235/55/18 Lastik Havası Öneriniz


235/55 R18

Ön 38 psi / arka 38 psi (uzun yol / otoban / şehir-içi kullanımlar için “kısmi yükte” standart lastik basıncı)

Ön 33 psi / arka 33 psi (aracın etiketindeki bu değer şehir-içi “sakin sürüş” kullanımlarda ve 100-110 km hızı geçmeyen sürüşler için kısmi yükte konfor lastik basıncı değeridir.)

R18 ebatlı kocaman taban alanı olan bir lastiğe 32 veya 33 psi gibi değerler hava basmak ciddi güvenlik tehlikesi yaratır (özellikle de uzun yol sürüşlerinde), Sanırım yorum yapan arkadaşlar aracın lastiğinin 235/55 R18 ölçüsünde olduğunu gözden kaçırıyorlar, Fabia veya Polo veya 16” ebatlı Golf Life paket lastiği değil bu.,

Yerden yüksek ağırlık merkezi yukarda konumlandırılmış SUV tipi araçlarda doğru lastik basıncı, ağırlık merkezi aşşağıda olan otomobillere nazaran çok daha önemlidir, Bu araçta 36 psi altına düşülmemesi kanaatindeyim, Şu olur “kısmi yükte” 100 km hızı geçmeyen sehir-içi sakin sürüş koşullarında etikette yazan 33 psi basılabilir, Onun harici sürüş koşullarında tehlike yaratır.
 

235/55 R18

Ön 38 psi / arka 38 psi (uzun yol / otoban / şehir-içi kullanımlar için “kısmi yükte” standart lastik basıncı)

Ön 33 psi / arka 33 psi (aracın etiketindeki bu değer şehir-içi “sakin sürüş” kullanımlarda ve 100-110 km hızı geçmeyen sürüşler için kısmi yükte konfor lastik basıncı değeridir.)

R18 ebatlı kocaman taban alanı olan bir lastiğe 32 veya 33 psi gibi değerler hava basmak ciddi güvenlik tehlikesi yaratır (özellikle de uzun yol sürüşlerinde), Sanırım yorum yapan arkadaşlar aracın lastiğinin 235/55 R18 ölçüsünde olduğunu gözden kaçırıyorlar, Fabia veya Polo veya 16” ebatlı Golf Life paket lastiği değil bu.,

Yerden yüksek ağırlık merkezi yukarda konumlandırılmış SUV tipi araçlarda doğru lastik basıncı, ağırlık merkezi aşşağıda olan otomobillere nazaran çok daha önemlidir, Bu araçta 36 psi altına düşülmemesi kanaatindeyim, Şu olur “kısmi yükte” 100 km hızı geçmeyen sehir-içi sakin sürüş koşullarında etikette yazan 33 psi basılabilir, Onun harici sürüş koşullarında tehlike yaratır.

Merhaba hocam,

Araç ayrıca 1648kg .

Alındığından beri şehir içi ve şehir dışı 38psi ile kullanıldı. Yol tutuş , performans açısından bir sıkıntı yaratmadı. Sadece şehir içinde kasislerde biraz hoplatıyor.

Daha önce ki yazılarda da belirttiğim gibi araca şehir içinde 4 kişi binip az miktarda bagaj olabiliyor. Bu gibi senaryoda da 33psi performans çekiş açısından sıkıntı olur gibi düşünüyorum. 33psi da yakıt tüketimi de epey artırır diye düşünüyorum.

Aklımda ki şekillemelerden biri şehir içi için 34 veya 36psi , şehirdışı içinde 38 psi

veyahut da

Şehir içi ve şehir dışı 36 psi olarak kullanılması .

Yorumlara göre cidden fikrim karışıyor. Hangisi mantıklı karar veremiyorum.
 
Kanaatimce, araci üretip kaza testlerinden geçiren, yıllarca tecrübesi olan araba firmaları ve Avrupa/Amerikanın katı kuralları ile başetmek zorunda olmaları, araç firmalarının lastik basıncını kapıya doğru PSİ değerlerini yapıştırmasına yeterlidir. Kendi tecrübelerin paylaşmak güzel bişi, ama VW'ye sen PSİ basıncını bilmiyon demek :) Kapımda ne yazıyorsa o lastik boyutlarını takmalıyım. Kapımda ne PSi yazıyorsa onu soğuk hava ile doldumalıyım. Çok ta zor bişi değil, amerikayı bir daha keşfetmeye çalış'ma'mak.
 
Kanaatimce, araci üretip kaza testlerinden geçiren, yıllarca tecrübesi olan araba firmaları ve Avrupa/Amerikanın katı kuralları ile başetmek zorunda olmaları, araç firmalarının lastik basıncını kapıya doğru PSİ değerlerini yapıştırmasına yeterlidir. Kendi tecrübelerin paylaşmak güzel bişi, ama VW'ye sen PSİ basıncını bilmiyon demek :) Kapımda ne yazıyorsa o lastik boyutlarını takmalıyım. Kapımda ne PSi yazıyorsa onu soğuk hava ile doldumalıyım. Çok ta zor bişi değil, amerikayı bir daha keşfetmeye çalış'ma'mak.

