Aşırı Buğu ve Kötü Koku


alaras

Üye
Katılım
18 Şub 2022
Mesajlar
417
Tepkime puanı
471
İsim
Ali Aras
Araç
Golf 7 Rline 2016
Öncelikle herkese merhabalar,iyi günler.Son 15 gündür arabanın içi garip bir şekilde buğu yapıyor.Klimayı cama verince kesiliyor,ancak normal AUTO'ya çekince tekrardan hızlı ve fazla şekilde buğu yapıyor.Aynı zamanda acayip kötü koku ve nem yapıyor.İlk başta yıkamadan sonra paspasları ıslak bıraktılar zanettim ancak bir sonraki yıkamada şahsen ben kuruttum,durum hala aynı.Bundan 1-2 ay önce antifriz uyarısı vermişti,ancak çok yattığı (1 ayda 50km) için intercoolerın su çektiğini düşündüm,ekleme yaptım bir daha uyarı vermedi.Antifrizde çok bir farklılık sezemedim,minimum değerin 0,5 santim yukarıda.Peder beyin tahmini antifrizin musluklardan sızıp kabinin alt kısmını ıslatıp aşağıdan aşağıdan nem yaptığı.Motorsal bir sıkıntı yok performans kaybı,sıcaklık vs.Bugün 2500 3000 devir ortalama 140 km/sa hızla giderken 5 6 dakikada bir buğu önlemek için klimayı HI'da cama verdim,en son yol sonunda açtığımda inatla buğu gitmedi,üstüne bir de fazladan buğu yaptı.Pazartesi günü servise götüreceğim ancak aklımdaki soru işaretleri çözülmedi.Varsa bir fikriniz paylaşırsanız çok sevinirim,şimdiden teşekkürler,sağolun :).
 

Benzer bir problem yaşadım. Yağmurlu havada arabaya binince içerisi çok hızlı bir şekilde buğu oluyordu. Sürekli klima açmam gerekiyordu. En son Ankara'da bir elektirik ustasına uğradığımda, aracımızın içinde çok miktarda avuç içi büyüklüğünde havalandırma yönlendirme motoru olduğu bunlardan sağ tarafta torpidonun içi kısmında kalan bir motorun değişmesi gerektiğini öğrendim. 1700 liraya yan sanayi bir motor takıldı. Şimdilik problem kalmadı.
 
Upvote 0

Geçen hafta başıma gelen bir olay sizi belki aydınlatır. Bir arkadaşın aracına kodlama yapıyordum. Araç arızlarına bir bakayım dedim, Çıkan arıza kayıtlarını sildim ve araca marş bastım tekrrlayan arıza varmı diye baktığımda klimatronik flap arıza verdi çıkan arıza kaydını ekran fotorafı alıp arkadaşa aracında klima ile ilgili arıza var dedim. Oda dedi ki araç sürekli camları buhulanıyor klimayı açınca buğu gidiyor. Acaba alakası varmı dedi bende belki araç bir yerden su alıyordur dedim. Muhtelif yerleri kontrol etmiş su alma yok demişti. Bir hafta sonra aracı bir arkadaşımızn yanına bakıma götürdük. Aracın polen filtresini söktüğümüzde hiç kirlenmemiz adeta dün takmışızcasına yepyeniydi. Tabi şaşırdık herneyse yine değiştirdik. Sonra arızalara baktığımızda tekrar aynı hatayı verdi. Sonra servisten bir arkadaşımıza bu hatanın sebebini sorduk oda dedik ki; aracın dış hava girişini açıp kapatan flapları kontrol eden motor bozuk o yüzden araç dışardan hava almıyor ve polen filtreside haliyle kirlenmiyor dedi. Sonra gelip baktığında aracın üzerindeki o motor sökülmüş ve yenisi takılmamış. Haliyle flaplar kapalı konumda olduğu için istediğimiz kadar tuşa basalım araç dışardan hava almıyor. Bu nedenler aracın içinde sürekli nem oluyor. İlginç olan arkadaş geçtiğimiz yıllarda aracınız özel servise bırakıp triger kayışı değişmiş arac bir gün özel serviste kalmış o arada çalındığından şüpheleniyor. Çok ilginç değilmi sizcede...
 
Upvote 0
Evet,aracım şuan serviste.Klima panelinde bulunan her bir tuşun motoru varmış,iç hava senkronizasyon motoru bozulduğundan nem ve kötü koku yaparmış.Araçta herhangi bir sızıntı akıntı yok.Yetkili servis Otomol 6bin tl fiyat verdiler.
 
Upvote 0
Benzer bir problem yaşadım. Yağmurlu havada arabaya binince içerisi çok hızlı bir şekilde buğu oluyordu. Sürekli klima açmam gerekiyordu. En son Ankara'da bir elektirik ustasına uğradığımda, aracımızın içinde çok miktarda avuç içi büyüklüğünde havalandırma yönlendirme motoru olduğu bunlardan sağ tarafta torpidonun içi kısmında kalan bir motorun değişmesi gerektiğini öğrendim. 1700 liraya yan sanayi bir motor takıldı. Şimdilik problem kalmadı.
Evet,o motorlardan biri değişiyormuş.
 
Upvote 0
Geçen hafta başıma gelen bir olay sizi belki aydınlatır. Bir arkadaşın aracına kodlama yapıyordum. Araç arızlarına bir bakayım dedim, Çıkan arıza kayıtlarını sildim ve araca marş bastım tekrrlayan arıza varmı diye baktığımda klimatronik flap arıza verdi çıkan arıza kaydını ekran fotorafı alıp arkadaşa aracında klima ile ilgili arıza var dedim. Oda dedi ki araç sürekli camları buhulanıyor klimayı açınca buğu gidiyor. Acaba alakası varmı dedi bende belki araç bir yerden su alıyordur dedim. Muhtelif yerleri kontrol etmiş su alma yok demişti. Bir hafta sonra aracı bir arkadaşımızn yanına bakıma götürdük. Aracın polen filtresini söktüğümüzde hiç kirlenmemiz adeta dün takmışızcasına yepyeniydi. Tabi şaşırdık herneyse yine değiştirdik. Sonra arızalara baktığımızda tekrar aynı hatayı verdi. Sonra servisten bir arkadaşımıza bu hatanın sebebini sorduk oda dedik ki; aracın dış hava girişini açıp kapatan flapları kontrol eden motor bozuk o yüzden araç dışardan hava almıyor ve polen filtreside haliyle kirlenmiyor dedi. Sonra gelip baktığında aracın üzerindeki o motor sökülmüş ve yenisi takılmamış. Haliyle flaplar kapalı konumda olduğu için istediğimiz kadar tuşa basalım araç dışardan hava almıyor. Bu nedenler aracın içinde sürekli nem oluyor. İlginç olan arkadaş geçtiğimiz yıllarda aracınız özel servise bırakıp triger kayışı değişmiş arac bir gün özel serviste kalmış o arada çalındığından şüpheleniyor. Çok ilginç değilmi sizcede...
Aynısı oldu,aracı bağladılar bilgisayara,arıza kodlarında klima motor arızası vermiş.İç senkronizasyon motoruymuş,değişecek bakalım.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt