Golf 7 1.6 TDI kalorifer açınca hararet hızla düşüyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Mutigti
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Mutigti

Üye
Katılım
27 Şub 2024
Mesajlar
32
Tepkime puanı
15
Konum
Istanbul
İsim
Burak
Araç
mutluay
Merhaba, aracım Golf 7 2015 Model 1.6TDI CLH KODLU MOTOR.



Öncelikle bu araca yeni geçtim, hayatımda ilk defa dizel araç sahibi oldum.

Bana garip olan bi soru var, kaloriferi açtığımda hararet 90’dan hızla düşüyor ve kalorifer açmasam dahi 3000 devirin altında gidersem arabayı çok sıkmadan gene düşüyor.

Ben termostat veya hararet müşüri diye düşünüyorum sizce neden olabilir?

YouTube Video
IMG_0393.png
 
Hocam Merhaba,

Aynı sorun bende olduğu 1-2 ay önce antifiriz eksiltti, ekranda 'lütfen soğutma sıvısının dolum seviyesini kontrol edin.'' ek te. Hemen kırmızı antifiriz dedikleri antifirizi aldım max min arasında olması gereken seviyeye dolumunu yaptım.
Aradan 1-2 ay daha geçti iyice havalar soğuduktan sonra bende aynı resimdeki gibi klima veya kalorifer sıcağını açtığımda hararet düşmeye başladı. benimde aklıma

Merhaba,

2018 Model GOLF 7.5 / 45.000 KM' de aracımda ;

1-2 Ay önce ekte olduğu gibi 'lütfen soğutma sıvısının dolum seviyesini kontrol edin uyarısı çıktı. Hemen kırmızı antifiriz dedikleri antifirizden aldım ve olması gerektiği gibi max-min arasındaki seviyeye kadar doldurdum. 1-2 Ay sonrasında havalarında soğumasıyla aynı sizdeki gibi aracta klima veya kalorifer sıcaklığı açtığımda hararet düşmeye başladı. Bende kronik olan devir daim pompasından şüphelenmiştim. Devir daim pompası,su pompası ve trigger seti 30.01.2024 'te yine aynı yetkili serviste değişmişti.
Aracı Volkswagen MEZ Otomotiv/İST-FLORYA şubesine bıraktım kontrolleri yaptılar;
Araçta termostat arızası olduğunu söylediler. Kaçak vs olmadığını devir daim ve su pompası ile ilgili olmadığını söylediler. 2 gündür araç serviste.
Termostat ücreti 2437₺ işçilik 9450₺ iskonto 3301 ₺ toplamda 11887₺ ücret çıkardılar. Düz 10.000₺ ' ye tamam dedim. Ardından 1 gün sonra cıvataları da değişmesi gerekiyor dediler 1000₺ ' de ona istediler . Özetle 11.000₺'ye termostat değiştirecekler. Testleri yapıp geri bildirim yapacağım.
Teşekkürler
9500₺ termostat değişim ücreti mi 😱😱
 
Upvote 0
Aynen o şekilde. G13 antifrize kireç karışmaması gerekiyor, bu yüzden silikat poşedi emniyet amaçlı koyulmuş. Olur da genleşme kabına kireçli / sert su ilave edilirse , kireci kırsın suyu yumuşatsın diye. Silikat poşedin başka bir espirisi yok.

Antifrize Kireç karışmanası konusuna katılmakla beraber, silikat konusundaki yanlış bilgiyi düzeltmek isterim. Antifriz içindeki silikat alüminyum parçaların korozyona uğramasını engellemek içindir. Zamanla azalan silikat o poşetten tamamlanır. Bu sayede G13 antifriz “ömürlük” olur. Öyle iki yılda bir komple değişmesi gerekmez. Tabii sonra poşet yırtıldı işin rengi ve antifrizin kodu değişti.

Fosfat da demir parçaların korozyonunu önlemek için konur bu arada. Aşındırıcı asit oluşumunu önlemek ve ph’ı dengede tutmak için de bizim meşhur Bor kullanılır. Bu da böyle bir bilgi :)
 
Upvote 0
Maalesef arkadaşlar durum bu şekilde. Araba yetkili servis bakımlı olduğu için bende bu geleneği sürdürmek istedim. Serviste insanların gözünü korkutuyorlar dışarda da yaptırabilirsin ama komple motor iniyor diyor, 1000₺ 'lik cıvatayı da gördüklerine göre sanırım motoru indirdiler :)
 
Upvote 0

Geri
Üst