GTD1449VZ turbo hk.


alaras

Üye
Katılım
18 Şub 2022
Mesajlar
446
Tepkime puanı
500
İsim
Ali Aras
Araç
Golf 7 Rline 2016
Merhaba arkadaşlar, iyi günler hayırlı işler. Son zamanlarda aracı değiştirip değiştirmeme arasında kaldım, ancak gereksiz artan araç fiyatları ve bu kaliteyi bir daha bulamayacağımdan aracımı elden geçirmeye karar verdim. Öncelikle turboyu elden geçirmek istiyorum, meşhur 2.0 TDI GTD1449VZ turbosunu kullanmak istiyorum, ancak tam uyum sağlıyor mu, başka neleri değiştirmem gerekir, araçta performans anlamında büyük fark yaratır mı, servisten alıp serviste taktırabilir miyim gibi aklımda birkaç soru var. Aramızda kullanan, bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim, şimdiden sağolun :).
 

Merhaba arkadaşlar, iyi günler hayırlı işler. Son zamanlarda aracı değiştirip değiştirmeme arasında kaldım, ancak gereksiz artan araç fiyatları ve bu kaliteyi bir daha bulamayacağımdan aracımı elden geçirmeye karar verdim. Öncelikle turboyu elden geçirmek istiyorum, meşhur 2.0 TDI GTD1449VZ turbosunu kullanmak istiyorum, ancak tam uyum sağlıyor mu, başka neleri değiştirmem gerekir, araçta performans anlamında büyük fark yaratır mı, servisten alıp serviste taktırabilir miyim gibi aklımda birkaç soru var. Aramızda kullanan, bilgi sahibi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim, şimdiden sağolun :).
Servisten alıp serviste takamazsınız çok büyük bir ihtimalle ,çünkü bu işlemler tuning veya modlama diyeceğimiz işlemler, yetkili servisler mib3 bile takmıyorlar, turboyu takacaklarını hiç sanmam.

Birebir uyuyor, ona uygun stage 3 yazılım yapılıyor, 190 200 hp güç alınıyor, Smoke Motion Mert abinin Golf ü epey ünlüdür keza Leon u da big turbo setup yaptı ve 190hp güç aldı.

Turbo ve yazılım ile çözülüyor bildiğim kadarıyla, intercooler büyütülebilir fakat Golf 7 ler zaten aftercooler dedikleri sisteme sahip yani havayı direk giriş kısmında su ile soğutuyor. Ankara da isen görüşeceğiniz adres RSA dır, bana kalırsa en bilen kişiler, Necati Abi Kaygusuz Oto da turbo montajını yapabilir.

Ciddi ciddi hissedersin farkı, stage1 bile çok zevkli yaparken stage 3ü düşünemiyorum, her yerde ASR lambası partisi verebilirsin :D
 
benim 6 ileri düz vites audi a3 aracımda bu turbo mevcut. çok memnunum. daha sonra dpf ve egr'yi de iptal ettirdim. rejenerasyon sıkıntısından da kurtuldum. kesinlikle taktır ama fiyatlar uçtu ben çok uyguna yaptırmıştım zamanında.
yaptırdıktan sonra 180-220 hp arası her araçla korkmadan sıkabilirsin. yazılımsız 184 lük 320d'leri, 2.0 tdi'ları çok rahat geçersin. yazılımsız stok dizellerde güç 3500 gibi düşmeye başlarken, bizde 5000 rpm'e kadar güç bitmiyor. turbo 2000 devirde tam gücünü veriyor, 5000 e kadar kesintisiz güç veriyor.
 
Son düzenleme:
Servisten alıp serviste takamazsınız çok büyük bir ihtimalle ,çünkü bu işlemler tuning veya modlama diyeceğimiz işlemler, yetkili servisler mib3 bile takmıyorlar, turboyu takacaklarını hiç sanmam.

Birebir uyuyor, ona uygun stage 3 yazılım yapılıyor, 190 200 hp güç alınıyor, Smoke Motion Mert abinin Golf ü epey ünlüdür keza Leon u da big turbo setup yaptı ve 190hp güç aldı.

Turbo ve yazılım ile çözülüyor bildiğim kadarıyla, intercooler büyütülebilir fakat Golf 7 ler zaten aftercooler dedikleri sisteme sahip yani havayı direk giriş kısmında su ile soğutuyor. Ankara da isen görüşeceğiniz adres RSA dır, bana kalırsa en bilen kişiler, Necati Abi Kaygusuz Oto da turbo montajını yapabilir.

Ciddi ciddi hissedersin farkı, stage1 bile çok zevkli yaparken stage 3ü düşünemiyorum, her yerde ASR lambası partisi verebilirsin :D
Teşekkür ederim, Smoke Motion'un videolarını hatırlıyorum iyi yürüyorlardı. Intercooler belki ama oilcooler düşünüyorum, yağ biraz fazla ısınıyormuş gibi geliyor bana. O halde yüksek ihtimal RSA'ya başvuracağım. Arabada zaten stage 1 var stage 3 abartı olur günlük biniyorum yürütemem asla, yürütsem de dediğin gibi ASR lambası her ışıkta kendini gösterecektir :D.
 
benim 6 ileri düz vites audi a3 aracımda bu turbo mevcut. çok memnunum. daha sonra dpf ve egr'yi de iptal ettirdim. rejenerasyon sıkıntısından da kurtuldum. kesinlikle taktır ama fiyatlar uçtu ben çok uyguna yaptırmıştım zamanında.
yaptırdıktan sonra 180-220 hp arası her araçla korkmadan sıkabilirsin. yazılımsız 184 lük 320d'leri, 2.0 tdi'ları çok rahat geçersin. yazılımsız stok dizellerde güç 3500 gibi düşmeye başlarken, bizde 5000 rpm'e kadar güç bitmiyor. turbo 2000 devirde tam gücünü veriyor, 5000 e kadar kesintisiz güç veriyor.
Aynısını düşünüyorum. Virajda neler nelerle oynuyorum ama düzde 160-200hp üstü zorluyor baya. DPF EGR iptali çok istemiyorum ancak galiba forumdan bir abimiz bunlardan biri çok ısındığı için aracının güç kestiğini söylemişti. Evet 3500 devirden sonra yorulmaya başlıyor. R son susturucu var o da etki eder diye düşünüyorum performansa ancak turbo işe renk katacak belli. Ortalama kaç hp alırım, bir de maliyeti nedir bu işin?
 
