönüyor.

Gti satışları düşünce geldi, id serisi hala ortada yok. Bakalım ehybrid seçeneği gelecek mi.
Vw bizim ülkeye yetim muamelesi yapmayı bıraksın artık. elinde kalacak, avrupalıya satamayacakları modelleri bizim ülkeye dolduruyor gibi hissediyorum.

ucuza 150hp üstü araba istiyoruz sayın yetkililer. Bomboş paket ehybrid veya gti getirin artık. Discover pro opsiyonu koymuşsunuz gti’a. %200 vergi ile istemediğimiz, istersek konfigüratörden sipariş edilebileceğimiz aksesuarı zorla ödüyoruz.
 
Bu jant komedisi nedir ya :D
Ayrıca bu eTSI konusuna hiç ısınamadım. Ben düz 1.5 TSI istiyorum. Bir de ıslak DSG takın artık şuna...
 
Makyajlı Golf 8 tanıtıldı.

Tasarım
Yeni Golf 8'de çok fazla değişim göze çarpmasa da kullanıcı açısından olumlu bazı değişimler mevcut. Örneğin far takımları artık standart olarak LED olacak. Bu nedenle ışıklandırmaların tasarımları değiştirilmiş. Ön tamponda da ufak değişimler yaşandığı gözlemlenebiliyor. Ön bölümdeki alt panjur artık iki yatay çıtaya sahip. Ayrıca Avrupa'daki Golf modelleri artık donanım seviyesine göre aydınlatılmış Volkswagen logosu ile birlikte gelecek.

Ekli dosyayı görüntüle 72384 Ekli dosyayı görüntüle 72385 Ekli dosyayı görüntüle 72386 Ekli dosyayı görüntüle 72387 Ekli dosyayı görüntüle 72388 Ekli dosyayı görüntüle 72389

Ekstra opsiyon listesinde Matrix IQ.LIGHT LED far opsiyonunun bulunmakta.

Arka bölüme geçtiğimizde ise stopların değiştiğini görüyoruz. Yeni grafikler sayesinde üç boyutlu bir görüntü oluşması sağlanmış. Buna ek olarak tüm modellerde geçerli yeni renk paleti ve boyutları 16-19" arasında değişen jant seçenekleri de listede.

İç Tasarım
Asıl değişimin iç mekanda yaşadığını söylemek mümkün. Golf 8.5, hem donanım hem de yazılım anlamında değişiklik yaşadı. MIB4 adı verilen yeni yazılımı kullanan bilgi eğlence sistemi, 10.4 inç ve 12.9 inç büyüklükler ile alınabilecek. Multimedya sisteminin grafiklerini yenileyen Volkswagen, dokunmatik tuşları da ışıklandırarak kullanım kolaylığını artırmış. Yine kullanıcıların şikayetlerini dinleyen Wolfsburglu üretici, direksiyon üzerindeki tuşları da tekrar fiziksel tuşlara çevirmiş.

Henüz model tanıtılmadan önce açıklanan ChatGPT sistemine de değinelim. Golf 8.5 ile gelen yeni teknolojilerden biri sesle kontrol sistemi olacak. Cerence ve ChatGPT ile birlikte geliştirilen bu sesli asistan, ChatGPT'yi kullanarak tüm sorularınıza cevap vermeye çalışacak.

Ekli dosyayı görüntüle 72383 Ekli dosyayı görüntüle 72390

Motor Seçenekleri
Golf 8.5; 6'sı benzinli, 2'si dizel, 2'si yarı hibrit ve 2'si PHEV olmak üzere tam 12 farklı motor seçeneği ile gelecek. Ülkemizde bulunan 1.0 TSI ve eTSI motorlar yerini koruyabilir. Fakat açıklanan motor seçenekleri arasında 1.5 TSI seçeneğin 115 ve 150 bg güç üreten versiyonlarını görebiliyoruz. Bir üst aşamada, ülkemizde olmayan, 2.0 TSI motor mevcut. 7 ileri DSG ile eşleştirilen bu motor standart olarak AWD seçenek ile geliyor ve 204 bg güç üretebiliyor. Aynı motoru kullanan Golf GTI ise 245 bg güç yerine artık 265 bg güç üretebilecek. Golf GTI ülkemizde 2.8 milyon TL'ye satışta.

