DSG yağ değişimi hakkında tecrübem şu ki eğer işlem temiz yapılırsa ve geçmişini biliyorsanız, aracın ilk sahibiyseniz hiçbir sakıncası yok. Düzenli değişim şanzuman dişlilerinin daha az yıpranmasını sağlayacaktır. Mekatronik bakımı ise şu açıdan önemli: Mekatronik içindeki basınç tüpü alüminyum malzemeden dolayı ısınıp soğuma sebebiyle gevşiyor. Ben hiçbir sorun yokken servise gittim. Gördüm ki tüp gevşemiş. Anlayacağınız amacınız aracınızı korumaksa sorun oluşmadan sorun oluşabilecek alanlara müdahale etmek. Bizzat tecrübe ettim. İyi ki de mekatronik yağını da değiştirmişim. Ben her iki kısmın da (mekatronik ve şanzıman) yağını yetkili servisten aldım.
Mekatroniğe yapılacak kapsamlı bakımın biraz riskli olduğunu düşünüyorum. Güveniyorsanız, işini bilen bir ustaysa yaptırılabilir belki. Tereddütleriniz varsa benim gibi sadece yağ değişimi yaptırabilirsiniz. Eğer temiz bir iş çıkarılıyorsa hiçbir sakıncası yok. Benim aracım yokuş yukarı giderken 7. vitesten 6. vitese geçerken hafif bir kütleme sesi geliyor ve vites değişimini hissettiriyordu. Bu yağ bakımı ve tüpün sıkılmasından sonra böyle bir ses vites geçişişini hissetme kalmadı. Bakımdan sonra 2000 km yol yaptım.
Size tavsiyem aracınızın hem motoruna hem de şanzımanına kesinlikle katkı adı altında yağ koymayın. Bakım sırasında motordaki kalıntıları temizlemek için belki bakım öncesi temizleyiciler var. Onlardan koyabilirsiniz.
Ben bu bakımda liqui Moly 0-30 yağ kullandım. Aracım bakım öncesi 100 km'de 4 lt yakıyorken bakımdan sonra 3.6 lt'ye kadar düştü. Tabi bunda benim kullanımımın da etkisi var.
Aşağıya bir video bir de yakıt tüketimiyle ilgili fotoğrafı koyacağım.[M ?EDIA=youtube]QhTvLl2SDPM[/MEDIA]
Ekli dosyayı görüntüle 76881