Bazı usta arkadaşlar umarım üzerine alınmaz yazacaklarımı ama işin ben maddi boyutuyla ilgili ustaların çok insafsız olduğunu düşünüyorum. “Sökelim” “takalım” “değiştirelim” “olmaz böyle şey” diyerek araç sahiplerinin kafasını iyice karıştırıyorlar. Bana görüştüğüm hiçbir usta “gerek yok değiştirmeye” demedi. Yani bir kapak açıp bakıp da söylemediler. Direk kaç binde araba diye sordular ve yılını sordular sonra da değişecek dediler geçtiler.Daha önce de yazmıştım yine yazayım belki birilerine faydası dokunur. Ben 1.2 golf aracımın trigerini 2022’de 165 bin bakımında değiştim ve kayış üzerinde hiçbir deformasyon yoktu. Çok rahat 200 bin görürdü. Bu triger mevzusu bir sanayi efsanesi bana göre.
Merhaba bakım aralığı 15.000 ama. Ben son bakımda Motul 8100 xclean 5*30 yağ koydurdum 12.000 km yol yaptım çok az bir eksiltme yaptı araç 1.0 manuel. Şimdi benim aracı bakıma mı sokmam gerek yoksa yılı dolmadıysa 15.000 km'yi beklemem mi gerek? (bakım dışarıda yapıldı)1.2 tsi stresli bir motor değil 3 adet araçta değişime canlı şahit oldum 130/160/175Bin seviyesinde araçlar .. 175 bindeki araçtaki trigerde çatlama dahi yoktu.. 12 sene / 150 bin km bence ideal değişim aralığı bu motorlarda tabi kayışa sıvı temas etmemişse yağ mazot vs..
Çok kaliteli yağ kullanmalı (10bin geçirmeden ) + 4 yılda bir antifriz yenilemesi uzun yıllar sorun çıkarmaz.
10/12 sene?Yanlış hatırlamıyorsam, resmi bakım kılavuzlarında bu motorun triger kayışı için VW Avrupa'da 240 bin km, Türkiye gibi tozlu ülkelerde ise 120bin km değişim aralığı belirtiyor. Yıl sınırı ise yok (?). 1.2 TSI'da devirdaim diğer tarafta, yani dizeldeki gibi erkenden su koyverip triger işi çıkarma durumu da yok. Yeni nesil kayışlar da oldukça sağlam ve çok uzun ömürlü. Kendi dışında bir sorun yoksa kolay kolay kopmaz.
Ben olsam 10-12 seneyi ve 120-150 bin kilometreleri beklerdim. Şu durumda sizin paranıza bizim de dövizimize yazık.
Not: Bakım tavsiyesi değildir.
120 bin km ve her 4 yıldaTriger yıldan bağımsız vw grubu araçlarda 120 bin km de değişmeli gözle muayene vs yoktur üretici denemiş test etmiş belirlemiş
Bravo, o kurdu türkiyede bana da düşürdüler. 1.6 tdi trigerini 125.000 KM değiştirdim. Kayışı elime aldığımda, babam aldığın yedek parçanın kayışından daha yeni duruyor diyerek dalgasını geçti. Yağ içinde çalışan kayış değiş. Bir daha MQB platformunda bir araç alırsam, 200.000 den aşağı değiştirmeyi düşünmüyorum. Gereksiz...Benim aracım 1.4 tsi 2015 model,şuan 80binde,triger değişiminin yıl gözetmeksizin 120 binde değşmesi gerektiğini bildiğim halde çok bilmiş arkadaşlarımdan biri'Olurmu öyle şey,5 yaşını geçmil araç değiltir sen onu'' felan dedi ve aklıma kurt düştü,üşenmedim triger muhafazasını sötüm,zaten bir vida ve 2 tırnak tutuyor,sökmesi 2dk gibi,triger kayışı sanki dün takılmış gibi pırıl pırıl ve sapasağlamdı,sıfır yıpranma izi sıfır çatlak vs.
Yani ben yinede sizi yanıltmış olmayayım,siz en iyisi o kapağı açtırın ve kendiniz görün,tahminimce benimkiyle aynı manzarayla karşılaşacaksınız.Ben en az 40k daha ellemiycem,her 10k bir kontrol edicem öyle devam edicem.
Resimdeki benim triger.
10/12 sene?
Km yapmamış olsan bıle 4/5 yıl sonunda değişim gereklı