Yatan arabayı çalıştırmak


Katılım
23 Ara 2023
Mesajlar
89
Tepkime puanı
43
Konum
İstanbul
İsim
Ali Osman
Araç
2014 VW Golf 1.2 TSI BMT 105 PS Comfortline
Merhaba, 2014 1.2 tsi dsg comfortline aracımı 1 aydır bazı sebeplerden dolayı kullanamıyordum. Çalıştırmak istediğimde marş alıyor ama çalışmıyordu. Kontrol ettiğimde çeyrek depodan fazla yakıt var, Akü %60, marş basıyor tık demiyor, yağı suyu tam, yarım marş yapınca benzin pompası sesi geliyor, gösterge ve ışıklarda azalma olmuyor hiçbir sorun yoktu. 20 gün önce 5 dk rölantide çalıştırıp kapatmıştım. Çalışmadı ve beynimden vuruldum. Bari çalışabilse ustaya götürcem neyse arkadaştan takviye yaptık 3-5 dk bekledik yine çalışmadı. Kutup başını söküp taktık bekledim bir süre yine çalışmadı. Aklıma gelen tek şey yakıt göndermiyor olmasıydı, benzin kokusu da çıkmıyordu kaput açık denediğimde ama yakıt pompası sesi vardı. Geriye tek bir şey kalmıştı istemeye istemeye marş basarken gaz pedalını pompalamaktı. Gaz pompalayarak çalıştı sonunda 15-20 dk rölantide çalıştırıp Akü döktüğüm için verdiği uyarıları silip biraz üstünü başını temizleyip otoyolda sürdüm, yakıt ikmal ettim ve geri yerine park ettim. 3-4 saattir bakmadığım kontrol etmediğim kablo soket kalmadı gevşeme fln mı oldu ya da kedi fare fln mi kemirdi o bile aklıma geldi. Çalışmasa öyle de çekiciden başka çare kalmamıştı. Bayağı video izledim, yorumlar okudum. Umarım tekrarlamaz gerçekten inanılmaz ötesi moral bozuyor Allah kimseyi yarı yolda ya da çaresiz bırakmasın. Videoları ve görseli ekliyorum. Tecrübe eden var mı, tekrarlar mı, neyini kontrol ettirmeliyim, yakıt borusu mu kurudu noldu yoksa yakıt pompası mı sıkıntılı bilemedim?

Bir de sormak istediğim gaz pompalayarak çalıştırmak zarar verir mi tekrarlanması durumunda? *(video yüklenemedi sanırım)
 

Ekli dosyalar

  • P_20240208_235633.jpg
    P_20240208_235633.jpg
    39.5 KB · Görüntüleme: 25
KM kaçtı? Liqui Moly, protec vs. iyi bir markanın benzin yakıt hattı temizleme katkısını kullabilirsiniz. Benzinli motorda pek bir riski olmayacaktır. 30-40 lt yakıta ekledikten sonra mümkünse uzun mesafede tüketirseniz daha faydalı olur. Sürekli kısa mesafe soğuk kullanımda pek etkisi olmayabilir.
Dizelde yüksek km’lerde daha riskli. Ben zaten enjektör değiştireceğimi bilerek 275.000 km’deki 3.0 V6 tdi’da bir kaç farklı ürün denedim, sonuç olarak 6 tane yeni enjektör aldım. :)

Bu arada enjektör tıkanması öyle kolay olacak bir şey değil, 4ü birden tıkanması çok zor ki diyelim tıkandı gaza bastınız diye hemen düzelmez.
Km 143 bin hocam. Enjektör tamamen varsayım zaten. Hava yapmış olabileceği daha makul geliyor. Ama o olaydan sonra yakıt tüketimim arttı gibi pazar günü Boluya gidip geleceğim bakalım ne yakacak
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt