1.2 TSİ ÖN TAKIM GICIRTI GELMESİ


@Ouzoo arkadaşımızın dediği gibi sadece yetkilide bulunabilen gres benzeri bir yağ var. Bundan 4-5 yıl once sıfır km aldığım araçta sabahları direksiyondan sağa sola çevirmelerde tıkırtı sesi geliyordu. Araştırdım. Yetkilide özel bir yağ olduğu söylendi. Yetkiliye gittim durumu anlattım. Airbag sargı zembereğini o krem benzeri yağ ile yağladılar. 4-5 yıldır ses falan yok. Muadilleri piyasada bulunsa bile yetkilideki başka kesinlikle. Bunları söylerken de yetkili servisleri pek sevmediğimi de belirtmek isterim.
 

Birçok sprey denedikten sonra artık burçları değiştirdim. 3-4 aydır rahatım. Sesten ziyade konfor anlamında gerçekten araba daha sıkılaştı diyebilirim. Artık tekrar öterse max 1 2 kez yağladıktan sonra değişimi düşünüyorum.
 
Birçok sprey denedikten sonra artık burçları değiştirdim. 3-4 aydır rahatım. Sesten ziyade konfor anlamında gerçekten araba daha sıkılaştı diyebilirim. Artık tekrar öterse max 1 2 kez yağladıktan sonra değişimi düşünüyorum.
Merhaba, ben de değiştirmeyi düşünüyorum. Ne kadara mal oldu acaba, işçilik vs her şey dahil?
 
Birçok sprey denedikten sonra artık burçları değiştirdim. 3-4 aydır rahatım. Sesten ziyade konfor anlamında gerçekten araba daha sıkılaştı diyebilirim. Artık tekrar öterse max 1 2 kez yağladıktan sonra değişimi düşünüyorum.
Salıncak burcunu komple mi değiştirttiniz hocam. Yoksa sadece kauçuk malzemeyi mi değiştirttiniz.
 
Merhaba, ben de değiştirmeyi düşünüyorum. Ne kadara mal oldu acaba, işçilik vs her şey dahil?
Hocam benim tek tarafın tablada sıkıntı var diye mecbur komple değişti, diğer tarafta sadece burçlar değişti. 3-3.5 arası fiyata yapıldı bu şekilde diye hatırlıyorum.
Salıncak burcunu komple mi değiştirttiniz hocam. Yoksa sadece kauçuk malzemeyi mi değiştirttiniz.
Tablada sorun yoksa sadece 4 kauçuk burç değişiyor. Ben bi tarafı komple tabla olarak değiştirdim, diğer tarafta sadece burçları değiştirdim.
 
Birçok sprey denedikten sonra artık burçları değiştirdim. 3-4 aydır rahatım. Sesten ziyade konfor anlamında gerçekten araba daha sıkılaştı diyebilirim. Artık tekrar öterse max 1 2 kez yağladıktan sonra değişimi düşünüyorum.

Hocam konfor anlamında araba sıkılaştı derken anlatmak istediğiniz şey tam olarak nedir? Kasislerden geçerken aldığı darbeleri şaseye eskisi kadar iletmiyor, süspansiyon sisteminde sönümleniyor mu demek istiyorsunuz? Konfor anlamında daha detaylı bilgi verebilir misiniz?

Kendi aracımda uzun zamandır konfor şikayetim var. Yoldaki en ufak bozukluğu bile şaseye iletiyor. Birkaç gün önce ön salıncaklar için FEBI marka 4 adet salıncak burcu sipariş ettim ve şu an gelmesini bekliyorum. Konfor sorunu burçlardan kaynaklıysa ve çözülürse gerçekten zil takıp oynayacağım.

Küçük Burçlar - 5Q0407182 - (FEBI referans: 24390)
Büyük Burçlar - 5Q0407183F - (FEBI referans: 48729)
 
Hocam konfor anlamında araba sıkılaştı derken anlatmak istediğiniz şey tam olarak nedir? Kasislerden geçerken aldığı darbeleri şaseye eskisi kadar iletmiyor, süspansiyon sisteminde sönümleniyor mu demek istiyorsunuz? Konfor anlamında daha detaylı bilgi verebilir misiniz?