Teşekkür ederim, Smoke Motion'un videolarını hatırlıyorum iyi yürüyorlardı. Intercooler belki ama oilcooler düşünüyorum, yağ biraz fazla ısınıyormuş gibi geliyor bana. O halde yüksek ihtimal RSA'ya başvuracağım. Arabada zaten stage 1 var stage 3 abartı olur günlük biniyorum yürütemem asla, yürütsem de dediğin gibi ASR lambası her ışıkta kendini gösterecektir :D.
eski aracım 1.6 tdi stage 1 di, RSA da yazmıştık, çok istekliydi, 40 50ye kadar doğru dürüst tutunamıyordu yol pis ise, tabi biraz şişiyor gibi oluyor oilcooler güzel olabilir fakat maaliyetler çok, hergün her yere top speed gitmiyorsanız gerek yok, onun yerine güzel bir yay ve jant seti daha mantıklı, görseli değişir hem.
 
eski aracım 1.6 tdi stage 1 di, RSA da yazmıştık, çok istekliydi, 40 50ye kadar doğru dürüst tutunamıyordu yol pis ise, tabi biraz şişiyor gibi oluyor oilcooler güzel olabilir fakat maaliyetler çok, hergün her yere top speed gitmiyorsanız gerek yok, onun yerine güzel bir yay ve jant seti daha mantıklı, görseli değişir hem.
Yani her gün çevre yolunu kullanıyorum, 140 160 arası ancak yol boş olursa basarım tabi. Yani biraz mekaniksel olarak yükseltmeye gidip hem zevk alıp hem de parçaları yenilemek istiyorum, aracımda fabrika çıkışı alçaltılmış spor süspansiyon, biri OZ Racing biri de Cadiz olmak üzere iki set jantım var zaten :).
 
Yani her gün çevre yolunu kullanıyorum, 140 160 arası ancak yol boş olursa basarım tabi. Yani biraz mekaniksel olarak yükseltmeye gidip hem zevk alıp hem de parçaları yenilemek istiyorum, aracımda fabrika çıkışı alçaltılmış spor süspansiyon, biri OZ Racing biri de Cadiz olmak üzere iki set jantım var zaten :).
o halde turbo lazım :D
 
bende bu turboyu kendi aracim octavia icin dusunuyorum. suan bulursam alma niyetindeyim ancak turbo resmen karaborsa gibi. elinde olanlar cok ucuk fiyatlar veriyorlar. temin etmeyi düşündüğünüz turbonun ederinden cok fazla fiyat çekmeyen bir yer var mı aklınızda? ek olarak ikinci el temiz degil. sıfır olarak bakiyorum.
 
bende bu turboyu kendi aracim octavia icin dusunuyorum. suan bulursam alma niyetindeyim ancak turbo resmen karaborsa gibi. elinde olanlar cok ucuk fiyatlar veriyorlar. temin etmeyi düşündüğünüz turbonun ederinden cok fazla fiyat çekmeyen bir yer var mı aklınızda? ek olarak ikinci el temiz degil. sıfır olarak bakiyorum.
Evet, ikinci ele girmenin hiçbir faydası yok. En kötü servise sorup bir şansımı deneyeceğim, montaja dışarı tabi.
 
mutlaka güzel olur ama kaç lira? çok pahalıdır bu. verdiğin paraya değmez bence. fiyatı uygun olsa hemen al derdim.
bu arada benim jantlar bile özel. orijinal jantları 16 inç 9kg, ben de araştırdım 6 kg orijinal 16 inç mercedes jantı (toliman) buldum. onu taktım çok iyi oldu.
Baktım TR geliş fiyatı 400 pound, çok uçuk değil hiç filtre değişimi vesaire yapmayacağımdan bir de hava akışı acayip yüksekmiş. Golf R'ın olmazsa olmazı R600 filtrenin kardeşi gibi. Turboyla birlikte almayı düşünüyorum. Benim jantlar da magnezyum zaten OZ Racing olanlar 4 tanesini bi elimle kaldırırım acayip etkisi var 19 inç tanesi 7.5 8kg geliyor. Sizin jantlar Polocuların Audi hafif jant gibi ,o da güzel ama baya karaborsa olmuş jant.
 
Hocam benim önceki aracım Golf 7.5 tdi idi ben big turbo setupunu yapıp Necati abide montaj yaptırdım İstanbul Rsa da yazılım yaptırdım. Çok memnundum egr partikül üzerinde problem yaşamadan kullandım. Egr partikül iptaline karşı biri olarak Rsa yı tercih ettim. Herhangi bir sorun yaşamadım 180 beygir civarı güç vardı fakat tork çok başarılı idi. Eğer egr partikül iptal edip yaparsan da paşaoğlu mg tavsiye edebilirim. Yazılım işi 1449 larda problemli fiyattan kaçıp kötü bir yerde yazdırma ve turbo montajına dikkat et diyebilirim :)
 


Geri
Üst Alt