Kaza yaptım nasıl bir yol izlemeliyim.


Ben kendi kaskomu devreye sokmayacağım

Bana arkadan çarpandan söke söke alacağım diyen biri

Öncelikle bir avukat bulması lazım

avukatsız arka taraftan çarpandan rücü / icra ihtarnamesi / icra takibi / rücü davası süreçlerinin hicbirisini dogru dürüst beceremez.

Bu aşamalara gelene kadar

Yetkili serviste onarılacak aracın her türlü onarım faturasını siz ödeyeceksinizki rücu hakkı doğsun

Yoksa tam araç onarımı bitti. Karşı tarafın trafik sigortasını / kaskosunu arayıp gelin fatura hazır ödeyin..olay sonlansın şeklinde yürümüyor bu işler hukuki olarak.

Avukat tutulduğunda

Fatura onarım bedelini icra dairesinden 14 günlük icra takibi başlatacaksınız.

14 gün icinde karşı tarafın trafik sigortası ödemeyi yaparsa ? Sizin avukat sadece icra takibi gibi sürecin avukatlık ücretini sizden talep edecektir (bu cebinizden cıkacak)
Ne kadar olur 6-7 bin ?

Yok karşı taraf 14 gün icinde itiraz etti ben bu borcu ödemiyorum dedi

Olay o zaman ticaret mahkemesine dava sürecine girer. Bu asamadan sonra avukatlık ücreti 30-40 bin civarında oluyor.

Bu para cebinizden çıkmayacaktır.

Çünkü dava sonucunda sizin avukatlık vekalet ücretini de karşı taraf ödemek zorunda kalacaktır (davanın her türlü masrafını kaybeden öder)

Tabi kalkıp nasıl olsa karşı taraf ödeyecek diyede gidipte 60-70 liraya avukatla anlaşmayın. Avukatlık asgari vekalet ücreti diye bir sey var. Hakim bu tarifeye göre karşı tarafın ödemesi gereken avukatlık ücretine hükmeder.


Bu kadar yazdım


Kimse gidipte bu zahmetli islerle ugraşmıyor işin sonunda

Kaskodan yaptırıp geciyor.
 

Öncelikle çok çok geçmiş olsun.

Karşı tarafın kaskosunda ki imm den karşılaması gerekmiyor mu?
Evet karsı tarafın kaskosundan yada sigortasından alınıyor
ama sıstem boyle ıslıyor senin sigortan ödüyor karsı taraftan alıyor
 
8-9 sene önce durduğum yerde bana da biri çarpmıştı. Aracı servise bıraktım. İkame araç verdiler ve hasar karşı taraftan alındı. Kaskom bozulmadı. Siz rapor tutmuşsanız aynı süreç işleyecek.
 
Öncelikle çok çok geçmiş olsun.

Karşı tarafın kaskosunda ki imm den karşılaması gerekmiyor mu?
Tabıkı hatalı olan karsılıyor ama islemler uzun sürdüğünden dolayı kendı kaskon hasarı odeyip karsı taraftan alıyor
 
benzer olay benimde başıma geldi, arkadan çarptılar doğuş oto Esenyurt'ta araç 3 haftada yapıldı bütün parçalar orijinal ile değişimi yapıldı.

yeni sıfır gıcır gıcır araç için full +full kasko yaptırılmasını tavsiye ederim, birde bilindik bir şirketten.

buradaki konu edilen araç içinde karşı tarafın kasko şirketinden değer kaybı talep edilmesi gerektiğini de hatırlatmak isterim.
 
Kaskonun amacı onarımı orijinal ve kusursuz şekilde sağlanması ve daha sonrasında bunu karşı tarafın sigortasından tahsil etmesi değil mi ? Trafik Sigorta Plus Paketi gibi kasko mu olur saçmalık...

Anlaşmalı servisler her zaman maliyeti düşürmek için çabalayacaktır eğer orijinal sıfır parça klozu yoksa poliçenizde çıkma orijinal veya yan sanayi parçalarla onarımı sağlanacaktır. Tavsiyem anlaşmalı onarım merkezini iyi seçmeniz olacaktır. Hele ki kalın sac'a sahip bagajı düz macunla onarımla kurtarmaya çalışacaklarsa hepten felaket olur. Anlaşmalı servisten bu konuyla alakalı da bilgi almanızı tavsiye ederim

Ama şöyle bi avantajınız olacak satarken tramer kaydı açısından yarı yarıya bir avantajınız olacak bu da farklı bir opsiyon olarak değerlendirilebilir. Yetkili servisle arasında yarı yarıya fark olacaktı.




Örnek olması adına sizinle bir durumu paylaşıcam:

Yakın dostumun 21 model golf 8 aracı park halinde sol 3 parçadan darbe aldı . 1 çamurluk 1 kapı boyandı 1 kapı değişti anlaşmalı servisi kendi isteğiyle tercih etti çünkü yetkili serviste marşpiyel değişimi ve belirtilen tüm işlemler için 2023 yılında 170.000 civarı tramer kaydı çıkacaktı (sol 2 parça değişecek 1 parça lokal boyanacaktı marşpiyel değişecekti) .

Anlaşmalı servise "orijinal 0" kapıyı bıraktı sigorta şirketi,sanayideki anlaşmalı servis marşpiyeli ve diğer 2 parçayı onardı tramer kaydı 30.000 civarı çıktı. Kusursuza yakın bi işcilikle teslim aldı.Bu süreçte ikame araç klozu mevcut olmadığından araç kiraladı onarımın bittiği anahtar teslim gününe kadar.

Kazanın faturası ve onarımdayken kiraladığı aracın kiralanıp,teslim edildiği tarih aralığındaki kiralama bedelinin faturasını aldı avukat aracılığıyla değer kaybı davası açtı. 160.000 TL değer kaybı biçildi ve kiralık aracın faturasıyla birlikte 172.000TL tahsil ettiler tabi bu süreçte karşı taraf kabul etmedi emniyetten aracına mahrumiyet/rehin koyuldu, icra takibi başlatıldı derken 90.000 civarı sigortadan geri kalan miktar kazaya sebebiyet veren sürücüden temin edildi ve olay sonuçlandı.


Sizin onarımınız düşük tutarda anlaşmalı serviste yapılıp faturalandırılırsa satarken daha az zorlanırsınız. Öbür türlü bir dünya serviste fatura çıkartıp %20sini ödeyip değer kaybı davası açarsanız zaten değer kaybı davasından alacağınız miktarın yarısına yakın miktarını servis faturasının %20 bedeline vereceksiniz ki gerek yok buna...
 
Geçmiş olsun. Zor bir süreç, değer kaybını unutmamak gerekli.
 
Son düzenleme:
Ali Bey gecmis olsun oncelikle. Sizlerde bir sey olmasin onemli olan bu. Policenizde onarim yeri klozu uygulanmis, bilginiz dahilinde mi yapildi bu police? Size birkac secenek sunacam.

1) %100 rüculu dosya olacagindan, servisiniz ile goruserek, eger kabul edilirse/anlasmalari varsa karsi aracin zmm policesinden de hasar dosyasi acabilirsiniz.

2) Kendi sigorta sirketinizle goruserek, dosyada %100 rücu oldugunu ve klozdan muaf tutulmak istediginizi belirtin, sirketten sirkete farklilik gosterebiliyor, kabul edilebilir.

3) Guvendiginiz ozel serviste onarim yaptirirsaniz parcalari sigorta sirketi orjinal olarak gonderecektir. Baktiginiz zaman maliyetler %30 gibi dusuyor bu herkesin menfaatine. Tabi burda servisler degisim getektirecek bir parcayi para kazanmak adina onarim yapiyorlar bu da sizin tercihiniz olmali. Yani degisin dediginiz parcayi onarim yapmamali, bu nedenle tanıdık ve guvendiginiz bir serviste trafik sigortasindan da islem yaptirmaniz makul sayilacaktir.