Yine ülkemizde göremediğimiz dizel seçenekler ise 2.0 TDI motorları kullanacak. Bu motor da 115 ve 150 bg güç üretebilen seçenekleri ile alınabiliyor. Fakat Volkswagen, dizel motorlara artık AWD seçeneği sunmayacak.

Ülkemizde satışta olan 1.5 eTSI motor seçeneği de 150 bg güç versiyonu ile satışta olmaya devam edecek. Volkswagen motorun tasarrufunu artırarak 100 kilometredeki yakıt tüketiminde yarım litre daha tasarruf sağladığını belirtiyor.

Listede iki de şarj edilebilir hibrit model mevcut. Volkswagen'in "eHybrid" adını verdiği bu modeller 1.5 TSI evo2 motoru, bir elektromotor ile eşleştiriyor. İçten yanmalı motor tek başına 150 bg güç ve 250 Nm tork üretebilirken, elektromotor 115 bg güç üretebilecek. 6 ileri DSG ile eşleştirilen bu motor toplamda 204 bg güç ve 350 Nm tork sunabilecek. Hiç fena değil.

İkinci basamakta ise Golf GTE ile karşılaşıyoruz. GTE, 177 bg güç üretebilen içten yanmalı motorunu aynı elektromotor ile eşleştiriyor. Bu da toplamda 272 bg güç ve 400 Nm tork üretmesine olanak sağlıyor.

Fiyatlar

Volkswagen henüz yeni Golf'ün Avrupa fiyatlarını açıklamadı. Bununla birlikte modelin Variant versiyonu ve donanım seçenekleri yerini koruyacak.


Video


Fotoğraflar
ekran biraz olmamış gibi, bir de arka sinyaller okunmuyor pek, haricinde gayet havalı duruyor.
 
https://www.autoexpress.co.uk/volks...nterior-revealed-and-results-are-illuminating


“Ek olarak giriş seviyesi 1.0 eTSI, çevresel performansını artırmayı amaçlayan bazı güncellemeler alabilir.”

Hocam devam edip değişiklikler olacak gibi. Ar-Ge yapılmış bir motor kolay çöpe atılmaz sanıyorum.
1.0 motorun üretimi durdurulmuyor hocam, bunu demek istemedim, 1.0 motor Polo, Fabia, Scala, Ibiza için devam edecektir,

VW Almanya resmi web sitesine girdiğinizde yeni Golf mk8.5 Facelift ile ilgili yapılan iyileştirmeler, yeni teknojiler, donanım seviyeleri, seçilen ilgili donanım hakkında (Life/Style/R-Line/Edition-50/GTI) hangi standart donanımlar ile geleceği, hangi özellikleri içerdiği, Life donanımdaki multimedya ekranın büyüklüğü, jant seçenekleri, koltuk seçenekleri, vs.. herşey detaylı şekilde açıklamışlar,

VW resmi sitesinde herşey net bir şekilde açıklanmışken, motor seçeneklerini olarak kullanılacak tüm motor seçenekleri açıklanmışken, mevzu 1.0 TSI motora geldiğinde bu motor kullanılacak mı kullanılmayacak mı hiç bir bilgi verilmiyor,

VW Almanya resmi web sitesine göre Golf Mk8,5 için motor seçenekleri;

1.5 TSI / eTSI 115ps
1.5 TSI / eTSI 150 ps
1.5 TSI PHEV (eHybrid)
2.0 TSI 200ps 4Motion
2.0 TSI 265 ps (GTI)
2.0 TSI 300 ps (GTI Clubsport)
2.0 TDI 115 ps
2.0 TDI 150 ps

Örneğin yeni kasa Audi A3 ‘te ilk zamanlar 1.0 TSI motor ile gelmesine karşın, sonrasında 1.0 motorun A3 ‘te kullanılmasına son verildi,

Yurtdışı kaynaklı güvenilir haber siteleri de bu konuya dikkat çekerek, 1.0 motorun Golf ‘te kullanımına son verilebilir diye yorumlamışlar.. bakalım artık hep beraber bekleyip göreceğiz..
 
