Golf 8.5 sağa çekme sorunu


Açıklamaları okudum eğer yürür aksam ve lastik balansı ile ilgili herşey yapıldığı halde sorun devam ediyorsa tasarım hatası ihtimali akla geliyor ki olmaz koca firma yapmaz diyorum.Önden ağır kazalı araçlarda düzenin bi türlü tutmaması şasinin fabrikasyon ölçülere tam getirilememesinden olduğunu hepimiz biliyoruz.Umarım tez zamanda çözüme ulaşılır
 

Herkeste var aynı olay, muhtemelen yoldan kaynaklı diyoruz. Ben bu şikayetten 2 farklı servise gittim. En son serviste tam 5 deneme sürüşü ve rot ayarı sonrası en ideal olan pozisyona geldi ama hala @Xcorpit39 üstadın dediği gibi ince ince sonra daha net şekilde sağa çekiyor.
Bir ihtimal de(bu mercedeslerde de var diye okumuştum) direksiyon bırakıldığında kazaya sebebiyet vermemesi için sağa çekiyor olabilir.

Zaten direksiyonu bırakmadığında araba seni yoracak şekilde sağa çekmiyor.
Dediğiniz gibi düz yolda elleri bırakınca ince ince sağa doğru gitmeye başlıyor.
Bazı şoförler takıntılıdır. Elleri bırakıp test eder. Şikayet arttıkça bununla ilgili bir çözüm gelecektir diye düşünüyorum. Golf 8'de olmayan şeyin 8,5'da olması mantıklı değil. Şase ve kasa aynı sonuçta.

Bu arada şerit takip kapatıp denemek aklıma gelmedi. Siz denemiş miydiniz?
 
Zaten direksiyonu bırakmadığında araba seni yoracak şekilde sağa çekmiyor.
Dediğiniz gibi düz yolda elleri bırakınca ince ince sağa doğru gitmeye başlıyor.
Bazı şoförler takıntılıdır. Elleri bırakıp test eder. Şikayet arttıkça bununla ilgili bir çözüm gelecektir diye düşünüyorum. Golf 8'de olmayan şeyin 8,5'da olması mantıklı değil. Şase ve kasa aynı sonuçta.

Bu arada şerit takip kapatıp denemek aklıma gelmedi. Siz denemiş miydiniz?
Güzel soru ,şerit takibinin farklı markalarda çok daha iyi olduğunu videosunda söyleyen iyi sayıda takipçisi olan bir youtuber var .Peki ama neden tek yöne çekme var
 
Zaten direksiyonu bırakmadığında araba seni yoracak şekilde sağa çekmiyor.
Dediğiniz gibi düz yolda elleri bırakınca ince ince sağa doğru gitmeye başlıyor.
Bazı şoförler takıntılıdır. Elleri bırakıp test eder. Şikayet arttıkça bununla ilgili bir çözüm gelecektir diye düşünüyorum. Golf 8'de olmayan şeyin 8,5'da olması mantıklı değil. Şase ve kasa aynı sonuçta.

Bu arada şerit takip kapatıp denemek aklıma gelmedi. Siz denemiş miydiniz?

Hiç şerit takip açık kullanmadım diyebilirim :)
 
Açıklamaları okudum eğer yürür aksam ve lastik balansı ile ilgili herşey yapıldığı halde sorun devam ediyorsa tasarım hatası ihtimali akla geliyor ki olmaz koca firma yapmaz diyorum.Önden ağır kazalı araçlarda düzenin bi türlü tutmaması şasinin fabrikasyon ölçülere tam getirilememesinden olduğunu hepimiz biliyoruz.Umarım tez zamanda çözüme ulaşılır
istanbuldayım her yolda farklı tepkiler aldım kuzey marmarada çok daha fazla denedim sağa çekme her km yok bazen hiç olmadı bazen düz yol belki 1 -2 km ilerisini gördüğüm halde herşey düz şerit vs ama sağa ufak ufak kaydı
1. köprüde hiç sağa sola çekme yok
e 5 te gece geç saatlerde denedim hiç yok
0 km clio ile bayiden aldık şirket aracı düşün bu araç 0 km ben bursa yaptım geldim yolda sağa çekiyordu aralıklı şekilde bazı yollarda da hiç sağa çekmedi
cupra 0 km ankaraya gittim yine aralık sağa çekme vs yaşadım videolarıda var forumdan görüştüğümüz arkadaşlara attım izlediler
benim golf 8,5 ile ilgili bir sorun olduğu zerre düşüncem değil yollarda eğim var

not: banyolarda düz gözüküyor ama ustalar meğil veriyor gidere su gitsin diye olay meğil çok net herşeyi denedik sonuç yollar eğimli

bu eğimi yola vermelerinin sebebi su birikmesin millet 120-180 allah ne verdiyse yağmurda umursamayıp gidiyor mutlaka görmüşsünüzdür
hatta adama bak canını düşünmüyor gibi söylemler demişizdir ama şu var

Hydroplaning yani Suda Kızaklama, aracın hızla yağmur suları üzerinde kayarak kontrolünü kaybetmesidir. Suda kızaklama, aracın lastikleri ile altındaki yol yüzeyi arasında su tabakası oluşması nedeniyle ortaya çıkan ve sürücü üzerinde etkili olabilen bir sorundur kral sürücü bile patlar kaza yapar çok net

ben bu konuya o kadar çok taktım ki bi ara şehirler arası otoyol yapan bir arkadaşımın babasına özellikle sordum varmı diye bu yollar daha yapılmadan projede % lik olarak verilecek meğilin belli olduğunu söylemesi oldu bu sebeple araç taş gibi sorun yok benim gözümde

50 servise gidilsede değişmeyecek aracınızda lise öğrencileri staj yapıcak
 
Selam,
Yukarılarda yazmıştım. Kaster açılarına baktırdınız mı ?
 
Selamlar,
Aracı sağa çeken arkadaşlar elinizde rot ayarı değerleri var mı ? Her iki teker kaster açıları arasında fark var mı ?
Rot ayarında sadece Toe yapıyorlar ancak kaster farkı da buna yol açabilir. Araç kaster açısının düşük olduğu tarafa çekebilir.
Benim aracımda (Tiguan) her ne kadar belirgin bir çekme olmasa da geçen ay lastik problemi için gittiğim rot balans ustası dedi ki "arabada kaster solda görünüyor onu sağa alacağım zaten bizim yollar genelde sağa eğimli rahat edersin"
Dedi.
Bana da mantıklı geldi.Yani sağa eğimli yolda araba sağa akmaya daha az meyilli olacaktı.
Tabi kasterin ayarı yok. Onu traversi gevşetip levye ile kastırıp hafif kaydırarak yapıyorlar.
Bu ayarı yaptık şu an o şekilde kullanıyorum bir sorunum yok.

Belki faydası olur bu bilginin

İyi akşamlar

Selam,
Yukarılarda yazmıştım. Kaster açılarına baktırdınız mı ?
hocam araçta bişey yok sizin yaptırdığınızı yaptırmam yani

rot balans ustası dedi ki "arabada kaster solda görünüyor onu sağa alacağım zaten bizim yollar genelde sağa eğimli rahat edersin"

demişsin: eğimli olmayan yolda yine sağa çekicek o zaman araç mantığını anlamadım

üstte açıklamasını yaptım denedim aynı yollar farklı 0 km araçlarla sağa çekme olayı hep oldu yol eğimi yüzünden

isteyen istediğini yaptırabilir aracına
 
Sağa çekme şikayetine servis:

"Direksiyonu bırakırsanız TR'deki yollar sağa eğimli olduğundan sağa çeker; araçta çekme var mı yok mu kontrol etmek için direksiyonu sabit tutmalısınız."

demişti...
 
otoban gibi 3-4 şeritli yolun orta şeridindeki davranış önemli.
 
Sağa çekme şikayetine servis:

"Direksiyonu bırakırsanız TR'deki yollar sağa eğimli olduğundan sağa çeker; araçta çekme var mı yok mu kontrol etmek için direksiyonu sabit tutmalısınız."

demişti...
evet bu şekilde zaten dediğim gibi teşekkürler yorum için düz tutup sağa sola çekerse sorun onun haricinde meğil var gerisi hikayedir
 
Tabi ki. Yaptırın demedim zaten. Çekme sorunu yaşayan arkadaşlar kaster değerlerini kontrol ettirdi mi diye merak ettim.
 
Lastikleriniz yönlü değilse lastikleri yer değiştirerek sağ sol yaparak deneyebilirsiniz. Yine de geçmiyorsa ve diğer bütün ayarları tam ise kurcalamaya gerek yok.

Not. Travers bağlantısı da düzgün yapıldığını kabul edersek.0 araçlar olduğu için travesti bağlantılarında sorun olmaması lazım. Ama bazen Travers söküldüğü zaman yerine kaçık monte edildiğinde diğer rot ayarları ve bütün ayarlar düzgün olsa bile sağa çekme yapıyor.
 

Merhabalar,

1 ağustos tarihinde makyajlı golf 116hp style paket araç aldım.Bir kaç gün şehir içinde kullandıktan sonra uzun yola gittim.Uzun yolda farkettiğim şey ise aracın sağa çekmeseydi.Direksiyonu elle tuttuğumda düz gidiyor fakat bıraktığımda sağa gidiyordu.Bunu yolun eğimsiz olduğuna emin olduğum birkaç yerde denedim.Döndüğümde aracı aldığım bayinin servisine götürdüm.İşlem sonunda rot balans değerlerini benimle paylaştılar ve sorun olmadığını söylediler.Aracı geri aldım yine test ettim ama durum aynı.İçim rahat etmedi iyi bir rot balanscıya götürdüm ve kontrol sonucu değerler çok iyi dedi.Ama sorun devam ederse yetkili serviste direksiyon mil ayarına baktırmamı tavsiye etti.Nitekim sorunun devam ettiğini gördüm

Bende randevu oluşturdum ve yeniden yetkili servise gideceğim.Başına buna benzer durum gelen varmı diye sormak istiyorum? Yada şundan olabilir şuna baksınlar şeklinde tavsiyesi olan? Araç 1800km henüz.Herhangi bir çukura vs girilmedi.Zaten sorunu farkettiğimde 250km bile değildi araç.

Şimdiden teşekkürler.Servis sonrasıda konuyu güncelleyeceğim.
Lastiklerin tellerinin zedelenmesi ile ilgili olabilir dilerseniz lastiği bi kontrol ettirin Audi A3 te başımıza gelmişti lastiklerden kaynaklı olduğu ortaya çıktı
 

Geri
Üst Alt