Trafikten dosya acmanizin en etkin dezavantaji ikame arac alamayacak olmanizdir.

Tekrardan gecmis olsun, sikmayin caninizi hepsi hallolur.
 
Geçmiş olsun, arkadaşlar alternatiflerin konusunda yeterli bilgi sağlamışlar. Son durum nedir.
 
Çok sağ olun, Fethiye Başaran’a gittim, perşembe günü aracın bakımını yaptırdım 15 bin km. 8 bin TL. verdim, araç bakımda iken çok düşündüm neler yapabileceğimi diğer alternatifleri servisten yaklaşık fiyat aldım. 200 bin’i bulabileceğini ancak asıl rakamın aracın sökülerek anlaşılacağını söylediler. Bende son kararımla servise bıraktım aracı geldim eve. Bugün aradığımda pazartesi başvuracaklarmış dosya açılması için kaskoya. Sonra süreç başlayacak eksper atayacak kasko vs…
Rakam aşırı yüksek geldi. Ancak servis tüm parçaları düzeltmek yerine değiştirme yoluna gidiyor. Görünürde bagajda sadece kapakta göçük gözüküyor tamir mümkün olmayacak şekilde ancak servis’e göre çok daha fazlası olabilir. Mesela sağlam camı bile çöpe atıyorlar yeni kapağa montaja imkansız diyorlar. Bu şekilde örnekler uzayıp gider.
 
Çok sağ olun, Fethiye Başaran’a gittim, perşembe günü aracın bakımını yaptırdım 15 bin km. 8 bin TL. verdim, araç bakımda iken çok düşündüm neler yapabileceğimi diğer alternatifleri servisten yaklaşık fiyat aldım. 200 bin’i bulabileceğini ancak asıl rakamın aracın sökülerek anlaşılacağını söylediler. Bende son kararımla servise bıraktım aracı geldim eve. Bugün aradığımda pazartesi başvuracaklarmış dosya açılması için kaskoya. Sonra süreç başlayacak eksper atayacak kasko vs…
Rakam aşırı yüksek geldi. Ancak servis tüm parçaları düzeltmek yerine değiştirme yoluna gidiyor. Görünürde bagajda sadece kapakta göçük gözüküyor tamir mümkün olmayacak şekilde ancak servis’e göre çok daha fazlası olabilir. Mesela sağlam camı bile çöpe atıyorlar yeni kapağa montaja imkansız diyorlar. Bu şekilde örnekler uzayıp gider.
sonuç olarak

Bu Asab bozucu dolandırıcılık düdükleme tarzı organize işler şu sonuca varır.

Kaza yapmıycaksın!! Yetkili servisin eline düsmeyeceksin

Nasıl yani ?

Nasipte / kısmette kazan belan olmayacak

Gerisi ,
Kasko şirketlerini + yetkili servisleri zengin etmeye yarayan sistemden ibaret.

Kasko şirketi cebinden para verecek niye zengin olsunki ?

O parayı misli misli yeni policede sizden + olayla hiç ilgisi olmayan 23 yıldır kaza yapmayan benden tahsil ediyorlar zaten
 
Ocak ayında benzer bir kaza başıma geldi. Kırmızı ışıkta dururken, arkadan gelen bir araç bana çarptı. Bagaj kapağı hafifçe çöktü, tampon ise ikiye ayrıldı. Yetkili servise götürmeyi düşündüm ancak bagaj kapağının değişimi oldukça masraflıydı. Üstelik karşı tarafın eksperi, "tampon tamir olur, yeni tamponu ödemeyiz" diyince, daha fazla hasar kaydı çıkmaması, değişen parça olmaması ve kasko bozulmaması için arabayı özel bir servise götürdüm.