115 lik 1.5 etsi manuel getirip yine boş donanım getirir bunlar.

2024 de park sensörsüz araba mı kaldı?

Park sensörü konfor değil güvenlik donanımıdır. (Ön + arkada çocuk yaya algılama vsvs)

Bunu anlasınlar artık.
 
1.0 motorun üretimi durdurulmuyor hocam, bunu demek istemedim, 1.0 motor Polo, Fabia, Scala, Ibiza için devam edecektir,

VW Almanya resmi web sitesine girdiğinizde yeni Golf mk8.5 Facelift ile ilgili yapılan iyileştirmeler, yeni teknojiler, donanım seviyeleri, seçilen ilgili donanım hakkında (Life/Style/R-Line/Edition-50/GTI) hangi standart donanımlar ile geleceği, hangi özellikleri içerdiği, Life donanımdaki multimedya ekranın büyüklüğü, jant seçenekleri, koltuk seçenekleri, vs.. herşey detaylı şekilde açıklamışlar,

VW resmi sitesinde herşey net bir şekilde açıklanmışken, motor seçeneklerini olarak kullanılacak tüm motor seçenekleri açıklanmışken, mevzu 1.0 TSI motora geldiğinde bu motor kullanılacak mı kullanılmayacak mı hiç bir bilgi verilmiyor,

VW Almanya resmi web sitesine göre Golf Mk8,5 için motor seçenekleri;

1.5 TSI / eTSI 115ps
1.5 TSI / eTSI 150 ps
1.5 TSI PHEV (eHybrid)
2.0 TSI 200ps 4Motion
2.0 TSI 265 ps (GTI)
2.0 TSI 300 ps (GTI Clubsport)
2.0 TDI 115 ps
2.0 TDI 150 ps

Örneğin yeni kasa Audi A3 ‘te ilk zamanlar 1.0 TSI motor ile gelmesine karşın, sonrasında 1.0 motorun A3 ‘te kullanılmasına son verildi,

Yurtdışı kaynaklı güvenilir haber siteleri de bu konuya dikkat çekerek, 1.0 motorun Golf ‘te kullanımına son verilebilir diye yorumlamışlar.. bakalım artık hep beraber bekleyip göreceğiz..
Hocam golf için de bitirilmiyor. Vw.de’de yer alan konfigüratöre bakarsanız makyajlı golf 8 için 1.0 tsi seçeneği var. 1.0 a3 konusuna gelince mesele satışın baltalanmaması meselesi. Golf’ün dolu dolu r-line 1.5 motorunu alana kadar a3 1.0 alabilme durumu yüzünden 1.5 opsiyonlu araçlar bir süre elde kaldı. Hatta doğuşoto sitesinde bir dönem ne zaman baksanız opsiyonlu golfleri sürekli satın almaya hazır görebiliyordunuz. Sözün özü distribütör tercihi olarak uygulandı. Nitekim benzer mesele t-roc 1.0/1.5 ve q2 1.0/1.5 için de yaşandı.
 
Ön tamponu inadına daha kötü yapıyorlar sanırım.
R line jantlara bakınca nerede o 7 deki 7.5 taki jantlar diyor insan.
Multimedya ekranı bence çok küçük olmuş şöyle 18" lik tablet iyi olurmuştu :).
Ön ışıklı logoyu mühendis arkadaş sonunda aliexpresten görüp tasarıma eklemiş.
ACC yi tampona eklemelerinde muhakkak mantıklı bir açıklama olmalı.
Sanırım vw 1 milyon direksiyon üretiyor bitene kadar takıyor.
 

Şu jant meselesine gelince; Avrupa da sanırım yeni trend bu tip jantlar olsa gerek zira Avrupa markalı birçok araçta birbirinden kopya çekilmiş gibi benzer tasarımda ve benzer dandiklik hissi veren siyah-piano baskın jantlar gördüm dün dikkatlice bakınca cadde üzerinde...
 

Geri
Üst Alt