Aşırı Buğu ve Kötü Koku


alaras

Üye
Katılım
18 Şub 2022
Mesajlar
417
Tepkime puanı
471
İsim
Ali Aras
Araç
Golf 7 Rline 2016
Öncelikle herkese merhabalar,iyi günler.Son 15 gündür arabanın içi garip bir şekilde buğu yapıyor.Klimayı cama verince kesiliyor,ancak normal AUTO'ya çekince tekrardan hızlı ve fazla şekilde buğu yapıyor.Aynı zamanda acayip kötü koku ve nem yapıyor.İlk başta yıkamadan sonra paspasları ıslak bıraktılar zanettim ancak bir sonraki yıkamada şahsen ben kuruttum,durum hala aynı.Bundan 1-2 ay önce antifriz uyarısı vermişti,ancak çok yattığı (1 ayda 50km) için intercoolerın su çektiğini düşündüm,ekleme yaptım bir daha uyarı vermedi.Antifrizde çok bir farklılık sezemedim,minimum değerin 0,5 santim yukarıda.Peder beyin tahmini antifrizin musluklardan sızıp kabinin alt kısmını ıslatıp aşağıdan aşağıdan nem yaptığı.Motorsal bir sıkıntı yok performans kaybı,sıcaklık vs.Bugün 2500 3000 devir ortalama 140 km/sa hızla giderken 5 6 dakikada bir buğu önlemek için klimayı HI'da cama verdim,en son yol sonunda açtığımda inatla buğu gitmedi,üstüne bir de fazladan buğu yaptı.Pazartesi günü servise götüreceğim ancak aklımdaki soru işaretleri çözülmedi.Varsa bir fikriniz paylaşırsanız çok sevinirim,şimdiden teşekkürler,sağolun :).
 

Bende de içerde ağır bir koku vardı, yoğun nem rutubet var gibiydi aracı 2 ay önce aldığımda, bagaj havuzu resmen su içindeydi sanırım eski sahibi o yüzden satmak istemesinin bir sebebi buydu. Alttan tıpaları çıkardım, %80-90 halloldu arada bi soldan nemleniyor. Sanırım sol stoptan alıyor (sök tak yapılmış). Şu an neredeyse rutubet yok denecek kadar azaldı.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0

Ali hocam geçmiş olsun. Polen filtresine baktığınızda ne çıktı durumu ? Bir de arka koltuğun alt kısmını kaldırıp bakmanızda akıllarda soru işareti bırakmaz. Depo kısmının çıkıntısına elinizi sürdüğünüzde hafif ıslaklık vs. var mı yok mu diye ? Mazot dolum yerinin solunda bulunan ufak hava değiline kuvvetli hava tabancası da tutmanızı öneririm. Yağmur su giderlerini testte edebilirsiniz şaşal su dökerek araçtan aktığını gözlemleyebilirsiniz kapılardan ve ön camda ki gidere bakarak. Sunroof yok diye biliyorum tam emin olmamakla beraber var ise tahliyelerine bakmanızda da fayda var
 
Upvote 0
motor kısmını kontrol ettiniz mi? kedi yavrusu fare sıkışıp ölmüş olabilir mi? başımıza gelmedi değil , bir dönem trakyaya giden şirket araçlarında yılan parçaları bile gördü bu gözler...
 
Upvote 0
Bir şekilde iç keçelere antifriz akıyor olabilir mi ? Kıyaslamak doğru olmaz ama arkadaşımın brodway inde öyle bir soru olmuştu.
Yok canım benim babam Lada ustasıydı :D,o da Ladalarda gördüğü problem gibi musluklardan iç keçelere antifriz aktığını söylediği,stepne vs. kuru son seçenek o kaldı.Antifrize bugün bakamadım ama dün hafif bir eksilme vardı.
 
