@haktanlau
Olmaz. Tork yapılan işin bir ölçüsü değildir. Güç olarak bakmalısınız.
%5 eğimde 1.5 tonluk bir aracın 100kmh sabit sürat ile girmesi için 60bg e ihtiyacınız varsa. O araba 60bg kullanır. Motorun 120 veya 150bg gücünde olması o motorun verebileceği azami gücü söyler. Sürekli o gücü veya güçteki max torku vermez.
Ancak şu şekilde bir değişiklik olabilir; aracınız tam yük altında 3000 devirde 100nm veriyordu diyelim. Eğer yazılım sayesinde bir üst viteste 2000 devirde 150nm üretebilirseniz bir daha düşük devirde aynı gücü üretirsiniz. (100x3000/9550x1.34 =~ 42bg)
Bir üst viteste 3000 yerine 2000 çevirirseniz 1000 devirlik sürtünme kaybını engellersiniz ve bu bir miktar yakıt tasarrufu sağlar ancak bizim araçlarımızda, hatta standart kullanımda, fabrikasyon olarak 60-70hp den güçlü araçlarda bu durumu gözlemleyebileceğinizi sanmıyorum. Aracın zaten en ekonomik sürüşü için üst vitese geçmeye ihityacı yok, kaldı ki yazılım en ekonomik sürüşün gerçekleşeceği alt devirleri canlandırmıyor. Yazışımın canlandırığı bölge ekonomik sürüşe uygun değil.
Elbette yakıt tasarrufunu etkileyen bir çok faktör var ve kayıp var ancak temel matematiği tasarruf olmayacağını söylüyor.