Kendi aracımda uzun zamandır konfor şikayetim var. Yoldaki en ufak bozukluğu bile şaseye iletiyor. Birkaç gün önce ön salıncaklar için FEBI marka 4 adet salıncak burcu sipariş ettim ve şu an gelmesini bekliyorum. Konfor sorunu burçlardan kaynaklıysa ve çözülürse gerçekten zil takıp oynayacağım.

Küçük Burçlar - 5Q0407182 - (FEBI referans: 24390)
Büyük Burçlar - 5Q0407183F - (FEBI referans: 48729)
Hocam kasisten geçerken olsun, arnavut kaldırımlı yolda olsun araba sanki yoldaki bozuklukları daha fazla hissettiriyordu. Burç değişimi sonrası bu bozuk yerlerde sönümleme arttı. Direksiyon bozuk yolda sıkılaştı diyebilirim, bozuk yolda önceden teker çukurlara vs düştükçe sanki sallanıyor gibiydi. Süspansiyon sisteminde bir sorununuz yoksa salıncak burçları sizin derdinize derman olacaktır. Yağlama sade ses kesiyordu, değişim sesle birlikte hissiyatı değiştiriyor :)
 
ısındıktan sonra geçer ilk çalışırken yapar wvler hatta corolla bile yapıyor bu araca özel bir durum değil
 
Hocam kasisten geçerken olsun, arnavut kaldırımlı yolda olsun araba sanki yoldaki bozuklukları daha fazla hissettiriyordu. Burç değişimi sonrası bu bozuk yerlerde sönümleme arttı. Direksiyon bozuk yolda sıkılaştı diyebilirim, bozuk yolda önceden teker çukurlara vs düştükçe sanki sallanıyor gibiydi. Süspansiyon sisteminde bir sorununuz yoksa salıncak burçları sizin derdinize derman olacaktır. Yağlama sade ses kesiyordu, değişim sesle birlikte hissiyatı değiştiriyor :)

Dün yeni burçları çaktırdım ben de hocam. Dediğiniz gibi araç fabrika çıkış ayarında sıkılaştı. Direksiyon tepkileri ve kupanın stabilliği arttı, daha tok tepkiler vermeye başladı.

Benim oem burçları 2020 sonunda servis salıncakları söküp yağlamıştı. Çok diş yokuşlarda aracı kaldırmak hariç burçlardan kauçuk sesi şikayetim yoktu. Burçlar değiştikten sonra kontrol ettim artık o da kalmadı araçta. Zaten ön salıncak arkasına gelen burcu dolu burç almıştım, bunun ömür boyu ses yapmayacağını düşünüyorum.

Yalnız konfor anlamında beklediğimi bulamadım. Araçta olmaması gerektiğini düşündüğüm bir sertlik var. Bugün herkesin yumuşak diye tavsiye ettiği Michelin Primacy 4 lastik seti satın aldım. 32 PSI hava ile akşam teste çıkacağım. Umarım çözülmüştür, yoksa helezon yaylara kadar gidecek iş.
 
Hocam konfor anlamında araba sıkılaştı derken anlatmak istediğiniz şey tam olarak nedir? Kasislerden geçerken aldığı darbeleri şaseye eskisi kadar iletmiyor, süspansiyon sisteminde sönümleniyor mu demek istiyorsunuz? Konfor anlamında daha detaylı bilgi verebilir misiniz?

Kendi aracımda uzun zamandır konfor şikayetim var. Yoldaki en ufak bozukluğu bile şaseye iletiyor. Birkaç gün önce ön salıncaklar için FEBI marka 4 adet salıncak burcu sipariş ettim ve şu an gelmesini bekliyorum. Konfor sorunu burçlardan kaynaklıysa ve çözülürse gerçekten zil takıp oynayacağım.

Küçük Burçlar - 5Q0407182 - (FEBI referans: 24390)
Büyük Burçlar - 5Q0407183F - (FEBI referans: 48729)
Hocam siz nereden temin ettiniz burçları? Fiyat bilgisi verebilir misiniz?
 
Dün yeni burçları çaktırdım ben de hocam. Dediğiniz gibi araç fabrika çıkış ayarında sıkılaştı. Direksiyon tepkileri ve kupanın stabilliği arttı, daha tok tepkiler vermeye başladı.

Benim oem burçları 2020 sonunda servis salıncakları söküp yağlamıştı. Çok diş yokuşlarda aracı kaldırmak hariç burçlardan kauçuk sesi şikayetim yoktu. Burçlar değiştikten sonra kontrol ettim artık o da kalmadı araçta. Zaten ön salıncak arkasına gelen burcu dolu burç almıştım, bunun ömür boyu ses yapmayacağını düşünüyorum.

Yalnız konfor anlamında beklediğimi bulamadım. Araçta olmaması gerektiğini düşündüğüm bir sertlik var. Bugün herkesin yumuşak diye tavsiye ettiği Michelin Primacy 4 lastik seti satın aldım. 32 PSI hava ile akşam teste çıkacağım. Umarım çözülmüştür, yoksa helezon yaylara kadar gidecek iş.
Bahsettiğim sıkılığı siz de fark etmişsiniz, tarifi güç bir durum ama insanı mutlu ediyor. Bir boşluk var da sallanıyor gibi olmuyor araç artık. Bozuk yollarda, kasisten geçerken falan o fazladan salınımı hissediyordum.

Primacy ile çözülür umarım sorun, aşırı yumuşak bir lastik çünkü. Peki sizin bu sertlik dediğiniz durum sonradan mı oldu ? Golfün kendi hali size sert geliyor olabilir mi?
 
Hocam siz nereden temin ettiniz burçları? Fiyat bilgisi verebilir misiniz?

Dolu burç olarak FEBI'nin fiyatı uygun olduğu için Ümit Özkan Otomotiv'den aldım. Lemförder dolu burçlar da gereksiz pahalı. Toplam 4 burcu 1371 TL'ye satın aldım, 75 TL de kargo ödedim hocam.
 
Bahsettiğim sıkılığı siz de fark etmişsiniz, tarifi güç bir durum ama insanı mutlu ediyor. Bir boşluk var da sallanıyor gibi olmuyor araç artık. Bozuk yollarda, kasisten geçerken falan o fazladan salınımı hissediyordum.

Primacy ile çözülür umarım sorun, aşırı yumuşak bir lastik çünkü. Peki sizin bu sertlik dediğiniz durum sonradan mı oldu ? Golfün kendi hali size sert geliyor olabilir mi?

Evet hocam sıkılık konusunda haklısınız, çok net sıkılaştı araç. Kafayı kırıp torsiyon burçlarına da el atılsa nasıl olur acaba :cool:

Az önce Primacy 4 lastikler ile test sürüşüne çıktım. Gözlemlediğim kadarıyla yol sesinde ciddi bir azalma var. Şeritleri ayıran beyaz çizgilere karşı da yumuşamış araç. Eski lastik ile şerit çizgilerini çok net hissediyorken şu an belli belirsiz geçiyor üzerinden.

Ama asıl sorunum olan kasisler pata küte devam ediyor. Aslında biliyordum lastik değişimi ile düzelmeyeceğini ama uzun zamandır yakın arkadaşlarım da lastikleri değiştir düzelir diye baskı yapıyordu. Önceliği salıncak burçlarına verdim daha düşük maliyetli diye. Şu an 15.000 TL'yi çöpe atmış gibi hissediyorum açıkçası, eski lastiklerim 2020 olmasına rağmen baya iyi durumdaydı çünkü.

Sertlik sonradan oldu hocam. Aracı aldığım zaman kesinlikle böyle pat küt vurmuyordu kasislerde. Golf'ün normalde bu kadar sert bir araç olduğunu da düşünmüyorum. Öyle olsaydı kimse bu araçlara 18" jant takmaya cesaret edemezdi, herkes 15" jant peşinde koşardı.

Araç zaten sürekli sert değil. Birkaç gün park halinde kaldığında yumuşuyor, belirli bir süre çok konforlu hale geliyor. Sonra yine sertleşiyor çok garip bir şekilde. Yazarken bana bile inandırıcı gelmiyor ama durum gerçekten bu. Yumuşamış halini görünce aslında olması gerekenin o olduğunu anlıyorum.

Amortisörlerde gözle görünür hiçbir sorun yok. Kaldı ki amortisörlerde sorun olsa arabanın yaylanması, konforunun da artması gerekiyor. Yaylarda da gözle görünür bir şey yok, aracın yerden yüksekliği de gayet normal görünüyor. Ne yapacağımı bilmiyorum açıkçası.
 
Evet hocam sıkılık konusunda haklısınız, çok net sıkılaştı araç. Kafayı kırıp torsiyon burçlarına da el atılsa nasıl olur acaba :cool:

Az önce Primacy 4 lastikler ile test sürüşüne çıktım. Gözlemlediğim kadarıyla yol sesinde ciddi bir azalma var. Şeritleri ayıran beyaz çizgilere karşı da yumuşamış araç. Eski lastik ile şerit çizgilerini çok net hissediyorken şu an belli belirsiz geçiyor üzerinden.

Ama asıl sorunum olan kasisler pata küte devam ediyor. Aslında biliyordum lastik değişimi ile düzelmeyeceğini ama uzun zamandır yakın arkadaşlarım da lastikleri değiştir düzelir diye baskı yapıyordu. Önceliği salıncak burçlarına verdim daha düşük maliyetli diye. Şu an 15.000 TL'yi çöpe atmış gibi hissediyorum açıkçası, eski lastiklerim 2020 olmasına rağmen baya iyi durumdaydı çünkü.

Sertlik sonradan oldu hocam. Aracı aldığım zaman kesinlikle böyle pat küt vurmuyordu kasislerde. Golf'ün normalde bu kadar sert bir araç olduğunu da düşünmüyorum. Öyle olsaydı kimse bu araçlara 18" jant takmaya cesaret edemezdi, herkes 15" jant peşinde koşardı.

Araç zaten sürekli sert değil. Birkaç gün park halinde kaldığında yumuşuyor, belirli bir süre çok konforlu hale geliyor. Sonra yine sertleşiyor çok garip bir şekilde. Yazarken bana bile inandırıcı gelmiyor ama durum gerçekten bu. Yumuşamış halini görünce aslında olması gerekenin o olduğunu anlıyorum.

Amortisörlerde gözle görünür hiçbir sorun yok. Kaldı ki amortisörlerde sorun olsa arabanın yaylanması, konforunun da artması gerekiyor. Yaylarda da gözle görünür bir şey yok, aracın yerden yüksekliği de gayet normal görünüyor. Ne yapacağımı bilmiyorum açıkçası.
Primacy lastiğe geçtiğim dönem ben de yol çizgilerindeki hissiyatı bariz fark etmiştim. Ufak tefek şeyleri hiç hissettirmeden geçiriyor primacy gerçekten.

Bir gün sert bir gün yumuşak konusunu ben de yaşıyorum. Bir dönem lastik havalarıyla denedim ettim ama en son 32 33 psi dan memnun kalınca değiştirmedim. Hava sıcaklığının değişimi falan bile etkiliyor. Bi gün araba sımsıkı oluyor, bozuk yolda araç anlamsız esneme yapmayı kesiyor, bazen bakıyorum sanki her yeri ayrı oynuyor gibi :D havalardan olduğunu düşünerek normal demeye başladım. Çünkü araçta lastik basıncı da dahil hiçbir değişiklik yapmadan günden güne böyle olmasının başka açıklaması yoktu. 17 inçte 18 inçe geçtim ben de. Conti PremiumContact7 lastik tercih ettim. Düşündüğüm gibi bir sertlik olmadı araçta. Bunda orj yaylarla devam etmem de etkili oldu bence
 

Amortisörlerde gözle görünür hiçbir sorun yok. Kaldı ki amortisörlerde sorun olsa arabanın yaylanması, konforunun da artması gerekiyor.
Hocam amortisörlerde gözle görülemeyen, sökülünce anlaşılabilen bir sıkıntı olabilir. Ama bunu sıradan bir tamirci yerine vag grubundan iyi anlayan bir ustaya danışmanız ve göstermeniz gerekebilir. Buna benzer bir durum yıllar önce b8 passat aracımda başıma gelmişti. Gözle görüldüğünde hiçbir sıkıntı, sorun olmayan ön amortisörler görevini tam yapamıyordu. Orjinalle değişim yaptırmıştım ve olmask gerektiği gibi davranmaya başlamıştı araç.
İyi bir vag ustası araştırın derim
 

Geri
Üst Alt