Upvote 0
motor kısmını kontrol ettiniz mi? kedi yavrusu fare sıkışıp ölmüş olabilir mi? başımıza gelmedi değil , bir dönem trakyaya giden şirket araçlarında yılan parçaları bile gördü bu gözler...
Detaylı inceledim,öyle bir durum yok.Turbonun aşağı kısımlarına,kayışların olduğu bölüme,sigorta kutusunun olduğu kısıma pek bir şey göremedim.Fare girse net bir iki yeri kemirirdi diye düşünüyorum :).
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Ali hocam geçmiş olsun. Polen filtresine baktığınızda ne çıktı durumu ? Bir de arka koltuğun alt kısmını kaldırıp bakmanızda akıllarda soru işareti bırakmaz. Depo kısmının çıkıntısına elinizi sürdüğünüzde hafif ıslaklık vs. var mı yok mu diye ? Mazot dolum yerinin solunda bulunan ufak hava değiline kuvvetli hava tabancası da tutmanızı öneririm. Yağmur su giderlerini testte edebilirsiniz şaşal su dökerek araçtan aktığını gözlemleyebilirsiniz kapılardan ve ön camda ki gidere bakarak. Sunroof yok diye biliyorum tam emin olmamakla beraber var ise tahliyelerine bakmanızda da fayda var
Sağolun hocam.Polen filtresine bakamadım ama ondan da işgilleniyorum çünkü epey oldu değişeli.Geçen gün de mazot alırken deponun ağzına mazot dökülmüş,araba mazot koktu baya,klimayla güçlendi ama şuan mazot kokusu yok.Hava deliğine hava tabancası tutmayı deneyeceğim ancak arka koltuğu kaldırmaktan kastınız,koltukları yatırıp alt kısma ulaşmak mı çünkü daha önce koltukların altını hiç kaldırmadım,nasıl yapılıyor bilmiyorum.Sunroof var,ancak tahliyelerinde bir problem olsa tavanda leke yapardı düşünüyorum.Depo kısmının herhangi bir yerinde de ıslaklık sezemedim.Aslında en komiği araçta bir ıslaklık sezemedim :D.Yüksek ihtimal @Ufuk42 hocamın dediği gibi iç keçelere antifriz sızıyor.Çok detaylı inceleme şansım olmadı ama ben de biraz antifrizden şüpheleniyorum.Çünkü ne sağlam yağmurda kaldı,hep garajda duruyor günlük bindiğimde bile gittiğim yerde garaja bırakıyorum,ne bir ıslaklıkla karşılaştım,kesinlikle yiyecek içecek değil,en sevmediğim iştir arabada yiyip içmek.Sunroofu aktif kullanırım ama yağmur sezdiğim an kapatırım.Ancak şu cam tavanın plastik parçası (VW'de kronik olan cam tavan mikası sorunu) çatlak.Baya derin de bir çatlak ancak aracın yukarı kısımdan su aldığını zannetmiyorum.En iyisi detaylı bir aranması,filtrelerin değişmesi olacak,bize servis yolu göründü anlayacağınız.Ancak bu akşam bir daha detaylı bir arayacağım arabayı,ıslaklık,kaçak,leke,hayvan leşine kadar.Fikirlerinizi bekliyorum,ona göre hareket alacağım ben de.
 
Upvote 0
Arabanin alt dosemelerine bir bak bence
mesela araci park
Edttin 5/6 saat sonra tekrar araca bindiginde camlar bugulumu buluyorson
Eger oyleyse aracta nem var demektir nem bugu yapar arac hic su aldimi?
Filitreyi bir degistir bak
Araç park halindeyken problem yok,bindikten 10 dakika sonra yapıyor.Araç hiç su almadı.Araçta nem olduğu kesin ancak sürekli değil,bir şeyler devirdaim edince oluyor.Motor yeterli sıcaklığa geldiğinde antifriz dolanmaya başlıyor ya,ondan şüpheleniyorum.Filtre değişecek zaten o net,antifriz kaynaklı bir sızıntı sezersem onu da yaptıracağım,yine devam ederse bilemiyorum.
 
Upvote 0
@alaras Polen filtresi gün geçtikçe bakteri üretir ve iç ortamda klima açıp kapandıkça nem ve koku yapar. Isı değişkenliği nedeniyle üzerindeki bakterilerinde çoğalmasıyla kapalı ortamda klimayı açsanız bile hemen kapadığınızda nem yapıp buhğu yapacaktır hemen ardından da pis bir koku bırakır. Kötü olan tarafı da bu filtre uzun süre değişmez ise bakteriler ve nem yapan diğer etkenler havalandırma borularına yapışacak ve ilerde filtreyi değiştirseniz bile aynı koku ve nem sürekli olacak. Bunun içinde anti bakteriyel kaliteli ozon temizliği ve bomba dedikleri araç içi kokuyu değiştiren uygulamalar var.
 
Upvote 0
Sağolun hocam.Polen filtresine bakamadım ama ondan da işgilleniyorum çünkü epey oldu değişeli.Geçen gün de mazot alırken deponun ağzına mazot dökülmüş,araba mazot koktu baya,klimayla güçlendi ama şuan mazot kokusu yok.Hava deliğine hava tabancası tutmayı deneyeceğim ancak arka koltuğu kaldırmaktan kastınız,koltukları yatırıp alt kısma ulaşmak mı çünkü daha önce koltukların altını hiç kaldırmadım,nasıl yapılıyor bilmiyorum.Sunroof var,ancak tahliyelerinde bir problem olsa tavanda leke yapardı düşünüyorum.Depo kısmının herhangi bir yerinde de ıslaklık sezemedim.Aslında en komiği araçta bir ıslaklık sezemedim :D.Yüksek ihtimal @Ufuk42 hocamın dediği gibi iç keçelere antifriz sızıyor.Çok detaylı inceleme şansım olmadı ama ben de biraz antifrizden şüpheleniyorum.Çünkü ne sağlam yağmurda kaldı,hep garajda duruyor günlük bindiğimde bile gittiğim yerde garaja bırakıyorum,ne bir ıslaklıkla karşılaştım,kesinlikle yiyecek içecek değil,en sevmediğim iştir arabada yiyip içmek.Sunroofu aktif kullanırım ama yağmur sezdiğim an kapatırım.Ancak şu cam tavanın plastik parçası (VW'de kronik olan cam tavan mikası sorunu) çatlak.Baya derin de bir çatlak ancak aracın yukarı kısımdan su aldığını zannetmiyorum.En iyisi detaylı bir aranması,filtrelerin değişmesi olacak,bize servis yolu göründü anlayacağınız.Ancak bu akşam bir daha detaylı bir arayacağım arabayı,ıslaklık,kaçak,leke,hayvan leşine kadar.Fikirlerinizi bekliyorum,ona göre hareket alacağım ben de.
Sunroof ‘un su tahliye kanalları (4 köşede) ön sağ-sol ve arka kısım sağ-sol konumundadır, bu tahliye kanalları ön tiz hoparlörlerin olduğu A sütunu direklerinden geçen hortum tesisatıyla aşşağıdan tahliye edilir,