Tampon onarıldı ancak getirildiğinde bir ucu toprağa, diğer ucu göğe bakıyordu. Eksperi iki kez arayıp durumu anlatmaya çalıştım. "Bu nasıl tampon? Bunu değiştirin, önceden sıfır gibi çiziksiz tamponum vardı" dedim ama dinletemedim. Eksperin bana söylediği şey aynen şuydu: "Bu işin raconu budur, aslanım. Daha da beğenmiyorsan, gidersin dava açarsın." Ben de "Allah’ınızdan bulun" diyerek telefonu kapattım.

Tamirciye, "Abim sen tak tamponu, ben sonra düzgün bir şey bulurum" dedim. Tamirci tamponu taktı ve "Araban temiz, fakat bagaj kapağın yamulmuş. Bu eğik tampona göre bagaj kapağını düzeltirsem sonrasında ayar tutturmakta zorlanırsın, bence bir şekilde düzgün bir tampon bul" dedi. Süreç uzadığı için zaten 2 haftadır arabasızdım (Karşı tarafın eksperi sağ olsun, 2 günlük işçilik yazdığı için ikame araç da sadece 2 gün verildi). Sonunda kendi cebimden servisten sıfır bir tampon aldım. Sonuç olarak cebimden 15.000₺ tampon parası çıktı ve uğraştığım ile kaldım.

Şimdiki aklım olsa, sırf eksperle muhatap olmamak için aracı yetkili servise götürür ve "Ne gerekiyorsa yapın" derdim. Bagaj kapağı düzeldi ancak ne kadar basit görünse de boyasız düzeltme ile tam olarak düzelmiyor. Mutlaka boya yapılması gerekiyor. Varsın hasar kaydı çıksın, yeter ki usta, parçacı ve eksper arasında gidip gelmeyeyim.

Ayrıca özel servislerde gözden kaçan kırık parçalar da olabiliyor. Daha sonra bunları dosyaya eklettirmek için uğraşıyorsunuz. Kazanın etkisiyle panjur ve panjurun altındaki bazı parçalar kırılmış ancak kimse fark etmemiş. Benzinlikte silecek suyu eklemek için kaputu açınca, kırık parçalar yere döküldü. Başka kırık parçalar da ortaya çıktı. Serviste bunun gibi bir durumun gözden kaçacağını sanmıyorum.

Özetle: Arabanıza daha uzun süre binecekseniz ve uğraşacak mecaliniz yok, size çıkan fiyat farkı az ise yetkiliye bırakın. Arabayı 1-2 seneye satacaksanız anlaşlamalı servise bırakın. Tanıdık usta var ama anlaşmalı değil, tamir düzgün olsun ama ben bu işlerle uğraşacağım diyorsanız ustanıza bırakın.

Son olarak; bir dahakine muafiyetli kasko'dan kaçının.
 

Biraz matematik ?

Sıfır mk8,5 impression golf tüm vergiler dahil bayide anahtarı sallama fiyatı 1.250

Bu fiyat

tümüyle Vergisiz ham fiyatı (580.000 tl)

580.000 x 1,80 (ötv) x 1,2 (kdv) = 1.252.000

Bu sekilde vergilerle bu fiyata geliyor.

Ötv olmadan sadece kdv li bir araç kaç lira olur

580.000 x 1,2 =696.000

Nereye bağlıycam,?


Otomotivde yedek parcada bildiginiz gibi ötv söz konusu degil .

Yani bu vw-TR almanyadan yedek parçaları ithal ettiğinde vergi usul kanununa göre sadece %20 kdv tahakkuk ettirip satışını yapar.


Yani ötv yi tamamamen yok saydığımızda koskoca sıfır mk8,5 impression bir golfün satış bedeli 696.000 lira iken (engellilerin aldığı fiyat yani)


Yine ötv siz 2 parca (bagaj kapağı + fiber tampon

200.000 + kdv eklenecek bide

240.000 bedel söz konusu

Ulen arabanın tamamına %100 üne ait kısmı zaten 696 bin lira

2 parcası nasıl 240 bin oluyor ?


İşcilik var ama ?

Ne işçiliği ya ?
Yenisini Sök tak yapacaklar ?
 

Geri
Üst Alt