Evet etikette ki değerlere göre yapılmalı da 2kişi çantalı olan seçenekte 2 farklı mevcut ve hava değerleri farkı çok.

Lastik tabi ki soğuk olmalı ama ısınınca şu değerlere ulaşılacak yazan yüksek değeri basmayan taraf da var.


Forum demek tatlı tatlı tartışarak doğru bilgiyi öğrenme yeri.


Herkesin kendince yorumlarında yazdıklarında haklılıkları var.
 
Evet etikette ki değerlere göre yapılmalı da 2kişi çantalı olan seçenekte 2 farklı mevcut ve hava değerleri farkı çok.

Forum demek tatlı tatlı tartışarak doğru bilgiyi öğrenme yeri.


Herkesin kendince yorumlarında yazdıklarında haklılık var.
Size kullanım klavuzunu okumanızı öneririm,

Evet 2 farklı değer var, yanında (İ) işareti olan değer şehir-içi “sakin sürüş” koşullarında geçerli olan değerdir.

Yerden yüksek, ağırlık merkezi yukarda konumlardırılmış, Sonuç olarak Gezegenimizde Newton yer çekimi kanunları diye birşey var, tüm bu olumsuzluklar yetmezmiş gibi bir de (R18 ebatlı) SUV tipi araçta 33 psi hava basıp performanslı sürüş yaparsanız…., Özetlersek yüksek hız, performanslı sürüş, Otoban yolculukları gibi durumlar yolsa 33 psi basılabilir,

İhtiyacınız olan bilgilerin pek çoğu kullanım klavuzunda mevcuttur.
 
Size kullanım klavuzunu okumanızı öneririm,

Evet 2 farklı değer var, yanında (İ) işareti olan değer şehir-içi “sakin sürüş” koşullarında geçerli olan değerdir.

Yerden yüksek, ağırlık merkezi yukarda konumlardırılmış, Sonuç olarak Gezegenimizde Newton yer çekimi kanunları diye birşey var, tüm bu olumsuzluklar yetmezmiş gibi bir de (R18 ebatlı) SUV tipi araçta 33 psi hava basıp performanslı sürüş yaparsanız…., Özetlersek yüksek hız, performanslı sürüş, Otoban yolculukları gibi durumlar yolsa 33 psi basılabilir,

İhtiyacınız olan bilgilerin pek çoğu kullanım klavuzunda mevcuttur.
Kullanım kılavuzuna tabi ki baktım. Kitapta bazı konularda cevaplar biraz yuvarlak olmakta.

33psi bazen performanslı sürüşüm açısından az gelir gibi düşünüyorum. Şehiriçi kullanımda Min 34 veya 36psi düşünüyorum. Şehirler arası araç zaten dolu olduğundan 38psi da hemfikirim.


Başka arkadaşların da görmesi açısından ilgili kılavuz konu yazılarının ekran fotosunu aşağıya ekledim.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

  • 1000055951.jpg
    1000055951.jpg
    111.5 KB · Görüntüleme: 7
  • 1000055954.jpg
    1000055954.jpg
    59.9 KB · Görüntüleme: 8
Continental da durumlar nedir?


Continental de böyle bir durum ile karşılaşmadım hiç.

Conti çok dayanıklı ve performans odaklı lastikler üretiyor ama, lastikten konfor bekleyenleri hüsrana uğratabilecek bir marka.
 
Continental de böyle bir durum ile karşılaşmadım hiç.

Conti çok dayanıklı ve performans odaklı lastikler üretiyor ama, lastikten konfor bekleyenleri hüsrana uğratabilecek bir marka.
Her lastik firmasının artı ve eksi yönleri illaki oluyor demek ki.
 
Her lastik firmasının artı ve eksi yönleri illaki oluyor demek ki.


Aynen öyle.

Zaten :

hem ıslak yol tutuş ve frenlemesi çok iyi

hem kuru yol tutuş ve frenlemesi çok iyi

hem de konfor yönü çok iyi olabilen bir lastik üretilebilmiş olsaydı

Ve bunu tek bir lastik üreticisi yapabiliyor olsaydı,

Dünyada tek bir lastik üreticisi kalırdı, diğerler dükkanı kapatır giderdi.


Şu anki durumda bir çok lastik üreticisi var ve her birinin artısı eksisi farklı

Biz kullanıcılar da kendi önceliklerimizin üstün olduğu lastik markasını tercih ederek

lastik üreticilerine belli bir pazar payı oluşturuyoruz.


.
 
Aynen öyle.

Zaten :

hem ıslak yol tutuş ve frenlemesi çok iyi

hem kuru yol tutuş ve frenlemesi çok iyi

hem de konfor yönü çok iyi olabilen bir lastik üretilebilmiş olsaydı

Ve bunu tek bir lastik üreticisi yapabiliyor olsaydı,

Dünyada tek bir lastik üreticisi kalırdı, diğerler dükkanı kapatır giderdi.


Şu anki durumda bir çok lastik üreticisi var ve her birinin artısı eksisi farklı

Biz kullanıcılar da kendi önceliklerimizin üstün olduğu lastik markasını tercih ederek

lastik üreticilerine belli bir pazar payı oluşturuyoruz.


.
👏👏👏
 

Geri
Üst Alt