VW grubunda bu A sütunundaki su tahliye hortumu bir şekilde (ek yerinden çıkıp) veya zamanla kirden tıkanıp iç kabine suyu verebiliyor,

Ön ve arka tüm paspasları kaldırıp halılar ıslak mı kontrol ediniz, ön yolcu koltuğunun ordaki halının taban kısmını ve özellikle —>ön yolcu halısının eğimli kısım yani ayaklarımızı ileriye doğru uzattığımızda eğimli olan kısımda (torpidonun gözünün alt kısmı) en dibe kadar eğilip oradaki halıyı kontrol ediniz,

Bir de bagajın sağ-sol yan ceplerini kontrol ediniz.

Edit: İç kabine antifriz akıyorsa media ekranın altındaki açılır/kapanır usb gözünün arkasında kalorifer ve klima için üst üste evaporatörler (kondansör) bulunur, buradaki (evaporatör tesisatından) kaçak yapıyordur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
@alaras Polen filtresi gün geçtikçe bakteri üretir ve iç ortamda klima açıp kapandıkça nem ve koku yapar. Isı değişkenliği nedeniyle üzerindeki bakterilerinde çoğalmasıyla kapalı ortamda klimayı açsanız bile hemen kapadığınızda nem yapıp buhğu yapacaktır hemen ardından da pis bir koku bırakır. Kötü olan tarafı da bu filtre uzun süre değişmez ise bakteriler ve nem yapan diğer etkenler havalandırma borularına yapışacak ve ilerde filtreyi değiştirseniz bile aynı koku ve nem sürekli olacak. Bunun içinde anti bakteriyel kaliteli ozon temizliği ve bomba dedikleri araç içi kokuyu değiştiren uygulamalar var.
2 3 ayda bir araç yıkandıktan sonra o klima bombasını yaparım,ozon içeriyor sanırım.Ancak bu sefer aradan 2 3 aydan fazla süre geçti,kasımdan beri uygulamadım.Dediğim gibi filtre değişmedi uzun zamandır,polen filtresinin bu denli bir olay yaratacağını biliyordum ancak bu kadar değil,ona da bakacağım teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Sunroof ‘un su tahliye kanalları (4 köşede) ön sağ-sol ve arka kısım sağ-sol konumundadır, bu tahliye kanalları ön tiz hoparlörlerin olduğu A sütunu direklerinden geçen hortum tesisatıyla aşşağıdan tahliye edilir,

VW grubunda bu A sütunundaki su tahliye hortumu bir şekilde (ek yerinden çıkıp) veya zamanla kirden tıkanıp iç kabine suyu verebiliyor,

Ön ve arka tüm paspasları kaldırıp halılar ıslak mı kontrol ediniz, ön yolcu koltuğunun ordaki halının taban kısmını ve özellikle —>ön yolcu halısının eğimli kısım yani ayaklarımızı ileriye doğru uzattığımızda eğimli olan kısımda (torpidonun gözünün alt kısmı) en dibe kadar eğilip oradaki halıyı kontrol ediniz,

Bir de bagajın sağ-sol yan ceplerini kontrol ediniz.
Ona da bakacağım,çünkü bildiğim kadarıyla tahliye kanallarının da temizliği var,aracıma hiç yapılmadı zannediyorsam.Muhtemel dolu olması,sağolun.
 
Upvote 0
Tavsiyem kalorifer peteğini kontrol etmeniz, Tiguan aracımızda birebir aynı sıkıntı vardı azar azar ordan kaçırıp paspası ıslatıyormuş o da nem buğu ve koku yapıyordu. Radyatörü değiştirince problem kalmadı.
 
Upvote 0
Tavsiyem kalorifer peteğini kontrol etmeniz, Tiguan aracımızda birebir aynı sıkıntı vardı azar azar ordan kaçırıp paspası ıslatıyormuş o da nem buğu ve koku yapıyordu. Radyatörü değiştirince problem kalmadı.
Hiç aklıma gelmemişti,kontrol ederim mutlaka,sağolun.
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt