Yatan arabayı çalıştırmak


Katılım
23 Ara 2023
Mesajlar
89
Tepkime puanı
43
Konum
İstanbul
İsim
Ali Osman
Araç
2014 VW Golf 1.2 TSI BMT 105 PS Comfortline
Merhaba, 2014 1.2 tsi dsg comfortline aracımı 1 aydır bazı sebeplerden dolayı kullanamıyordum. Çalıştırmak istediğimde marş alıyor ama çalışmıyordu. Kontrol ettiğimde çeyrek depodan fazla yakıt var, Akü %60, marş basıyor tık demiyor, yağı suyu tam, yarım marş yapınca benzin pompası sesi geliyor, gösterge ve ışıklarda azalma olmuyor hiçbir sorun yoktu. 20 gün önce 5 dk rölantide çalıştırıp kapatmıştım. Çalışmadı ve beynimden vuruldum. Bari çalışabilse ustaya götürcem neyse arkadaştan takviye yaptık 3-5 dk bekledik yine çalışmadı. Kutup başını söküp taktık bekledim bir süre yine çalışmadı. Aklıma gelen tek şey yakıt göndermiyor olmasıydı, benzin kokusu da çıkmıyordu kaput açık denediğimde ama yakıt pompası sesi vardı. Geriye tek bir şey kalmıştı istemeye istemeye marş basarken gaz pedalını pompalamaktı. Gaz pompalayarak çalıştı sonunda 15-20 dk rölantide çalıştırıp Akü döktüğüm için verdiği uyarıları silip biraz üstünü başını temizleyip otoyolda sürdüm, yakıt ikmal ettim ve geri yerine park ettim. 3-4 saattir bakmadığım kontrol etmediğim kablo soket kalmadı gevşeme fln mı oldu ya da kedi fare fln mi kemirdi o bile aklıma geldi. Çalışmasa öyle de çekiciden başka çare kalmamıştı. Bayağı video izledim, yorumlar okudum. Umarım tekrarlamaz gerçekten inanılmaz ötesi moral bozuyor Allah kimseyi yarı yolda ya da çaresiz bırakmasın. Videoları ve görseli ekliyorum. Tecrübe eden var mı, tekrarlar mı, neyini kontrol ettirmeliyim, yakıt borusu mu kurudu noldu yoksa yakıt pompası mı sıkıntılı bilemedim?

Bir de sormak istediğim gaz pompalayarak çalıştırmak zarar verir mi tekrarlanması durumunda? *(video yüklenemedi sanırım)
 

Ekli dosyalar

  • P_20240208_235633.jpg
    P_20240208_235633.jpg
    39.5 KB · Görüntüleme: 25

Benimki genel tavsiye. Denk gelmiş olabilir.
Yakıt geri kaçmış olabilir dediğiniz gibi. Gelene kadar da marş basmış olabilir.
Hocam enjektör püskürtmemiş, uzun süre beklediği için uçları tıkanmış olabilir mi? Würth enjektör temizleyici koysam depoya tavsiye ediyor musunuz?
 
Upvote 0

Aküden dolayı mıdır diyosunuz hocam, deşarj mıdır sizce, takviye kablosu bağlıyken dahi çalışmadı gaz pompalayarak çalışınca ben Aküye yormamıştım
Hocam enjektör püskürtmemiş, uzun süre beklediği için uçları tıkanmış olabilir mi? Würth enjektör temizleyici koysam depoya tavsiye ediyor musunuz?
Anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla (takviye prosedürünü) yanlış yapmış olabilirsiniz, (takviye yaparken 3-5 dk. bekledik sonra çalıştırmayı denedik ama çalışmadı) demişsiniz, takviye yaparak aracı çalıştırmak istediğinizde beklemeye gerek yoktur çünkü o esnada akünüz zayıf ise gerekli olan enerjiyi diğer aracın aküsünden temin eder.! Büyük ihtimalle bir yerlerde birşeyi yanlış yaptınız, takviye yaptım ama araç çalışmadı diye birşey mühendisliğe aykırı bir durum.

Sorunu (arızayı) tespit etmeden enjektör temizleyici vs.. kullanmayınız, hastanın hastalığını tespit etmeden tedavi yapmaktan farkı kalmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ysb
Upvote 0
Anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla (takviye prosedürünü) yanlış yapmış olabilirsiniz, (takviye yaparken 3-5 dk. bekledik sonra çalıştırmayı denedik ama çalışmadı) demişsiniz, takviye yaparak aracı çalıştırmak istediğinizde beklemeye gerek yoktur çünkü o esnada akünüz zayıf ise gerekli olan enerjiyi diğer aracın aküsünden temin eder.! Büyük ihtimalle bir yerlerde birşeyi yanlış yaptınız, takviye yaptım ama araç çalışmadı diye birşey mühendisliğe aykırı bir durum.

Sorunu (arızayı) tespit etmeden enjektör temizleyici vs.. kullanmayınız, hastanın hastalığını tespit etmeden tedavi yapmaktan farkı kalmaz.
Teşekkür ederim yorumunuz için, takviye takılıyken de denedik bekledik yine denedik olmadı onu demek istedim hocam, denemediğimiz ihtimal kalmamıştı.

Değerli tavsiyeniz için çok saolun, tavsiyenizi dikkate alacağım.
 
Upvote 0
Yatan arabada marş basmaması çok anormal bir durum değildir. Akü şarj kaybı ile marş motorunu güçlü şekilde çeviremiyordur. Takviye akü ile takviye yapılırken, takviye yapılan araç çalışır halde ve 2bin 3bin devirlerde gaz vermek gerekir. Takviye kablolarının artı ucunu kesinlikle arabaların kaput ya da metal aksamına değdirmeyin. Yangın tehlikesi! Ayrıca bir ay boyunca yakıt boru sistemindeki yakıt buharlaşarak hava yapmış olabilir. Garanti sistem, en azından akü için, arabayı kaputu açık halde kilitleyip kurup başının birini sökmek. Bazı araçlarda kaputun açılması da alarmı devreye sokabilir.
 
Upvote 0
Yatan arabada marş basmaması çok anormal bir durum değildir. Akü şarj kaybı ile marş motorunu güçlü şekilde çeviremiyordur. Takviye akü ile takviye yapılırken, takviye yapılan araç çalışır halde ve 2bin 3bin devirlerde gaz vermek gerekir. Takviye kablolarının artı ucunu kesinlikle arabaların kaput ya da metal aksamına değdirmeyin. Yangın tehlikesi! Ayrıca bir ay boyunca yakıt boru sistemindeki yakıt buharlaşarak hava yapmış olabilir. Garanti sistem, en azından akü için, arabayı kaputu açık halde kilitleyip kurup başının birini sökmek. Bazı araçlarda kaputun açılması da alarmı devreye sokabilir.
Arkadaşımın Nissan pickup Pathfinder aracını eski aracım twingo heçbek aracımla takviye yaparken hemen çalışmamıştı devir Yükselterek denediğimiz halde, bir süre bekledikten sonra tekrar devir Yükselterek çalıştırabilmiştik. Daha küçük akünün gücü de yetmeyebiliyor. O tecrübeyle bir süre beklemiştim. İnce bir nüans, belki bir gün işe yarar : ) belki de takviye prosedürünü eksik yaptık ondan olmadı.
 
Upvote 0
Takviyede kablo da önemli, satılan kabloların üzerinde çok yüksek amperaj değerleri yazıyor ama kesinlikle karşılamıyorlar. Benim A6 3.0 motor, akü de 100AH, standart kablo ile denedim bir kere çalışmadığı gibi kablodan da duman çıktı. Güya üzerinde 500A dayanır yazıyor.
 
Upvote 0
Takviyede kablo da önemli, satılan kabloların üzerinde çok yüksek amperaj değerleri yazıyor ama kesinlikle karşılamıyorlar. Benim A6 3.0 motor, akü de 100AH, standart kablo ile denedim bir kere çalışmadığı gibi kablodan da duman çıktı. Güya üzerinde 500A dayanır yazıyor.
Ben de tam onu yazacaktım. Her şey yolunda olsa bile marş motorunun anlık marş esnasında motora hareket verebilmek için 400-500A akımı sıradan takviye kabloları taşıyamıyor ve ısınıyor. Dediğiniz gibi yanması bile mümkün.
 
Upvote 0
gecmis olsun, akü en son nezaman değişti?
Aku yle alakali deyil bence ayni durum gecen yaz Benim de basima geldi
Eger aku den kaynaklansaydi araci bir kac calistirmayi denedikten sonra isiklar sonerdi. Arkadas kac kere denemis isiklarda bir azalma olmamis
Bence aractaki Pis yakit benzin pompasini tikadi araca yakit vermedi
Daha sonra arkadas gaz pedaling birkac kez pompalamis bu da tikanan benzin pompasini n tikanikligini atmis ve araca benzin akisi gerceklesmis ve arac calismis
 
Upvote 0
Aku yle alakali deyil bence ayni durum gecen yaz Benim de basima geldi
Eger aku den kaynaklansaydi araci bir kac calistirmayi denedikten sonra isiklar sonerdi. Arkadas kac kere denemis isiklarda bir azalma olmamis
Bence aractaki Pis yakit benzin pompasini tikadi araca yakit vermedi
Daha sonra arkadas gaz pedaling birkac kez pompalamis bu da tikanan benzin pompasini n tikanikligini atmis ve araca benzin akisi gerceklesmis ve arac calismis
+1 hocam tam olarak öyle olduğunu düşünüyorum. Zaten takviye ile de denedik akü olmadığı bence kesin. Tıkanma ihtimalinin yanısıra bir diğer ihtimal de bekledi ve yakıt hattında kalan benzin buharlaştı ve hava yaptı pompalayınca yakıt verdi.
 
Upvote 0
+1 hocam tam olarak öyle olduğunu düşünüyorum. Zaten takviye ile de denedik akü olmadığı bence kesin. Tıkanma ihtimalinin yanısıra bir diğer ihtimal de bekledi ve yakıt hattında kalan benzin buharlaştı ve hava yaptı pompalayınca yakıt verdi.
Pis yakit anlik tikanma yapmis
 
Upvote 0
Olabilir hocam önceki sahibi nerelerden aldı bilmiyorum, enjektör temizleyici o yüzden koymak istiyorum 🤔 bir de sanki bu olaydan sonra yakıt tüketimim arttı gibi
Sahsen Ben onermem Uzman birkisiden bilgi almadan da yapmayin derim
Tabiki siz bilirsiniz
 
Upvote 0

Olabilir hocam önceki sahibi nerelerden aldı bilmiyorum, enjektör temizleyici o yüzden koymak istiyorum 🤔 bir de sanki bu olaydan sonra yakıt tüketimim arttı gibi

KM kaçtı? Liqui Moly, protec vs. iyi bir markanın benzin yakıt hattı temizleme katkısını kullabilirsiniz. Benzinli motorda pek bir riski olmayacaktır. 30-40 lt yakıta ekledikten sonra mümkünse uzun mesafede tüketirseniz daha faydalı olur. Sürekli kısa mesafe soğuk kullanımda pek etkisi olmayabilir.
Dizelde yüksek km’lerde daha riskli. Ben zaten enjektör değiştireceğimi bilerek 275.000 km’deki 3.0 V6 tdi’da bir kaç farklı ürün denedim, sonuç olarak 6 tane yeni enjektör aldım. :)

Bu arada enjektör tıkanması öyle kolay olacak bir şey değil, 4ü birden tıkanması çok zor ki diyelim tıkandı gaza bastınız diye hemen düzelmez.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt