1.4 TSI STAGE 1 ÖNERİ


Benzınli araçta yakıt tuketımınde hiç bir azalma olmaz olur dıyenlerede hiç ınanma
Ama araçta gözle görülür bir serılık ataklık olur
Ama şimdi abi şöyle düşün araç dolu 4 kişi var 122 200 torkluk araç yokuş yukarı çıkıyorsun bir de 150 250 torkluk araç olduğunu düşün ikisi de sabit 100 km hızla yokuş çıkıyor yakıt farkı olmaz mı aralarında
 

@haktanlau
Olmaz. Tork yapılan işin bir ölçüsü değildir. Güç olarak bakmalısınız.

%5 eğimde 1.5 tonluk bir aracın 100kmh sabit sürat ile girmesi için 60bg e ihtiyacınız varsa. O araba 60bg kullanır. Motorun 120 veya 150bg gücünde olması o motorun verebileceği azami gücü söyler. Sürekli o gücü veya güçteki max torku vermez.

Ancak şu şekilde bir değişiklik olabilir; aracınız tam yük altında 3000 devirde 100nm veriyordu diyelim. Eğer yazılım sayesinde bir üst viteste 2000 devirde 150nm üretebilirseniz bir daha düşük devirde aynı gücü üretirsiniz. (100x3000/9550x1.34 =~ 42bg)

Bir üst viteste 3000 yerine 2000 çevirirseniz 1000 devirlik sürtünme kaybını engellersiniz ve bu bir miktar yakıt tasarrufu sağlar ancak bizim araçlarımızda, hatta standart kullanımda, fabrikasyon olarak 60-70hp den güçlü araçlarda bu durumu gözlemleyebileceğinizi sanmıyorum. Aracın zaten en ekonomik sürüşü için üst vitese geçmeye ihityacı yok, kaldı ki yazılım en ekonomik sürüşün gerçekleşeceği alt devirleri canlandırmıyor. Yazışımın canlandırığı bölge ekonomik sürüşe uygun değil.

Elbette yakıt tasarrufunu etkileyen bir çok faktör var ve kayıp var ancak temel matematiği tasarruf olmayacağını söylüyor.
 
@haktanlau
Olmaz. Tork yapılan işin bir ölçüsü değildir. Güç olarak bakmalısınız.

%5 eğimde 1.5 tonluk bir aracın 100kmh sabit sürat ile girmesi için 60bg e ihtiyacınız varsa. O araba 60bg kullanır. Motorun 120 veya 150bg gücünde olması o motorun verebileceği azami gücü söyler. Sürekli o gücü veya güçteki max torku vermez.

Ancak şu şekilde bir değişiklik olabilir; aracınız tam yük altında 3000 devirde 100nm veriyordu diyelim. Eğer yazılım sayesinde bir üst viteste 2000 devirde 150nm üretebilirseniz bir daha düşük devirde aynı gücü üretirsiniz. (100x3000/9550x1.34 =~ 42bg)

Bir üst viteste 3000 yerine 2000 çevirirseniz 1000 devirlik sürtünme kaybını engellersiniz ve bu bir miktar yakıt tasarrufu sağlar ancak bizim araçlarımızda, hatta standart kullanımda, fabrikasyon olarak 60-70hp den güçlü araçlarda bu durumu gözlemleyebileceğinizi sanmıyorum. Aracın zaten en ekonomik sürüşü için üst vitese geçmeye ihityacı yok, kaldı ki yazılım en ekonomik sürüşün gerçekleşeceği alt devirleri canlandırmıyor. Yazışımın canlandırığı bölge ekonomik sürüşe uygun değil.

Elbette yakıt tasarrufunu etkileyen bir çok faktör var ve kayıp var ancak temel matematiği tasarruf olmayacağını söylüyor.
teşekkürler çok aydınlatıcı oldu
 
2018 1.0 golf 7.5 aracima dr ecu da yaptirdim

5-6 bin km civari oldu tuketimi düştüğünü gormedim

Cok tatli bir performans oldu ucuyor ama konamiyor benim serçe :)

Memnunum bir sikayetim yok

Michelin primacy 4 yeni lastiklerim var sert kalkislarda 1-2 viteslerde tekerlek epey sariyor lastikler sarmasa daha da guzel uzayacak arac

Hayat kisa merak ediyorsaniz yaptirin memnun kalmazsaniz sildirirsiniz
 
Hocam pahalı olmasının bir sebebi de dyno ücreti ekliyorlar dyno ya normalde ücretli şekilde çıkarıyorlar mesela ben 1.6 tdi jetta mi sadece yazilim yaptırdım 3 4k verdim dyno istersen 7 8 k istiyorlar
 
Büyük turboya geçip( ıhı sanırım) stage 1 attırmak daha mantıklı gibi aradaki farka değmesi için. Benzinli araçta yazılım illaki motor ömrünü azaltıyor, hadi 1.6 tdi sağlam motor emisyon cart curt.. 2cr serhat inci youtube videosundan yapım aşamasını izleyebilirsin. Büyük turboyu da hibritliyor o ama bence gerek yok orjinal şekilde stage 1 ile gayet optimum olur.
Direk ihi alıp tak yazılıma gerek kalmaz orjinal turbo araba 140 Lık olur yazılım atarsan 200 ü bulur bg
 
Vag grubu ve Bmw de bence Rsa’dan başkası gereksiz macera olur. 1.2 tsi aracımda 15 bin km civarı kullandım. Aracın kaderi değişmişti.
 

Geri
Üst Alt